Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Niitä saa sitten tarvikkeenakin reilusti halvemmalla. Sehän on vain solenoidi...
12
Tuosta akun alla olevasta johtosarjasta olen lukenut aiemminkin. Talvella vaihdoin autoon akun kun kiinnitin huomiota vanhan akun paisuneisiin kylkiin. Samalla tuli todettua että vanha akku oli laskenut nesteitään koteloon joka tarkoitti käytännössä kotelon irrottamista putsaamisen ajaksi. Samalla paljastui tämä johtosarja ja päällisin puolin siinä näytti kaikki ehjiltä. Kunhan kelit tästä lämpenee niin irrotan akun ja sen kotelon uudelleen ja käyn sen uudelleen läpi.

Kun korjasin kuskin oven johtosarjan, jouduin jatkamaan yhtä johtoa ja tinasin sen kiinni. Muutamassa muussa johdossa oli vain eriste rikki, niille tein sähkärinteipistä uuden eristeen. Voiko olla mahdollista että ovessa on nyt samat kaapelit rikkoontuneet, tai jotkut muut johdot kuoriutuneet tai menemässä poikki...?
13
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 sivupeilit
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 08:17:15 »
Normi settiä omassa 2021 vuoden S90:ssä. Edellisessä 2017 vuoden mallissa ei ollut samaa. Itsellä kuskin peili heittelee
14
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 08:11:12 »
Äänieristystä on ovissa enemmän, se on selvä. Painokin sen kertoo, sekä hinta. Koosta ja painosta syntyviä eroja luonnollisesti löytyy, mutta nyt sitä laatua mietin.
Omaan silmään ja käsiin myös materiaaleissa on eroja. X60 malliin ei edes rahalla saa "nahkaa" oviin, ainoastaan koelautaan. Myös monet muoviosat on halvemman tuntuisia. Sitten on vielä 40-sarja joka vielä halvempi.
15
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Pikkuhukka tänään kello 07:44:17 »
Materiaalinen laatuerot. Esim. ovien materiaaleissa on eroja. P3 malleissa oli äänieristyksesä eroja kun vertasi S60 ja S80 malleja.
Äänieristystä on ovissa enemmän, se on selvä. Painokin sen kertoo, sekä hinta. Koosta ja painosta syntyviä eroja luonnollisesti löytyy, mutta nyt sitä laatua mietin.
16
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 07:04:49 »
Avaatko tuota laatueroa esim. 2019 vuotisen V60 ja V90 välillä. Molemmat löytyy pihasta lähes samoilla kilsoilla. Enkä tarkoita autojen koosta johtuvia eroja vaan laatueroa
Materiaalinen laatuerot. Esim. ovien materiaaleissa on eroja. P3 malleissa oli äänieristyksesä eroja kun vertasi S60 ja S80 malleja.
17
Vahva veikkaus, että VVT pyörän solenoidi takkuaa ja laukaisee tuon koodin. Jos on ajettu pitkillä huoltoväleillä, niin voi olla se solenoidi sotainen sisältä ja puhdistus tuoda jatkoaikaa. Siskon Volvoon uusin tuon solenoidin jokunen vuosi takaperin samaisen koodin takia ja silloin se solenoidi maksoi vähän päälle 200€ suoraan Bilialta haettuna.
18
Minkäs sortin tarinaa olis tuosta vikakoodista olemassa? Vakavuusaste? Huolto- / Korjausehdotuksia?

Enivei…
Tasasta 80 kmh ajaessa, hyväkuntoista asfalttia suht hyvässä kelissä, parikytä minuuttia takana, alkoi mittaristossa moottorivalo palamaan, ei kolmiota tai muuta mitään. Auto kävi hyvin ja tasaisesti ennen ja jälkeen, ei normaalista poikkeavia ääniä. Cruise toimi myös. Ajoin vielä varmaan 15 km sen jälkeen. Huoltiksella luin vikakoodit ja tuo otsikon ecm-640a siellä oli, tuolla selityksellä. Nollasin koodit ja jatkoin matkaa viimeisen kilometrin kotio. Moottorivalo ei syttynyt siinä välissä. Toivottavasti oli vain hikka, mutta on näitä comebäkkejä nähty ennenkin, joten ajattelin olla proaktiivinen(?) ja ottaa selvää mitä saattaa olla edessä?

V70 2.4i -05 automaatti

…lähetään näillä selityksillä eteenpäin…
19
Projektipäiväkirjat / Vs: V70 AWD -97 -> 850 D5 AWD
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 00:19:20 »
Eilen saapuivat takaiskarit ja vaihdoin ne heti paikalleen. Enää ei tarvitse kärsiä joka heitossa hyllyvästä takapäästä.

Ehkä pari milliä pidemmät kuin vakiot ja hieman lisää tuli, koska korikiinnikkeen ja yläpään piti laittaa kaksi perusprikkaa jottei suojakumi liiskaannu kiinnikettä vasten. Säätönuppi tulee hieman tukivarren yläpuolelle ja osittain nostettuna pystyy kurkottamalla säätämään takakautta ilman renkaan irrotusta.


Tämän korkuisella alustalla voisi hyvin olla 1-1,5cm lyhyempi kuin vakiona, mutta toimii noinkin. Säädin heti alkuunsa kokeeksi 10 naksua(säätöalue 16 naksua) ja vaimennus on hidastetöyssyissä sekä vastaavissa napakan ja turhan kovan rajamailla myös täydellä tankilla sarja pyöriä kyydissä. 9 naksua lienee lähelle sopivaa.

Tuli todettua akkukin aika hyväksi. Yhtenä iltana 23 tienoilla siirsin pihalla ja jätin epähuomiossa parkit päälle. Paloivat vielä seuraavana päivänä 16 aikoihin. Muutaman tunnin kuluttua testattuna nahkeasti jaksoi yrittää pyöräyttää konetta. Siitä innostuneena tein viimeinkin paukkulankojen tilalle järeämmät apuvirtakaapelit, leuatkin olleet ostettuna jo pitkään. 50 neliöistä hifipiuhaa plussaan ja hitsauspiuhaa miinukseen. Pituutta tuli vähän reilusti, melkein 6 metriä koska hifipiuha oli sen pituinen :D Lähtipä irtoakun avulla käyntiin vaivatta.
20
Myydään varaosat / Vs: volvo s80 2.8 vm:-99 osia
« Uusin viesti kirjoittanut Vode 25.04.2024, 23:31:50 »
 Uppista!!
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Carcom Oy  Ateho