Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Yamaha FZR600 3HE & Honda Monkey Z50J -92

  • 9 Vastauksia
  • 3352 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Yamaha FZR600 3HE & Honda Monkey Z50J -92
« : 18.09.2020, 17:46:34 »
960 on jokseenkin huonosti edistynyt tämän kesän aikana, osittain motivaatio- ja budjettivajeen vuoksi. Tarkoitus olisi kuitenkin saada se kasattua nyt kerralla kunnolla. Oma moottoripyöräily alkoi A1-kortin saatuani vuonna 2010 -93 mallisella täysitehoisella Yamaha TZR:llä, jonka myin erilaisten sattumusten vuoksi vasta 2017 pois. Samaan aikaan astuu myös tämän topicin pyörä kuvioihin. Jälkeenpäin tuon myynti kaduttaa, kyseessä oli kuitenkin loistava ja suht hyväkuntoinen pyörä. Mutta eipä näitä kaikkia oikein mahdu säilyttämäänkään.









Saman kesänä tuli myös jonkin verran kurvailtua isän silloisella R1:llä, ennen kuin tuo vaihtui mk1 V70 teefemmaan.





Vaikka tuo R1 on toki hauska ja ennenkaikkea ripeä laite, niin jotenkin ei tuntunut omalta. Omaan makuun ehkä hieman turhan moderni, vaikka tuollainenkin toki talliin kelpaisi niin monta muuta vaihtoehtoa on jonossa ennen sitä (esim. V-Max ja uusi 125cc Manki).

Tosiaan, topicin pyörä tuli isälleni samoihin aikoihin kun itse sain A1-kortin. 2009-10 talvella tuo käytiin hakemassa silloiseen talvisäilöpaikkaan, kovalevyltä löytyi jopa muutama kuva ostopäivältä







Kun itsellä tuli 18 mittariin, ajeltiin FZR:llä vuorottain. Itsellä toki oli suurempi innostus autoiluun, joten parin vuoden aikana kilometrejä kertyi suht vähän. Toinen syy toki se, että rajoitetun kortti ja täystehoinen pyörä. Itsellä kun tuli ikää tuohon täysitehoisen korttiin, niin isällä hieman lopahti innostus ja sain pyörän omakseni. Muistaakseni uittamaan alkaneet kaasarit olivat yksi syy tähän ratkaisuun. Muutenhan tämä oli kilometreihin nähden ollut suht luotettava pyörä, ainoastaan jännitteensäätimien kanssa oli omat ongelmansa. Aikansa kun googlaili, niin sain selville ettei oltu yksin tämän asian kanssa, vaan FZR:n orkkis säädin on kaiketi aika kehno esitys. Lopuksi tähän tuli joku x-mallinen säädin jäähdytysrivoilla, joka sijoitettiin underiin kiinni. Myös etupumput remppasin 2014 vaihtamalla vuotavat stefat uusiin ja tietysti uusimalla keulaöljyt. Köyhänä opiskelijana "korjasin" vuotavat kohokammiot tiivisteliimalla ja pelasivat aikansa, mutta sitten alkoi röpeltäminen ja loppujen lopuksi tuo kävi juuri ja juuri tyhjäkäyntiä. Muutamien muiden sattumusten kanssa tämä oli yksi syy, miksi kiinnostus moottoripyöräilyä kohtaan lopahti aivan täysin. Tämä tapahtui kesällä -15, jolloin seuraavat kuvat on otettu. Näiden jälkeen pyörä jäi seisomaan vanhempien varastoon. Tätä ennen ehdin kuitenkin juuri ja juuri rikkomaan 100tkm haamurajan  :D







Pyörä seisoi viitisen vuotta niillä sijoillaan, kunnes aletaan päästä tähän päivään. Tuo R1:llä sekä TZR:llä kurvailu kolmisen vuotta takaperin sytytteli taas intoa moottoripyöräilyyn ja viime kesänä tulikin jo katseltua vanhempaa FZ750 Yamahaa, mutta silloin ei ollut rahkeita kuitenkaan moista hankkia. Keväällä alkoi homma näyttämään siltä, että 960 ei välttämättä ole ajossa tänä kesänä joten nyt olisi hyvä sauma alkaa kunnostamaan tuota FZR:ää. Kaasarit nappasin mukaani tallille alkukesästä sekä purin osiin. Tilauslistalle päätyi silloin perinteiset korjaussarjat sekä sarja neuloja. Korjaussarjoiksi valikoitui Keysterin tekeleet Motorradbaysta, neulat tilasin eBayn kautta brittipurkaamolta. Noita ei tuntunut oikein uutena saavan. Uudet neulat tulivat siksi, että olin kaiketi itse saanut turattua yhden neulan aikasemmin kieroon. Kaasarit itsessään kävivät kaverin kautta ultraäänipesussa ja kaasarin pikkuosat putsasin itse siihen tarkoitetulla aineella sekä paineilmalla.

Kaasarien saavuttua pesusta huomasin seosruuvien alle kuuluvien prikkojen ja o-renkaiden jääneen kaasareihin paikalleen ja sitä kautta olivat tippuneet pesuriin. Joten taas motorradbaylle tilausta ja uudet seosruuvit tulemaan. Kalvot tsekkailin silmäillen läpi ja näistä ei löytynyt reikiä, muovikannen alle uudet o-renkaat sopi onneksi Bilteman sarjasta.







Pyörä raahattiin kärryllä tallille ja ensitöikseni tsekkasin, että antaa kipinää kaikilla sekä laskin vanhat jäähdytysnesteet ulos. Kaasarit kun sain kasaan, niin aloin nuoruuden innolla kasaamaan pyörää. Alkuun ongelmia aiheutti 1 ja 4 kaasarin luistit jotka eivät auenneet kunnolla. Vika löytyi yksinkertaisesti huonosti asetetuista kalvoista. Tämän jälkeen noiden kanssa säätäessä sekä netin maailmaa ihmetellessä vierähti tunti jos toinenkin. Jossain vaiheessa tuli synkattuakin nuo itsetehdyllä kahden pullon manometrilla. Samoihin aikoihin vaihtui öljyt sekä suodatin ja laitoin uuden akun paikalleen. Vanhat öljyt olivat ainakin 5 vuotta vanhat ja melko rumassa kunnossa. Ilmansuodatinkotelosta paljastui KN:n suodatin, joten tuota en malttanut vaihtaa, talven aikana vain perusteellinen pesu ja öljy niin tuon pitäisi ajaa asiansa ensi kesän.

Ongelma oli pitkään, että kaasu pohjassa tuo tuntui yskivän 8krpm kieppeillä hetken ja sitten vasta nosti kierrokset rajoittimen tuntumaan. Loppujen lopuksi säädin neulat orkkis asentoon, nostin bensanpintoja hitusen sekä väänsin seosruuveja kierroksen orkkisarvoa enempi auki ja näin ollen alkoi kone kiertämään rajottimelle asti niinkuin kuuluu  8)

Pyörä nippuun, käyntiin ja koelenkille. Oli siinä hymyssä pidättelemistä kun väänsi suoralla tupin nurin ja jenkakello kirmasi kakomatta sinne 12krpm kieppeille ennen kuin sai vaihtaa isompaa. Ykkösellä tuolla tuntui jollain kierrosalueella pieni yskähdys, mutta pitänee tutkia myöhemmin. Isommin en tällä uskaltanut vielä ajaa, koska tuo on edelleen seisonnassa. Ja ainakin ensihätään pitäisi nyt vaihtaa jarrunesteet sekä tsekata ketjujen kireys. Mutta kyllä tuo hymyilytti kun pääsi pitkästä aikaa ajamaan tällä, tuntuu istuvan jotenkin just eikä melkein käteen ja ainakin omaa silmää tämä hivelee  S*








Klikkaamalla video



Toivotaan, että tässä syksyn aikana olisi muutamat nätit päivät jotta pääsisi tätä vielä ulkoiluttamaan ennen talviseisontaa. Talveksi ei ole suunnitteilla mitään isompaa, tarkoitus olisi hankkia uudet renkaat, ehkä jopa 17" takavanne nykyisen tilalle. Tulppien vaihto ja samalla voisi tsekata venttiilivälykset. Ketjut, rattaat ja jarrut voisi tsekkailla läpi ja katsoa mitä uutta tuonne tarvitsee vai tarviiko mitään. Äkkiä katsottuna ainakin jarrupalat näytti hyvältä. Kaasareille tarvitsee ainakin uudet kumikurkut hommata, nykyiset on paikattu sikakitillä  :facepalm: Vaimentimen yksi sauma pitää hitsauttaa sekä tuolle jännitteensäätimelle koittaa keksiä joku fiksu paikka. Vilkkuja voisi ehkä hieman entrata poistamalla tummennukset ja asentamalla kalvot. Toisinsanoen kaikkea pientä hipostelua sinnne sun tänne ja perus huoltoja. Tavoitteena on, että tämä ois täydessä iskussa ensi keväänä  8)
« Viimeksi muokattu: 20.09.2021, 19:45:34 kirjoittanut Masuli »
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Yamaha FZR600 3HE & Honda Monkey Z50J -92
« Vastaus #1 : 26.09.2021, 11:36:06 »
Volvojen harrastelu jäänyt tänä kesänä hieman normaalia vähemmälle. Toki 960 on pienesti edistynyt ja toistakin harrastetta, josta ehkä joskus tänne kirjoittelen jotain, on ulkoilutettu. Tämä kesä meni enempi 2-pyöräisten kans, johtuen osittain siitä, että meidän taloudessa on nyt kaksi moottoripyöräkortin omaavaa  S*

Yamahaan en tälle kesälle tehnyt ihmeempiä, hieman ropasin kaasareita koska bensa lie hartsiintunut tms. Tämän johdosta jumitti neulaventtiiliä auki ja ylivuotoletkusta kivasti bensat pihalle kahdesta kaasarista. Tuo meni viime kesäisten kaasarijumppien jälkeen ihan lihasmuistista. Ennen kesän ajoja tuli vaihdettua luonnollisesti öljyt sekä suodatin ja uusittua molemmat renkaat, alle tuli Metzeler merkkiset kumit. Eteen vakio 110/70-17 ja taakse edellistä pienempi, mutta vakiota snadisti leveämpi 140/70-18. Vanhan eturenkaan paistoleima oli vuodelta -07  V:> Samaan hengenvetoon uusin kahvakumit hieman mukavampiin. Kesän aikana vielä sijoittelin vakionopeudensäätimen hieman paremmin, oikeestaan muuta ei tullut tehtyä kuin ajettua. Tosin mittariin ei tainnut kertyä kuin hieman toista tonnia.







Huononlaisesti tullut kuvia napsittua kesän aikana. Talven aikana pitäisi tehdä vähän laajempi huolto ja muutamia pikkujuttuja ulkokuoresta hifistellä. Ulkonäkö tosin tulee pysymään pitkälti samana, mitäpä sitä hyvää lähteä muuttamaan.

Sitten varmasti enemmän ihmisiä kiinnostavaan kaksipyöräiseen: aito Honda Monkey vuodelta -92. Tämä tuli minulle ollessani 14 -vuotias ja ajoin tällä aina kevarikortin saamiseen asti. Lupasin, jotta autokortin saadessani luovutan tämän isälle käyttöön kunnostettuna. Aikaa kului, kunnes tänä kesänä päätin, että nyt tämä on pakko laittaa kuntoon. Tämä valmistui noin kolme viikkoa ennen kuin mittariin nasahti 28 ikävuotta, joten alle kymmenen vuotta lipsahdettiin määräajasta. Ja saatinpahan tämä vielä kunnostettua siten, ettei mopon nykyinen haltija tiennyt asiasta mitään ennenkuin kävin mopon luovuttamassa  8)

Projekti oli sikäli suoraviivainen ja helppo, että kyseessä oli vain kunnostus alkuperäiseksi. Tämän vuoksi tarkoitus oli säilyttää alkuperäinen maali niiltä osin kuin se oli mahdollista. Joitain osia jouduin maalaamaan kokonaan sekä runkoa ja swingiä jouduin paikkamaalaamaan. Tankki, sivukoppa, keula sekä sarvet ovat alkuperäisessä maalissa. Rungostakin on maalattu vain ne kohdat, joita jouduin projektin tiimellyksessä korajaamaan. Sen verran tuli myös pussihousuiltua, että mahdollisimman paljon hankin Hondan alkuperäisiä varaosia, noita kun oli vielä hyvin saatavilla ja näillä osilla moposta pitäisi tulla ikuinen. Projektin lähtökohta oli hyvinkin lohduton näky











Suurimpana osapuutteena projektissa oli moottori. Tässä kohtaa menin sieltä mistä aita on matalin ja hankin Wandamotorilta kiinalaisen 50cc Monkey type -moottorin. Tarkoitus olisi kuitenkin osista vielä myöhemmin kasata orkkis moottori. Kiinanmoottori oli tullessaan musta, joten maalikaupan kautta tallille ja moottoriin Hondan silver cloud niskaan.





Pesun ja lyhyehkön tutkailun jälkeen tuli todettua, että loppujen lopuksi tuo on aihiona vallan hyvä eikä ollenkaan niin lohdutan näky kuin varastosta kaivettaessa. Tiedossa oli, jotta ainakin vasemman puoleinen moottorinkorvake vaatii hitsaamista. Samalla huomasin, että jarrupolkimen akseli oli vääntynyt sekä swingin runkoon hitsattu holkki niinikään vasemmalta puolelta oli lähtenyt repeytymään irti rungosta. Puolan kiinnike rikkoontui purkamisen yhteydessä ja samalla vauhdilla parantelin myös yhtä aiempaa sivukopan kiinnityksen korjausta, jonka olin tehnyt jo mopoikäisenä.

Jarrupolkimen akselin sain suoraan raakasti vääntämällä ja voimaa sai käyttää reilusti. Tuon kun sain väänneltyä suoraan, siirryin korjaamaan moottorinkorvaketta. Ensin katkaisulaikalla ajoin nykyiseen halkeaman isommaksi, jonka jälkeen lukkopihdeillä halkeamasta puristaen puolikkaat samalla tasalle. Tämän jälkeen hitsasin railon pisteillä umpeen. Tämän jälkeen nätisti isoimmat lamellilla veks, jonka jälkeen käsin hionta ensin P80 paperilla ja viimeistely Bilteman hiomanailonarkilla. Olin hyvinkin yllättynyt lopputuloksesta, sillä tuosta tuli omaan silmään hyvä. Maalit vedin suoraan paljaalle metallille, harmi kun tuosta en erikseen valmiina tajunnut kuvaa ottaa.









Seuraavaksi siirryin swingin holkin kimppuun, joka oli jo huomattavasti hankalampi homma. Tarkoitus oli kuitenkin saada lopputuloksesta mahdollisimman orkkiksen näkönen. Sinällään tuolla ei ole mitään väliä, kun ei tuo swingin takaa juurikaan näy, mutta tämä oli hyvää treeniä itselle. Ensin yritin hieman naputella tuota halkeamaa kiinni, jonka jälkeen hioin tehtaan saumaa hieman halkeamaa leveämmältä alueelta pois. Tämän jälkeen siistiminen lamellilla tuohon tasaiselle osuudelle ja migillä yhtenäinen sauma tuohon kohtaan, lopuksi vielä maali niskaan. Lopputuloksesta tuli omaan silmään ihan ok.





Puolen sekä sivukopan kiinnikkeiden hitsuuttelu oli simppeli pari täppiä ja ylimääräiset lamellilla pois. Seuraava suurempi hitsaustyö tuli eteen hieman yllättäen takajousia asentaessa. Swingistä oli molemmilta puolilta iskarien alapään kiinnikkeiden kierteet melkolailla huonona. Noissahan on vielä pykälän hienompi M10 kierre ja halusin ehdottomasti käyttää tilaamiani orkkistyylisiä kupumuttereita orkkis kierteellä. Lopulta päädyin hakemaan IKH:lta kaksi pitkää 12.9 M10x1.25 osakierrepulttia, joista tein uudet uudet tapit. Alkuperäisethän ovat pinnapultit, jotka ovat vielä hitsattu sisäpuolelta swingiin kiinni. Joten vanhat hioen swingistä veks ja näistä mitat uusille tapeille. Pultit poikki, swingin reikiin, mittaus pariin kertaan ja isolla virralla kiinni. Tarvittaviin paikkoihin maalit ja swingi oli valmis asennettavaksi.









Molemmat vanteet tuli maalattua, koska etuvanteesta oli päässyt ulkokehältä maali lähtemään niin päätin maalata molemmat vanteet uudelleen. Maalinpoistoon käytin tiivisteenirrottinta, loput mekaanisella hankauksella. Takakeskiön suihkin myös punaiseksi, sillä tuo oli entuudestaan hopea. Takavalon rauta sekä alkukäyrän lämpösuoja sai myös uuden maalin päälleen. Johtosarjaa tuli myös hieman fiksailtua, moottorin mukana tulleestaa johtosarjasta pätkin sopivan mittaisia korjauspaloja ja juotin orkkis johtosarjaan kiinni. Täten moottorin sähköt ja sähkösarjan yhdistävät abikot ovat taas orkkistyyliset. Jännitteensäädin sekä puola vaihtuivat moottorin mukana tulleisiin uusiin. Tässä oli tosin jo ennestään 12V sähköt, mutta halusin käyttää uutta säädintä kun sellainen mopon mukana tuli. Uusittua tuli mm. jarru- sekä kytkinkahva, molemmat lokarit, lampunkoppa, umpio, pakoputki, takavalon lasi, takaiskarit, tarakka sekä järkyttävä määrä pisteosia.



Kolmen päivän puuhailun jäljiltä päästiin tilanteeseen, jossa Mankilla oli jo ensimetrit ajettu ja se oli valmis luovutettavaksi. Luovutushetkellä moposta puuttui mm. mittari ja ilmansuodatin.







Loput projektikuvat: https://masuli.kuvat.fi/kuvat/2-Py%C3%B6r%C3%A4set/Honda+Monkey+Z50J+-92/2021/

Jokunen aika tästä päivityksestä eteenpäin isä kävi konttorilta hakemassa Mankiin kilvet. Väliaikaiseksi ilmansuodattimeksi hain Stormilta halvan oravaloukun, koska muistin omistavani alkuperäisen ilmansuodattimen. Kuitenkin vanhempien tallia käydessä läpi, löysin vain ilmansuodattimen sisälle tulevan metallilevyn. Onnekseni kuitenkin sen verran muistin oikein, että kateissa ollut mittari löytyi. Tästä tosin on lasi hajalla, mutta eiköhän tuohon jossain vaiheessa uusi laasi saada taiteiltua.

Korjausprojektin aikana olin jo hankkinut alkuperäiseen akkutelineeseen sopivan 12V akun, koska halusin vapaavalon sekä äänimerkin toimimaan. Vapaavalon kanta löytyi tallin perukoilta, mutta linssi oli hukkunut. Tilasin orkkislinssin, mutta se ei sopinut edes orkkis lampunkopan reiästä sisään. Loppujen lopuksi päädyin ratkaisuun, jossa katkaisin tuon kopan sisään menevän osan ja liimasin tuon linssin orkkis kannassa olevaan läpivientikumiin kiinni. Mittarille kävin myös hakemassa IKH:lta 12V polttimon ja nyt mittarin taustavalokin pelaa. Koska orkkis ilmansuodatinta ei löytynyt, päätin moisen tilata. Samalla mittarille tuli tiivistekehys sekä oikeanlainen jousi, jolla tuo kiinnittyy lampunkoppaan. Etuhaarukkaan tuli alkuperäiset oranssit heijastimet sekä ketjusuojaan alkuperäinen rengaskoot sekä oiket paineet kertova tarra. Äänimerkki ei tosin vieläkään toimi, epäilen syyllisen olevan katkaisijassa. Pitänee tutkia vielä myöhemmin.







Töissä kyseisen projektin toteuttamisesta on ollut jo jonkin aikaa puhetta työkavereiden kanssa ja eiköhän sitä tullut vielä pienen yllytyksen jälkeen uhottua, että kyllä tuolla töihin pitää päristellä jahka valmistuu ja saadaan kilpien väliin. Työmatkaa kuitenkin vajaa 40km suuntaansa ja tämähän on rajoittamatonta CDI -boksia lukuunottamatta vakio, joten huippunopeus ei varsinaisesti päätä huimaa. Normaalisti työmatkaan sisältyy moottoritietä, joten pieni reittisuunnittelukin oli tarpeen. Onneksi työmatkalla on valtateitä helppo kiertää ja varsinaisesti tämän laitteen kanssa tuo ei matkaa hidasta juurikaan. Samoilla lämpimillä ajoin tämän vielä pikkuteitä työmaalta vanhemmille, joten päivän aikana mittariin kertyi 93km. Mukava pieni perjantain roadtrippi siis, matkalla toki pysähdyttiin Siuron koskibaarille nauttimaan pizzat ja Vammalassa Cafe Garagelle kahville. Emäntä ajeli tuli vielä työmaalle vastaan, josta hän ajeli samaa vauhtia perässä omalla moottoripyörällään, joten liekö tuo hulluutta vai mitä, mutta iso hatunnosto kyllä. Matkanopeudet eivät varsinkaan mäkisillä osuuksilla päätä huimannu  S* :hg:

Laitetaan tähän loppuun vielä muutama kuva perjantaisen työmatkan varrelta













Mankille tuskin sen ihmeempiä ulkoisesti tulee tapahtumaan, mutta useampia pikkujuttuja on jo talvelle tiedossa. Ensimmäisenä takakeskiön kunnostus. Keskiön kiinnitykset muutetaan vaarnaruuveille ja samalla rattaan kiinnitykselle tulee uudet vaarnaruuvit. Laakeripesät on myös päässy väljiksi, joten ideana olisi hommata pienemmät laakerit ja sorvata soviteholkit jotka prässätään paikalleen. Uusi keskiö olisi myös vaihtoehto, mutta alkuperäinen Hondan keskiö kustantaa sen 200e ja tuossa on hyvä aihio kuitenkin vielä olemassa. Mittarin lasi pitäisi vaihtaa ja äänimerkki korjata ym. pientä hipostelua. Jossakin vaiheessa pitäisi aloittaa moottoriprojekti tallista löytyivistä osista. Samalla pitäisi kokeilla, saisiko kolmesta rikkinäisestä orkkis magneetonkopasta aikaiseksi yhden ehjän. Siihen asti tällä luultavasti vaan ajetaan ja huolletaan säntillisesti 8)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Yamaha FZR600 3HE & Honda Monkey Z50J -92
« Vastaus #2 : 27.09.2021, 07:43:53 »
 S* hieno Manki. On välillä katellu josko löytyis projektiksi semmonen sini/valkonen 80-luvun lopun manki, mulla oli semmonen junnuna.
PV ja Solifer SM jo löytyykin kunnostettuna tallista.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Yamaha FZR600 3HE & Honda Monkey Z50J -92
« Vastaus #3 : 27.09.2021, 20:42:02 »
Kivaa tarinaa. Vanhat Mankit ja PV:t for ever, ne eivät suostu kuolemaan.

Mulla oli ekana prätkänä tommonen samanlainen CB500 kuin kuvissa. Musta tosin. Piti saaha isompi mopo niin se vaihtui Seven Fiftyyn ja se taas isoon Bandiittiin.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: Yamaha FZR600 3HE & Honda Monkey Z50J -92
« Vastaus #4 : 27.09.2021, 22:39:59 »
S* hieno Manki. On välillä katellu josko löytyis projektiksi semmonen sini/valkonen 80-luvun lopun manki, mulla oli semmonen junnuna.
PV ja Solifer SM jo löytyykin kunnostettuna tallista.

Itsellänikin OLI Rothmans manki, eipä ole enää.. Solifer SM odottelee vuoroaan, pitäisi kunnostella nostalgiapäissään  8)

Poissa RATSUNI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Yamaha FZR600 3HE & Honda Monkey Z50J -92
« Vastaus #5 : 28.09.2021, 13:58:30 »
Itsellä oli uutena ostettu Manki vm-91 joka siis ”suoraviivaisella tankilla”. Tuolla tuli ajettua melko paljon kunnes joku varasti. Tuota etsittiin joka paikasta ja poliisille myös ilmoitettiin mutta ei ole tähän päivään mennessä löytynyt ja tuskin enää löytyykään. Myyty varmaan osina eteenpäin tässä 25v aikana tai sitten tuo makaa jonkun tallissa vielä ehjänä?

Eikö tuon luulisi joskus tulevan vastaan jos joku yrittää rekisteröidä?

