KL-varaosat  Carwist

"Moottorijärhestelmä vaatii huollon" ja tehot epäsäännöllisesti kateissa.

  • 18 Vastauksia
  • 1731 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi


185hp D5 antaa tuommoisia vikakoodeja ja hävittää tehot hyvin epäsäännöllisesti. Joskus antaa vedättää n. 60kmh vauhtiin ja joskus 80kmh jollain tehomäärällä, kunnes menee ihan kuin limp-tilaan. (Kiihdyttäessä nopeammissa vauhdeissa laatikko antaa kiertää parhaimmillaan 4-4,5k kierroksille kunnes vaihtaa ja sekin hieman tökkää) Tämän jälkeen auto kulkee kuin etana (saa kiihdytettyä aivan max. 140kmh). Joka tapauksessa kaikkea tehoa kone ei anna missään vaiheessa. Ahtopainevuoto kyseessä ei ole, se on testattu.
Vaihdettua osaa: Ilmamassamittari, lambda sekä pyörreläpät.
Onko kellään ollut vastaavaa? Alkaa omassa päässä vastaukset loppumaan.

Poissa tuomaril

  • VRCF Ry jäsen 2021
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2041
TMAP-anturi ?

Poissa Tuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Livedataa katsoessa antaa ainakin järkeviä arvoja myös lämpötilalle, paitsi ahdot ei kovissa kiihdytyksissä nouse yli 0,6bar

Poissa Mäkimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Milloin polttoaineensuodatin on vaihdettu ja tuleeko sitä riittävästi?

Poissa Tuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Milloin polttoaineensuodatin on vaihdettu ja tuleeko sitä riittävästi?

Olisiko siitä n. 20tkm. Kone kuitenkin kiertää sinne melkein 4,5k asti kiihdytyksessä eikä yski, joten luulisi saavan soppaa.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 883
  • www.vrcf.fi
Juipin D5:ssa oli erittäin samankaltaiset symptoomit ostokoeajolla. Pitkästä tarinasta lyhyt, VNT laite oli turbosta rikki.
Tätä vikaa ei koeajolla aluksi huomannut, ennenkuin tehtiin täyskaasukiihdytys motarille. Meno loppui kuin seinään aika tarkkaan 80 vauhdissa, pikku nosto jolloin vaihtoi äkäisen tuntuisesti isommalle ja jaksoi taas kiihtyä mutta ei mitenkään erityisen joutuisasti. Huippuja ei kokeiltu mutta kyllä tommoisen pitää kiihtyä vielä yli satasen vauhdeissa ilman että saa tarkkaan kattoa nopeusmittaria muuttuuko siellä mikään.
Turbopaketti vaihtoon ja sen jälkeen toiminut tuon osalta.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2021, 17:04:23 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 561tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Tuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Juipin D5:ssa oli erittäin samankaltaiset symptoomit ostokoeajolla. Pitkästä tarinasta lyhyt, VNT laite oli turbosta rikki.
Tätä vikaa ei koeajolla aluksi huomannut, ennenkuin tehtiin täyskaasukiihdytys motarille. Meno loppui kuin seinään aika tarkkaan 80 vauhdissa, pikku nosto jolloin vaihtoi äkäisen tuntuisesti isommalle ja jaksoi taas kiihtyä mutta ei mitenkään erityisen joutuisasti. Huippuja ei kokeiltu mutta kyllä tommoisen pitää kiihtyä vielä yli satasen vauhdeissa ilman että saa tarkkaan kattoa nopeusmittaria muuttuuko siellä mikään.
Turbopaketti vaihtoon ja sen jälkeen toiminut tuon osalta.

Vaihdoitteko itse paketin? Kokeilin nimittäin joku aikaa sitten ottaa vnt-aktuaattorin tangon irti ja liikutella siipiä tangolla käsin. Vastusta ei ollut melkein yhtään, eli osaatko arvata, että liikuttaako tanko siipiä ollenkaan, vai kuuluuko liikkeen tapahtua ilman vastusta?

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 883
  • www.vrcf.fi
Juippi vaihtoi ahdinpaketin itse. Kysyn unikeolta miltä se laitos tuntui, mulla ei ole kouriintuntuvaa tuntumaa kun en päässyt koskemaan.
Sellaista kummaa ruksutusta se piti, uusi oli terveenkuuloinen.
Sellainen hatara muistikuva olisi että asiaa selvitellessä jossain mainittiin että säätökoneistosta silppuuntuu joku ratas/rattaat jolloin säätötanko ei enää tee mitään tai ainakin tökkii.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2021, 20:56:34 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 561tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Tuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Kiitokset vastauksesta. Jospa tällä edettäisiin johonkin. Vika vaivannut jo melko pitkään...

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 883
  • www.vrcf.fi
Eipä jaksanut juippi muistaa minkälainen vipstaaki oli käsissä. Veikkais kyllä että jonkinlainen vastus siinä tulisi olla vaikkei se varsinainen säätöosa varmaankaan hirmuisesti vastusta, vikahan on todennäköisesti siinä käyttömutikan päässä. Näin ainakin meillä oli.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2021, 18:25:11 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 561tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Tuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Tarkoitatko sähköistä ohjainlaitetta, vai turbon venttiiliä?

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 883
  • www.vrcf.fi
Tarkoitan sitä turbopaketin käyttömutikkaa ja siivistöä. Eikös siinä ole tangon toisessa päässä purkki (aktuaattori) joka ajaa tankoa, joka sitten kääntää johdesiipiä?

Vähän pöljästi näköjään kirjoittelin tuossa yllä...   :2funny:

« Viimeksi muokattu: 24.07.2021, 11:03:31 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 561tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Tuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Juu kyllä, juurikin näin.

Poissa Tuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi



Kyllä tanko liikkuu niin nätisti ja sähkömoottorin kuoren käytin irti ja kaikki näytti aivan hyvältä. Jotenkin epäilyttää, että voiko se olla tämän turbon vika. Paikallaan kun kaasutteli, niin tanko liikkui ensin sulavasti, mutta oikein korkeilla kierroksilla se ikään kuin tökkää loppuun asti. Viittaisi jotenkin tökkimiseen, mutta tanko kuitenkin liikkuu niin hyvin.

Poissa Saku70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Onko se automaatti? Jos on, kysymys kuuluu paljonko lootan öljyillä on ajettu? Tietääkseni sen öljynvaihtoväli on jotain 150-200 tonnia. Sen jälkeen alkaa olla öljyn ominaisuudet menneet. Vaikka näyttää hyvälle ja notkealle niin suosittelen vaihtamaan. Vaihtamisen tökkiminen korostuu varsinkin silloin kun on kuormaa. Geartronicikilla sen huomaa pakkovaihteita käytämällä millainen kuminauha on ,vai vaihtaako kerralla tiukasti pykälät. Mikäli vaihdat, niin käytä sitä Volvon suosittelemaa öljyä, ei sitä mitä ekana kaupassa tarjoavat  :nohnoh. Tuskin on turbossa vikaa kun hilut liikkuu hyvin.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2021, 17:01:42 kirjoittanut Saku70 »
Volvo V70 v-1997
Volvo V70 2.5T v-2005

 

Samppasport  Futurez