Ateho  Elekma

Volvo XC60

  • 1534 Vastauksia
  • 564219 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1470 : 24.07.2021, 10:05:14 »
Morjesta kaikille! Eilen tuli ensimmäinen Volvo XC60 ostettua.

Morjensta! Minkälaisen pelin ostit?
Täällä menty nyt 2,5 kk ja 5500 km -14 mallisella 2,4 D4 AWD XC60:llä ja mukavaa on ollut matkanteko.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa JHVolvo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1471 : 24.07.2021, 23:19:37 »
Morjensta! Minkälaisen pelin ostit?
Täällä menty nyt 2,5 kk ja 5500 km -14 mallisella 2,4 D4 AWD XC60:llä ja mukavaa on ollut matkanteko.
Elikkä XC60 vm12 mittarissa 140tkm, automaatti vaihteilla ja 2.4 D3 AWD. Mukavalta tosiaan vaikuttaa näin äkkiseltään

Poissa JHVolvo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1472 : 24.07.2021, 23:22:32 »
Elikkä XC60 vm12 mittarissa 140tkm, automaatti vaihteilla ja 2.4 D3 AWD. Mukavalta tosiaan vaikuttaa näin äkkiseltään
Miksi nää mun viestit ei näy kokonaan?

Poissa TimoSulkala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1473 : 03.08.2021, 17:39:55 »
Käytetty XC60 kiikarissa. Olen lukenut hyvinkin ristiriitaista tietoa luotettavuudesta, jossain kehutaan ja toisessa paikassa ei pidetä luotettavana.

Onko vuosimallin 2009-2012 autoissa paljon ongelmia, vai uskaltaako ostaa yli 200tkm ajetun? Toki huoltohistoria ja auton kunto tarkastaen. Neliveto, automaatti ja D3 kone se todennäköisin yhdistelmä, tai ainakin eniten kiinnostava.

Ja onko näissä tosiaan lähes aina webasto vain kellolla? Saako tähän Volvon vakiowebastoon jälkiasenteisena kaukosäädön toimimaan?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1474 : 03.08.2021, 19:48:16 »
Eipä ne ekat sen huonompia ole kuin faceliftitkään. Laatikon ja nelivetosysteemin toiminta kannattaa varmistaa huolella koska ne on ne kalleimmat korjata. Jakopää ja apulaitehihna huollot kannattaa varmistaa että on tehty ajallaan ettei tule murheita siellä seudullakaan.

Omassa ollut nyt pari talvea autoplugin http://www.autopluginstore.com/en/volvo/xc60_2008/autoplugin_rcp.html
Olen ollut ihan tyytyväinen kun voi aamulla naksauttaa lämmitykseen samalla kun pistää kahvinkeittimen keittiössä päälle. Riittää mulle auton oman kapulan kantavuus.

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1475 : 03.08.2021, 21:45:25 »
Käytetty XC60 kiikarissa. Olen lukenut hyvinkin ristiriitaista tietoa luotettavuudesta, jossain kehutaan ja toisessa paikassa ei pidetä luotettavana.

Onko vuosimallin 2009-2012 autoissa paljon ongelmia, vai uskaltaako ostaa yli 200tkm ajetun? Toki huoltohistoria ja auton kunto tarkastaen. Neliveto, automaatti ja D3 kone se todennäköisin yhdistelmä, tai ainakin eniten kiinnostava.

Ja onko näissä tosiaan lähes aina webasto vain kellolla? Saako tähän Volvon vakiowebastoon jälkiasenteisena kaukosäädön toimimaan?

