Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: wolkat4 - 01.11.2011, 17:03:09

Otsikko: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: wolkat4 - 01.11.2011, 17:03:09
Niin 2su:t tulvii tai keulan puoleinen kaasutin.
Mikä jousi/tappi sydeemi siin kaasarin nurkassa on ,mitä virkaa?
Voiko ottaa pois vai saako sen jotenkin korjattua?

Toinen juttu ,millainen se vesihana ,joka tulee rintapeltiin kiinni ja ilmeisesti lämmönsäätökiekon rautalanka tulee tohon hanaan kiinnikö?

Olisko kuvaa tosta?

Niin tuli tossa viikonloppuna ostettua tollanen Volvo 142-70.
Puuttuu sitä sun tätä pientä osaa.
Otsikko: Vs: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: leka - 01.11.2011, 19:11:08
Niin 2su:t tulvii tai keulan puoleinen kaasutin.
Mikä jousi/tappi sydeemi siin kaasarin nurkassa on ,mitä virkaa?
Voiko ottaa pois vai saako sen jotenkin korjattua?

Toinen juttu ,millainen se vesihana ,joka tulee rintapeltiin kiinni ja ilmeisesti lämmönsäätökiekon rautalanka tulee tohon hanaan kiinnikö?

Olisko kuvaa tosta?

Niin tuli tossa viikonloppuna ostettua tollanen Volvo 142-70.
Puuttuu sitä sun tätä pientä osaa.
Ei mitään havaintoa mistä jousesta puhut su:ssa. Netistä löytyy kyllä hajoituskuvia tuosta ja kyllä ne kaikki osat yleensä on siellä tarkoituksella...
Lämmönsäätimeen tulee lämmönsäädinkiekolta vaijeri.
Laita lista osista mitä tarvitset tuonne markkinapaikalle, varmaan täältä niitä löytyy.
Mullakin on vaikka mitä, winkwink. :)
Otsikko: Vs: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: kilikali - 02.11.2011, 08:02:53
Se on kuumakäynnistysventtiili, eli kone kuumana auttaa käynnistymään paremmin. Tulviiko siitä venttiilistä? Tsekkaa neulaventtiili ja bensan pinta. Mun piti aikoinaan uusia tiivisteet ennenkuin tulviminen loppui (korjaussarja)
Otsikko: Vs: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: wolkat4 - 02.11.2011, 16:42:22
Ilmeisesti ,niin löysin itsekin tietoa tosta että olisi kuumakäynnistysventtiili viime yönä ,kun ammensin tietoa nuista kaasuttimista.
Mitä on sen kannen alla ,johon venttiili menee ,on kahdella ruuvilla kiinni?
Räjäytyskuvaa en kyllä ole löytänyt. 
Otsikko: Vs: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: leka - 02.11.2011, 18:21:59
http://volvo1800pictures.com/document/verkstadshandbok/2%20B20A%20B20B/avdelning_2_B20A_B20B.pdf

Otsikko: Vs: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: o_j - 02.11.2011, 19:53:44
Toinen juttu ,millainen se vesihana ,joka tulee rintapeltiin kiinni ja ilmeisesti lämmönsäätökiekon rautalanka tulee tohon hanaan kiinnikö?

Olisko kuvaa tosta?

(http://www.swedishtreasures.com/679480.jpg) tarkoitat ilmeisesti tätä?
Otsikko: Vs: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: wolkat4 - 02.11.2011, 22:38:00
Jaa ah?
On ainakin suorakaiteen muotoinen ,et vois ollakin et sopis siihen rintapellin aukkoon..
Onko Amazonissa sit erimallinen kun oon jollain sivulla nähnyt et oisivat korjanneet vanhojen hanojen tiivisteitä itse?
Ja ovat laittaneet 240 hanoja "motonet" tilalle pienellä muokkauksella.
Mutta ovat vissiin kuttaperkaa el muovia?
Otsikko: Vs: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: o_j - 03.11.2011, 11:18:16
Tuo on ainakin ihan metallinen. Amazonin hana (http://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/fullsize_4799.jpg) on vähän erilainen, ja 240 ja 72-> 140 ei taida hana tulla edes rintapellistä läpi (ainakin toinen letku menee sisään). Skandixin sivuilla (http://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/heater/control-unit-heating/control-valve-coolant/879/) näkee hyvin miten nuo hanat/venttiilit poikkee toisistaan. 140-sarjalaiseenkin näyttää löytyvän, eli patentoimaan ei oo pakko lähtee.
Otsikko: Vs: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: wolkat4 - 10.11.2011, 21:59:46
Se on kuumakäynnistysventtiili, eli kone kuumana auttaa käynnistymään paremmin. Tulviiko siitä venttiilistä? Tsekkaa neulaventtiili ja bensan pinta. Mun piti aikoinaan uusia tiivisteet ennenkuin tulviminen loppui (korjaussarja)

No niin nyt sitten tulvii toinen kaasari muttei enään alkuperäisen viestin mukainen.
Kaasarit purettu ja putsattu.
Millai ton bensan pinnan pystyy tarkistaan?
Koitin tukkia ton putken pään joka on toss kuumakäynnistysventtiilissä niin työnsi bensaa kaasarin tasopinnan yhdestä reiästä ,tolla tasopinnalla tarkoitan sitä pintaa johon tulee kiinni ilmanputsarin kotelon pohja.
Kun ton kannen ottaa pois niin siel alla on tiiviste/kanavia ei muuta.
Kierto näyttää olevan sellainen et kammio tulvii niin työntää bensan ulos tosta venttiilin kautta ,jos tukkii venttiilin niin kierto ohjautuu tohon tasopintaan eli ilmanputsariin.
Ei pysty laipalla tukkimaan kaiketi?
Auto käy kuiteskiin nätisti vaikka tulvii ,mutta on pieni palon pelko et palaa koko roska kun pakosarja siin sopivasti suoraan alla.

Eli 
Otsikko: Vs: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: wolkat4 - 10.11.2011, 22:05:18
Tuo on ainakin ihan metallinen. Amazonin hana (http://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/fullsize_4799.jpg) on vähän erilainen, ja 240 ja 72-> 140 ei taida hana tulla edes rintapellistä läpi (ainakin toinen letku menee sisään). Skandixin sivuilla (http://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/heater/control-unit-heating/control-valve-coolant/879/) näkee hyvin miten nuo hanat/venttiilit poikkee toisistaan. 140-sarjalaiseenkin näyttää löytyvän, eli patentoimaan ei oo pakko lähtee.

Patentoin motonetin yleismallin hanalla ja tuloskin on myös sen näköinen :2funny:.
Otsikko: Vs: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: repe57 - 11.12.2011, 09:27:01
Neulaventtiili on kulunut, se aiheuttaa ylivuodon. Ainakin HIF-6 mallissa molempien kaasareiden "ylivuoto" menee muoviletkulla
yhteen ja ohjautuu pakosarjan sivuun (letkuissa T-haara ja siitä lähtee yksi poistoletku). Kohokammion pinnan säätö ei liene mahdollista, ehjä "koho" hoitaa homman. Uusia neulaventtiilejä löydät ainakin Kotkasta, BRITTIOSA. (sieltä saa kaikkia ? SU-osia) :)
Otsikko: Vs: volvo 142 su tulvii
Kirjoitti: wolkat4 - 11.12.2011, 22:37:08
Ei oo tulvinut enään ,putsasin kaasarit pariin otteeseen oli töhnää molemmilla kerroilla kohokammiossa.
Ja säädin toisen kaasarin kohon keinuvipua hiukan.