Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

tehoboxi -05 v50 2.0D

  • 13 Vastauksia
  • 9114 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa james87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
tehoboxi -05 v50 2.0D
« : 24.09.2012, 18:42:41 »
En löytäny nopealla vilkaisulla otsikon mukaista keskustelua. Joten...
Onko väellä kokemusta noista plug and play-tehoboxeista? Mulla on -05 v50 2.0D. Jotenki houkuttelis kokeilla sellasta boxia, ainakin jos valmistajien lupaamat tehon/väännön lisäykset pitävät edes lähellekkään kutinsa. Saksasta ainakin sais noita boxeja melko edullisestikkin, alta satasen näkyy olevan useaa eri mallia... Kaikki mahdolliset kokemukset ja mielipiteet kiinnostavat.

Vaihtoehtona olen myös miettinyt ihan ammattilaisten tekemää optimointia, mutta Oulussa maksaa 590e joten siinäkin mielessä nuo boxit houkuttelisivat kovasti...

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #1 : 26.09.2012, 16:19:49 »
Nuo boxit eivät juurikaan ole täällä saaneet kannatusta. Ovat vähän mitä sattuu...

Lastutus minun mielestäni ainoa oikea vaihtoehto. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa vellu86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #2 : 26.09.2012, 16:48:34 »
Kaverin osti aikoinaan s40 teeviitoseen tehoboxin. Vähän turbo vihelsi kovempaa mutta moottorivalot ja auton sammuminen kesken ajon ei ollu se hyvä puoli  :D

Itellä ollut nyt 1.5 vuotta debilin softa ja ei minkäänlaista häikkää ollut.
Eli boxit jätät kaupanhyllylle ja optimointiin suoraan

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #3 : 26.09.2012, 16:50:31 »
Tuolla isossa maailmassa puhuuvat, että noi boksit nostaavat lähinnä vain railssipainetta ja tästä seuraa hyvällä tuurilla suutinremontti. Itsekkään en ole ikinä edes miettinyt omaan autoon moisia sätöksiä. Mun mielipide on, että jos ei ole varaa laitattaa autoon kunnon ohjelmaa, niin kannattaa ajaa vakiolla, koska monesti kympin osa-> satasen vahinko..  ;)
Ja esim. tuolta löytyy jo tarinointia näistä ihmelaatikoista: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24093.0
« Viimeksi muokattu: 26.09.2012, 16:52:49 kirjoittanut ipijee »

Poissa james87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #4 : 26.09.2012, 19:31:00 »
Samaisesta paikasta minäkin luin joitakin noita kommentteja... Alan kyllä hiljalleen kallistuun siihen, että kyllä se oikea optimointi on se ainoa vaihtoehto mulle. Ei kai se auta ku elää sitten vähän niukempaa elämää muuten :D Kyllähän alkuun varmaan kirpasee se 590e, mutta luulenpa että äkkiä se rahanmenosta johtunu harmitus katoaa :)

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #5 : 26.09.2012, 20:02:55 »
Samaisesta paikasta minäkin luin joitakin noita kommentteja... Alan kyllä hiljalleen kallistuun siihen, että kyllä se oikea optimointi on se ainoa vaihtoehto mulle. Ei kai se auta ku elää sitten vähän niukempaa elämää muuten :D Kyllähän alkuun varmaan kirpasee se 590e, mutta luulenpa että äkkiä se rahanmenosta johtunu harmitus katoaa :)
Kaveri käytti oman 2.0d:n Turbotecillä ja pakko myöntää, että yllättävän hyvin löytyi vääntöä noin pieneksi koneeksi. Karalan penkissä mitattiin n. 180hv ja olikohan n. 390nm pelkällä softamuutoksella..  ::)

Poissa james87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #6 : 30.09.2012, 13:23:36 »
Kaveri käytti oman 2.0d:n Turbotecillä ja pakko myöntää, että yllättävän hyvin löytyi vääntöä noin pieneksi koneeksi. Karalan penkissä mitattiin n. 180hv ja olikohan n. 390nm pelkällä softamuutoksella..  ::)

Oulussa PowerFlash asentaa (ilmeisesti) noita samoja ohjelmia ja ne lupaa nettisivuillaan muistaakseni 178hv/380nm. Eli jos tolla ohjelmalla on Karalalla mitattu yllämainittuja lukemia niin hyvältä vaikuttaa :)

Poissa mk0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #7 : 30.09.2012, 13:26:43 »
Volvoilleni en ole vielä hommannut boksia tai softaa, mutta noiden VAGineiden kanssa pelkästään hyviä kokemuksia. Olen maksanut satasen käytetyistä ja selkeä pirteys on joka kerta saatu aikaan ilman mitään ongelmia. Juuri suunnittelen kahteen otsikon kaltaiseen autoon boksin hommaamista.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2124
  • Tampere - Pori
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #8 : 30.09.2012, 19:41:34 »
Volvoilleni en ole vielä hommannut boksia tai softaa, mutta noiden VAGineiden kanssa pelkästään hyviä kokemuksia. Olen maksanut satasen käytetyistä ja selkeä pirteys on joka kerta saatu aikaan ilman mitään ongelmia. Juuri suunnittelen kahteen otsikon kaltaiseen autoon boksin hommaamista.

Kyllä niillä tehoa saa ja boksit ei kalliita ole! Jos kyseisessä Volvossa on dpf niin ei kannata laittaa, koska se on hyvin pian tukossa. VAGineissa (pumppusuutin) boksilla huijataan polttoaineen lämpötilaa ja näin saadaan enemmän tehoa lähes ilman käryä, mutta periaate on Volvoissa erilainen.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa gain

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #9 : 30.09.2012, 20:57:33 »
Itselläni on juuri vastaava malli ja olen myös miettinyt ohjelmointia. Mittarissa on tällä hetkellä n. 227 000 km.

Tavoitteena olisi ajaa autolla mahdollisimman pitkään eli mahdollisesti 400 000 km asti. Kestääkö ohjelmoinnin jälkeen tai mitkä ovat ohjelmoinnin suurimmat riskit?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2124
  • Tampere - Pori
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #10 : 01.10.2012, 00:38:54 »
Itselläni on juuri vastaava malli ja olen myös miettinyt ohjelmointia. Mittarissa on tällä hetkellä n. 227 000 km.

Tavoitteena olisi ajaa autolla mahdollisimman pitkään eli mahdollisesti 400 000 km asti. Kestääkö ohjelmoinnin jälkeen tai mitkä ovat ohjelmoinnin suurimmat riskit?

Kestää ihan varmasti! Tuossa tein samalla koneella olevan Peugeot 407, jolla oli ajettu 480tkm ja nyt siinä on 550tkm ja hienosti menee ja konettakaan ei ole avattu koskaan eli kilometrejä on sulla edessä paljon jos vaan huoltaa säännöllisesti. Ainoat riskit mitä nyt voi tulla manuaalin kohdalla on vauhtipyörä, mikä jo vakionakin antaa periksi 200tkm välein niin lastutus ei ainakaan lisää sen kestoa, muuten ei näe riskiä lastustukselle varsinkin jos ei lähde sitä viimeisintä koneesta ottamaan.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa gain

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #11 : 01.10.2012, 09:53:55 »
Kestää ihan varmasti! Tuossa tein samalla koneella olevan Peugeot 407, jolla oli ajettu 480tkm ja nyt siinä on 550tkm ja hienosti menee ja konettakaan ei ole avattu koskaan eli kilometrejä on sulla edessä paljon jos vaan huoltaa säännöllisesti. Ainoat riskit mitä nyt voi tulla manuaalin kohdalla on vauhtipyörä, mikä jo vakionakin antaa periksi 200tkm välein niin lastutus ei ainakaan lisää sen kestoa, muuten ei näe riskiä lastustukselle varsinkin jos ei lähde sitä viimeisintä koneesta ottamaan.

Joo, kiitos tiedosta. Teettekö Tampereella asennuksia? Miten on hiukkassuodattimen laita, joka näissä malleissa löytyy? Toimiiko se samalla tavalla optimoinnin jälkeen? Se on nimittäin vaihdettu autooni reilut 10 000 km sitten.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2124
  • Tampere - Pori
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #12 : 01.10.2012, 10:39:24 »
Joo, kiitos tiedosta. Teettekö Tampereella asennuksia? Miten on hiukkassuodattimen laita, joka näissä malleissa löytyy? Toimiiko se samalla tavalla optimoinnin jälkeen? Se on nimittäin vaihdettu autooni reilut 10 000 km sitten.

Tampereella pääosin touhutaan, laitoin sinulle YV:tä. Hiukkassuodatin toimii ja kestää normaalisti jos tehonnosto tehdään ohjelmallisesti.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa gain

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: tehoboxi -05 v50 2.0D
« Vastaus #13 : 13.10.2012, 00:30:52 »
Kiitokset volvotdille ohjelmiston asennuksesta Tampereella. Auton luonne muuttui erittäin positiivisesti. Vääntöä tuntuu olevan nyt riittävästi ja kaasu vastaa vastaa ihan mukavasti toiveisiin.(Volvo V50 2.0D, 170hv ja 380Nm).

Suosittelen lämpimästi OptimoiAutosi.fi -palvelua Tampereella.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo