Futurez  Kulkukoira

Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90

  • 54 Vastauksia
  • 14516 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #15 : 17.04.2020, 14:53:55 »
Rompsis!
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #16 : 20.04.2020, 22:29:48 »
Tätä on tänään taas päässyt jatkamaan. Loput lokarista lähti, ja jalkatilan etuseinä. Tosin tämä oli vasta alkua kun jalkatilan etuseinässä oleva korikorvake suorastaan mureni käsiin, ei mikään yllätys, ja lattiaa/jalkatilaa pitää vielä leikellä lisää ja sitten sovittelemaan korjauspaloja. Keulan korjauspalalle holvasin pohjamaalit niskaan jo irrallaan koska näin on helpompi sutia kaikki nurkat. Vaihdoin tälle puolella pakosarjan tiivisteet kun nyt on tilaa, toiselle puolelle tein saman silloin kun siellä oli lokari pois. (toisella puolella oli vuotoakin)

Ei voi kovin kauniiksi sanoa näitä vanhoja rappauksia...  :o


Korikorvake, aikalailla samanlainen kuin toisellakin puolen oli mutta tämä oli todella rumasti rapattu lokarin kanssa yhdeksi...  :facepalm:


Toki on sanottava että auto ei suinkaan ole parantunut ulkona seistessään mutta kyllä nämä ovat olleet jo aika rapeita pitkään. Lattia on tällä puolella pahana kans, toi nurkka kun on päästänyt vedet sisään jo ties kuinka kauan niin kovin on pehmentynyt leveämmältä alalta kuin toisella puolen. Myös kuskinpenkin etukiinnitys on lähtenyt ruostumaan, tämähän on sellainen pellistä pokattu "torni", ainakin pari senttiä lattiatasosta ylöspäin on kupassa ulkoreunan etujalka.
No, korjataan korjataan taas. Katotaan kauanko motivaatio riittää, suunnittelin jo tekeväni välillä jotain hifistelyjä ettei olis pelkkää mätähommaa. Etupuskurin vois putsia ja maalata uusiksi sekä asemoida tyylikkäät Land Rover lisävalot siihen kun semmoiset on eräältä salaneuvokselta kulkeutunut hallintaani.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #17 : 22.04.2020, 15:02:49 »
Korjauspalan sovittelua. Vielä on leikattava topakka pala rintapellistä tuonne runkopalkin päälle asti että saa kaiken mädän pois ja ton korvakkeen jämät. Ulkoseinästä lähtee toi pahka kans, ja kuten huomataan niin leikkasin helmapalkin etupäänkin pois kun ei siinäkään ole mitään säästettävää.
Kävin kaivelemassa varastoa ton helman korjauspala mielessä, rupesin miettimään tuliko ostettua sisä-, ja ulkopala... onneksi oli molemmat. Sisäpalassa lattian alle tulevat kaksi korikorvaketta ja ulkopuoli tietysti A-pilarista ihan tuonne takalokarin eteen asti.

Ikävämpi yllätys oli A-pilarin korkealle edistynyt mädäntyminen, sisäpuolelta. Hullu 3-kerrosrakenne joten alhaalta lähtenyt kuppautuminen nousee kyllä ja ne 100% turhakkeen (kattoluukku) viemäriletkut vuotaessaan ja tulviessaan kastelee palkin tehokkaasti sisäpuolelta.
Oven yläsaranaan asti sai aukoa pilarin että saa edes jotenkin tervettä rautaa esiin ja tilalle.  :o
Toisella puolella pilari ei ollut näin mätä. Kiittelin taas itseäni kun en säästänyt kolaripurkupelistä koripilareita... ne eivät olleet mätävaivaisia, ko. autosta tuli mm. tuulilasinkehys tähän. Toisaalta johonkin se raja on vedettävä, pilarin vaihto olisi lisännyt työtä aika reilusti.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #18 : 25.04.2020, 21:22:18 »
Tämäkin lähti välillä hitsautumaan eikä pelkästään purkaudu, edellisessä kuvassa näkyvä jalkatilan korjauspala on nyt heftissä. Pääsi vaan niin myöhään tekemään että iltakosteus rupesi häiritsemään kun koppa huurtuu eikä sitten näe mitään. Nyt olisi hetkeksi hitsattavaa kun touhusin A-pilarin korjauspalatkin valmiiksi. Nämä kasaan ja sitten rakentamaan korikorvaketta tohon jalkatilan-rintapellin alareunaan.

Korjauspala jalkatilaan oli positiivinen yllätys, se sopi paikoilleen hyvin pienellä säädöllä. "Takareunasta" noin 2cm soiro pois, ja sen jälkeen ko. alueella  olevan pokkauksen litistys kun tässä ei sellaiselle ole tarvetta. Muuten se sopii suorastaan hyvin tuonne.

Tuli huomattua myös pirullinen yksityiskohta näiden vuoto/ruosteongelmista, ihmettelin mistä tippasee vettä korjausalueelle vaikkei esim. ilmanottokourussa sitä ollut kuin kosteudeksi eilisten sateiden jälkeen. Vesi pääsee jostain vuotamaan peltisaumojen kitin alle ja kulkee siellä piilossa nurkkaan josta vuotaa konehuoneen puolelle juuri tuonne rintapellin ja lokarin nurkkaan joka näistä aina mätii. Tässä onkin sitten jossain vaiheessa lisätyö käydä noi kourun kaikki saumat läpi ja kitata ne uudestaan kun olisi kiva saada vuotoja vähämmäksi, apparin puoli onkin kaiken peltityön jälkeen pysynyt kivan kuivana.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2020, 12:51:39 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #19 : 25.04.2020, 21:46:01 »
Näkyy sitä sullakin rangessa vähän pehmeää olevan :D mutta kun tekee kerralla kunnolla niin sitten saa nauttia pelkästä ajelusta ;D

Kunhan muistaa että matka roverilla on seikkailu :2funny:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #20 : 25.04.2020, 23:58:54 »
Näkyy sitä sullakin rangessa vähän pehmeää olevan :D mutta kun tekee kerralla kunnolla niin sitten saa nauttia pelkästä ajelusta ;D

Kunhan muistaa että matka roverilla on seikkailu :2funny:


Tämä on kyllä pehmeäksi päässyt. Jonkinasteinen yllätys että ruostevauriot ovat näin laajat vaikka edellinen omistaja oli tätä korjautellut, valitettavasti korjaukset ovat oikeastaan kaikki osoittautuneet huonosti tehdyiksi. Toki ulkopuolisella teetettynä syvällisempi korikorjaus maksaa niin paljon ettei sellaista moni lähde teettämään vaan tehdään vaan välttämätön. Nyt kosketut paikat ovat olleet niin pehmenneitä ettei mikään paikkailu olisi onnistunut enää. Mutta josko toi tämän jälkeen kestäisi kesäkäyttöä.  8)

Mun Rover-seikkailut olleet tähän asti hyviä, ja jopa onnistuneita. Mutta terve epäluulo pitää aina olla matkassa, koska kyllähän nämä jotain juonivat hiljaa itsekseen.  S*
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #21 : 26.04.2020, 15:25:33 »
Toki ulkopuolisella teetettynä syvällisempi korikorjaus maksaa niin paljon ettei sellaista moni lähde teettämään vaan tehdään vaan välttämätön.
Olen nähnyt tunnetun korikorjausfirman 8k€:lla korikorjatun Alfa-Romeon, jonka kori oli päässyt happanemaan.
Auto oli kuin karkki ja kuin uusi - ei ruostetta missään! Kuitenkin korin nitinä ja vuotava tuulilasin reuna aiheutti ärsyynnystä, joten tekniikkapäivityksen aikaan päätettiin myös käydä "pohjat" läpi.
Tarkastelun ohessa auton korista löytyi kymmeniä kiloja pakkelia ja piiloon parsittuja leikeltyjä reikiä. Korin nitinä johtui tukirakenteiden osittaisista ruostevaurioista, jotka oli leikelty pois ja täytelty pakkelilla. Mm. tuulilasin alanurkan A-pilarin liitos oven saranapilariin oli melkein poikki.

Omistaja tuijotti autoa, kuittia, autoa ja taas kuittia. Lopulta koura haki alfan raaka-aineeksi.

Auto oli ostettu käytettynä hieman sähkö-/käyntihäiriöisenä naisomistajalta, joka oli autoa ajanut 15vuotta. Korikorjaus oli tehty muistaakseni kolmisen vuotta ennen kauppaa.  ::)

Tuo nyt räikein esimerkki, mutta ei niissä "ammatikseen AAA-laatua hitsaavien" pajojen tekeleissä kyllä ole muutenkaan ollut juuri kehumista. Samanlaista räkäpaskaa melkein poikkeuksetta kuin minkä tahansa nyrkkipajan tekemät paikat. Ehkä se hinta nousisi aivan järkyttäväksi, jos tekisi kunnolla.
Toisaalta.... Tälläkin foorumilla näkee autoja, joihin rakennetaan pohja viikossa ja todella hyvin. Onko sittenkin kyseessä viitseliäisyys, en tiedä.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #22 : 28.04.2020, 15:12:13 »
Korikorvakkeen valmistus ja asennus. Kohta pääsee sovittamaan lokaria paikoilleen. A-pilarissa on vielä sisäpuolella hitsaamista, paikka on vain osittain kiinni kun en uskaltanut kokonaan kiinnittää jos tarvitsee tota nurkkapalaa vielä mulkata.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #23 : 30.04.2020, 13:02:28 »
Aamupäivän saldona uusi lokari on soviteltu ja odottelee kiinni liimaamista. Lamppukotelon päällä oleva viisto osuus tosin pitää vielä muokata koska se on 5mm matalampi kuin konepellin lukkopelti tuolla kohtaa.

RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #24 : 30.04.2020, 21:26:10 »
Loput päivän tunneista joita voi tähän käyttää, menikin sen laipion yläreunan pajoituksessa. Nyt se kuitenkin vastaa lukkopeltiin kivasti, vaihdoin koko taitteen ja sattumalta lähes valmis soiro löytyi jalkatilan takareunasta leikatusta pokkauksesta.  *taavih->
Tämmöisen ohuen, 90asteen pokkauksella olevan kapean soiron teko ilman kunnollista pokkaria ei välttämättä tuota siistiä tulosta vaan tulee aaltoa ja ties mitä. Tuo kun on vieläpä ihan etualalla näkösällä kun pellin avaa.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #25 : 30.04.2020, 22:05:18 »
Oliko pahasti tosta mätinyt ja miksi tuon pellin pitää olla konepeltiä vasten?

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #26 : 30.04.2020, 23:30:52 »
Toi koko etunurkka vaihtui kokonaisuutena koska lokarin lisäksi lamppukotelon alaosassa ja tälläkin puolella olevan, käyttämättömän, akkukotelon alla oli kuppaa. Uusi neitseellinen osa, mutta kiusallisesti tuo viisto yläosa oli 5mm liian matala eikä eroa saanut häivytettyä tai lypsettyä mihinkään.

Hehee, eikä se kyllä ole konepeltiä vasten mutta on niin näkyvällä paikalla ettei tohtinut nuijia kulmaa littanaksi.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2020, 18:09:47 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #27 : 04.05.2020, 20:29:58 »
Lokari hitsautui tänään paikoilleen. Saa nähdä ehtiskö huomenna jatkaa jalkatila/A-pilarin kulmaa vai joutuuko polttopuun hakuun kun valmiiksi pilkottua kuivaa sekopuuta pitäis ainakin kaksi kärryllistä hakea.
Jarruletkuihin tuli mutterit, toisaalta vois keskittyä hitsisaumojen tuhraamiseen kitillä ja laitella noi letkut. Valintoja, valintoja... ja se 12m3 multakasakin tuli tänään.  *karkuun->
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #28 : 07.05.2020, 21:32:58 »
Nyt pääsi jatkamaan. Hitsisaumaa syntyi ehkä 15cm, mutta tilaa sellaiselle sitäkin enemmän. Pikku lapun joutui tuosta leikkaamaan ja poraamaan pois, tolpan takaa takalattiasta pitää kans nipsaista. Tarviaa vielä kartoittaa B-pilarin alapää ja etupenkin takajalkojen alla olevan peltipalkin kohdalta mitä lattia siinä sanoo. Äkkiä sipaisten siinä vaikuttaisi olevan kovaa mutta olen joskus erehtynytkin...
Tässähän on nyt menossa uuden helmapalkin asettelemiseksi tilantekoa, kokonainen assy niin on leikattava reippaasti ja tokihan tossa on pehmeää lattialevyssä joten ei juuri kannata sääliä.


Pettymyksen tuotti jonkun r*nkun lattiaan hitsaama penkin etujalka, tämähän on sellainen peltikotelo pisteillä kiinni lattiassa. Nyt se oli vedetty kahdelta sivulta täydellä saumalla. Ruostettahan tuossakin oli eli irroitettava mutta pisteiden poraus olisi ollut nätimpi juttu.

Nauratti tämä käsityönäyte takajalkatilan pistehitsisaumassa, ei se niin justiinsa ole.  8)
« Viimeksi muokattu: 07.05.2020, 21:37:16 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Range Rover Classic Vogue SE 3,9Efi -90
« Vastaus #29 : 14.05.2020, 20:39:18 »
Päivän epistolana ekan oven tyhjennys ja lukkokoneistojen pesu löpöpaljussa, sen jälkeen ohutta öljyä mekanismeihin. Muuten ovessa ei ole mitään valtaisia vikoja mutta kuppendaali oli täällä herkutellut ikkunakiskon.  :( Käsivarastossa oli säilössä hyväkuntoinen kisko joten oven saa laiteltua heti kohta takas kasaan. Ikkunan weather seal-kumilista on parhaat päivänsä nähnyt joten sekin vaihtuu mutta vasta myöhemmin, saa vaihdettua ovea purkamatta niin ei viitsi ostaa uusia osia happanemaan ennenkuin projekti on muilta osin edes lähellä valmistumista.


RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo