Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132775 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ramperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #225 : 26.07.2012, 16:35:05 »
Onkos Diudi keksiny ratkasun kytkin ongelmaan?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #226 : 27.07.2012, 11:20:59 »
Onkos Diudi keksiny ratkasun kytkin ongelmaan?

En viel, pitää kattoo tossa syksymmällä sit jos sais siihen jostain tollasen samanlaisen painelaakerin (uuden) ja sitte kattoo jos vaihtais sen kytkinhaarukan siihe vanhanmalliseen.
Pystyykö sen vastakappaleen (nupin) irrottamaan kopasta ja laittamaan tilalle semmosen vanhan mallin systeemin? Vai pitääkö vaihtaa koko kytkinkoppa..?  :idiot2:

Mut kytkin toimii kuitenki, kiristin vaijeria..mutta edelleen kytkin ottaa aika pohjassa vasta ja painelaakeri pyörii kokoajan asetelman mukana.

Ei oo paljoa autolla ajeltu ny lähipäivinä, eikä oo mtn pystyny tekeen..iski sen verran kova mahatauti päälle ja kova kuume viel.. :-\
Et tuskin huomena Jurvaankaan kykenen.. :-\
« Viimeksi muokattu: 27.07.2012, 11:22:48 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #227 : 27.07.2012, 13:49:14 »
Ei oo paljoa autolla ajeltu ny lähipäivinä, eikä oo mtn pystyny tekeen..iski sen verran kova mahatauti päälle ja kova kuume viel.. :-\
Et tuskin huomena Jurvaankaan kykenen.. :-\

Harmi! :( Olisin kyllä tahtonu lujasti nähdä tämän livenä miitis.
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #228 : 27.07.2012, 19:30:59 »
Harmi! :( Olisin kyllä tahtonu lujasti nähdä tämän livenä miitis.

Ens kesänä sit! ;) Isommalla nestepäällä, ilman kytkinongelmia ja kaikki kunnossa..toivottavasti! :D
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #229 : 27.07.2012, 21:07:05 »
Ens kesänä sit! ;) Isommalla nestepäällä, ilman kytkinongelmia ja kaikki kunnossa..toivottavasti! :D

Nyt tarvis tähän kohtaa "tykkää" napin :D  O0
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #230 : 29.07.2012, 21:05:06 »
Myös mietin et jos tekis vähä vannepäivitystä ens kesäksi, ja kaikkea muuta kivaa jos vain lompsassa varaa riittää.. :)

Radalle.comiin Kemoralle kyllä varmasti saavun ens kesänä..(kesäkuun alkupuolella). On nimittäin tuossa 13km päässä rata niin ei oo pitkä.. :D Toki miittiinki joo, mutta tuo on aikasemmin niin siks sen mainitsin.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #231 : 08.08.2012, 06:07:57 »
Saako siitä kytkinkopasta irrotettua sen kytkinhaarukan vastakappaleen..? Eikös se oo erilainen uudessa ja vanhassa mallissa?  :idiot2: vähä ääntää tuo painelaakeri varmaanki.. Niin pitäs varmaan piakkoin ottaa tuo laatikko irti taas ja hoitaa tuo kytkinongelma poies alta. Mut nytte on tehopäivitystä tulossa, syöttöpumppu viety eilen tutulle tractor pulling harrastajalle! :) Mielenkiinnolla ootan, millanen pumppu tulee.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #232 : 08.08.2012, 07:59:02 »
Meinaatko sitä kuulaa, johon haarukka tulee kiinni? Sen saa irti, kopan takaa 13 mm:n kannalla oleva pultti auki niin kuula on irti. Mun mielestä se on kyllä samanlainen kaikissa, tai ainakaan en ole huomannut eroa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #233 : 08.08.2012, 08:25:28 »
Meinaatko sitä kuulaa, johon haarukka tulee kiinni? Sen saa irti, kopan takaa 13 mm:n kannalla oleva pultti auki niin kuula on irti. Mun mielestä se on kyllä samanlainen kaikissa, tai ainakaan en ole huomannut eroa.
oukei, siihen jos laittais pitemmän pultin ja muutaman prikan väliin, niin sais kytkimen liikerataa parannettua. Ja toki pitäs se vanhan mallin haarukka hommata ja saada jostain uusi korkeempi painelaakeri..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #234 : 08.08.2012, 12:00:56 »
Mulla korjaantui ihan kun laittoi niitä prikkoja kuulan alle. Mulla oli silloin matala painelaakeri kun olisi pitänyt olla korkea ja kiire oli saada auto liikkeelle niin ei joutanut odottamaan uutta painelaakeria, prikkoja laitoin muutaman kuulan alle niin sai kytkimen irrottamaan.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #235 : 08.08.2012, 12:39:57 »
Mulla korjaantui ihan kun laittoi niitä prikkoja kuulan alle. Mulla oli silloin matala painelaakeri kun olisi pitänyt olla korkea ja kiire oli saada auto liikkeelle niin ei joutanut odottamaan uutta painelaakeria, prikkoja laitoin muutaman kuulan alle niin sai kytkimen irrottamaan.
saitko myös siihen vaijeriin 3mm löysää ettei laakeri vastannu asetelnaan koko aikaa? Soitin pesoautolle kokkolaan ja niillä oli luettelossa 2 eri p.laakeria..aattelin kokeilla onneani sieltä. Pesoauto ostaa osia örumilta joka tuo maahan muun muassa sachsin kytkimiä yms. Vaihdan myös vanhan mallin kytkinhaarukan jos vaan backfältin purkaamolla niitä on, pitäs mennä käymään siinäki ku kerkiää.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2012, 12:41:40 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #236 : 08.08.2012, 20:56:00 »
Sain kyllä, ei mitään ongelmia.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #237 : 11.08.2012, 10:18:03 »
No niin, nyt ois -81-84 -mallin kytkinhaarukka ja vähän käytetty "uusi" 43mm laakeri  sekä vanhanmallin paketista viel se vastakappale ("kuula").

Nyt kysyisin kokeneilta, että millanen kytkinpoljintuntuma tulee jos laittaa vaan tuon vanhanmallinhaarukan ja -laakerin ilman mtn lisä prikkoja?? Asetelmana toimii siis SRE. Vai laittaisko varmuuden vuoksi pari prikkaa sinne väliin niin sais sitä irrotusta vähän lähemmäksi polkimen yläasentoa..eli että irrottais vähän aikasemmin..?

Saako tommosta asetelmaa polkaistua "pilalle" sillä että laakeri työntyy liian syvälle jousilevyjä vasten? Siis meinaan, että pilaako tommonen 2-3 prikan lisäys sitä asetelmaa jos se irrottaa jo muutenki..

Maanantaina irrotan laatikon ja vaihan osat ja heitän takas paikalleen. Toissailtana tunkkasin auton pukeille, otin kytkinvaijerin ja pakoputken irti sen verran, ettei eessä oo. Tiistaina varmaanki saapuu uudet tiivisteet suuttimien juureen ja tuttu saa sen pumpunki 12mm np:llä varmaan jo tiistaina valmiiksi. :) Jos sais ens viikolle vaikka jonkulaista ajovideoa...kattoo nytte. :P
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #238 : 11.08.2012, 10:54:05 »
Mulla ei ole mitään lisä prikkoja ja toimii hyvin tuon sre.
Tosin jäykempihän se on verrattuna vakioon vaikka neste kytkin onkin.

Kytkin haarukan ja sylinterin väliin tehty vain kierretangosta säätötanko vakion kiinteän tangon tilalle.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #239 : 11.08.2012, 12:49:03 »
Mulla ei ole mitään lisä prikkoja ja toimii hyvin tuon sre.
Tosin jäykempihän se on verrattuna vakioon vaikka neste kytkin onkin.

Kytkin haarukan ja sylinterin väliin tehty vain kierretangosta säätötanko vakion kiinteän tangon tilalle.

Niin ja sulla on tuo vanhanmallin haarukka ja laakeri? Se on kyllä ihan susi tuo muovikiristys tossa vaijerissa...  >:(
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy