Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Akaan tuunauspaja - 25.01.2021, 23:34:25
-
240, 700 ja 900 sarjassa taitaa kaikissa olla hammastanko etupuolella, mutta mites eroaa toisistaan. Vaihteeksi nuoriso sai osia hajalle ja nyt joutuu ettiin uutta hammastankoa pajan 940. Tehostettu ja mahdollisimman pitkällä liikematkalla olis varmaan paras.
-
Eroista en ihan varma ole jotain eroja tehostimien liitännöissä mutta olikohan kolmea eri hammastankoa ZF, TRW ja Koyo ja mitään logiikkaa niissä ei tiedettävästi ole aivan summanmutikassa tehtaalla kiskottu vaan joku hyllystä.
-
Tyyppikilvestä (siinä konepellin alla lukkopellissä) näkee mikä tanko on ollut tehtaalta lähtiessä. En ole nähnyt 95 jälkeen autoissa muutakuin TRW (sama kun camgear).
TRW(camgear) ja ZF menee ristiin. Koyossa oli muistaakseni toinen (vai molemmat?) putket eri.
ZF ollut noista reippaasti paskin laadultaan.
-
200 sarjan hammastanko on eri, mutta 700 ja 900 sarjalaisissa sama tanko, joskin eri valmistajien tuotoksia pienin eroin. Purkuosana löytynee vielä suht hyvin.
-
200 sarjan hammastanko on eri, mutta 700 ja 900 sarjalaisissa sama tanko, joskin eri valmistajien tuotoksia pienin eroin. Purkuosana löytynee vielä suht hyvin.
50€ enempää en käytetystä 7/900 tangosta maksais, kun uusiakin sai tulleineen n. 200€ vielä muutama vuotta sitten jenkeistä (ja miksei vieläkin saisi). :)
-
Niin, riippuu budjetista. Jos kyseessä joku rääkätty penkanlevitin, niin uus tanko lienee liian hieno :D Pito autoon toki uusi aina parempi.
-
Tyyppikilvestä (siinä konepellin alla lukkopellissä) näkee mikä tanko on ollut tehtaalta lähtiessä. En ole nähnyt 95 jälkeen autoissa muutakuin TRW (sama kun camgear).
TRW(camgear) ja ZF menee ristiin. Koyossa oli muistaakseni toinen (vai molemmat?) putket eri.
ZF ollut noista reippaasti paskin laadultaan.
Koyossa molemmat putket erillaiset.