Kulkukoira  Proturbo

Chevrolet C10 Silverado 1978

  • 95 Vastauksia
  • 14403 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #15 : 14.05.2021, 15:38:09 »
Kiitos.

Jep, peltisarjat istuu kuin hanska (Flowtech) ja äänet on sopivat (pitää jossain vaiheessa äänittää).
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #16 : 05.06.2021, 09:26:27 »
Mallasin proto-telineen parille lisämittarille.
Tarkka lukija saattaa huomata mittarien alkuperän V:>





Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #17 : 25.06.2021, 15:06:25 »
Juhannus puuhastelua.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #18 : 16.07.2021, 08:32:00 »
Puuhastelua.



Uusi nenä sisään.



Uutta osaa.













Valmis koekäyttöön...



joka suoritettiin onnistuneesti :)



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #19 : 16.07.2021, 15:42:31 »
Miten onnistu nokan sisäänajo tällä helteellä ?

Hermoja raastavaa puuhaa ja lämmöt nousee viileelläkin ilmalla niin koneessa kun asentajallakin  ;D

Seuraava nokka on kyllä rolleri, sen olen päättänyt (Lt-4 Hot Cam hyllyssä)  ::)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #20 : 17.07.2021, 08:34:00 »
Hyvin onnistui vaikka katoksessa oli 30ast.
Nesteytys pitää olla kunnossa molemmissa ;)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #21 : 17.07.2021, 15:27:13 »
Uskoisin rakentajan tyyliä seuranneena että nokka ei ole niin jyrkkä että siinä olisi suurensuurta ressiä etteikö se kestäisi. Mutta uskalsitko kurkkia, minkä verran nokkalaakereista vielä oli jäljellä, vai totesitko vaan että "we dont need no stinkin' cam bearings" ja romut nippuun?  :D. Nimim: 350 kävi hitusen hörsköttävää tyhjää kun nokkalaakereissa oli puolen millin luokkaa käyntivälys.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #22 : 17.07.2021, 17:12:51 »
Totta, on varsin maltillinen nokka (Edelbrock 2102).
Laakerit oli kunnossa.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #23 : 22.07.2021, 12:30:16 »
Viimeistelytyöt.

Sähköflekti



Siinä se. Ilmaputsarinkotelo ja muut mustat osat saavat jossain vaiheessa huomiota.









Koeajo suoritettu onnistuneesti ja ei tehot ainakaan ole vähentyneet ;D

« Viimeksi muokattu: 18.08.2021, 17:36:48 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #24 : 25.08.2021, 17:00:46 »
Puukuituinen lämmöneriste kaasarin ja imusarjan väliin, nyt käynnistyy myös kuumana hyvin.



Sähköflektin anturi parempaan paikkaan (vanha oli ylävesiletkussa ja se ei ole hyvä paikka), anturi on luonnollisesti Siniseltä V:>



Polttoaineenpaineensäädin asennettu ja kytketty.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #25 : 25.08.2021, 17:26:09 »
Kerran päädyit sähköflektiin, niin tee tuohon tunneliin paksuhkosta alumiinista sellainen kaulus ja siirrä flekti siihen. Jäähdyttää siten koko syylärin pinta-alaa, nyt se jäähdyttää ehkä vain 25 - 30% syylärin pinta-alasta. Fan shroudin kylkiin voisi ehkä sovittaa myös Volvomaiset "kidukset", joista ilma virtaisi vapaasti ajoviiman vaikutuksesta ja sulkeutuvat kun flekti käynnistyy  ;)
« Viimeksi muokattu: 25.08.2021, 17:29:10 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #26 : 25.08.2021, 17:40:49 »
Hyvin on nytkin lämmöt pysynyt kurissa ja kesällä oli välillä aika kuuma.
Minulla on 960:n flekti ja kehys hommattuna.
Asennan ne kunhan kerkiän, samalla kytken ½-nopeuden anturilla ja hyttiin katkaisija täysnopeudelle, jos tulee tarve.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #27 : 25.08.2021, 22:52:17 »
Kun teit tuon paineensäätimen, teitkö linjan niin että aine kiertää kaasarin ohitsekin koko ajan täydellä virtaamalla? Kytkentä ei yhtäkkiä näytä semmoselta, mutta sillain kannattaa kytkeä tuo ulkoinen säädin. Saat jatkuvasti virtausta kaasarin neulojen viereen, niin tulevan bensan lämpötila pysyy paremmin kurissa ja se toisaalta tasaa seoksia ja myös estää/vähentää kiehumisongelmia.

Edit: niin, vai olikos tässä paluulinjaa ollenkaan  ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #28 : 26.08.2021, 06:44:57 »
Ei kierrä ohitse. Paine tulee mekaaniselta pumpulta paineensäätimeen (suodatin välissä) ja siitä kaasariin. Näin oli ohjeessa.
Ei ole paluulinjaa.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #29 : 26.08.2021, 13:18:24 »
Näyttää olevan ihan perus Holley 12-803, jossa 1 x IN ja 2 x OUT liitäntää, ei tuossa ole edes mahdollisuutta paluulle. Kaksi OUT liitäntää mahdollistaa kahden kaasarin käyttämisen tai toisessa painemittari kuten nyt. Ihan oikein tuo on kytketty  8)

Holley 12-803BP löytyy RET liitäntä, josta paluu tankille.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2021, 13:22:07 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

 

Kulkukoira  Proturbo