Futurez  Kulkukoira

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1446 Vastauksia
  • 602180 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1320 : 21.07.2022, 23:33:22 »
Katin poistin tiistaina jotta sai testattua nouseeko ahdot niin kuin kuuluu ja nouseehan ne jälleen normaalisti.

Eilen töistä tullessa valkea alkoi oireilemaan ihan samalla tavalla kuin seisonnan jäljiltäkin. Alkuunsa kulki ihan normaalisti, mutta siitä hiljalleen huonontui vaikka seos näytti pysyvän alipaineella ja pikkupaineella normaalina. Samalla joka pytyn pakolämmöt lähtivät nousemaan tasakaasullakin ajaessa, kulku hyytyi hiljalleen. Lopulta boksi resetoi jatkuvasti yhtään kuormittaessa, kunnes puutui niin pahasti ettei käynyt kuin joutokäyntiä. Hetkeksi virrat pois ja taas pääsi 5-6km. Tätä reistaamista kolme kertaa ennen hetkellistä ihmeparantumista ja pääsin loppumatkan ongelmitta kotiin.

Tulin vähän siihen tulokseen, että vika lienee boksissa koska seos pysyi kohillaan ja kone kävi tasaisesti hyytyessäänkin siihen asti kunnes boksi alkaa resetoimaan. Eli ihan kuin sytkäennakko menisi täysin pieleen. Sitähän ei tiedä onko vika ollut piilevänä jo aiemminkin. Pidemmän aikaa ollut mielessä laittaa Englantilaisen MS3X ja nyt tuli sitten sen aika jos tällä meinaa edes suht luotettavasti ajella. Tulee konehuoneeseen lisää tilaakin kun 960 sähkökeskus poistuu. Tänään purin moottorin sähköt pois ja imusarjaa irrottaessa löytyi myös kaksi haljennutta imusarjan kumipaljetta. Eli pari vikaa päällekkäinkin vielä. Taisin vaihtaa kumit 6-7 vuotta sitten eli onhan ne jo saaneet kyytiä.

« Viimeksi muokattu: 21.07.2022, 23:35:13 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1321 : 23.07.2022, 23:23:53 »
Eilen laitoin imusarjan kumit paikoilleen ja alottelin johtojen asennusta. Muut menot, vesisade(pihalla kun tekee) sekä muutamat tarvittavat muutokset johtosarjaan on päässeet hidastamaan edistystä, mutta tänään sain nippuun ja käyntiin. Koeajo ja säätäminen jäi huomiselle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1322 : 24.07.2022, 22:10:20 »
Tänään ruuvasin valkean ecun kiinni koriin, tein kaikkea pientä ja aloittelin säätöä. Siihen päälle kävin ~330km maantielenkillä joka meni ongelmitta.

Mieluusti olisin käynyt Motoparkissa koettamassa varttia, mutta auto ollut ihan tarpeeksi valmis sitä varten. Jo kaksi(?) vuotta sitten ostin nelipistevyöt tätä varten, mutta ne taidankin laittaa 850:een joten hiljattain ostamani 6-pisteet päätyy tähän. Sietää olla kunnon vyöt jo varttiakin varten kun loppunopeus on jonkin matkaa yli 200 ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1323 : 25.07.2022, 20:00:25 »
Töiden jälkeen vaihdoin valkeaan tulpat ja tarkastin sytkän perusajoituksen. Vanhat tulpat näyttivät hyvältä ja ajotuskin oli kohdallaan. Nyt sille uskaltaa taas antaa tarvittaessa kenkää(mikäli ei ehtinyt ottamaan vanhan ecun reistailusta ja viallisista imusarjankumeista itseensä ::)). Oireita oli kuitenkin jo viime syksynä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1324 : 18.08.2022, 22:19:53 »
Eilen koukkasin valkealla samassa napadynossa(L&L dyno) kuin 850:llä. Ei mitään sen erikoisempaa tavoitetta kuin katsoa millaisia numeroita tulee. Lämmintä oli ja vedot suht peräkkäin, muttei sillä ollut oikein vaikutusta lopputulokseen. Numerot oli ihan kohillaan eikä mitään ongelmointia. Ahtoja himpun vajaa 1,9bar ja paineennousu täysin sama kuin kadulla.


Klikkaamalla isommaksi(ainakin PC:llä).
Jollei kuvasta erota, niin navasta 678hv ja 838Nm. Alemmat käppyrät huvikseen 0,7-0,8bar paineella.
1,7bar paineella numerot oli 639hv ja 820Nm.

Kahden vedon videot ulkoa: https://youtu.be/7MbvG7o2AnE

Kuten heräämisestä voi päätellä, #22 pakopesä on isonpuoleinen. Se tuli hommattua vähän mailia ja muuten pitkää vetoa ajatellen. #18 pesä voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen jos saisi laajemman käyttöalueen.

Käppyröiden muoto ja konetehoksi muutettuna lukemat aika lähellä sitä mitä Viitikon penkki pienillä rullilla näytti Englantilaisen kopassa 2019 1,95bar paineella.


Jottei menisi liian helpoksi, jo dynoon mennessä oli pientä nyppimistä hyvin kevyellä kuormalla ajaessa. Ei tarvitse paljoa kuormittaa jotta loppuu. Tänään töistä tullessa näki miten kutosen pakolämpö tippuu kun antaa nypyttää tarpeeksi pitkään. Vaihdoin äsken puolan ja tulpan eri pyttyihin ja nyppiminen jatkuu edelleen. Kokeilen vielä suuttimen toiseen sylinteriin ja sen jälkeen johtosarjaa perkaamaan.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2022, 22:23:11 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1325 : 23.08.2022, 21:46:18 »
Perjantaina putsasin valkeasta suuttimet ja jokaiseen suodatinkuppiin oli muodostunut sinistä kuonaa joka ei lähtenyt pois. Poistin kupit toistaiseksi ja tyrkkäsin suuttimet paikalleen. Muuta eroa ei huomannut kuin hitusen tasaisemman joutokäynnin. Ei muutoksia seoksiin tms., eikä myöskään nyppimiseen.

Tämän illan testailujen jäljiltä voi todeta ettei vika ole bensapuolella. Vedin etuvastuksilta suoran johdon kutosen suuttimelle ja kokeilin myös ristiin vitosen kanssa ilman muutoksia. Seuraavaksi sytkäpuolen johdot syynäykseen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1326 : 25.08.2022, 23:36:53 »
Vähän on haamuvian tynkää nyppimisessä :P
Eilen vedin ykkösen ja kutosen puolien signaalipiuhat suoraan boksilta koneen taakse puolienjohtosarjan liittimeen ja vielä keskenään ristiin. Ei vaikutusta. Tänään mittasin puristukset kutosesta ja verrokiksi nelosesta. Molemmissa samat lukemat joten siinäkään ei ole sanomista. Palautin johdotuksen takaisin entiselleen, eikä enää huomannut juuri mitään nytkettä :D Vaihdoin puolien johtosarjankin ja tulos on aikalailla plus-miinus-nolla. Selvempi nypyttäminen vaatii aika tarkkaan tietyn ajotilanteen eli kutosella noin 1900rpm kevyehköllä kaasulla, eikä sen toistaminenkaan onnistu joka kerran. Saa olla tällä erää, koska ei vaikuta(ainakaan vielä) muuhun ajamiseen tai koneen käyntiin.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2022, 23:38:29 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1327 : 31.08.2022, 23:59:17 »
Valkean kanssa on tullut vähän turailtua taas.

Eilen poistin kuskinpenkistä kiskot ja tein 5mm latasta uudet kiinnikkeet. Jossain välissä tehtävä liite J:n mukaiset kiinnikkeet kuten Englantilaiseenkin, mutta tässä vaiheessa tuokin on jo huima parannus. Aiemmin laitoin Englantilaisesta sivuläpällisen kuskinpenkin ja paikallaan olleiden penkinjalkojen sekä vakiokiskojen kanssa penkki jää liian ylös ja hieman eteen. Ratin ja penkinreunan välistä joutuu jo hieman ujuttautumaan :P Vaihdoin samalla alumiiniset penkinjalat, jotka on vähän erimalliset ja penkin sai riittävän taakse. Saa hyvän ajoasennon ja ratin ohi pääsee sujahtamaan helposti.



Ratti näyttää kyllä rujolta kuvissa, oiskohan aika putsata :D

Ostin paremman heräämisen toivossa 62,45mm kompurasiiven ja sille kotelon. Eli Lensun HX42 kompurapuoli. Vähän oli jynssäiltävä koteloa puhtaaksi hapettumista, koska se oli tehty käytetystä. Katkaisin painepuolen lähdöstä pätkän pois, hitsuutin pätkän putkea ja pyöräytin päähän huulloksen. Vaihdoin osat eilen paikalleen ilman turbon irrotusta. Toki yksi dp:n laipan pultti aukesi puoliväliin ja sen jälkeen kierre leikkasi kiinni joten nitkuttelemalla vaan poikki. Loput aukesi hyvin. Hyvinpä tuo tiivistyi viidelläkin pultilla. Kaiveltava se pois joskus kunhan on muukin syy irrottaa turbo.

Heräämisessä on eroa, mutta sen tarkemmin ei ole ehtinyt vielä testailemaan tai ottamaan logia. Samalla paineensäätimen asennolla antaa noin 0,2-0,3bar enemmän ahtoja.



Aamulla töihin lähtiessä tervehti selvä vuotoääni pakoputkesta ja matkalla pikkaisen kiusatessa ääni koventui. Viime vuonna tekniikkaa ja putkistoa vaihtaessa katselin vieläkö putkisto kestää ja nyt tuli raja vastaan. Sen siitä saa kun käyttää pintakäsittelemätöntä putkea, tosin kestihän se kohtuullisesti. Putkisto tuli tehtyä 8 vuotta sitten ja talven 14-15 Englantilainen oli ajossa, jonka jäljiltä putki oli jo kivasti pintaruosteessa.

Ensin meinasin paikata vain vuotokohdan.


Putkea irrotellessa ylitys rapistui käsiin.


En löytänyt nurkista kuin kaksi 3,5" mutkaa, joten muutin putken linjaa hieman ja niiden kanssa pärjäsi hyvin. Viimeisen mutkan päätin jättää siihen asti kunnes saan hommattua lisää rosteria.


Pakettia paikalleen laittaessa putki joutui sen verran painatukselle, että viimeinenkin mutka alkoi purkaantumaan. Halkaisin 4" putken neljään osaan ja pienensin sopivaksi jotta putkiston sai paikalleen ja pääsi kotiinkin ::)


Takapätkässä ei ole väliliitoksia, joten akselin oikea puoli on tiputettava alas.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2022, 00:01:14 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1328 : 01.09.2022, 23:41:32 »
Kardaanin takaristikossa oli pieni välys ja vaihdoin sen. Eipä siinä näkynyt mitään jälkiä vielä kuten aiemmin vaihtamissani takanivelissä ja oli vielä paljon järeämpi kuin uusi. Kaivelin toisenkin nivelen joka on aivan samanlainen, vaikkakin eri numerolla :idiot2:


Mallasin ensimmäistä kertaa taakse leveämmät semisliksit ja ne mahtuu oikein hyvin. Joka suuntaan jää hyvin tilaa. Kävin koestamassa ja eiköhän noilla riitä pito sen verran mitä tähän laitteeseen tarvii ::) Josko huomenna päivänvalossa saisi napattua otoksen, mutta tällaiset:


Muutaman vedon perusteella tuntuisi heräävän vaihteenvaihdossa nopeammin kuin ennen ja alhaalta aloittaessa lähtee vetämään nöyremmin. Aiemmin voima tuli enemmän potkaisemalla. Pitäisi kaivaa tiltanneen säätöläppärin kovalevyltä vanhoja logeja, sillä lämpimällä säällä ennen dynoa ja dynossa otetuissa logeissa 1bar tulee noin 900rpm myöhemmin kuin nyt. Yksi aiempi logi on tallessa jossa ero on vain 400-500rpm vähän tilanteesta riippuen. 1,5bar eroa on 300-400rpm. :idiot2: Nyt 1bar tulee noin 4100rpm ja 1,5bar noin 4300rpm.

Aloittelin kuskin 6-pistevyön asennusta. Haarusvyön paikka puuttuu enää, muuten kamppeet on paikallaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1329 : 03.09.2022, 22:56:01 »
Eilen illalla väsäilin kuskin haarusvyölle paikat, vaihdoin vanhan puolien johtosarjan paikalleen ja nappasin ulkokuvan:


Taivuttelin 5x50mm latasta kardaanilenkin tapaisen(pitäisihän se kiinnittää koriinkin) etummaisen nivelen ympärille. Sen kokoinen aukko että nivel mahtuu juuri läpi.


Kardaania hiplaillessa testasin huvikseni miten uusi takanivel jaksaa ja sehän on väljä. Tainnut olla mitat pielessä tappeja koneistaessa, koska jokainen heiluu yhtä paljon. Onneksi tilalle oli heittää varatakapätkä tiukalla nivellellä. Vedin kokeeksi mittaristolta vakkarin/Abs:n liittimestä nopeussignaalin megalle ja sehän toimi suoraan. Siinä nosturilla ollessa vaihdoin katupyörät takaisin taakse. Plus kaikenlaista muuta pikku puuhaa ja huomasin kytkimen pääsylinterissä pienen vuodon :(

Kävin koestamassa ja eiköhän noilla riitä pito sen verran mitä tähän laitteeseen tarvii ::)
Kadulla ja radalla varmaan pitääkin paikkansa, mutta tällä alusta-kone-kuski kombolla kylmällä Räyskälän lentokentän asvaltilla pitoa ei ollut yhtään liikaa kakkosella ;D Viisi vetoa tuli käytyä kokeilemassa tänään Testaa & Rassaa-tapahtumassa. Kakkosella liikkeelle ja vitosella maaliin. Vaikka lähti niin rauhallisesti että kyykkäsi, niin koneen herätessä pito hävisi heti. Vaihdot ei olleet kovin nopeita kun yritin edes vähän säästellä kytkimen työsylinteriä. Ensimmäisessä vedossa tippui kerran kierrostieto alas ja näytti hieman sahalaitaiselle muutenkin. Otin ajonopeustiedon pois päältä ja johdon irti mittaristosta josko se olisi aiheuttanut häiriön. Sahalaitaisuus säilyi, mutta muita häiriöitä ei ollut(kuskin lisäksi) kuin viimeisessä vedossa jossa taas kerran tipahti. Kampiakselin asentotunnistimen suuntaan mentävä seuraavaksi, onhan sillä jo ikää ja sai osuman viime kesänä Botnialla dampperin hajottua.

Vähän nostin painetta ensivetojen välillä 1,65bar asti. 60-jalkaiset oli pito-ongelmien takia mitä oli ja niukasti meni 12s puolelle. Kolmas veto 11,995s, 211,02km/h, 2,432s 60ft. Ja viimeisessä oli lukihäiriö kierrostiedossa nelosella. Tuloksena marginaalisesti parempi aika huonommalla loppunopeudella. 11,987s, 207,61km/h, 2,344s 60ft.

Incarit tuli sen verran heikkolaatuisia, ettei niistä ole oikein mihinkään :-\ Eihän tuo ollut kuin noin 550km reissu :P
« Viimeksi muokattu: 04.09.2022, 12:25:42 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1330 : 05.09.2022, 22:56:33 »
Pientä värinää olin tuntevinani lauantaina Räyskälästä palatessa ja eilen 110 nopeudessa ravisti jo ihan kunnolla. Tänään puolestaan ei minkäänlaista töihin mennessä joten kardaani tutkintaan ja niinpä oli takaristikko väljä. Näkyi olevan uusi ja täysin samanlainen kuin se minkä uusin toiseenkin. Ei tarvitse ainakaan sitä mallia käyttää enää :D Vähemmän väljällä nivelellä varustettu takapätkä paikalleen ja värinät loistaa poissaolollaan. KL-varaosalla olikin hyllyssä samoja Sprinterin niveliä jotka muistin mukaan tuli vuosia sitten laitettua ja tilasin niitä muutaman.

Vaihdoin uuden kampiakselin asentotunnistimen ja vähemmän yllättäen se ratkaisi yleisen nyhtämisen joka varsinkin varttimailin jälkeen tuntui pahentuneen. Eipä vaan ollut anturi mukana lauantaina ::) Pesin kuonat pois pinnasta, etuvanteet olikin ehtineet peittyä jo aika paksuun jarrupölyyn. Kytkin ajonopeustiedon takaisin toimintaan, eikä sekään aiheuttanut lisää nyppimisiä.

Megassa on mahdollista valita nopeussignaalin tyypiksi pulsseja/km ja näissähän perältä tuleva määrä on merkitty nopeusmittarin alaosaan. Koska tässä on 48-hampainen kehä ja esim. vakkarin boksi on sama kuin 12-hampaisessa, jaoin mittarissa olevan lukeman neljällä, kytkin sisääntulon lisälevyn pinniin 29(Nitrous in) ja homma valmis. Nopeuden hienosäätöä varten muuttaa pulsseja suuntaan tai toiseen.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2022, 11:24:54 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1331 : 06.09.2022, 23:57:04 »
Testaa & Rassaa streamista löytyikin kaikki vedot, tässä ne nopeimmat yritelmät:
https://youtu.be/NAmX5KQ_m0I?t=6823
https://youtu.be/NAmX5KQ_m0I?t=9324
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1332 : 08.09.2022, 22:50:16 »
Kuinka ollakaan KL:n sivuilla tarjolla ollut nivel oli mallikuvan mukaan järeämpi versio ja sieltä tuli perusosa :-\ Piti luottaa kuvaan kun ei ollut kunnon verrokkinumeroakaan näkyvissä. No, pitää kokeilla tulisko vaikka Aeromotorsilta kuvan mukainen. Hintakin on kalliimpi kuin KL:n osassa.

Koska kampiakselin asentotunnistin ei poistanut kaikkea nyhtämistä, kokeilin eilen suurentaa tulppien kärkivälin 0,55:stä 0,6:een. Aiemmin BCR8ES on toiminut hyvin 0,55 välillä, mutta mikä lie muuttunut koska toiminta tasaantui. Tuolla setillä ei ole tullut edes ajettua kovin paljoa. Vielä jäi joutokäynnille pieni nytkiminen joka korjaantui vaihtamalla tilalle perus BCPR7ES ja säädin kärkiväliin 0,6 milliin. Siinä näppäillessä tuli huomattua ettei megan ja PLX:n seosnäyttämä ole ihan kohdallaan. Eikä ole ollut varmaan koko aikana ruiskunvaihdon jälkeen. Mega näytti 0,3AFR laihempaa vaikka kalibrointi on Innovate/PLX-mittarille. Valkkaamalla AEM:n näyttää tasan oikein ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1333 : 09.09.2022, 09:19:10 »
Kuinka ollakaan KL:n sivuilla tarjolla ollut nivel oli mallikuvan mukaan järeämpi versio ja sieltä tuli perusosa :-\ Piti luottaa kuvaan kun ei ollut kunnon verrokkinumeroakaan näkyvissä. No, pitää kokeilla tulisko vaikka Aeromotorsilta kuvan mukainen. Hintakin on kalliimpi kuin KL:n osassa.

Koska kampiakselin asentotunnistin ei poistanut kaikkea nyhtämistä, kokeilin eilen suurentaa tulppien kärkivälin 0,55:stä 0,6:een. Aiemmin BCR8ES on toiminut hyvin 0,55 välillä, mutta mikä lie muuttunut koska toiminta tasaantui. Tuolla setillä ei ole tullut edes ajettua kovin paljoa. Vielä jäi joutokäynnille pieni nytkiminen joka korjaantui vaihtamalla tilalle perus BCPR7ES ja säädin kärkiväliin 0,6 milliin. Siinä näppäillessä tuli huomattua ettei megan ja PLX:n seosnäyttämä ole ihan kohdallaan. Eikä ole ollut varmaan koko aikana ruiskunvaihdon jälkeen. Mega näytti 0,3AFR laihempaa vaikka kalibrointi on Innovate/PLX-mittarille. Valkkaamalla AEM:n näyttää tasan oikein ::)
Käy motonetistä, ei ole hinnan kiroissa.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1334 : 09.09.2022, 11:17:15 »
74,9e ainakin tuo järeämpi nivel. Samalla Febin kuvalla(ja tiedoilla) varustettu osa Aeromotorsilla 40e.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron