RallyBaron  Samppasport

Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)

  • 738 Vastauksia
  • 141893 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #255 : 02.08.2020, 17:34:49 »
Eipä taida näitä P2 XC70:siä enää uutena saada, siinäpä se ongelma. :)

Hyvä pointti, jos kerran haluaa tietyn auton. Aikakonetta ei ole olemassa.

Sinun tähän laittamalla rahalla olisit saanut mk3 Classic XC70 mallin vähillä kilometreillä.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=119270.0 Tuonne löytynee omaa tietoa ja kokemuksia? -H-
« Viimeksi muokattu: 02.08.2020, 17:38:42 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #256 : 02.08.2020, 17:54:13 »
Sinun tähän laittamalla rahalla olisit saanut mk3 Classic XC70 mallin vähillä kilometreillä.
Kyllä tämä on tietenkin tiedossa, mutta onko mk3 XC70 minulle sama asia kuin mk2? Ei ole. ::)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #257 : 02.08.2020, 18:17:53 »
Hyvä pointti, jos kerran haluaa tietyn auton. Aikakonetta ei ole olemassa.
Juuri tämä kyseinen malli on se pointti. Epäilen erittäin vahvasti jaksaisinko suhtautua näin intohimoisesti mihinkään muuhun Volvon malliin. Jos olisin jättänyt ostamatta edellisen V70:sen sekä tämän XC:n, niin säästyneillä rahoilla olisi varmasti ostanut erittäinkin tuoreen Volvon. Ne eivät ikävä kyllä vain ole minulle läheskään sama asia kuin tämä kyseinen XC70 malli. Pienintäkään järjen ääntä tässä touhussa ei ole, mutta lienee tärkeintä, että itse nauttii täydellä teholla. Kuten olen jo maininnut aiemminkin, niin tälläisen XC70:sen takapenkillä olen itse viettänyt lapsuuteni parhaimmat hetket/matkat, joten joku tuntematon asia näissä sen takia vetää puoleensa.

Kuva liittyy vahvasti tapaukseen. :2funny:


Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #258 : 02.08.2020, 19:18:08 »
Kiitos tuomaril. Ymmärrän Sinua täysin.

Elämässä on paljon erikoisia, jopa mystisiä asioita.

Nuorena rokkibändin intohimoisena jäsenenä vannoin muuan ihanalle punapäälle, että meitä (tai ainakin minua) ohjaa kohtalo. Hän vain naureskeli ja meni muille maille. Minä unohdin rokkihommat, opiskelin, tapasin muutamia tyttöjä, joista yhden kanssa menin naimisiin. Mutta vuosien päästä tulikin ero.   :( :(

Reilun vuosikymmenen kohtalopuheitteni jälkeen tapasin ihanan punapään uudelleen! Ja kas - me ollaan oltu yhdessä pian 30 vuotta ja naimisissakin kohta 18 vuotta. Tämä rakas .iltojeni valo ja aamujeni aurinko pohtii silloin tällöin vanhoja puheitani.  ;D ;D

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5112
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #259 : 02.08.2020, 21:32:48 »
Kiitos tuomaril. Ymmärrän Sinua täysin.

Elämässä on paljon erikoisia, jopa mystisiä asioita.

Nuorena rokkibändin intohimoisena jäsenenä vannoin muuan ihanalle punapäälle, että meitä (tai ainakin minua) ohjaa kohtalo. Hän vain naureskeli ja meni muille maille. Minä unohdin rokkihommat, opiskelin, tapasin muutamia tyttöjä, joista yhden kanssa menin naimisiin. Mutta vuosien päästä tulikin ero.   :( :(

Reilun vuosikymmenen kohtalopuheitteni jälkeen tapasin ihanan punapään uudelleen! Ja kas - me ollaan oltu yhdessä pian 30 vuotta ja naimisissakin kohta 18 vuotta. Tämä rakas .iltojeni valo ja aamujeni aurinko pohtii silloin tällöin vanhoja puheitani.  ;D ;D

Kuuluuko tämä topicin aiheeseen ??
Pitänee vissiin siivoilla jossain vaiheessa  ;) ;)

Mutta aiheeseen liittyen Tuomaril on autojen kanssa pikkutarkka ja sen takia pitää enemmän huolta niistä..
« Viimeksi muokattu: 02.08.2020, 21:41:39 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #260 : 02.08.2020, 21:43:18 »
Anssi tuntee meikäläisen selvästi. :D Ja älä suotta siivoile, itse ainakin mielelläni luin tuon Kaldonia1:sen kertomuksen. :)

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6028
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #261 : 02.08.2020, 22:02:50 »
Jäin odottamaan kuvia punapäistä..eikun autoista
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #262 : 03.08.2020, 09:32:32 »
Juuri tämä kyseinen malli on se pointti. Epäilen erittäin vahvasti jaksaisinko suhtautua näin intohimoisesti mihinkään muuhun Volvon malliin. Jos olisin jättänyt ostamatta edellisen V70:sen sekä tämän XC:n, niin säästyneillä rahoilla olisi varmasti ostanut erittäinkin tuoreen Volvon. Ne eivät ikävä kyllä vain ole minulle läheskään sama asia kuin tämä kyseinen XC70 malli. Pienintäkään järjen ääntä tässä touhussa ei ole, mutta lienee tärkeintä, että itse nauttii täydellä teholla. Kuten olen jo maininnut aiemminkin, niin tälläisen XC70:sen takapenkillä olen itse viettänyt lapsuuteni parhaimmat hetket/matkat, joten joku tuntematon asia näissä sen takia vetää puoleensa.

Tuon ymmärtää. Tämä  malli on sinun juttu ja muistoja liittyy. Itse taas halusin vuosia takaveto ysikymppiä ja 2011 lopulta nappasin. Aina kiinnosti S 90 ja yhä sillä on mukava ajamaan lähteä. Royal automaattina olisi ollut mieluisin mutta hyvin tässä on kohta 10 vuotta pärjännyt normaalipituisella manuaalilla ;D Enää en usko innostuvani Royalin metsästyksestä, loppupeleissä sama auto +15cm ja niitä Ribbenkin hehkuttamia varusteita. P2 S 80:stä on myös hyviä muistoja 2005-2009 ja sellainen facelift on täysin realistinen optio joku kaunis päivä. Time will tell... P2 on kuitenkin vielä takavetoisia laatikoita tehneen, pienen ja itsenäisen firman omaa ajatusta.

Lapsuuden matkat taas olen viettänyt monen uuden Opelin penkeillä. Se on itselle tärkeä merkki vaikka en omista. Joku hyvin säilynyt Omega/Senator esimerkiksi... nam. Tai joku vanhempi malli. Uusista ei kiinnosta oikein mikään, Insignia B korkeintaan vähän. En ole varma, laittaisinko siihenkään omaa rahaa kiinni. Kotoa löytyy yhä uutena ostettu A Vectra, ilman sitä ruosteen harrastamista :) Sellaista pohdintaa, kyllähän sitä juttua piisaa :D


Elämässä on paljon erikoisia, jopa mystisiä asioita.

Nuorena rokkibändin intohimoisena jäsenenä vannoin muuan ihanalle punapäälle, että meitä (tai ainakin minua) ohjaa kohtalo. Hän vain naureskeli ja meni muille maille. Minä unohdin rokkihommat, opiskelin, tapasin muutamia tyttöjä, joista yhden kanssa menin naimisiin. Mutta vuosien päästä tulikin ero.   :( :(

Reilun vuosikymmenen kohtalopuheitteni jälkeen tapasin ihanan punapään uudelleen! Ja kas - me ollaan oltu yhdessä pian 30 vuotta ja naimisissakin kohta 18 vuotta. Tämä rakas .iltojeni valo ja aamujeni aurinko pohtii silloin tällöin vanhoja puheitani.  ;D ;D

Tästä tuli hyvä mieli! :)
a car you can believe in

Poissa säkkijänis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #263 : 03.08.2020, 22:31:21 »
Mulla ois semmonen pieni välikysymys tähän väliin, kun sullakin oli tuo parkkitutkan johtosarja jouduttu vaihtaa. Itsekkin pääsin vasta nyt vaihtamaan sen ja vaihdoin samalla myös kaikki anturit. Ei vain toimi vieläkään, eli vaatiiko jonkun valohoidon vielä ennenkuin alkaa pelittämään?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #264 : 04.08.2020, 01:23:21 »
Oliko johtosarja ja anturit varmasti oikeat, varsinkin ne anturit? Mielestäni tuo ei vaadi mitään valohoitoa, ei edes vikakoodien nollausta osien vaihdon jälkeen, mutta aivan varmaksi en muista. Mitä vikakoodia se nyt tarjoilee? On näistä tuon tutkan ohjausyksiköitäkin porsinut, mutta se ei ole niin yleistä.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #265 : 04.08.2020, 21:38:51 »
Ja tänään auto viety Olarin Biliaan odottelemaan huomista, kun vaihtavat (toivottavasti) sen Ardicin poltinyksikön. En muista raportoinko tänne, mutta testasin tuota Ardicin toimintaa tuossa viikko sitten about ja sehän sammui samantien päästäen siniset savut ilmoille. Eli korkea aikakin saada tuo toimintaan talvea varten. Tosin ajatus on laittaa tämä auto valtaosin talven ajaksi peitteen alle makaamaan pahimpien rapakelien ajaksi. Silloin tällöin sitten kuitenkin ajelee myös talvella kun on kuiva ajosää, ettei paikat jumahda.  :D

Joku pitää mua entistä hullumpana...

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6028
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #266 : 04.08.2020, 22:06:41 »
Minä kyllä pelkään seisottamista enemmän kuin tota suolamössöä jossa olen tottunut autoilemaan 500km viikossa ja pesetän autoa joka viikko tuolloin, toivottavasti jarrut pysyy herkkänä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #267 : 05.08.2020, 03:04:04 »
Itselläni ei ole mitään pakottavaa tarvetta autolle, varsinkaan talviaikaan, niin siinä on hyvä tekosyy säästää autoa. ::) Olihan mulla tämä auto viime maaliskuussakin muistaakseni kuukauden seisonnassa. Mutta joo, ei autoa ole tietenkään seisonnassa tarkoitus jättää oman onnensa nojaan. Käyttää Ardicin ja koneen kuumaksi vaikka viikon/kahden välein ja samalla liikuttelee autoa vähintäänkin pihapiirissä ja pyrkii antamaan jarruille jonkinlaista liikuntaa. Myös akkulaturi on tietenkin. No, ei ole vielä tämän hetken murhe tuo, vielä on kesää jäljellä! ;D

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #268 : 05.08.2020, 18:06:32 »
Ardicin poltinyksikkö uusittu Biliassa ja nyt toimii.  :) Samalla uusivat muutaman kiinnikkeen puskuriin, kun repsotti hiukan kuljettajan nurkasta.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6028
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #269 : 05.08.2020, 21:09:25 »
Mikähän siinä oli että upouusi oem-poltin oli valmiiksi hajalla :idiot2:
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo