Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: garrett - 16.10.2011, 18:36:49

Otsikko: Ruiskumoottorin irroitus.
Kirjoitti: garrett - 16.10.2011, 18:36:49
Morjes foorumilaisille.

Auttakaa tyhmää?

Olisi tarkoitus irrottaa vanhasta 9-satkusta ruiskumoottori uusiokäyttöön. Mitä kaikkea tarvitsee purkaa ja ottaa talteen, että moottorin saa vielä käyntiin? Samaan syssyyn on varmaan hyvä myöntää, etten tiedä mistä esim. ko. auton ruiskuboxi löytyy. Siinäkin suhteessa kaikki vinkit ovat tervetulleita, että mistä kannattaa alkaa ettimään mitäki.
Moottori ei siis enään tule mihinkään autoon, vaan käyttökohde on aivan muualla. Se varmaan sähkötöissä helpottaa melkoisesti?

Kiitoksia jo etukäteen. :hello:
Otsikko: Vs: Ruiskumoottorin irroitus.
Kirjoitti: Ari E - 16.10.2011, 18:54:44
Morjes foorumilaisille.

Auttakaa tyhmää?

Olisi tarkoitus irrottaa vanhasta 9-satkusta ruiskumoottori uusiokäyttöön. Mitä kaikkea tarvitsee purkaa ja ottaa talteen, että moottorin saa vielä käyntiin? Samaan syssyyn on varmaan hyvä myöntää, etten tiedä mistä esim. ko. auton ruiskuboxi löytyy. Siinäkin suhteessa kaikki vinkit ovat tervetulleita, että mistä kannattaa alkaa ettimään mitäki.
Moottori ei siis enään tule mihinkään autoon, vaan käyttökohde on aivan muualla. Se varmaan sähkötöissä helpottaa melkoisesti?

Kiitoksia jo etukäteen. :hello:

eipä tossa taida olla kuin ecu ja ruiskuboksit, pari relettä sytkäkivi, puola ja lambda. Kaikki löytyy kun seuraa johtosarjaa, joka taitaa vieläpä lähteä kätevästi omana johtonippunaan
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm
tuossa näkyykin hyvin osien sijainti
ecu ja ruiskuboksi taitaa löytyä apukuskin jalkatilasta
Otsikko: Vs: Ruiskumoottorin irroitus.
Kirjoitti: janne81 - 16.10.2011, 21:16:53
900 on kyllä moottoriohjauksen johdot integroitu muuhun sarjaan. Ecu sijaitsee apparin kick-paneelin takana ja sytytyksen ohjainlaite kuskin puolella, rattiakselin kupeessa.