Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: mikko74 - 11.04.2021, 15:56:24

Otsikko: Harha-askel VAG leiriin
Kirjoitti: mikko74 - 11.04.2021, 15:56:24
Juu, elikkä parin vuoden VAGeilun jälkeen tekis mieli palata autojen pariin. Tähtäimessä V70 D4 awd 2014-2016 ja automaatti, tietenki. Olisko arvon raadilla kuumia vinkkejä esim. onko vm "ominaisuuksissa" jtn huomioon otettavaa. Essonbaarin puheiden perusteella joku kone alkaa syödä öljyä enemmän kuin polttoainetta 200tkm jälkeen, pitäneekö paikkaansa. Eikä alkupään V90 ole poissuljettu vaihtoehto. Kaikki kokemukset hyvät ja huonot otetaan kiitollisuudella vastaan.
Otsikko: Vs: Harha-askel VAG leiriin
Kirjoitti: 311 - 13.04.2021, 22:23:17
No kerroppas jokunen menestystarina sieltäkin suunnalta, kun kaikenlaista "hassua" on täälläkin annettu ymmärtää
ko. konsernin tuotteiden taholla tapahtuneen ja tapahtuvan edelleen ?
Öljytönikkä kuuluu kulkevan sielläkin paksissa autossa kuin autossa, mitäs muuta ?  :o
Otsikko: Vs: Harha-askel VAG leiriin
Kirjoitti: nall3 - 09.06.2021, 10:02:54
Löytyy vag konsernista ihan yksilöitä, mistä on pidetty huolta.

Tuli ostettua Skoda Fabia 2003 1.2mpi väliaikaiseksi kulkineeksi.
Huoltokirja kuitteineen on melkoisen paksu.
Reiluun 200tkm saakka huoltokirja on aukoton ja ensimmäisen 5 vuoden aikana tuohon oli tullut 185tkm mittariin huoltokirjan mukaan.

Koitin etsiä paperia, mistä näkyisi millä kilometreillä on moottori vaihdettu, tai koneistettu uusiksi.
Autoa on pidetty kunnossa ja ajoltaan aivan täysi kymppi.
Ei vetele, kilise tai kolise. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä ensimmäisen 500km aikana.

Pääsemme sitten nykyisiin kilometreihin, mitä ei voisi uskoa auton sisustasta tai tekniikan puolesta.
Autossa on reilu 460tkm kilometriä mittarissa. 1.2mpi kolmipyttynen on tehnyt varmaankin maailman ennätyksen kestävyyden osalta, jota vag konserni ehkä haluaisi tutkia, mikä mennyt kerrankin oikein tuon moottorin kohdalla.