Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 145 -70 B20A

  • 17 Vastauksia
  • 3294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 145 -70 B20A
« Vastaus #15 : 08.03.2024, 06:06:24 »
Joo toi on joku bilteman tiivistesarja mikä on ollu mulla kauan mutta ei oo tullu avattua ja katottua aiemmin. En oo mitannu palotilojen kokoa mutta karkea arvio puristussuhteeksi on noin 11. Tarkotus olis palotilat vielä mitata. Lukenu joskus noista työntötangoista että ei oo meinannu säätö riittää mutta saa sitten varmaan jo olla aika reilusti otettu välistä ja taitaa myös vaikuttaa onko venttiili kuinka syvällä kannessa.

Juu okei!
Juu venttiilin syvyys kannessa vaikuttaa,ei tiä ennenkun kokeilee että käykö vakio tönäril. Itellä on aika tapissa jo keinuvipujen säätö.

Kannattaa juu mitata niin saa laskettua tarkan puristussuhteen.

Mulla oli aiemmin kansi vakio palotiloilla niin sillonkin joutu vetäseen kannen siihen liki 84mm paksuks että oikeesti tuli se 11 ruttua,tosin mulla oli millin pahvi kun niitä joskus ostin useamman jemmaan.

Ja kannattaa melkeimpä ensin päättää että minkä nokan meinaa laittaa ja sit passaa puristus suhteen siihen sopivaks.
Kun jos mieto nokka niin dynaaminen puristus suhde nousee helpolla siihen malliin että nakuttelee helposti niin ei palvele tarkotusta.

Poissa Nikoleisson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 145 -70 B20A
« Vastaus #16 : 08.03.2024, 21:47:45 »
Nojoo tullu tässä taas puuhailtua ja takakontin pohjaa hitsattua.





Ei siitä ny maailman kaunein tullu mutta eipähän ainakaan oo reikiä.  :)



Tankki ja bensalinjakin paikallaan, tonne väliin laitoin ihan koriliiman.
145 -70 B20A   960 -92 B5234T   940 -95 B230FK+HX35

Poissa Nikoleisson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 145 -70 B20A
« Vastaus #17 : 13.04.2024, 00:56:03 »
Jaahas taas on tullu kaikenlaista pientä tehtyä kun on koululta kerenny. Moottorikin alkais pikkuhiljaa olemaan paikalleenlaittoa vaille.


Moottoriin siis tehty sen verran muutoksia että kannesta on otettu 2mm, lohkosta 0.6mm ja välissä 0.85 tiiviste. K-nokka ja weber 32/36. 085 alujakaja, tähän tarkotuksena laittaa vielä myöhemmin espark, niin pääsee kärkiensäädöstä. Kannesta pakoventtiilinohjurin patti pois ja venttiilimaljoja vähän avattu ja kanavat muutenkin tasoteltu, vauhtipyörästä otettu ulkokehältä siivu pois. Katotaan minkälainen tällä kokoonpanolla saadaan, vissiin ihan huono ei välttämättä tuu. Tarkotuksena myös penkissä käydä jossain kohtaa, niin näkee onko paljon teho laskenu vakiosta  ;)



Jyrsitty jakopäänkoppakin valmistu koulukaverin toimesta sopivasti, jospa tuo stefa pitäis paremmin kun huopanen.
Vielä parit pikkujutut ja jos ens viikolla kerkeää touhuamaan niin eiköhän se paikalleen löydä ja käyntiin.  :) Vielä mietinnässä tuleeko sähköflekti vai ei, 850 sähköflekti olis jääny purkuautosta, mutta ompa tuo vakio syyläri niin pieni ettei oikeen sovi sen kanssa. Täytyy varmaan sovitella keula paikallaan vielä että mitenkä siihen sais järkevän tunnelin tehtyä vai laittaako vaan peltiropellin. Kesä kyllä painaa kovasti päälle ja oispa hienoa tälläkin taas ajella.  8)
145 -70 B20A   960 -92 B5234T   940 -95 B230FK+HX35

 

KL-varaosat  Race.fi