KL-varaosat  Race.fi

Smoking hot 940 turbo -95

  • 31 Vastauksia
  • 8781 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Smoking hot 940 turbo -95
« : 31.05.2021, 00:21:28 »
Ensimmäiset askeleet otettu tämän projektin osalta ja olisi aika tästäkin alkaa kirjoittamaan. Auto on itselle jo osittain entuudestaan tuttu, kun se kaverilla ehti n. Vuoden olla.  Olin n. Vuosi sitten tampereelta hakemassa tätä, mutta silloin vielä kaverille (wurth). keväällä myllytin tämän ja nyt vielä reilu viikko sitten hitsasin tähän paikan etulokasuojaan. Kuitenkaan ei ollut ensimmäisenä mielessä ostaa tätä, sillä lähtökohtaisesti en itselleni osta autoa mikä on suoraan valmis ajoon.

yleiset tiedot:
- vm. 1995
- B230FK varustettuna FT hukkaportin kellolla ja jollakin ohjelmalla
- AW72L

Varusteita raksittu ostaessa heikosti ja tänä päivänä seuraavat:
- 4x Sähkölasit
- Sähköinen lasikattoluukku
- Ajonesto
- sähköpeilit
- Vakionopeudensäädin

Muita lisävarusteita:
- Koirakalteri (palanut, mutta saadaan ehkä pelastettua)
- Kynäteline
- takaluukun spoileri
- tupakkimuovit
- snowcap

Viikko sitten perjantain ja lauantain välisenä yönä auto syttyi tuleen toistaiseksi vielä tuntemattomasta syystä, mutta tankki ainakin paloi, joten liittynee polttoainelinjoihin. Autoa yritettiin sammuttaa tuloksetta jauhesammuttimilla, onneksi vain  ulkopuolelta. Sisustasta kärventyi oikeastaan kaikki takakontissa oleva paitsi itse luukku ja sen verhoilu. Palanutta on ainakin siis lähes kaikki kontin verhoilut, kattoverhoilu, takapenkit, yksi ovipahvi, kumpikin takakylki ja vanteet (jotka ehkä saa vielä elvytettyä). Käytännössä tulipalo rajoittui auton alle akselin syvennykseen.

Lopulta kun auto saatiin palokunnan toimesta sammumaan ja varmistettua ettei syty enää uudestaan lähdin hakemaan traileria kotoa ja päädyttiin wurthin kanssa lopputulokseen että viedään se väljemmille vesille meidän pihamaalle jossa se saa sitten kyteä jos kytee niin ei ainakaan sytytä enää mitään muuta. Auto kun saatiin pihaan ensimmäisenä pesin huolellisesti pohjan, ulkopinnat ja moottoritilan erityisen hyvin. Sitten auto alas kärryltä. Sunnuntaina järkeiltiin auton tulevaisuutta ja lopulta se vaihtoi omistajaa. Viime viikonloppuna en muuta ehtinyt.


Spottaa D24








Viikossa kerännyt jo moottoritila siitepölyä


Palanutta. Vanteet on lahot 240 pellit mitkä palopaikalla pyöräytettiin alle, että oli vähän helpompi vetää kyytiin




Tankki ja tankkilaite on muuttunut yhdeksi puuroksi


Tänä viikonloppuna heti perjantaina lähdin hieromaan kauppaa yhdestä keulakolaroidusta facelift jenkki 745 turbosta. Löytyi samalta kylältä. Vaikka nyt siitä ei kaikki osat käykään, niin ostin kuitenkin, kun kerta ehjä b230FT moottori ja lähes virheetön puolinahka sisusta. Puolinahat tulee tähän 940 ja moottorin kanssa suunnitelmat auki, josko laittaisi jenkkiseiskaan sen..?