Tilalle ostin PV:n jolla ajoinkin sitten autokorttiin asti. PV:n myin pois ja sillä rahalla ostin jenkkavehkeet Corollaan ::)

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Yamaha FZR600 3HE & Honda Monkey Z50J -92
« Vastaus #6 : 29.09.2021, 00:52:14 »
S* hieno Manki. On välillä katellu josko löytyis projektiksi semmonen sini/valkonen 80-luvun lopun manki, mulla oli semmonen junnuna.
PV ja Solifer SM jo löytyykin kunnostettuna tallista.
Itsellänikin OLI Rothmans manki, eipä ole enää.. Solifer SM odottelee vuoroaan, pitäisi kunnostella nostalgiapäissään  8)
Muistan, että mopoiässä noi Rothmanssit oli kova juttu. Ja replicoita tehtiin paljon, noiden kaikkien virallinen vuosimalli tais olla -88 tai -89.

Itsellä oli uutena ostettu Manki vm-91 joka siis ”suoraviivaisella tankilla”. Tuolla tuli ajettua melko paljon kunnes joku varasti. Tuota etsittiin joka paikasta ja poliisille myös ilmoitettiin mutta ei ole tähän päivään mennessä löytynyt ja tuskin enää löytyykään. Myyty varmaan osina eteenpäin tässä 25v aikana tai sitten tuo makaa jonkun tallissa vielä ehjänä?

Eikö tuon luulisi joskus tulevan vastaan jos joku yrittää rekisteröidä?

Tilalle ostin PV:n jolla ajoinkin sitten autokorttiin asti. PV:n myin pois ja sillä rahalla ostin jenkkavehkeet Corollaan ::)
Eiköhän tuo luulisi tulevan, ellei joku ole naputellut uutta runkonumeroa ja jotenkin sen turvin katsastanut.

Kivaa tarinaa. Vanhat Mankit ja PV:t for ever, ne eivät suostu kuolemaan.

Mulla oli ekana prätkänä tommonen samanlainen CB500 kuin kuvissa. Musta tosin. Piti saaha isompi mopo niin se vaihtui Seven Fiftyyn ja se taas isoon Bandiittiin.
Kiitos  :) Meillä tuon CB:n seuraajaksi on kovasti kateltu R1:stä, joten tuo saattanee keväällä tulla myyntiin. Vaikka tekisi mieli lunastaa tuo itselle ja veivata tuosta joku pirkkamallin cafe racer, mutta joudun jo myöntämään itselle, että projekteja on nyt jo tarpeeksi  :D

Tekisi myös mieli hommata joku paperillinen osakasa Honda tai vaikka kiinanmonkey ja rakennella siitä tallimopoksi tivoli Mankin replica. Tietysti myös tuollainen uusi 125cc Manki kiinnostaa, mutta taidan odotella, että noita uusia viisivaihteisia malleja alkaa tulla käytettynä sopuhintaan myyntiin.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Yamaha FZR600 3HE & Honda Monkey Z50J -92
« Vastaus #7 : 25.11.2021, 16:01:35 »
Ei mitään erikoista, pitihän sitä isänpäivänä vanhemmilla käydessä heittää Mankillakin pikku lenkki. Matkamittarin perusteella tuo on ollut mukavasti käytössä  :)



Hieman todo-listaa on talvelle tehty, ei oikeastaan mitään näkyvämpää. Takakeskiön kunnostus, kaasuttimen purku osiin ja pesu uä-pesurissa sekä jotain uusia pisteosia kuten kaasuvaijeri pitää hankkia. Kohtahan tuo pääsee talvehtimaan moottoripyörien kanssa, vaikka luulen, että nätteinä talvipäivinäkin Manki on käytössä  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Yamaha FZR600 3HE & Honda Monkey Z50J -92
« Vastaus #8 : 26.11.2021, 14:39:42 »
Kattos hieno Mnokey! Onko tämä se Pehula jossa on Finnish Chemicals, tai nyk. Kemira tai mikä lie nimeltään tehdas? Vuosia sitten taannoin kävin siellä työkeikoilla aika paljon
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Yamaha FZR600 3HE & Honda Monkey Z50J -92
« Vastaus #9 : 30.11.2021, 12:06:17 »
Kiitos :)

Ja kyllä, kyseessä on sama pitäjä. Itse olen kyseisellä kylällä viettänyt suurimman osan lapsuudesta ja nuoruudesta aina alle kouluikäisestä sinne parinkymmenen hujakoille jolloin muutin omilleni.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

 

Futurez  Kulkukoira