D5 on ollut ajossa nelikon moottorin leviämisen jälkeen. Vaihdoin vain toiset Galaxyt alle paremmilla renkailla. Oikeanlainen D5 merkki tuli tilattua uudestaan Volvolta ja tulihan se tällä kertaa. Tiedä sitten miksi edellisellä kerralla oli tilaus peruuntunut, vaikka Classic partsin hyllyssä oli silloinkin. Kiinnitys odottaa korin maalausta. Tai sitten on ostettava toinen merkki jonka liimaa maalauksen jälkeen.
Ohjelmoinnin jälkeen on kiihdyttäessä reilusti kaasua polkaistessa joka kerran tullut pöllähdys putkesta ja kunnon savut hyvin matalilla kierroksilla reilummin vedättäessä. Eikä kiihtyvyys yli puolen kaasun enää parane. Sillä kohdalla ennen ohjelmointia tuli railipaineanturin 1800bar mittausraja vastaan, joten eiköhän tilanne ole ennallaan. Vikatilaa ei vaan ohjelmoinnin jäljiltä enää tule. Sinällänsä ei ole haitannut kun tietää miten savuamiset saa estettyä ja kulutuskin oli esim. viikko sitten maantiereissulla 5,5l-5,6l/100km.
Tankissa on ollut tankin mukana tullut 450l/h pumppu ja tänään vaihdoin sen 255l/h pumppuun sillä mielellä, josko liian suurituottoinen pumppu vaikuttaisi korkeapainepumpun toimintaankin. Polttoainelinjat on kuitenkin vakiot. Sen verran tuli eroa, että käyntiääni on siivompi ja erityisesti joutokäynti tasaisempi. Myöskään kaasu ei ole enää aivan niin herkkä kuin ennen, mutta samalla tavalla pöllyää kuitenkin. Voisi vielä pari juttua kokeilla ennen kuin ohjelmanmuutos on viimeistään aiheellinen. Pumpun johdot tankkiin pääsee vaihtamaan, maajohto oli jostain syystä kuoriutunut tankin sisältä. Liitin on erilainen, niin siinä samalla vaihtuu sekin. Nyt tein vain abikoilla välijohdon.
Valkeaan hommasin uuden samanlaisen Griffinin jäähdyttimen. Sen asennus odottaa sitä hetkeä jolloin otan auton liikenteeseen. Ehkä sillä vielä tänä kesänä tulee ajeltua.
Englantilainen puolestaan on odotellut katoksessa lisämotivaatiota