Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Muut menopelit => Aiheen aloitti: v0lv0245 - 24.03.2021, 15:20:18
-
Laitanpa tästäkin hieman juttua tänne.
Tuli ostettua pitkästä aikaa jenkki, viimeksi sellainen oli 18+ vuotta sitten.
Pitkään katsellut hyvää räpeltämätöntä pickuppia ja kun kohdalle osuu, pitäähän se ostaa.
Asiaan.
Alkuperäiskuntoinen (matching numbers) Chevrolet C10 Pickup Silverado 350cid (5,733l) pikkulohko (175hp/372Nm)+TH350 automaatti+12-bolt 3,07:1 perä.
Ollut amerikassa yhdellä omistajalla, tuoto Suomeen 2018 ja maahantuoja myi sen minulle, olen vasta auton kolmas omistaja ikinä (paljon papereita ja dokumenttejä mukana, joista tämä selviää).
Mittarilukema on 42700 miles(68704km). Myyjä oletti, että siinä on kaikki. Niin tai näin varsin kulumaton auto on joka tapauksessa.
Varusteita mm. ilmastointi (kompuran poistin, koska jumissa), vakkari (toimii), lavan pohja puusta, AM monoradio (antenni tuulilasissa), Silverado sisustus, Rallye-vanteet x2...
Tuo ilmastointi pitää jossain vaiheessa päivittää R134a aineelle ja laittaa toimintaan. Kaikenlaista materiaalia on jo tulossa rapakon takaa mm. sähkölasikoneistot,
rpm-mittarilla varustettu mittaristo päivitys, tuplaputkisto yms. Niistä sitten, kun ryhdyn tekemään.
Tärkeintä on tehdä täydellinen huolto. Viimeksi huollettu maahan tuotaessa.
Muutama kuva laitteesta.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0006%20puhdas.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0007%20puhdas.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0008%20puhdas.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0010%20puhdas.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0011%20puhdas.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0012%20lava%20ja%20kes%C3%A4renkaat.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0013%20sis%C3%A4lt%C3%A4.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0015%20konehuone.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0016%20konehuone.JPG?img=medium)
Mukana tuli kasa korjauspeltejä, ei ainakaan vielä ole tarvetta.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0001%20korjauspeltej%C3%A4.JPG?img=medium)
Siinä sitä taas on puuhasteltavaa :)
-
Oijjoijjoij. S*
Viime kesäinen jenkkikuume nostaa pahanlaisesti päätään tälläisillä löydöillä.
Kertakaikkisen mahtava "löytö" ja varmasti pääsi hyvään kotiin.
-
Se on paha, kun kuume iskee, mutta siitä selviää rahalla.
Kyllä, ei se ainakaan täällä tule huononemaan 8)
-
Nam! Tarv...tahtoo! Onneks ei oo kuivia säilytystiloja niin ei tuu haalittua tommosia, juur joulun alla k10:n myin poies :D
-
Niinpä ;)
-
Amerikasta ryhtyi tulemaan tavaraa.
Pikkutilpehööriä.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0031%20osaa.JPG?img=medium)
Akkuteline
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0030%20akkuteline.JPG?img=medium)
Kierroslukumittari bensamittarin tilalle muutossarja
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0032%20mittaristo%20p%C3%A4ivitys%20osat.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0033%20rpm-mittari.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0034%20fuel-mittari.JPG?img=medium)
Tuplaputkisto
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0040%20pakoputkisto.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0045%20pakoputkisto.JPG?img=medium)
Nyt riittää asenneltavaa muutamiksi päiviksi.
-
Mittaristo päivitetty.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0048%20mittaristo%20p%C3%A4ivitys.JPG?img=medium)
-
Posti toimitti hieman "Performancea", nokka-akseli on vielä matkalla.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0057%20uutta%20osaa.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0058%20peltisarjat.JPG?img=medium)
AM/FM stereoradio, niin rupeaa kuulumaan kotimaiset taajuudet.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0052%20FM-AM%20stereoradio.JPG?img=medium)
-
Hienon C10 olet löytänytkin, tehostimet, A/C, tiltti, cruise, erikoinen väriyhdistelmä ja vielä Silverado S* Miksiköhän sähköikkunat on silti jätetty ruksaamatta option listalta ? Tuplatankkeja ei näytä olevan, se olisi kiva optio nykyisillä bensan hinnoilla. Nykypäivänä tuo pyöreälamppuinen keula on minusta tyylikkäin, aikanaan noita jopa uudistettiin 1982 > keulalla, nykyään asia on juuri toisin päin.
Tuosta kuvasta se alkaakin "loppumaton nälkä" ::)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0057%20uutta%20osaa.JPG?img=medium)
Itellä se alkoi 29 vuotta sitten kun vaihdoin omaan pikkariin K&N putsarin vakiokoteloon ;) Sittemmin siinä on muuttunut vähän yhtä sun toista ja rinnalle on tullut myös toinen, joka sekin ollut jo 13 vuotta. Viimekesä meni koronan takia ketuilleen ja ajelut jäi käytännössä katsastusreissuihin ja taitaa mennä tämäkin kesä samoissa merkeissä :-\
Pitäisi noita kai silti alkaa hengitellä liikkeelle vaikka vihreitten höyrypäiden kiusaksi polttamaan bensaa edes omaksi huviksi :2funny:
-
Kiitos.
Tällaista juuri hain, siis pilaamaton alkuperäiskuntoinen yksilö. Itsekin ihmettelin tuota sähköikkuna puutetta, mutta lienee se, kun on A/C niin ei tarvitse availla ikkunoita.
Minulla on tulossa sähköikkuna sarjat tähän. Samaa mieltä, että pyöreälamppuinen on parhaan näköinen.
Tuplatankkeja ei ole, enkä tarvitse, pari viime tankillista on mennyt 17l/100km pintaan.
Nälkä se pyrkii kasvamaan ajan kanssa, saa nähdä kuinka käy ;)
Viimeisen lauseen kanssa olen täysin samaa mieltä ;)
-
On kyllä todella hyvän näköinen yksilö. Tuommosta pick-uppia itselläkin monesti mieli tehnyt vaan aina se on jäänyt ostamatta jos oiskin rahoja ollut. Ehkä joskus?
-
Kiitos.
Ja teknisestikin kunnossa. Pintaruotetta pohjassa, mutta ei mitään hälyttävää.
-
AM/FM stereo radio istahti paikoilleen.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0070%20mittaristo.JPG?img=medium)
Kaiuttimet odottaa asentamista.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0076%20kajarit.JPG?img=medium)
Putkiston asennus käynnissä.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0082%20peltisarjat.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0085%20peltisarjat.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0087%20pakoputkistoa.JPG?img=medium)
Asennus jatkuu...
-
Hormisto valmis.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0092%20pakoputkisto.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0093%20pakoputkisto.JPG?img=medium)
-
Hyvältä näyttää, hyvä ettet ruvennu tunkemaan jotain nykyaikaista "avaruus mankaa" väkisin koelautaan 8)
Taisi istua aika hyvin peltisatsitkin paikalleen ?
-
Kiitos.
Jep, peltisarjat istuu kuin hanska (Flowtech) ja äänet on sopivat (pitää jossain vaiheessa äänittää).
-
Mallasin proto-telineen parille lisämittarille.
Tarkka lukija saattaa huomata mittarien alkuperän V:>
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0106%20lis%C3%A4mittarit.JPG?img=medium)
-
Juhannus puuhastelua.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0120%20purkua.JPG?img=medium)
-
Puuhastelua.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0123%20purkua.JPG?img=medium)
Uusi nenä sisään.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0129%20uusi%20nokka-akseli.JPG?img=medium)
Uutta osaa.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0131%20uusi%20pumppu.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0132%20uusi%20l%C3%A4mp%C3%B6anturi.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0133%20imusarja.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0139%20uusi%20kaasari.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0141%20uusi%20kaasari.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0146%20kasausta.JPG?img=medium)
Valmis koekäyttöön...
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0150%20kasausta.JPG?img=medium)
joka suoritettiin onnistuneesti :)
-
Miten onnistu nokan sisäänajo tällä helteellä ?
Hermoja raastavaa puuhaa ja lämmöt nousee viileelläkin ilmalla niin koneessa kun asentajallakin ;D
Seuraava nokka on kyllä rolleri, sen olen päättänyt (Lt-4 Hot Cam hyllyssä) ::)
-
Hyvin onnistui vaikka katoksessa oli 30ast.
Nesteytys pitää olla kunnossa molemmissa ;)
-
Uskoisin rakentajan tyyliä seuranneena että nokka ei ole niin jyrkkä että siinä olisi suurensuurta ressiä etteikö se kestäisi. Mutta uskalsitko kurkkia, minkä verran nokkalaakereista vielä oli jäljellä, vai totesitko vaan että "we dont need no stinkin' cam bearings" ja romut nippuun? :D. Nimim: 350 kävi hitusen hörsköttävää tyhjää kun nokkalaakereissa oli puolen millin luokkaa käyntivälys.
-
Totta, on varsin maltillinen nokka (Edelbrock 2102).
Laakerit oli kunnossa.
-
Viimeistelytyöt.
Sähköflekti
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0153%20s%C3%A4hk%C3%B6flekti.JPG?img=medium)
Siinä se. Ilmaputsarinkotelo ja muut mustat osat saavat jossain vaiheessa huomiota.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0156%20valmis.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0157%20valmis.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0158%20valmis.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0160%20valmis.JPG?img=medium)
Koeajo suoritettu onnistuneesti ja ei tehot ainakaan ole vähentyneet ;D
-
Puukuituinen lämmöneriste kaasarin ja imusarjan väliin, nyt käynnistyy myös kuumana hyvin.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0171%20eriste.JPG?img=medium)
Sähköflektin anturi parempaan paikkaan (vanha oli ylävesiletkussa ja se ei ole hyvä paikka), anturi on luonnollisesti Siniseltä V:>
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0172%20s%C3%A4hk%C3%B6flektin%20anturi.JPG?img=medium)
Polttoaineenpaineensäädin asennettu ja kytketty.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0174%20paineens%C3%A4%C3%A4din.JPG?img=medium)
-
Kerran päädyit sähköflektiin, niin tee tuohon tunneliin paksuhkosta alumiinista sellainen kaulus ja siirrä flekti siihen. Jäähdyttää siten koko syylärin pinta-alaa, nyt se jäähdyttää ehkä vain 25 - 30% syylärin pinta-alasta. Fan shroudin kylkiin voisi ehkä sovittaa myös Volvomaiset "kidukset", joista ilma virtaisi vapaasti ajoviiman vaikutuksesta ja sulkeutuvat kun flekti käynnistyy ;)
-
Hyvin on nytkin lämmöt pysynyt kurissa ja kesällä oli välillä aika kuuma.
Minulla on 960:n flekti ja kehys hommattuna.
Asennan ne kunhan kerkiän, samalla kytken ½-nopeuden anturilla ja hyttiin katkaisija täysnopeudelle, jos tulee tarve.
-
Kun teit tuon paineensäätimen, teitkö linjan niin että aine kiertää kaasarin ohitsekin koko ajan täydellä virtaamalla? Kytkentä ei yhtäkkiä näytä semmoselta, mutta sillain kannattaa kytkeä tuo ulkoinen säädin. Saat jatkuvasti virtausta kaasarin neulojen viereen, niin tulevan bensan lämpötila pysyy paremmin kurissa ja se toisaalta tasaa seoksia ja myös estää/vähentää kiehumisongelmia.
Edit: niin, vai olikos tässä paluulinjaa ollenkaan ???
-
Ei kierrä ohitse. Paine tulee mekaaniselta pumpulta paineensäätimeen (suodatin välissä) ja siitä kaasariin. Näin oli ohjeessa.
Ei ole paluulinjaa.
-
Näyttää olevan ihan perus Holley 12-803, jossa 1 x IN ja 2 x OUT liitäntää, ei tuossa ole edes mahdollisuutta paluulle. Kaksi OUT liitäntää mahdollistaa kahden kaasarin käyttämisen tai toisessa painemittari kuten nyt. Ihan oikein tuo on kytketty 8)
Holley 12-803BP löytyy RET liitäntä, josta paluu tankille.
-
Näyttää olevan ihan perus Holley 12-803, jossa 1 x IN ja 2 x OUT liitäntää, ei tuossa ole edes mahdollisuutta paluulle. Kaksi OUT liitäntää mahdollistaa kahden kaasarin käyttämisen tai toisessa painemittari kuten nyt. Ihan oikein tuo on kytketty 8)
Holley 12-803BP löytyy RET liitäntä, josta paluu tankille.
Täsmälleen näin.
-
Ihan oikein tuo on kytketty 8)
Joo. Noin tankkilämmin aine kaasarissa vaan helpottaa kuumassa konehuoneessa elämää vrt koneen kupeessa sinne vajaaseen sataan esilämmitetty. Täysin oikeinhan tuo on, mutta jos on paluulinjallinen auto niin kannattaa kytkeä niin että kaasarin tiivistepintaa myöten menee koko ajan täysi kierto niin saa mahdollisimman viileen sopan kaasarille. Nyt kun ei ole niin ei lie vaivan väärti.
-
Juu ei ole sen väärtti, kun nyt toimii hyvin.
-
Kai tommonen moottori kuluttaa sen verran bensaa, että ei se kauaa kaasarissa ehdi lämpenemään :D
-
Juu, ei ehdi, kun menee läpi ~17-18l/100km kaupungissa pörrätessä 8)
-
Kai tommonen moottori kuluttaa sen verran bensaa, että ei se kauaa kaasarissa ehdi lämpenemään :D
Eipä se ajossa niin lämpenekään, mutta kun sammuttaa kuumana niin alkaa kohokammiossa pulina käymään etanolin kiehuessa, kun alla on se 200kg valurautaa lämmittämässä. Siksi tuo lämpölevy on hyvä tuolla imusarjan ja kaasarin välissä.
-
Eipä se ajossa niin lämpenekään, mutta kun sammuttaa kuumana niin alkaa kohokammiossa pulina käymään etanolin kiehuessa, kun alla on se 200kg valurautaa lämmittämässä. Siksi tuo lämpölevy on hyvä tuolla imusarjan ja kaasarin välissä.
Juu tottakai. Mä puhuin lähinnä siitä paluukierrosta polttoainejärjestelmässä ;)
-
Juu tottakai. Mä puhuin lähinnä siitä paluukierrosta polttoainejärjestelmässä ;)
Ottaen huomioon mekaanisen polttoainepumpun sijainnin ja linjan menevät ehkä metrin verran koneen kylkeä pitkin, kyllä se nollakuormilla eli kylillä valoissa aika kauan siellä viihtyy, ehtii kyllä kuumenemaan aika paljon. IR lämpömittari kertoisi tarkemmin.
Pahoitteluni topicin sotkemisesta lillukanvarsilla, en tosiaan hahmottanut että tässähän ei ole paluulinjaa jolloin tää touhu meni ihan teorioimiseksi.
-
Ei mene enää kylkeä pitkin. Pumpulta suoraan lokasuojaa pitkin paineesäätimelle ja siitä tulipellin kautta kaasarille.
-
Ja kaikki varmaan huomasi sen hekottavan hymiön mun ekan kommentin perässä :facepalm:
Sori kun aloin viisastelemaan :-[
-
Minä ainakin huomasin.
Viisastelu on joskus ihan paikallaan ;)
-
Laitoin vielä kunnon suodattimen (ennen oli pieni Edelbrocin muovihärpäke) kaveriksi, ei tarvitse joka vuosi vaihtaa.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0184%20paineens%C3%A4%C3%A4din%20ja%20suodatin.JPG?img=medium)
Tavaraa saapui lätäkön takaa.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0180%20osaa.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0181%20ovitiivisteet.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0182%20s%C3%A4hk%C3%B6ikkunakoneistot.JPG?img=medium)
Vielä pitäisi ehtiä asentamaan...
-
Mitäs kaikkea hyvää tavaraa tuli? Tuon alimman kuvan tuotteen saatan tunnistaa, mutta muuten.
-
- lavavalon tiivisteet (tämän muutan jossain vaiheessa kolmanneksi jarruvaloksi)
- lavanluukun kumistopparit
- pissapojanpumpun korjaussarja + suodatin
- sähkölasin nostimien rullat (nämä tuli turhaan, koska nostimissa olikin rullat)
- ovitiivisteet koriin ja oviin
- sähkölasin nostimet, moottorit, vasen katkaisija (oikein tunnistettu)
Tulossa on vielä oikea katkaisija ja rattaat nostimien moottoreihin.
Tuo kuva unohtui laittaa.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0179%20osaa.JPG?img=medium)
- etulokasuojan sivuvalot
- merkki maskiin
- rattiakselin alapelti
- keskiöt vanteisiin (4kpl)
-
Kauko-ohjattavan keskuslukon moottorit asennettu. Varaston hyllystä löytyi tutun näköiset moottorit 8)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0198%20s%C3%A4hk%C3%B6jen%20asennus.JPG?img=medium)
Sitten sähköikkunakoneistot ja sähköt sekä hieman bitumia.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0200%20pahvia%20vailla.JPG?img=medium)
Ovipahveihin vaimennusta.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0203%20eristett%C3%A4.JPG?img=medium)
Valmis tuotos.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0204%20valmis.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0205%20valmis.JPG?img=medium)
Kaasaria varten säätö-osia.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0192%20kaasariin.JPG?img=medium)
-
Uusi jarrutehostin asennettu
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0210%20paikoillaan.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0212%20paikoillaan.JPG?img=medium)
-
Siitä se pikku hiljaa vaan paranee :)
Maalaa tuo ilmanputsari ja keulapala/syylärin kehikko. Motipin satiinin musta vastaa aika hyvin alkuperästä, ei kiillä liikaa, eikä ole mattamustakaan.
https://www.varipolar.net/product/19/motip-puolikiiltava-musta---spray-500ml
-
Juu, pikku hiljaa.
Kiitos vinkistä. Maalaminen menee ensi vuodelle, kun ilmat taas lämpenee.
-
Oho, kyllä aika rientää.
Ajettu on ja osia haalittu, niistä muutama kuva.
Peruskorjattu TH700R4, neljä vaihdetta + lukkoturbiini. Asennus ensivuonna.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0215%20TH700R4.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0216%20TH700R4.JPG?img=medium)
Jarruosia
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0223%20jarruosia.JPG?img=medium)
Tässähän on orig. cruise, mutta löytyi sopivasti cruise resume toiminnolla.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0256%20cruise%20yksikk%C3%B6%20w%20resume.JPG?img=medium)
Ja lisää asennettavaa tulevaisuudessa.
Uudempi rattiakseli, jossa pyyhkijät+sääd tihku, valonvaihto ja cruise w resume viiksessä.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0274%20rattiakseli.JPG?img=medium)
Rattiakseli huollettuna uusilla osilla.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0332%20ratti-akselin%20kasaus.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0334%20ratti-akselin%20kasaus.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0335%20ratti-akselin%20kasaus.JPG?img=medium)
Uutta peltiä.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0351%20uusi%20lokasuoja.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0352%20uusi%20lokasuoja.JPG?img=medium)
Nopeusmittariin uusi tarrasiirtokuvapohja, jossa km/h numerot on etusijalla.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0357%20nopeusmittarin%20tausta%20kmh.JPG?img=medium)
Tarrat on tärkeitä.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0366%20maalattu.JPG?img=medium)
Pukinsarvia.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0377%20pukinsarvet.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0396%20pukinsarvi%20vasen.JPG?img=medium)
Lavavalo + lisäjarruvalo yhdistelmä LED.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0389%20lava-%20lis%C3%A4jarruvalo%20LED.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0390%20lava-%20lis%C3%A4jarruvalo%20LED.JPG.JPG?img=medium)
Eilen myös katsastettu. Ajot jatkuu ja talvi saa tulla.
-
Aika paljon keskimääräistä erikoisempi rakenne tuossa etulokasuojassa :o
-
Niin on. Samassa paketissa ulkopinta ja konehuoneen sisäpinta.
Rakenne johtaa siihen, että alakulmat täytyy kaikenlaisesta moskasta ja viemäröinti ei enää toimi, ruoste iskee väistämättä.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0349%20rapeaa.JPG?img=medium)
Samanlainen rakenne hytin taka-alakulmassa->sama lopputulos. Ensivuonna pitää kaikki käydä läpi ja vaihtaa korjauspaloja, jotka tuli auton mukana.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2021/0001%20korjauspeltej%C3%A4.JPG?img=medium)
-
Maailmalta saapui pari uutta paljetta A/C-laitteistoon.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0404%20palkeet.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2022/0405%20palkeet.JPG?img=medium)
BTW tuo vasemmanpuoleinen kaksoispalje sopii myös 960/S/V90:een kunhan muokkaa tuota vartta. Numero näkyy kuvassa.
Tuolta löytyy https://www.oldairproducts.com/ (https://www.oldairproducts.com/)
-
Tuki hommattua kesäksi pientä puuhastelua.
Paremmin virtaavat ja nostavat puristussuhteen 8,5->~9,5 alu-kannet, kaikki laakerit, kaikki tiivisteet, jakopää...
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0415%20kannet.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0416%20kannet.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0417%20kannet.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0424%20osat.JPG?img=medium)
Nokka-akselin laakerien irroitus/asennus työkalu.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/IMG_0598.JPG?img=medium)
Kesää odotellessa :)
-
Edelin Performer RPM:t on varmasti hyvä valinta kadulle. Omaan tuli joskus laitettua omaan #60859 Performer:t joissa noita pienemmät 165cc runnerit ja 60cc palotilat, venttiilit samat 2.00/1.60".
-
Jep, tämä on E-Street 5089.
64cc palotilat ja 185cc runnerit, venttiilit 2,02/1,60".
Katsotaan miten heidän lupaukset pitää, tuppaa noi ameriikan joet olemaan hieman ylioptimisia joskus.
Tuollainen E-Street kit 2022 combo on tulossa.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/Edel.jpg?img=medium)
En ole mitään teho vehjettä tekemässä, pikkusen lisäpotkua ja alavääntöä vain.
-
Siitä lähtee isokesähuoltopäivitys käyntiin.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0442%20nosto.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0444%20nosto.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0446%20nosto.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0448%20nosto.JPG?img=medium)
Konehuone ennen, siistiä pitää paljon.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0450%20konehuone.JPG?img=medium)
Pukissa.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0455%20pukissa.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0456%20pukissa.JPG?img=medium)
Mukavaa pientä näpräämistä.
-
Mukavaa puuhaa :) Meinaatko tälle kesälle vielä saada takas nippuun?
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0448%20nosto.JPG?img=medium)
Pelottiko tässä vaiheessa, kun nostin on noin ylhäällä tuollainen rautamöykky kyydissä?
-
Niin on. Ehdottomasti. Hieman tulee viivytystä, kun pitää myös hoonata ja vaihtaa männärenkaat.
Suurin osa ajasta menee osien, tiivistepintojen, pulttien ja muttereiden siivoamiseen.
Ei varsinaisesti pelottanut, varsinkin kun olin lisännyt sisätankoon uudet reiät, jotta tulee ~10cm lisää ulottuvuutta.
Kantavuus pisimmillään on 250kg ja nyt oli painoa ~320kg :nohnoh
Tänään sain purettua moottorin loppuun ja kyllä on kaikki laakerit aivan kabut, onneksi akseli ei ole naarmuuntunut/kulunut.
Syy alhaiseen öljynpaineeseen löytyi juuri sieltä mistä sen arvelinkin löytyvän.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0457%20purkua.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0458%20purkua.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0459%20purkua.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0460%20purkua.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0462%20purkua.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0467%20j%C3%A4ljet.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0468%20j%C3%A4ljet.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0469%20j%C3%A4ljet.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0470%20j%C3%A4ljet.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0471%20j%C3%A4ljet.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0472%20purettu.JPG?img=medium)
-
Sehän on laakereita lukuun ottamatta varsin siistissä kunnossa sisäpuolelta :)
-
Sellainen kun 83tkm ajettu pitääkin olla, mutta ~15v seisonta jättää jäljet laakereihin väistämättä.
-
Eihän nuo laakerit ole ollenkaan pahat :D. Viäkö tuossa on muovitetut nokkarattaan hampaat, ja ne jopa tallessa? Mie askaroin talvella yhen 73 350 ja siinä oli moiset vielä kun purkasin, ja tehtaan lakrut yms, samahko kunto kun tuossakin. Rokkiautosta tuli aika iso tilaus mutta nyt olis pata mikä tars koekäyttää ja keksiä mikä sen loppusijoituspaikka on :2funny: :2funny:
-
Juuei. On muovitettu ja tallessa, mutta tilalle tulee Edelbrocin rullajakopää.
Muutenkin pitää säilöä kaikki tarpeelliset osat, koska on Numbers Matching auto.
-
Eipä ollut nokkalaakerit sen paremmassa kunnossa, kuten odotettua.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0473%20nokkalaakeri.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0475%20nokkalaakeri.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0476%20nokkalaakeri.JPG?img=medium)
Lohkosta pesty 1. likakerros pois.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0478%20eka%20pesu.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0479%20eka%20pesu.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0480%20eka%20pesu.JPG?img=medium)
Seuraavaksi lohkon sisäpesu.
-
Mulla olis sulle sellainen peltinen allas, mihin saisi upotettua koko lohkon peseytymään ;) Jos tuo vaan mahtuu, kun taitaa olla vähän lättäpään lohkoa pidempi?
-
Kiitos tarjouksesta, mutta ei tuo ole sisältä niin paha, etteikö saisi pestyä harjoilla.
Lohkon pituus 555mm.
-
Rokkiautosta tuli aika iso tilaus mutta nyt olis pata mikä tars koekäyttää ja keksiä mikä sen loppusijoituspaikka on :2funny: :2funny:
Tiilikeula valurautakiukaalla? :P
Sanokaa ny, ettei se ole laillisesti mahdotonta. :juhau:
-
Miksei olisi laillista?
https://www.nettiauto.com/volvo/240/12102209 (https://www.nettiauto.com/volvo/240/12102209)
-
Etuakselimassaa mietin. Lankkujahan on tehty ja katsastettu, mutta seiskoja vaan alukaseilla?
-
Etuakselimassaa mietin. Lankkujahan on tehty ja katsastettu, mutta seiskoja vaan alukaseilla?
SBC pikkulohko rautakansilla painaa about 200kg ja alukansilla sellaset 25kg vähemmän. Volvon D24 diesel reilut 185kg, joten paino ei minusta mikään ongelma.
-
Juuei. On muovitettu ja tallessa, mutta tilalle tulee Edelbrocin rullajakopää.
Muutenkin pitää säilöä kaikki tarpeelliset osat, koska on Numbers Matching auto.
Meinaatko maalata valmiin koneen orkkissävyyn siniseksi ? Ite inhoan alumiinin väriä ja maalaan siksi alukannet ja imusarjat yms aina koneen värisiks. Omat koneet onkin sen vuoksi mustia kun 87-> versioita. Päällä Proform:n venakopat, mustia tietty nekin 8)
-
Kyllä, lohko, öljypohja, vesipumppu, jakopäänkoppa, venttiilikopat ainakin original siniseksi. Alukannet ja aluimusarja on vielä mietinnässä maalaanko vai en. Peltisarjat mustat.
Mustaksi myös lisälaitteiden raudat ym.
-
Vaikka täällä ei olekaan mitään äänestystä, niin äänestän kuitenkin kokonaan maalatun moottorin puolesta :D
-
Kyllä, olen siihen suuntaan myös itse kallistumassa.
Tuo aluimari on ollut parivuotta paikallaan ja on jo alkavaa hapettumista, mikä ei todellakaan ole kaunista katsottavaa.
-
Nyt on lohko Mäntysuopa puhdas.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0487%20pesty.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0490%20pesty.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0491%20pesty.JPG?img=medium)
Mahle männärenkaat ja uusi puristin.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0481%20m%C3%A4nn%C3%A4renkaat.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0482%20puristin.JPG?img=medium)
Lava hyötykäytössä.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0493%20osat.JPG?img=medium)
-
SBC pikkulohko rautakansilla painaa about 200kg ja alukansilla sellaset 25kg vähemmän. Volvon D24 diesel reilut 185kg, joten paino ei minusta mikään ongelma.
Tän kun näkis. Ei lie kun 50% liika vähän....
Tiilikeula valurautakiukaalla? :P
Sanokaa ny, ettei se ole laillisesti mahdotonta. :juhau:
Käykö ysi O:-)
Jos ajatuksissa on jotain museojuttua, niin kokonaan maalattu pata koska OEM look. Jos taas ei, niin esim vesipuhalluttaa sen, lakka tai muu suoja-ainekäsittely sille ja antaa olla alumiinilla.
-
Ei ole mielessä museojuttuja.
-
Vihdoin pääsee kasaamaan.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0498%20kasausta.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0499%20kasausta.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0500%20kasausta.JPG?img=medium)
-
Kasaus jatkuu.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0501%20kasausta.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0503%20kasausta.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0509%20kasausta.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0511%20kasausta.JPG?img=medium)
Lohkolämppärin myös laitoin, tosin vain toiselle puolelle.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0504%20lohkol%C3%A4mpp%C3%A4ri.JPG?img=medium)
-
Sehän on takas ajossa tuossa tuokiossa O0
-
Toivottavasti :)
-
Muutama osa taas kiinni.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0512%20kasausta.JPG?img=medium)
Konehuoneesta pesin hieman pölyjä pois.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0513%20pesty.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0516%20pesty.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0519%20pesty.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0520%20pesty.JPG?img=medium)
Pitää seuraavaksi hieman ruiskia maalia konehuoneeseen.
-
Pientä edistystä, kohta pääsee maalaamaan.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0522%20kasausta.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0523%20kasausta.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0525%20kasausta.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0526%20kasausta.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0527%20kasausta.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0528%20kasausta.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0529%20kasausta.JPG?img=medium)
-
Hyvältä näyttää, maalia vaan pintaan 8)
Jäikö sulle vanha nokka koneeseen, katselin ainakin kuvista että näytti jo koneessa aikasemmin pyörineeltä. Muutenhan se on kohta hermoja raastavavin osuus edessä, nokan sisäänajo ja jännitys miten se menee ???
-
Kiitos.
Laiton tuon nokan (Edelbrock 2102) jo kesällä -21 ja on siis sisäänajettu. Siltä osin ei ole jännitettävää.
-
Lukkoturbiinin alipaineohjain + rele kytketty.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0530%20lukkoturbiinin%20ohjausyksikk%C3%B6.JPG?img=medium)
960:n flekti + kotelot.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0532%20flekti.JPG?img=medium)
Vihdoinkin ilman kosteusprosentti laski alle 80%:n niin sain moottorin maalattua. Tosi tuoreet kuvat, kun suojateippauksen on vielä paikoillaan.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0534%20maalattu.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0535%20maalattu.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0536%20maalattu.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0537%20maalattu.JPG?img=medium)
-
Näyttää hyvältä. Oli minusta oikea valinta maalata koko kone alkuperäsellä värillä :)
Hyvin istuu tollanen 960:n flektipakettikin paikalleen.
-
Kiitos. Niin minustakin, nyt ei tarvitse katsella hapettuvaa alumiinia.
-
Siitä se taas lähtee kohti monttua.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0542%20paikalleen.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0544%20paikalleen.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0545%20paikalleen.JPG?img=medium)
Siellä istuu.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0547%20paikalleen.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/01%20Chevrolet%20C10%20Silverado%201978/2023/0548%20paikalleen.JPG?img=medium)
-
Annettakoon lisämaininta siitä, että nää proggikset valmistuu autokatoksessa tms. sateensuojassa.
Ei pääse kukaan sanomaan, että kyllähä nyt määki tekisin, jos olis tallit ja hallit ja härvelit... ::) ;)
-
Kiitos. Katoksessa tapahtuu, tosin seuraavaksi työnnän talliin, jossa on monttu, niin on kivampi laitella auton alla asioita kiinni 8)
-
Ensimmäinen startti
https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Videot/z%201%20koek%C3%A4ytt%C3%B6.MOV (https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Videot/z%201%20koek%C3%A4ytt%C3%B6.MOV)
Hiljaisempi startti
https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Videot/z%202%20koek%C3%A4ytt%C3%B6.MOV (https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Videot/z%202%20koek%C3%A4ytt%C3%B6.MOV)
Äänimaailma
https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Videot/z%203%20%C3%A4%C3%A4nt%C3%A4.MOV (https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Videot/z%203%20%C3%A4%C3%A4nt%C3%A4.MOV)
Kyllä tämä tästä iloksi muuttui.
-
Wau 8) Kuulostaa ihan siltä, että remontti on varsin onnistunut :)
-
O0 Fiiliksiin voi samautua. 8)
-
Juu kyllä remontti on onnistunut, jos ei tehot laske 50% enempää 8)
-
Ensimmäinen startti on aina pikkasen kutkuttava, onneksi sulla ei ollut nokan sisäänajoa heti edessä. Hienostihan tuo käy kuin olisi juuri eilen sammutettu. Mukavan orkkistyylinen lopputulos, ei liian "hottentotti", sopii pikkiksen kuosiin täydellisesti 8)
-
Ainahan se vähän kutkuttaa.
Mielestäni tuli hyvä lopputulos.
Loppu konehuonetta pitää vielä siistiä paljon.