Kun kaupat oli tehty ja auto saatu kotipihaan rupesin purkamaan 940 sisustaa pois. Vaikka jauhetta ei sisustaan suihkittukaan niin silti sitä oli kaikki pinnat täynnä ja sisusta on tekstiilien osalta käytännössä roskiskamaa. Noh ruma sisusta se oli muutenkin. Ei nappaa nuo harmaat kankaat oikein.  Purin suurimman osan pois paitsi kojelaudan, lämmityslaitteen jne. Huuhdoin sitten ”paljaat” pinnat kylmän viileästi vain painepesurilla. Saa kuivaa seuraavan kuukauden pihassa.
Positiivista on kuitenkin se, että jauhe ei näiden tutkimusten perusteella ole päässyt sähköihin kojelaudan uumenissa tai muutenkaan mihinkään sähköihin missä on jokin paneeli edessä. Täytyy kuitenkin ottaa kojelauta irti ja tsekata varuiksi.

Unohdin kokonaan ottaa aloitustilanteesta kuvan.

Purkamista




Putsattua




Sitten siihen purkuautoon. Alla oli yksi aivan rikkinäinen draco, yksi ehjä draco jossa rikkinäinen kumi ja 2x peltivannetta. Pyöräytin dracot pois alta ja yhdelle palaneelle ja yhdelle kolariauton dracolle pyöräytin päälle jotkut jätetenkaat mitkä on pyöreät ja mustat niin rullaa hiukan paremmin kuin kyljestä revenneillä ilmattomilla renkailla.




Tästä saan myös ilmastoinnin osia ysisatkuun, kun sitä ostaessa on joku pihistellyt. Alunperin siinä ei edes ollut sähkölaseja tietääkseni.


Sisustassa pientä homepilkkua mutta tekstiilipesurillahan ne lähtee, mutta ei sentään ole repeämiä verhoiluissa




Kaikki ovipahvit ovat virheettömät


Alkuperäisiä Lisävarusteita


Laatikkona m46


Kiinnostavia lisämittareita ja 234tml mittarissa.


Myyjän mukaan bilsteinit joka nurkassa ja ainakin takaa moiset löytyy



Tälläisillä korteilla eteenpäin. Kyllä tästä vielä auto tehdään ja palautetaan entiseen loistoonsa. Seuraavaan kuukauteen ei tapahdu mitään kun opiskelut vie harrastuksilta aikaa, mutta kesälomalla heinäkuussa tehdään valmiiksi  ;)
« Viimeksi muokattu: 01.06.2021, 17:37:26 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #1 : 31.05.2021, 07:46:18 »
Jotenkin oletin pahempia vaurioita palon jäljiltä, eiköhän tuo ole pelastettavissa. Tosin nuo seiskan vanhemman mallin takapenkit saattavat aiheuttaa harmaita hiuksia asentaessa.
Mihinkös tuo taajuuskorjain on menossa, itselle olisi sellaiselle käyttöä orkkisradion jatkoksi ::)
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #2 : 31.05.2021, 08:31:37 »
Jotenkin oletin pahempia vaurioita palon jäljiltä, eiköhän tuo ole pelastettavissa. Tosin nuo seiskan vanhemman mallin takapenkit saattavat aiheuttaa harmaita hiuksia asentaessa.
Mihinkös tuo taajuuskorjain on menossa, itselle olisi sellaiselle käyttöä orkkisradion jatkoksi ::)

Vähän ehkä oli itsellekin yllätys kun ostaessa silmäilin autoa, että kuinka vähän osia käy ristiin. Kuitenkin tuossa oli niin paljon hyvää osaa että pakko oli ostaa niin otetaan mitä on otettavissa ja loppu menee myyntiin kun on kaikki osat omiin tarpeisiin hyödynnetty, saapi tuosta myös tuohon omaan jenkkiseiskaan osia ::) tulee sitten joskus myyntiin kaikki mitä irti lähtee
« Viimeksi muokattu: 31.05.2021, 08:45:14 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #3 : 14.07.2021, 12:02:17 »
Kesäloma alkaa tietysti flunssan kourissa, ei onneksi wuhanin version, mutta kyllä se silti harrastamista hidastaa.
Vihdoista viimein tämäkin saatu hinattua talliin ja ruvettu työstämään.

