Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: 740 GLT - 01.05.2016, 19:46:29
-
Miten on M46 laatikon kytkinhaarukan käyttötanko, meneekö se "läpi " haarukasta, vai onko haarukassa kuppi johon tanko siirtää liikkeen
työsylinteriltä ? Omassa se menee läpi, alkoi epäilyttää tuo rakenne... :o
-
(http://www.pbase.com/image/142847790.jpg)
Ei kuulu mennä läpi asti. Kytkin haarukassa on puolipallo kuppi jossa on reikä pohjalla johon työsylinterin varsi painaa.
Valitettavasti vanhemmiten varsi kaivaa tiensä haarukasta läpi.
-
No just...näin vähän kuutioinkin . Kytkinremontista huolimatta kytkin irroittaa syvältä. Pitänee heittää vähän malmia kuppiin :D
-
Mikä tuo muoviosa tuossa tangon päässä oikein on ?
-
(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQWsej1es8qf6dpX6jo_aXd_kpfwYj2cBuDP4afXw8DiPSrg0Y)
Tangon päässä on tuollainen muovihattu. Jos sulla on alkuperäinen sylinteri niin siinä saattaa olla tuo hattu jopa ihan metallinenkin
-
Ahaa, no nyt selvis. Erilainen on omassa, ja melkein mennyt jo läpi haarukasta...vaatii korjausta.
-
On myös semmosia, missä se käyttötangon pää on "sieni" ja haarukassa on pieni reikä sitä vasten. Yllättäen tämä on vähemmän menestyksekkäästi toimiva rakenne jos on jäykempää asetelmaa tai muuta.
Tarkista mahdollinen tarve käyttötangon jatkamiselle, kun apuri painaa kytkimen aivan pohjaan niin tuon kumin alta kurkkimalla työsylinterin mäntä ei saa tulla "ulos" yhtään tuosta sylinteristä, muuten on kytkimen hiukan kuluessa ja "asettuessa" odotettavissa nesteiden pölähtäminen pihalle sylinteristä. Se vaikuttaa myös kytkimen toimintaan jos liikutaan aivan sylinterin maksimipituuden rajoilla.