RallyBaron  Samppasport

Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"

  • 182 Vastauksia
  • 49641 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #90 : 22.03.2021, 11:56:51 »
Etutolpat purin ja putsailin eileisiltana uusia jousia varten. Tällä viikolla pitäisi saapua BCn etujouset tähän muutamaa senttiä lyhyempänä ja pari kiloa jäykempänä. Tarvii coilien säätäholkeista hiukan sorvailla pois että BCn jousi siihen mahtuu. Nämä nykyiset etujouset siirrän taakse kun nuo sarjan mukana tulleet ovat vain 4kg jäykkyydellä. Eli tuleva kokoonpano tulisi olemaan edessä 9kg ja takana 7kg. Näillä sitten lähdetään hakemaan tuntumaa tälle kaudelle  :nälkä:



Koeajolta yksi räpsy  *W->
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #91 : 22.03.2021, 15:38:29 »
Eikös etuvetoisessa pitäisi olla taakse jäykemmät jouset, esim. jollain 12kg lähtisi kokeilemaan että saisi vetäviin pitoja? Mutta juu, hyvää tekemistä ja kiva seurata  O0
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #92 : 22.03.2021, 17:30:49 »
Eikös etuvetoisessa pitäisi olla taakse jäykemmät jouset, esim. jollain 12kg lähtisi kokeilemaan että saisi vetäviin pitoja? Mutta juu, hyvää tekemistä ja kiva seurata  O0

Varmasti näin voisi ollakin. Itsellä ei vielä kauheata kokemusta ole näistä ajettavuuden hienosäädöistä, mutta tekemällä ja kokeilemalla oppii!
Kiitos tästä vinkistä! Ajatuksissa on kyllä ostaa taaksekin BCn jouset mutta aattelin näillä kokeilla alkuun.   :D
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #93 : 26.03.2021, 10:11:11 »
Auto olis nyt käytetty leimalla hyväksytysti. Tosin vakio penkeillä ja sisustalla  ;D Katsellaan sitten muutoskatsastusta samalla kun kaaria alan suunniteleen.
Alustasarjan heitin Torstai iltana alle takaisin jäykemmillä jousilla. Edestä sai vielä hiukan tiputettua alaspäin.




Tosiaan ihan täysin heittämällä ei istu BCn jousi tähän Maxin alustaan.
Jousen halkaisijassa on 7mm ero jonka ratkaisin ihan sillä että noista säätöholkeista pirrasin sopivan kokoiset. Vähän aikaa siinä meni mutta tuntuu toimivan  ;D

Kakkoskuvassa vasemmalla uusi etujousi ja oikealla vanha. Vanhat etujouset ovat nyt siis taka-akselilla
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #94 : 28.03.2021, 12:06:21 »
Ai että nyt olis ajokausi avattu!
Penkit, vyöt ja ratti on vaihdettu takaisin tupaan ja alustaa nostettu edestä vajaa sentin verran kun otti kiinni kaareen. Sisälokareistakin leikkelin pari palaa vielä pois niin mahtuu kääntymään.
RRS 2kg sammutinkin tuli hommattua. Pitää sillekin tehdä kiinnikerauta koriin vaikka tuossa kiinnityspannatkin jo on

Ekan kerran kotipihassa talven jälkeen  S*


Repsikan puolen penkki vaihtui vielä Sparco Sprint L malliin joten tein adapteriin levennyspalan.
Hyvin se sinne istui vaikka onkin vähän leveämpi






Jarrujen kimppuun sitten seuraavaksi. Kyllä tässä keväällä ja kesällä varmasti tulee muutakin kaikkea pientä tähän tehtyä mutta pääpaino pidetään nyt ajamisessa  :D

XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #95 : 03.04.2021, 11:32:12 »
Sammutinkin löysi paikan autosta. Toivottavasti ei tule tälle olemaan ikinä tarvetta mutta onpahan varalla V:>

XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #96 : 11.04.2021, 11:06:18 »
Downpipen jouston holkki päätti sitten pettää eräänä päivänä kun ajoin autoa nosturille.
Yhtäkkiä pakoääni olikin tavanomaista kovempi. No ei ollut vaikea arvata että mistä päästä hajosi jotain. Onneksi sain vielä hitsattua sen takaisin kiinni.
Samalla kun dp nyt oli lattialla niin kääräisin sen termoteipillä.




Viime viikolla askartelin myös katin jälkeisen vaimentimen tilalle suoran putken laippakiinnityksin. Meinaan vielä vaimentimeenkin hitsailla laipat niin saa helposti vaihdettua jos ratarajat paukkuu ylitse. Turbokoneissa vielä sen verran maltilliset äänet että veikkaan että näinkin menee lävitse. Yksi pieni pyöreä Simons on siellä kuitenkin kokoajan.