Ensimmäisenä kun auto oli tallissa nostin auton ilmaan ja näky oli oikeastaan juuri sellainen, kun osasi odottaakin. Revin alustasta kaiken palaneen pois ja voi melkein sanoa, että kaikki alustan osat joutaa roskiin tai sivuun. Ottaa sitten suoraan toisesta ehjästä autosta koko alustan ym. Tähän.
Syttymissyy nyt jää ikuiseksi mysteeriksi, siitä ei mitään voinut päätellä kun kaikki oleellinen kärventynyt, mutta eipä se lopputulosta muuta.

Purkamista



Tankki oli pikkusen ottanut lämpöä.. porasin pohjaan reiän ja valuttelin vielä kymmenen litraa bensaa sieltä pois. Vielä olisi siis ollut varaa palaa jonkun aikaa.


Siirtopumppu saattoi säästyä ;D


Lämpöstä on ollut, tuskin tuo ihan noin solmuun on ”voimasta” mennyt.


Akseli on aika rapsakka. On siinä kuitenkin g80 ja ehjät vetarit


Sitten kun oli saatu kaikki ylimääräinen ryönä pois edestä pääsi kaapimaan palaneita massoja pois. Se osoittautuikin yllättävän helpoksi kun oli hiiltynyt jo maalitkin valmiiksi niin ei tarvinut kuin teräsharjalaikalla päästää niin noki pöllysi ja samantien pääsi puhtaalle peltipinnalle. Putsasin vain palaneet alueet, tarkoitus nyt ei ole tähän saumaan koko pohjaa ruveta tekemään uudestaan kun se muuten on verrattain hyvässä kunnossa.


Putsauksen jäljiltä paljastui kuitenkin yksi reikä niin sen paikkailin samointein


Kun pohja oli tarvittavilta osin putsailtu maalailin sen epoksilla, ihan vain pensselöin sen tällä kertaa, kahtena kerroksena ristiin. päälle tulee sitten ruiskutettuna vielä massa.

1. Kierros


Samalla sitten kun auto oli nostettuna ylös pisti heti silmään että ei hel...
joskus helmaan tullut mojova lommo ja sehän paikkaantuu näköjään reilulla sentillä kittiä ja kiveniskumassaa päälle :nohnoh täytyy sekin vetää tässä joutessaan suoraksi.


Tänä ehtoona pääsee pohjaan ruiskuttamaan massat ja sitten huomenna kasailemaan alustan alle, toivottavasti.
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #4 : 17.07.2021, 22:02:31 »
Vastoinkäymiset sen kun jatkuu tämän auton osalta  :idiot2:
Edellisen päivityksen jälkeen pääsinkin suihkimaan massat pohjaan jonka jälkeen odottaessa nostin purkuauton ”pukkien” päälle (eli tontilta löytyneet omat ja muiden peltivanteet löytyy sen alta). Heti ensitöikseni purin akselin ja tankin oheisromuineen pois.

Sitä hyvää


Ei tohtinut edes aamuun odottaa.


Kaikki oli kivaa ja hauskaa tähän asti kunnes eilen piti nostaa akseli paikoilleen uuteen kotiin. Tempaisin akselin fitness-urheilijamaisin ottein onnistuneesti ensin nostimen päälle, kun se sattuu itsessään olemaan jo reilun metrin korkuinen. Siinä sitten asettelin akselin mukamas tukevasti nostimen haarukan päälle kuten monta kertaa aiemminkin ja lähdin rullaamaan sitä auton alle. Sattuipa röpelöisellä betonilattialla olemaan joku kivi, pultti tms olematon asia johon pieni metallipyörä tökkäsi. Samalla sekunnilla tempaisin varpaat pois akselin alta mutta aivot eivät ehtineet prosessoimaan akselissa kiinni olevien tukivarsien aiheuttamaa uhkaa. Kylläpä lohdutti että oli turvakenkä jalassa kun koko akselin paino ja siihen lisättynä 9.81 m/s2 putoamiskiihtyvys 1,1m matkalla, rysähti jalkapöydän päälle tietysti se tukivarsi edellä. Hetken keräilyn jälkeen harjanvarsi kainalosauvana autolle kammeten lähdin kotiin ja siitä sitten lekurille jossa totesivat, että 2 murtumaa ja jalka pakettiin.

Eilinen meni sitten sauvojen kanssa ”harjoitellessa” eli ensimmäisenä kiertämään tuurin kyläkauppa sauvojen kanssa ja tänään olin riittävän itsevarma sauvoihin nojaten ruuvaamaan tuon kovan onnen akselin tähän kovan onnen autoon. Tällä kertaa sidoin akselin vaihdelaatikkonostimeen kiinni ja otin ne epätasapainon aiheuttaneet tukivarret suosiolla irti.

Toivottavasti kuitenkaan kukaan nuori volvoharrastaja ei tästä seuraavasta ota mallia, sillä kun ei sattunut nyt kukaan olemaan jouten että olisi tullut jeesaamaan niin pakko oli yrittää.. nostin akselin terveyttä uhmaten liinavirityksellä autonosturin tassuihin sidottuna jonka jälkeen laskin sen vaihdelaatikkonostimen päälle ja sitten sidoin kiinni ja nostin paikoilleen :idiot2:





Vielä tarvitsisi jouset ja kardaanin ja sen jälkeen ruveta vetämään letkuja ja vaijereita ym.

Tankiksi tuli nyt tuo 60L kun se sattui olemaan ylimääräisenä, eikä tutuilla ja turvallisilla osakauppiailla nyt ollut ylimääräistä 75 litrasta. Tankkasin muutaman litran bensaa ja annoin siirtopumpulle suoraan virtaa niin sain auton käymään. Ei se hyvin käynyt, pitää selvitellä sitten myöhemmin. Puristukset nyt sentään oli ok, kun ennen ostamista mittailtiin. Hommat jatkuu, tosin hiukan hitaammin :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 17.07.2021, 22:19:52 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #5 : 18.07.2021, 00:08:08 »
Polttoaineputkisto on sitten todella reilusti erilainen 60l vs 75, jollei muuta niin yritä metsästellä ne 75 version putkitukset ja sijottele ne sinne nyt, on nimittäin jälkikäteen todella tympeä työmaa se putkien veto. Ask me how I know.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #6 : 18.07.2021, 00:44:38 »
Polttoaineputkisto on sitten todella reilusti erilainen 60l vs 75, jollei muuta niin yritä metsästellä ne 75 version putkitukset ja sijottele ne sinne nyt, on nimittäin jälkikäteen todella tympeä työmaa se putkien veto. Ask me how I know.

Havaitsin kyllä saman purkaessa tankkia, mutta Omalla tankilla tämä oli käynnissä ja 60l tankilta tulevat kumiletkut menon ja paluun yhdistelin auton polttoainelinjojen meno ja paluu putkiin, joten en hahmota ihan täysin onko jotain mitä ei itselle tullut mieleen. Mitään en muokkaillut sen enempää kun näytti sopivan kuin nyrkki silmään ja lähti käyntiinkin.

E: täsmennetään vielä sen verran, että siis auton omat 75l putket säilyivät ehjänä ja ne ovat edelleen autossa kiinni. Ainoat palaneet polttoainelinjat olivat kumiletkut tankin ja putkien välissä.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2021, 13:17:59 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #7 : 18.07.2021, 14:14:48 »
Juuri noita kovia putkia TVS tarkoitti. Nyt kun sulla on ne jo paikallaan, niin tankin päivitys myöhemmin on pikkujuttu.

Poissa An55i

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • www.vrcf.fi
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #8 : 18.07.2021, 15:10:28 »
Olikos tossa ysissä painepumppu eriskeen, vai pelkästään tankkipumppu? En nyt ihan muista milloin vaihtu, mutta käyntiongelmasta tuli mieleen olisko tankkipumppu vääränlainen :idiot2:
242 DL -80 B19A - 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 83 | 240 DL - 88

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #9 : 18.07.2021, 16:23:28 »
Olikos tossa ysissä painepumppu eriskeen, vai pelkästään tankkipumppu? En nyt ihan muista milloin vaihtu, mutta käyntiongelmasta tuli mieleen olisko tankkipumppu vääränlainen :idiot2:

Joo, tässähän tosiaan alunperin on pelkästään tankissa pumppu. Kuskin kohdalla pohjassa on enää suodatin. Karrelle palaneesta korista nyt ei ihan kauheasti ole iloa vaikka kävisikin hyvin niin en vielä ole ehtinyt (lue: viitsinyt)  tekemään muuta kuin tökkäsin johdot kiinni akkuun ja käänsin avaimesta. Multa kyllä löytyy se ainakin näennäisesti ehjä auton alkuperäinen pumppu mitä kyllä koitan seuraavaksi, sitten kun kori muuten kunnossa.
Tälläisenäänhän tässä ei ollut edes onnistumisen edellytyksiä, mutta lohduttaa edes hiukan että tankista meni polttoainetta suuttimille asti eikä moottorinohjaus tai muutkaan sähköt olleet ottaneet itseensä jauheen seurauksena.
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #10 : 30.07.2021, 08:34:15 »
Edellisen päivityksen jälkeen ostelin repullisen osia tähän. Lähinnä pienempää ryönää mm. jarruosia ja pakoputken katilta taaksepäin.

Jäi tuo käyntihäiriö vaivaamaan niin päätin vaihdella sen 940 alkuperäisen painepumpun tankkiin, joka muuten sopi suoraan paikoilleen 940 pumpun omalla muovisella kiinnityspannalla. Sen jälkeen käynnistelin ja taas valkean savun saattelemana ontuen käyntiin. Ajattelin että ahdin on varmaan tiensä päässä ja työntää öljyä koneeseen. Otin ahtoputken irti imusarjalta ja ei sielä merkittävästi öljyä ollut, hiukan kuitenkin näyttäisi ahdin falskaavan, vaikkei välystä tunnu. Koitin ilman ahtoputkea käyttää autoa, mutta savuttaa tukevaa valkoista savua silti. Rupesin selvittämään asiaa ja otin ilmanputsarin putken irti ja alta paljastui ikävyyksiä. Hukkaportin kellon letku oli sulanut puhki ja rupesin seuraamaan vaurioita ja eiköhän se ollut sitten coolerin päädyn pullauttanut. Kansipahvikin varmaan finaalissa, kun savuttaa sen verran vaikka imee puhdasta ulkoilmaa. Ahdin, vaikkakin pieni sellainen on tietysti puhkunut vedossa kaiken mitä irti lähtee koneeseen.



Pakko se oli silti jatkaa hommia, moottorin osalta en tehnyt enää mitään, mutta auton sisätilat palaneilta osin päästin puhtaaksi ruosteesta yms. Ja hioin hiukan epäkeskolla sen jälkeen. Pohjalle tuttu ja turvallinen epoksi ja päälle korin värinen värimassa. Alkuperäinen lakka on sellainen karhea sinnepäin suihkittu, joten en halunnut tähän aivan peilikiiltävää pintaa myöskään. Kokeellisesti koitin hiukan pienemmillä paineilla ja normaalia kauempaa lakata niin sain omasta mielestäni aika lähelle alkuperäistä vastaavan pinnan. Pikkusen joistain kohdin meinasi hylkiä kun äänieristeistä oli jäänyt liimajäämiä, mutta tuli ihan hyvä kuitenkin. Tuleehan siihen matotkin päälle. Täytyy vielä suihkutella koteloihin ja palkkien saumoihin kotelosuojaa. Lopulta en nyt sitten kuitenkaan raaskinut turhaan silpoa koria takapenkkien takia tai penkkien rautoihin tehdä patentteja joten tähän täytyy jotkut muut laverit laittaa. Kylläpä käytännössä virheettömälle puolinahkasisustalle käyttäjä löytyy varmasti ::)

Sitten voisi periaatteessa jo kasata sisustaa, mutta tuo penkkien kantaminen ym. on yhtä rähjäämistä toinen jalka paketissa niin täytyy siihen palailla sitten parin viikon kuluttua.

Tässä perunalla otettuja kuvia huonossa valossa.





« Viimeksi muokattu: 30.07.2021, 08:36:27 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #11 : 30.08.2021, 11:41:06 »
Tämän osalta homma jatkuu taas. Ikävimmät vaiheet rupeaisi olemaan ohitse ja kori on taas kunnossa. Viikonloppuna hieroin kummatkin takakyljet pellille kauttaaltaan. Vänkärin puolen kylki oli yllättävää kyllä täysin suora, eikä kittiä ollut käytetty ennestään yhtään, eikä käytetty nytkään. D-pilarissa oli sormenpään kokoinen lommo johon piti  olematon harso kittiä laittaa. Kuskin puolen kylki puolestaan oli pahempi ja vetänyt hiukan kuprulle, mutta ei pahasti. Nakuttelin pellin muotoonsa ja pienten kittailujen jälkeen homma ok. Pohjaksi tuttuun tapaan epoksi.
Värimassan valintaan käytin hiukan aikaa jo aiemmin ja ei turhaan sillä tähänkin piti valita pikkusen vaaleampi versio alkuperäisestä kaavasta. Osu aika hyvin kohdallensa. Todennut, että jos pelkän Värikoodin perusteella vertaamatta valitsee sävyn ei tule kuin sutta ja sekundaa jos muu maalipinta on 25 vuotta vanha…
Viikonlopun viimeisenä hommana suihkin lakan vielä pintaan. Tasaisemman pinnan toivossa ohensin 5% aiempaa enemmän, joka olosuhteisiin nähden oli virhe. Ei jaksanut pysyä lakka enää paikoillaan ja 20min jälkeen oli jokusia valumia ilmennyt. Suhautin kylmän viileästi vielä toisen kunnolla märän kerroksen päälle niin on varaa hioa pois ja myllyttää.

Nyt olisi kori maalauksien osalta valmis, vielä täytyy uuden takapuskurin alaosa ja takalasin listat maalailla. Samalla voi kuitenkin ruveta jo itse autoa kasailemaan.

Hiottua




Pohjia


Väriä


Sitten sitä kiiltävää






Seuraavaksi auton takaosan kaikki sähköt uusiksi, sisustan kimppuun ja se puskurin alaosa ja listat vielä väriin. Motivoi jatkamaan ja hoitamaan tämän oikeiden projektien tieltä pois nyt kun kori on taas entisessä loistossaan ::)
« Viimeksi muokattu: 30.08.2021, 11:46:15 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #12 : 30.08.2021, 12:15:44 »
Siitähän tulee kuin uusi! Hyvää tekemistä, ehkä tulee itsellekkin maalausmotivaatiota muuhunkin kuin kilikalisuihkintaan ::)
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #13 : 30.08.2021, 13:13:32 »
On se kyllä sitkeä seppä  O0
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa wurth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Smoking hot 940 turbo -95
« Vastaus #14 : 31.08.2021, 20:02:08 »
Sydäntä lämmittää  :) :)
V70 T6 AWD -11, 944 Classic B230FT -98
Entiset: 745 B200E -88, 945 Turbo -95 B230FK   
740 GL -88 B230F, 745 GL -90 B230F

 

KL-varaosat  Race.fi