Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895137 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2685 : 14.01.2015, 21:12:11 »
Taitaa olla tuo sopan määrä näissä esikammio-koneissa enemmän pumpusta kiinni kuin suuttimista. Mutta eipä noissa suuttimissakaan taida tosiaan muuta eroa olla kuin avautumispaine.

Joo, pumpulle pitää tehdä jo vähän enemmänkin ennen kuin Deekun suutin alkaa kuristaa...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2686 : 14.01.2015, 23:29:00 »
Eikös muuten mersun koneissa ole samat suuttimet kuin deekussa ?..jotkut ovat tietääkseni mersun kärkiäkin laittaneet D24 suuttimiin...

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2687 : 15.01.2015, 18:18:20 »
Eikös muuten mersun koneissa ole samat suuttimet kuin deekussa ?..jotkut ovat tietääkseni mersun kärkiäkin laittaneet D24 suuttimiin...

Ainakin avautumispaineet on ihan muuta, ne mitä oon itse nähnyt käyttää jotain 115bar painetta.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2688 : 15.01.2015, 18:40:45 »
Avautumispainehan säädetään shimmeillä, eli suutinrunko voi hyvinkin olla sama kuin D24:ssä. Löytyi kans tuollainen kuva mersun suuttimesta ja aika samalta näyttäisi.




Poissa RuuBBe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2689 : 16.01.2015, 22:58:04 »
Ainakaan 124 200D ei käynyt suuttimet kun joskus koitin. Tuskin käy myöskään 602,603 koneiden.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2690 : 17.01.2015, 13:51:59 »
Mut kärjet käy ristiin, mersukärjillä saa inan hienompaa tyhjäkäyntiä  :2funny:

Joskus ostin kierroksen UUSIA d16/20/24 suuttimia mihin oli vaihdettu jo alunperin mersukärjet, tosin eivät ehtineet mihinkään omaan autoon vaan menivät eteenpäin, ilmeisesti hyvät kunnei tullu mitään palautetta  ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2691 : 17.01.2015, 22:45:45 »
Mersun suuttimissakin on eroja. On myös sellasia missä nuo suutinrungossa olevat kierteet on ylempänä kuin tos ylempänä olevas kuvas. Tollasia on ainaki tullu vähäpäästöisissä om601 koneissa vastaan. 602 ja 603 koneissa ollu tollasia "deeku" mallisia
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa THElias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • Tekemällä oppii.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2692 : 26.01.2015, 10:36:44 »
Vähän osien hankinta kysymyksiä  :o

Pitäs turbottaa tollane vapaasti hönkivä 240 deeku ja osia etsin.

Mistäs hommaisin downpipen? käykö esim joku 740 downpipe siihen? Onko mitään hyötyy vakioturbolla jos rakentaisi 3" downpipen?
Öljynkiertoon letkuja. Mistä jengi on ostanut siihen letkuja? motonetisä? onko kestänyt hyvin?
Millasilta sivuilta löytyy halvalla kiinalaisia alucoolereita? linkkiä?
Millaisia ilmanputsareita jengi on käyttänyt? ja mistä ostanut? joku vapaailmansuodatin siihen varmaan tulee mutta olen kuullut että motonetin ilmansuodattimet ei ole mitään parhaita.  :idiot2:
Volvo 940 -91 D24tic
Volvo 240 Ambulanssi -83 D24tic

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2693 : 26.01.2015, 20:12:03 »
Mistäs hommaisin downpipen? käykö esim joku 740 downpipe siihen? Onko mitään hyötyy vakioturbolla jos rakentaisi 3" downpipen?
Öljynkiertoon letkuja. Mistä jengi on ostanut siihen letkuja? motonetisä? onko kestänyt hyvin?
Millasilta sivuilta löytyy halvalla kiinalaisia alucoolereita? linkkiä?
Millaisia ilmanputsareita jengi on käyttänyt? ja mistä ostanut? joku vapaailmansuodatin siihen varmaan tulee mutta olen kuullut että motonetin ilmansuodattimet ei ole mitään parhaita.  :idiot2:

740 dp ei varmasti käy suoraan.
Vakioturbolla saat vähän pienemmät pakopaineet ja ahdot nousemaan alempaa 3 tuuman dp:llä ja isommalla putkistolla. Jos loppupätkän pidät vakiona ei hyötyä.
Itse olen käyttänyt dunlop hiflexin teräspunosletkuja kierrossa, kestää helposti nuo paineet ja lämmöt.
Jos kiinacoolerin haluaa on sama hakea motonetistä sellanen, itellä nyt 450x300x76 3" lähdöillä.
Suodattimeksi ei ehkä niitä motonetin halvimpia, joku BMC:n 100 euron kartio on jo vähän eri laatua. Saa esim kkd:ltä.http://www.kkdmotorsport.com/index.php?cPath=26&osCsid=7mnl71mk8mt20ea0gebisssqi6
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2694 : 26.01.2015, 21:04:39 »
Avautumispainehan säädetään shimmeillä, eli suutinrunko voi hyvinkin olla sama kuin D24:ssä. Löytyi kans tuollainen kuva mersun suuttimesta ja aika samalta näyttäisi.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mä olen ajanut Hans Diesel Partsin mersun racekärjillä varustetuilla suuttimilla jokusen kymppitonnin. Hieman pehmeäpi käyntiääni, ei muuta vaikutusta. Dieselmies kellokoskelta väitti, että käyntiäänen vaimentuminen johtuu väärästä suutinkuviosta, mikä taas ei olisi hyvä juttu.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2695 : 26.01.2015, 21:37:44 »
Jos kiinacoolerin haluaa on sama hakea motonetistä sellanen, itellä nyt 450x300x76 3" lähdöillä.
Suodattimeksi ei ehkä niitä motonetin halvimpia, joku BMC:n 100 euron kartio on jo vähän eri laatua. Saa esim kkd:ltä.http://www.kkdmotorsport.com/index.php?cPath=26&osCsid=7mnl71mk8mt20ea0gebisssqi6
Biltemasta saa sopivan kiinakennon 119e ja eiköhän vakiossa toimi luultavasti vakio-suodatinkin, niin ei tarvitse turhaan siitä 100e lisää maksaa suodattimesta.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2015, 21:40:57 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa THElias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • Tekemällä oppii.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2696 : 26.01.2015, 22:45:02 »
740 dp ei varmasti käy suoraan.
Vakioturbolla saat vähän pienemmät pakopaineet ja ahdot nousemaan alempaa 3 tuuman dp:llä ja isommalla putkistolla. Jos loppupätkän pidät vakiona ei hyötyä.
Itse olen käyttänyt dunlop hiflexin teräspunosletkuja kierrossa, kestää helposti nuo paineet ja lämmöt.
Jos kiinacoolerin haluaa on sama hakea motonetistä sellanen, itellä nyt 450x300x76 3" lähdöillä.
Suodattimeksi ei ehkä niitä motonetin halvimpia, joku BMC:n 100 euron kartio on jo vähän eri laatua. Saa esim kkd:ltä.http://www.kkdmotorsport.com/index.php?cPath=26&osCsid=7mnl71mk8mt20ea0gebisssqi6
Juu 3" putkisto päästä päähän olis suunnitteilla. Eikös se ollut jotenkin niin että downpipen sai tehtyä kahdesta 60 mutkasta?:D

eikös 240 vaparin vakio ilmanputsari ole turhan pieni? No kumminki varmaan tulevaisuudessa halutaan ottaa lisää tehoa irti niin onhan se sit valmiina :D
Saakos tuota dunlop hiflexin letkua muualta kuin dunlop hiflexin myymälästä ja onkos se minkä hintaista? Kun kaikki myymälät ovat suht kaukana :D
Volvo 940 -91 D24tic
Volvo 240 Ambulanssi -83 D24tic

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2697 : 26.01.2015, 23:18:15 »
Ainakin 740 ja 940 onnistuu tehdä Dp 60 asteen käyristä, 240 ei ole varmuutta. Tuskin tuo oma suodatinkaan vakio-ahtimella ja 1bar paineilla alkaa ahdistaa.

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2698 : 09.03.2015, 21:06:44 »
Juu 3" putkisto päästä päähän olis suunnitteilla. Eikös se ollut jotenkin niin että downpipen sai tehtyä kahdesta 60 mutkasta?:D

eikös 240 vaparin vakio ilmanputsari ole turhan pieni? No kumminki varmaan tulevaisuudessa halutaan ottaa lisää tehoa irti niin onhan se sit valmiina :D
Saakos tuota dunlop hiflexin letkua muualta kuin dunlop hiflexin myymälästä ja onkos se minkä hintaista? Kun kaikki myymälät ovat suht kaukana :D

Kävelet liikkeeseen joka tekee hydrauliletkuja ja sanot että tarttet teräspunosletkua ja ilmotat niille vaan millä kierteellä ja kuinka pitkälti.
Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2699 : 11.03.2015, 13:20:06 »
Tietääkö joku onko 240-sarjan ja 940-sarjan deekun öljypohjissa eroa? Entä koneenkorvissa?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Proturbo  Autodiagnoosi