Jarrupäivityskin tuli viimein tehtyä. Eli vanhat 280mm sai siirtyä 302mm tieltä pois. Levyinä toimii Zimmermanin Sport Z levyt ja paloina hyväksi todetut EBCn Yellowstuffit. Satulat maalailen myöhemmin sitten mustaksi. Niiden pintaan nyt ei kovasti jaksa panostaa kun ovat sitten kokoajan jarrupölyssä ja muussa sonnassa. Perus siistit riittää varsin hyvin  O0






Tässä ohessa aloin myös tekemään taakse poikkitukea. Siitä sitten kuvia ja juttua myöhemmin!  ELK
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #97 : 12.04.2021, 13:51:35 »
Jos haluat eniten vastinetta rahalla kierrosajan pienennykseen niin panosta kunnon renkaisiin ja alustaan.
Vakio jarruilla ja tehoilla tuo liikkuu jo todella hienosti kevennettynä.
Maxpeedingin alustat kannattaa jättää stancemiehille.

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #98 : 12.04.2021, 17:28:16 »
Totta turiset!
Kyllä tuo alusta olis tarkotus vaihtaa oikeasti hyvään sellaiseen sitten kun budjetti riittää. Ensin haluan kaikki turvallisuuteen liittyvät asiat kuntoon ennen kuin aletaan oikeasti ottamaan sekunteja kierroksesta pois. Panostetaan ensiksi siis niihin.  :D
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa aksim97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #99 : 13.04.2021, 15:17:09 »
Tällanen päässyt menemään aivan kokonaan ohi!

On hieno!  8)

Kevyemmät vanteet/renkaat vois myös jeesata sitten kun radalle lähdetään tosissaan. Katuajossa nuo titanit on tietysti komeimmat.  :D

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #100 : 13.04.2021, 18:07:43 »
Paljonko tämmöinen painaa riisuttuna?
citikka

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #101 : 14.04.2021, 19:04:34 »
Tällanen päässyt menemään aivan kokonaan ohi!

On hieno!  8)

Kevyemmät vanteet/renkaat vois myös jeesata sitten kun radalle lähdetään tosissaan. Katuajossa nuo titanit on tietysti komeimmat.  :D

Kiitoksia!
Mietinnässä ollut että jos siirtyisi 16" vannekokoon. Pitää mittailla ja miettiä että mihin päädytään. Näillä 17" mennyt kyllä myös kivasti  S*
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #102 : 14.04.2021, 19:06:27 »
Paljonko tämmöinen painaa riisuttuna?

Ei ole vielä mitään varmaa tietoa. 1400kg näyttää olevan omamassa tällä yksilöllä. Veikkaisin että aika lähelle 100kg vois tippua tuolla sisustan riisumisella ja noilla kuppipenkeillä. Ovipahvit ja ikkunakoneistot mulla on vielä paikallaan että niistäkin tippuu kivasti. Kattoluukustakin pitäis eroon päästä vielä. Sekin taitaa liki 20kg painaa koko höskä  :D
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #103 : 17.04.2021, 21:46:35 »
Ensimmäiseen "testipäivään" aloteltu valmistautumista!
Jarrunesteet tosiaan vaihtui RBF600 nesteeseen. Takajarrut herkistelin tuossa samalla





Vaimentimeenkin on nyt hitsattu laipat. Tuonne väliin sitten saa laittaa kumman haluaa  ;D




Puskuriin tehty pikakiinnitys että saa trailerille ajamisen ajaksi pois. Sisälokareille tarvii vielä askarrella kiinnitys kun nyt ei tule puskuriin ruuveja.




Tarkoitus olisi tosiaan viikon päästä mennä Ahvenistolle taas avaamaan ratakausi. Vähän kelin mukaan pitää vielä katsoa mutta pikku sade ei kuitenkaan haittaa  ;)
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Juizzuboi

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #104 : 28.04.2021, 21:26:46 »
Tuohon vanneasiaan sanoisin vain sen, että Propukset voisivat toimia melkosen hyvin tuohon lookkiin, ovat 17" ja slikseissä pitäisi olla melko paljon tarjontaa tuossa koossa. Myös äRRäläisen siipi voisi olla bueno.

Ps. Päivitähän jarrut vielä suurempiin niin jäisi nuo 302mm levyille sopivat satulan kannakkeet ylimääräiseksi
Terv. Nimimerkki 302mm levyn kannakkeet kelpaisivat.

 

Proturbo  Autodiagnoosi