Ateho  Elekma

144 jarru mysteeri

  • 10 Vastauksia
  • 6733 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jorma79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • Mullikuski Suomen Simosta
144 jarru mysteeri
« : 15.10.2011, 10:43:12 »
osaisko joku sanoa mikä mättää ku jarruja ilmatessa ilmeni semmonen ongelma että kuskinpuolen taka jarruille ei tule nestettä ku muutama tippa.muihin tulee hyvin ja sain ne ilmattua.

mikä se musta mötikkä on taka akselin etupuolella johon jarruputki tule ja jatkuu letkulla akselin päälle?
Ex:fiat uno -85 , Toyota Corolla HT -77 , mazda 626 -94,opel corsa ?,saab 900?,bmw 315 -80,bmw 520i -94,audi a6 -96,bmw 325tds -96,kia sportage -06

nykyään:mb vito 108cdi -03,ford transit t300 -04,volvo 144 -72

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 jarru mysteeri
« Vastaus #1 : 15.10.2011, 11:24:59 »
Mötikkä on takajarrujen paineensäätöventtiilippa. Satula tai ilmausruuvi kuollut? Ilmasitko jarrut oikeassa järjestyksessä?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa jorma79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • Mullikuski Suomen Simosta
Vs: 144 jarru mysteeri
« Vastaus #2 : 15.10.2011, 11:47:54 »
satulat on kaikki uudet.

järjestys?????
Ex:fiat uno -85 , Toyota Corolla HT -77 , mazda 626 -94,opel corsa ?,saab 900?,bmw 315 -80,bmw 520i -94,audi a6 -96,bmw 325tds -96,kia sportage -06

nykyään:mb vito 108cdi -03,ford transit t300 -04,volvo 144 -72

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 jarru mysteeri
« Vastaus #3 : 15.10.2011, 14:04:14 »
järjestys?????

niin järjestyksellähän tarkoitetaan sitä että ilmaus aloitetaan kauimmaisesta jarrupääsylinteriä olevasta satulasta, eli ensin oikeasta takapyörästä, sitten vasen taka, oikea etu, vasen etu.
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 jarru mysteeri
« Vastaus #4 : 15.10.2011, 17:33:37 »
niin järjestyksellähän tarkoitetaan sitä että ilmaus aloitetaan kauimmaisesta jarrupääsylinteriä olevasta satulasta, eli ensin oikeasta takapyörästä, sitten vasen taka, oikea etu, vasen etu.

Eipäs olekkaan näin simppeli 140-sarjassa, vaan tulee huomioida 2-piirisyys. Ei ole nyt juuri korjausopasta käsillä, illalla voin ettiä tuon järjestyksen. En kyllä tiiä voiko se tosin vaikuttaa noin paljon...

Eikä vaan oo putket mistään litissä? ;)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 jarru mysteeri
« Vastaus #5 : 15.10.2011, 17:57:42 »
Eipäs olekkaan näin simppeli 140-sarjassa, vaan tulee huomioida 2-piirisyys. Ei ole nyt juuri korjausopasta käsillä, illalla voin ettiä tuon järjestyksen. En kyllä tiiä voiko se tosin vaikuttaa noin paljon...

Nii olikos 140-sarjassa 2kpl ilmausruuveja per satula? sillonhan se kielttämättä on eri asia se ilmaus...  :)
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 144 jarru mysteeri
« Vastaus #6 : 15.10.2011, 18:02:55 »
Tuliko etusatulan kaikista ruuveista normaalisti nestettä? Jos ei, niin vika on siinä pääsylinterin vieressä olevassa haarotusventtiilissä, missä on myös se varoitusvalon kytkin, jonka varmaan luonnollisesti olet muistanut irrottaa ilmaamisen ajaksi ;)

Jos etupään kaikista ilmausruuveista tuli nestettä normaalisti, niin veikkaisin siinä tapauksessa, että sen temppuilevan takapyörän jarruletku on turvonnut sisäpuolelta niin pahasti, että on ummessa. Tämä aiheuttaa sen, että jos jarrun saa jotenkin ilmattua, niin jarrutettaessa kyseinen pyörä jää jumiin. Tämä letkun tukkoon meneminen saattaa esiintyä myös etupyörissä.



Nii olikos 140-sarjassa 2kpl ilmausruuveja per satula? sillonhan se kielttämättä on eri asia se ilmaus...  :)

Itse asiassa etusatuloissa on kolme ilmausruuvia ja takasatuloissa yksi.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 jarru mysteeri
« Vastaus #7 : 15.10.2011, 21:30:26 »
järjestys?????

1. vasen takapyörä
2. vasen etupyörä, ylempi, sisempi
3. oikea etupyörä, ylempi, sisempi
4. oikea takapyörä
5. oikea etupyörä, ulompi
6. oikea etupyörä, alempi, sisempi
7. vasen etupyörä, ulompi
8. vasen etupyörä, alempi, sisempi

Enpä taas itekkään muistanut tuota varoitusvalon kytkintä. :P
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 jarru mysteeri
« Vastaus #8 : 15.10.2011, 21:32:20 »
Niin, kyllä  paineensäätimissä on ollu vikoja; jumissa tai ruostuneet tukkeeseen. Onko niissä säätöpultit säiliön päissä? Ne saa purettua ja herkisteltyä.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 jarru mysteeri
« Vastaus #9 : 16.10.2011, 08:59:41 »
Kannattaa aloittaa siitä jarruletkusta. Todennäköisempää ja helppo vaihtaa.

Poissa jorma79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • Mullikuski Suomen Simosta
Vs: 144 jarru mysteeri
« Vastaus #10 : 16.10.2011, 11:15:11 »
kiitos vastauksista.

eilen illala aukasin kaikki ilmausruuvit ja polkasin poljinta parikertaa poljinta nii alakohan se tulla sieltä kuskin
puoleltaki.eli sielä oli ilmalukko.pitee oottaa että saa kaverin mukaan nii saa taas yrittää ilmausta.
Ex:fiat uno -85 , Toyota Corolla HT -77 , mazda 626 -94,opel corsa ?,saab 900?,bmw 315 -80,bmw 520i -94,audi a6 -96,bmw 325tds -96,kia sportage -06

nykyään:mb vito 108cdi -03,ford transit t300 -04,volvo 144 -72

 

Futurez  Kulkukoira