Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: la_bot - 08.09.2011, 20:22:34

Otsikko: turbovinokoneiden huohotus?
Kirjoitti: la_bot - 08.09.2011, 20:22:34
Laitetaas iha mielenkiinnosta tämmönen topikki pystyyn eli kokemuksia kuvia, toteutuksia jne.. mikä on se mystinen raja milloin huohottaa liikaa  :2funny: minkä verran on normaali huohotus vaikka 1,5bar ?  ::) 

miulla on huohotus toteutettu siten, että lohkosta vakio kalvobensapumpun lätkään on porattu niin iso reikä kuin mahtui johon tökätty an-liitin josta letku menee huohotussäiliön pohjalle, säiliön päälle tulee ylävesiletkun paksuinen letku öljykorkista ja säiliön yläreunassa 8mm reikiä useita joista pääsee paine/ kauhea savu pakenemaan..
savuttaa huohottimesta aivan p..rkeleesti.  mutta huohotus toimii suht hyvin öljy pääsee vedon jälkeen valumaan takaisin lohkoon.  :)  tässäkin on vielä parannettavaa huohottimen päältä pitää vetää vielä yksi letku johonkin auton alle mistä nuo savut pääseen vapautumaan johonkin muuaalle kuin hyttiin :nohnoh 

Edit: siirtäkää tämä aihe jos tuli väärään osastoon itse en oikein tiennyt mihin kuuluu..
Otsikko: Vs: turbovinokoneiden huohotus?
Kirjoitti: Sjtv - 08.09.2011, 22:22:54
Vakio huohotuspönttö ilman letkua käytössä noilla paineilla eikä mitään savutusta tai muutakaan normaalista poikkeavaa havaittavissa huohotuksen suhteen.
Otsikko: Vs: turbovinokoneiden huohotus?
Kirjoitti: la_bot - 08.09.2011, 22:34:50
Vakio huohotuspönttö ilman letkua käytössä noilla paineilla eikä mitään savutusta tai muutakaan normaalista poikkeavaa havaittavissa huohotuksen suhteen.

justiinsa ::)  kait miulla sit on alakerrassa jotain pientä kulumaa havaittavissa   V:> 

toimii kuitenkin normaalisti ja vetoja on.

Edit: miulla tosin on niin vanhaa tekoa oleva alakerta missä ei ole koko huohotuspönttöä ikinä ollutkaan, vain metallinen lätkä siinä paikalla jonka alla on apuakselin rattaita.
Otsikko: Vs: turbovinokoneiden huohotus?
Kirjoitti: olli - 08.09.2011, 23:24:17
Mittaa huviksesi puristuspaineet siitä moottoristasi.

Eihän kunnossa oleva moottori ihmeemmin huohota vaikka painetta olisi 2 bar.
Otsikko: Vs: turbovinokoneiden huohotus?
Kirjoitti: sjs - 09.09.2011, 08:46:50
Mulla huohotti niin kovaa että öljyä katos 1,5bar paineilla aina huohotuskaasujen mukana, ja vaikka tuossa B230 lohkon huohotuspurkissa oli 1,5m muoviletkua, senkin päästä valui ja ruiskui öljyä.

Männänrenkaissa about 1mm katkosrako, sallittu 0,4-0,7mm. Vetoja oli ihan kuten rempan jälkeenkin, puristukset 12bar kunnossa olevissa pytyissä, rempan jälkeen 14,5bar ja katkosrako 0,45mm.
Otsikko: Vs: turbovinokoneiden huohotus?
Kirjoitti: mikkeki - 09.09.2011, 17:44:52
Lainaus
Mittaa huviksesi puristuspaineet siitä moottoristasi.

Eihän kunnossa oleva moottori ihmeemmin huohota vaikka painetta olisi 2 bar.

Kyllä kait vinokoneenkin kuuluu huohottaa jos painetta& rundia reilusti. Siitä ei hajua milloin/ mikä on tarpeeks, kun noi vinokoneet käy läähättää.
Otsikko: Vs: turbovinokoneiden huohotus?
Kirjoitti: la_bot - 09.09.2011, 18:07:28
turhaa mittailla puristuspaineita kun toimii.. väljä louskuhan se on ja roiskii kyllä sekin öljyä huohottimesta minkä kerkiää mutta väliäkö sillä kun pitää öljyt täytenä  :idiot2: (budjetti moottori ) mutta eipähän käy ainakaan kiinni niin helposti..   ;)

uusi alakerta tulee talveksi.. aiheen tarkoitus ei muuten sitten ole tämä miun moottori vaan ihan yleisestä mielenkiinnosta pistin aiheen pystyyn  :) 

yleinen varttimailisääntö on että jos huohottimesta vartilla tulee yli 1l öljyä on koneelle tehtävä jotain :2funny:

Otsikko: Vs: turbovinokoneiden huohotus?
Kirjoitti: tommi m - 09.09.2011, 23:33:01
mul on huohottava ventiilikoppa mistä lähtee letku pulloon ja pullosta letku ilmanputsarikoteloon. simppeli ja halpa ratkaisu.vettä ollut vaan pullossa,ei öljyä. vissiin timmi kone vielä.
Otsikko: Vs: turbovinokoneiden huohotus?
Kirjoitti: 144 - 14.09.2011, 20:53:24
Reilu neljäsataaheppanen kone jossa vakio huohotin säiliöön puski semmosen 1,5dl per varttimailiveto kun mentiin 11 sec puolelle. Kone oli kasattu käytetyillä männillä ja renkailla ja lohkon seinässä kamalat scraadut männänlaen lämpöleikkauksesta.

Samat männät ehjässä lohkossa uusilla renkailla joissa katkosvälys ylittää reilusti volvon speksit ni ei tule pisaraakaan öljyä säiliöön vaikka voimaa otettiin välillä jo reilusti enemmän.

Eli summa summaarium ehjänä ei tunnu punakone juuri huohottavan ja jos ei kamalaa ohivuotoa ole ni kyl se silti kestää kohtuullisesti riivata.
Otsikko: Vs: turbovinokoneiden huohotus?
Kirjoitti: la_bot - 14.09.2011, 21:02:11
Reilu neljäsataaheppanen kone jossa vakio huohotin säiliöön puski semmosen 1,5dl per varttimailiveto kun mentiin 11 sec puolelle. Kone oli kasattu käytetyillä männillä ja renkailla ja lohkon seinässä kamalat scraadut männänlaen lämpöleikkauksesta.

Samat männät ehjässä lohkossa uusilla renkailla joissa katkosvälys ylittää reilusti volvon speksit ni ei tule pisaraakaan öljyä säiliöön vaikka voimaa otettiin välillä jo reilusti enemmän.

Eli summa summaarium ehjänä ei tunnu punakone juuri huohottavan ja jos ei kamalaa ohivuotoa ole ni kyl se silti kestää kohtuullisesti riivata.

näin tuntuu olevan.. oma virveli b19 vähenti huomattavasti huohottamista kun on nyt keräyssäiliö.. enää tulee savua perkeleesti huohottimesta, eipä se haittaa kun menee letkusta auton alle.. painetta nyt n. 2bar ja ainakin kymppi pykälää syl. yläreunassa.