Itse olin 4-5 kk sitten samassa tilanteessa. Luin foorumeita, kyselin omistajilta ja jopa ammatikseen Volvoja korjaavilta. "Taustatyön" perusteella päädyinkin katsomaan vähän ajettujen 2011-12-mallisten sijaan noita 2014-15-mallisia facelift-versioita eli "uudella keulalla" olevia vaikka vähän enemmänkin ajettuna. Ammattilaisen mielipide oli, että ehdottomasti tuolla 2,4D-koneella, joka facelift-malleissa on fyysisesti sama tuplaturboversio kaikissa viritysasteissa D3, D4 ja D5. Lastentaudit kuulemma ovat poissa jostain 2010-11 lähtien ja samoin polttoainekäyttöinen lämmityslaite on jossain välissä vaihtunut parannettuun versioon. Automaattilaatikon öljynvaihdot kannataa olla tehtynä, mielellään n. 60-80 tkm välein ja laatikon kunto kannattaa tarkistaa kunnolla lämpimäksi ajettuna. Nykäyksiä ei saa tuntua kun vaihtaa P-->D tai D-->R tai moottorijarrutuksessa.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa TimoSulkala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1476 : 03.08.2021, 22:24:01 »
Itse olin 4-5 kk sitten samassa tilanteessa. Luin foorumeita, kyselin omistajilta ja jopa ammatikseen Volvoja korjaavilta. "Taustatyön" perusteella päädyinkin katsomaan vähän ajettujen 2011-12-mallisten sijaan noita 2014-15-mallisia facelift-versioita eli "uudella keulalla" olevia vaikka vähän enemmänkin ajettuna. Ammattilaisen mielipide oli, että ehdottomasti tuolla 2,4D-koneella, joka facelift-malleissa on fyysisesti sama tuplaturboversio kaikissa viritysasteissa D3, D4 ja D5. Lastentaudit kuulemma ovat poissa jostain 2010-11 lähtien ja samoin polttoainekäyttöinen lämmityslaite on jossain välissä vaihtunut parannettuun versioon. Automaattilaatikon öljynvaihdot kannataa olla tehtynä, mielellään n. 60-80 tkm välein ja laatikon kunto kannattaa tarkistaa kunnolla lämpimäksi ajettuna. Nykäyksiä ei saa tuntua kun vaihtaa P-->D tai D-->R tai moottorijarrutuksessa.

Selvennyksenä vielä kysyn kun en ihan ymmärtänyt, eli mikä oli ammattilaisten suosituksen syy katsoa noita facelift malleja, vai siis itse päädyit? Vaiko nimenomaan sen takia että on kautta linjan sama motti, joka ohjelmoitavissa? Kiinnostais kyllä tietää jos on vielä muistissa, että mitä nimenomaan näistä ennen faceliftiä tulleista malleista sanottiin, ehkä just 2011-2012 mallit.

Pari eri valmistajan autoa olen juuri huomannut tekevän tuota nytkähtämistä vaihtaessa, ja ne on jääneet sit kauppaan. Päteekö myös niin että R->D ei saa nytkähtää?

Tuo facelift malli ois kyllä maukas sekä ulkonäön että uudemman mittariston ja muiden sisätilan laitteiden puolesta, mutta ei kyllä kukkaroa voi venyttää enempää. Realistisesti optimaalinen (eli budjetin ylärajalla  ;D) on vm. 2011 n. 200tkm ajettuna.

Poissa TimoSulkala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1477 : 03.08.2021, 22:26:25 »
Eipä ne ekat sen huonompia ole kuin faceliftitkään. Laatikon ja nelivetosysteemin toiminta kannattaa varmistaa huolella koska ne on ne kalleimmat korjata. Jakopää ja apulaitehihna huollot kannattaa varmistaa että on tehty ajallaan ettei tule murheita siellä seudullakaan.

Omassa ollut nyt pari talvea autoplugin http://www.autopluginstore.com/en/volvo/xc60_2008/autoplugin_rcp.html
Olen ollut ihan tyytyväinen kun voi aamulla naksauttaa lämmitykseen samalla kun pistää kahvinkeittimen keittiössä päälle. Riittää mulle auton oman kapulan kantavuus.

Kiitti vinkeistä! Onko tuo kaukosäädin toiminut hyvin ja luotettavasti? Millasen asennustoimenpiteen tuo vaatii, ja jos käytit liikkeessä asennuksessa niin mitä makso?

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1478 : 03.08.2021, 22:31:21 »
Joo, kautta linjan sama mylly, lastentaudit pois jne. Siinä varmaan ne tärkeimmät. Jotain varusteita ehkä tullut lisää. Mutta parempia ilmeisesti nuo 2011-12 kuin mallisarjan ensimmäiset. Noissa linkeissä juttua automallista yleensä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC60
http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_XC60_(Y20)


Minäkin halusin tuon digimittariston ja hintakatto oli kakskymppiä tasan. Edelleen näkyy vielä samalla hinnalla pyörivän myynnissä niitä, joissa huhtikuussakin oli "tiukka hinta, josta ei voi tinkiä". Tuo meidän yksilö tuli liikkeeseen, katsastettiin ja kolme päivää myöhemmin me sen varasimme koeajoon ja ostimme pois. Toki Summumissa olisi ollut enemmän herkkuja, mutta ei osunut sopivaa kohdalle.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2021, 22:37:45 kirjoittanut Jameson73 »
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1479 : 04.08.2021, 16:12:34 »
Kiitti vinkeistä! Onko tuo kaukosäädin toiminut hyvin ja luotettavasti? Millasen asennustoimenpiteen tuo vaatii, ja jos käytit liikkeessä asennuksessa niin mitä makso?
On toiminut moitteetta. Asennus on niin helppo että laittaa vaan pistokkeen kiinni obd-portiin.

Poissa Volvoheepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1480 : 05.08.2021, 16:13:19 »
On toiminut moitteetta. Asennus on niin helppo että laittaa vaan pistokkeen kiinni obd-portiin.

Ainakin 2012 vuosimalliin ja uudempiin sai Weban kauko-ohjauksen ohjelmoitua suoraan avaimenperään ilman mitään lisämokkuloita. Kantama joitain kymmeniä metrejä. Maksoi alle satasen marmorilla.

Poissa Volvoheepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1481 : 05.08.2021, 16:15:41 »
Joo, kautta linjan sama mylly, lastentaudit pois jne. Siinä varmaan ne tärkeimmät. Jotain varusteita ehkä tullut lisää. Mutta parempia ilmeisesti nuo 2011-12 kuin mallisarjan ensimmäiset. Noissa linkeissä juttua automallista yleensä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC60
http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_XC60_(Y20)


Minäkin halusin tuon digimittariston ja hintakatto oli kakskymppiä tasan. Edelleen näkyy vielä samalla hinnalla pyörivän myynnissä niitä, joissa huhtikuussakin oli "tiukka hinta, josta ei voi tinkiä". Tuo meidän yksilö tuli liikkeeseen, katsastettiin ja kolme päivää myöhemmin me sen varasimme koeajoon ja ostimme pois. Toki Summumissa olisi ollut enemmän herkkuja, mutta ei osunut sopivaa kohdalle.

2011/12 tuli uusin versio koneesta jolloin tuplaturbokoneeseen tuli 215hv D5:na. Mulla oli tuollainen ja vieläkin ikävä sitä nykyisellä VEA D5:lla ajellessa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1482 : 06.08.2021, 07:50:22 »
2011/12 tuli uusin versio koneesta jolloin tuplaturbokoneeseen tuli 215hv D5:na. Mulla oli tuollainen ja vieläkin ikävä sitä nykyisellä VEA D5:lla ajellessa.
Ikävä mitä - moottorin ääniä? Kulkupuoli pitäisi olla VEA koneella selkeästi parempaa suuremman tehon ja paremman vaihteiston seurauksena.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Volvoheepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1483 : 06.08.2021, 11:37:15 »
Ikävä mitä - moottorin ääniä? Kulkupuoli pitäisi olla VEA koneella selkeästi parempaa suuremman tehon ja paremman vaihteiston seurauksena.

Ääntä osittain ja voiman tunnetta. Vanhan koneen vääntöä oli rajattu vaihteiston takia jolloin tasainen momenttikäyrä on laajalla alueella. VEA:ssa kapeampi huippu ja singerin ääni (toki onneksi hyvin vaimennettu). Jos vanha kone olisi yhdistetty uuteen lootaan vääntöä ja tehoa lisäten (>240hv, 480Nm), olisi ollut upea yhdistelmä.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2021, 11:40:23 kirjoittanut Volvoheepo »

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1484 : 06.08.2021, 17:44:43 »
Ääntä osittain ja voiman tunnetta. Vanhan koneen vääntöä oli rajattu vaihteiston takia jolloin tasainen momenttikäyrä on laajalla alueella. VEA:ssa kapeampi huippu ja singerin ääni (toki onneksi hyvin vaimennettu). Jos vanha kone olisi yhdistetty uuteen lootaan vääntöä ja tehoa lisäten (>240hv, 480Nm), olisi ollut upea yhdistelmä.
[/quote

Sain viimeinkin aikaiseksi tuon 240/480 ohjelmoinnin -17 XC60 hen ja ei voi muuta kun kehua lopputulosta ! Kepeää voiman tuloa alusta loppuun ja vaihteistokin toimii jämäkämmin , myös turhanpäiväinen  alastiputtaminen ohituksissa vähentyi selvästi. Kulutus tippu perusjonoajossa n. 1l S*
Jos jotakin negaa niin moottorijarruksissa "vapaalla" pitää tosi pitkään, aivan siihen 1100-1200kier. asti, kiinni vaihteesta ennenkuin ymmärtää vaihtaa pienemmälle.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2021, 17:47:27 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

 

Ateho  Elekma