Kulkukoira  Proturbo

S40 T4 Lisää löylyä B 4194 T2 koneeseen, Help..

  • 3 Vastauksia
  • 1852 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni valkama

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Nyt olis työn alla tuollainen Mk1 koppanen S40 volle T4 koneella.
Koppa on laitettu ja maalattu, kohta jopa kasattu  ::)

Koneelle on kuulemma jo tehty jotain. Parempi turbo ja lastu, mutta hieman tätä epäilen. Puhallin on osanumeroltaan 1275734, joten pikaisella hakemisella vaikuttais olevan alkuperäinen.
Myyntipuheen mukaan keksinnössä olisi 250hp, mutta persedyno antaa pienempiä lukemia.
Putkisto on vaihdettu ekan pätkän jälkeen, tämä on visuaalisesti varmistettu.

Onko tuo turbo näissä tosiaan noin "myöhännäis herännäinen" ? Kun kierroksia tarvii olla 3700 luokkaa, että alkaa tapahtumaan oikeasti jotain.

Turbo on joka tapauksessa huollettava tai vaihdettava, joska siivistä puuttuu pieniä palasia.
Mulla olis kyllä purettavana 2.0t ja siinä taitaa olla hieman parempi turbo vai onko?
Vai mikä sinne kannattaisi heittää?

Ajatus on tehdä tuosta jossain vaiheessa etanoli käyttöinen, joten myös polttoaine puolta olisi parannettava n.30% tästä syystä.
Joten minkähän kokoiset suuttimet tuossa on vakiona ja mistähän siihen saisi järki hintaan isommat?
Pitääköhän pumpulle, etc. tehdä jotain?
Jotain muuta tehtävää, mitä?

Lisäksi kulkineeseen on tullut erikoinen "vika" jolle en ole vielä löytänyt syytä.
Pidemmän seisonnan jälkeen kylmäkäynnistyksessä kone pätkii ja meinaa sammua, joskus on sammunutkin. Tyhjäkäynti normalisoituu, mutta kaasua painaessa taas meinaa nuupahtaa.
Tämä menee kyllä muutaman minuutin aikana ohitse ja loppu päivänä sitä ei ilmene.
Mistähän sitä lähtis ongelmaa etsimään?

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T4 Lisää löylyä B 4194 T2 koneeseen, Help..
« Vastaus #1 : 23.05.2021, 17:41:17 »
Tästä bolt-on ahdin joka tosiaan menee orgispaikalle ja riittää aika pitkälle, riippuen muusta kokoonpanosta...

https://www.turbomeck.se/19T-volvo-s-v-40

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S40 T4 Lisää löylyä B 4194 T2 koneeseen, Help..
« Vastaus #2 : 24.05.2021, 15:28:57 »
T4 on mitsun 14t ahdn ja 2.0T on mitsun 12t  eli siis pienempi ahdin joten unohda se, myös hukkiskello T4 on hiukan jämäkämpi kuin 2.0T .

12t maksimivääntö on jo 2000rpm lähtien ja 14t lähtee kyllä ylempää.

Tuon mitsun 19t saa hankittua bolt on sarjalla tai muokkauttaa oman 14T tai vaikka se pienempi 12t esim pro turbossa tuoksi 19t. Hinnoissa  uusi /muokattu onko miten iso ero ei kuvaa.

Cooleri viimeistään uusiksi mikäli vakio ja enemmän tehoa kuin 14t haluaa.

Etanolilla mikäli haluaa virittää hankittava kyllä isommat suuttimet ja samalla pumpunkin voi varmuudeksi uusia etenkin jos orkkis ja paljon km jo takana. Omassa liki vakiossakin walbron pumppu porsi bensalla  jo 260tkm kohdalla. Eroa pumpuissa sitten on 96-99 jossa vanhempi bosch systeemi ja 00-04 on erilainen walbron.

Vakio turbon nokat loppuu jo ennen 19t noin 300hv tuotolla ja vapari 2.0 nokkia noihin on tyrkätty. Onko tuota sun tehty ei sulla siis tietoa.

Vakiokoneessa heikoin osa veivit jotka ei kestä rajua alavääntöä. H- profiilileja laitettu tilalle.

Fiksummat voi laitella tarkempaa nippelitietoa.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T4 Lisää löylyä B 4194 T2 koneeseen, Help..
« Vastaus #3 : 31.05.2021, 16:50:22 »
Jos haluat nopeata tehontuntua, niin asenna siihen turbosmartin boost tee.

Ohjeet löytyy x40.fi foorumilta

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron