Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista

  • 251 Vastauksia
  • 136773 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #30 : 31.01.2011, 12:20:44 »
Onko niin ettei V50 2,4i -06 automaattiin saa mitään softaa? Olen katsellut useiden liikkeiden sivuilta, mutta mistään taulukoista ei löydy juuri tätä minun mallia ja moottoria...
Onko tuo 140 vai 170 hv malli?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hegis88

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • Volvo V50
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #31 : 31.01.2011, 12:45:13 »
170hv. 140hv moottoriin olen kyllä löytänyt softaa.. mutta en juuri tuohon minun 170hv versioon.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #32 : 31.01.2011, 13:52:30 »
170hv. 140hv moottoriin olen kyllä löytänyt softaa.. mutta en juuri tuohon minun 170hv versioon.

Kyllähän 170 heppaseenkin saa, sama softa kuin 140 versioon. BSR lupaa noin 180 heppaa. Toinen juttu on, onko siitä mitään käytännön hyötyä. Ohjelmoinnilla aika vähän tehtävissä siis...

Poissa hegis88

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • Volvo V50
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #33 : 31.01.2011, 15:01:47 »
Eipä se taida hirveesti auttaa.. Kiitos kuitenkin  :)

Poissa tepaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #34 : 31.01.2011, 17:35:51 »
Voisiko joku joka on virittyänyt uudempia 2.5T bensakoneita automaatilla vaikka Karalalla niin kertoa miten automaatti on käyttäytynyt lastutuksen jälkeen?

Nykyinen auto on siis V70 2.5T vm 2006 ja lastua harkitaan.
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #35 : 03.02.2011, 22:55:16 »
Voisiko joku joka on virittyänyt uudempia 2.5T bensakoneita automaatilla vaikka Karalalla niin kertoa miten automaatti on käyttäytynyt lastutuksen jälkeen?

Nykyinen auto on siis V70 2.5T vm 2006 ja lastua harkitaan.
Kaveri softas just oma -06 2.5T tomaatti. Karalan softa laitettiin ja kuulemma huomattava ero vakioon. Laatikon toiminnassa ei mitään valittamista.
V60 T8 -19

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #36 : 08.02.2011, 10:25:22 »
Tuli tuohon omaan 2.0l t5 seen Deran lastu ja voin sanoa et nyt tuo tuntuu jo autolta, kulkee ihan ku sukkasillaan ja reagoi aivan mahtavasti verrattuna vakioon!  :pomo: Kulutuksesta en vielä oikein osaa sanoa ku ei oo vielä tullu kovin paljoa kilometrejä mut mutu olis et kyllä se laskenut on vaan minkäverran niin aika näyttää...pätkä ajossa ennen 12,8-13,5l ja ajotietokone on sitä mieltä et noin 1,5-2l vähemmän nyt menis?  ::) Sen verran tuo sit rupes vastustamaan et TCV venttiili ilmeisesti hajos niin meinaa piikkailla...no uus on Ruåttin siniseltä tulossa... :buck2:
Ei piikkaillu ei! Vaihoin tcv:n = ei vaikutusta, vaihoin virranjakajan kannen ja pyörijän= vähän parannusta, Tarkistin tulpat oli NGK bcpr6es eli väärä lämpö arvo -> tilalle uudet NGK bcpr7es = ei enää ongelmaa ja toimii moitteetta!  S* Ja samalla tuli ahtopaine mittari laitettua ja paineet just siellä missä Dera niiden sano olevanki!  8)

Siis pelkkä lastu, ei ohjelmointia tms? Itseä ei suoranaisesti tollanen pelkkä lastu kiinnosta, niitä kun löytyy joka laatua ja autotki on aika pitkälti yksilöitä.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #37 : 08.02.2011, 12:02:53 »
Siis pelkkä lastu, ei ohjelmointia tms? Itseä ei suoranaisesti tollanen pelkkä lastu kiinnosta, niitä kun löytyy joka laatua ja autotki on aika pitkälti yksilöitä.
Onhan se lastu ohjelmoitu jos tarkkoja ollaan. Deralta saa ihan custom softaakin kun löytyy tehopenkki.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

AUH

  • Vieras
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #38 : 08.02.2011, 14:15:38 »
Kyllä tuo on ihan custom kamaa niiltä osin on että on otettu huomioon tuo nurkassa odottava 3" downpipe ja ahtopaineet sen mukaan. Ja lastulla tässä tapauksessa haettiin parempaa heräämistä ja herkempää käytöstä ei niinkään suurinta mahdollista huipputehoa ja voin sanoa et asiansa tuntuu lastu täyttäneen lähes täydellisesti!  S* Tehdään sit uus lastu kun saadaan osia päivitettyä siihen suuntaan et vähän tehoakin saattas tulla...(glt nokat,isompi ahdin,suuttimet??)
Mutta tuli tuo TAAS opittua  :buck2: et tehoa ei saada jos perus asiat ei ole kunnossa...no nyt on!  :D

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #39 : 08.02.2011, 14:46:57 »
Itseä ei suoranaisesti tollanen pelkkä lastu kiinnosta, niitä kun löytyy joka laatua ja autotki on aika pitkälti yksilöitä.
Ei ne niin paljoa eroa.
Jos auto on vakio osilla, riittää tuollainen Deran, Karalan, Harisen, tms, softa ihan hyvin. Ei sitä tarvitse erikseen säätä juuri sisun autoon sopivaksi.
Nehän ovat kuitenkin säädettu juuri vakiolle autolle penkissä.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #40 : 09.02.2011, 18:27:22 »
Siis pelkkä lastu, ei ohjelmointia tms? Itseä ei suoranaisesti tollanen pelkkä lastu kiinnosta, niitä kun löytyy joka laatua ja autotki on aika pitkälti yksilöitä.
Jos auto on teknisesti kunnossa niin peruslastu toimii siinä kuten pitääkin. Toki custom ohjelmoinnilla voi pari extra heppaa saada vs. peruslastuun, mutta hinta on yleensä korkeampi. Toki mitään ebay-virityksiä ei kannata asennella.
V60 T8 -19

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #41 : 10.02.2011, 09:02:30 »
Jos auto on teknisesti kunnossa niin peruslastu toimii siinä kuten pitääkin. Toki custom ohjelmoinnilla voi pari extra heppaa saada vs. peruslastuun, mutta hinta on yleensä korkeampi. Toki mitään ebay-virityksiä ei kannata asennella.

Jos autoa on hiemankaan muokattu esim. putkiston osalta + pienet autokohtaiset yksilöerot. Saadaan custom ohjelmoinnilla paremmin extra hevoset kaivettua esiin ja se voi olla jo parikymmentä hirnua custom vs. peruslastu.
Fiesta -no- boost

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #42 : 10.02.2011, 12:15:52 »
Jos auto on teknisesti kunnossa niin peruslastu toimii siinä kuten pitääkin. Toki custom ohjelmoinnilla voi pari extra heppaa saada vs. peruslastuun, mutta hinta on yleensä korkeampi. Toki mitään ebay-virityksiä ei kannata asennella.

Ajatus ei siis ollu saada kaikkia mahdollisia hevosia irti vaan varmistaa että kaikkii parametrit on juuri kohdallaan (josta yleensä lopputuloksena paras mahdollinen teho/toimivuus), siksi ajattelin että penkittämällä+custom softalla saadaan paras tulos kestävyyden kannalta.

Jos ne pelaa ihan kaupasta ostettavallakin suoraan niin mitä suosittelisitte? Kattelin BSR:n lastua ite, en ole tarjontaan paljoakaan ehtinyt tutustua. Tarkoitus olisi mahd uusia putkisto myös, voipi olla että rakennan sen ite "metritavarasta" tai sit ostan valmiin. En ole ehtinyt autoa nostaa vielä ylös joten ei hajuakaan miten auton alla tilat riittää. Kannattaako sinne haaveilla 2,5 tuumaa vai 3 tuumaa vai kuinka? Teknisesti ei muutoksia ole tulossa, eli turbo jne jää ainakin toistaiseksi vakioksi.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #43 : 10.02.2011, 12:24:16 »
Ajatus ei siis ollu saada kaikkia mahdollisia hevosia irti vaan varmistaa että kaikkii parametrit on juuri kohdallaan (josta yleensä lopputuloksena paras mahdollinen teho/toimivuus), siksi ajattelin että penkittämällä+custom softalla saadaan paras tulos kestävyyden kannalta.

Jos ne pelaa ihan kaupasta ostettavallakin suoraan niin mitä suosittelisitte? Kattelin BSR:n lastua ite, en ole tarjontaan paljoakaan ehtinyt tutustua. Tarkoitus olisi mahd uusia putkisto myös, voipi olla että rakennan sen ite "metritavarasta" tai sit ostan valmiin. En ole ehtinyt autoa nostaa vielä ylös joten ei hajuakaan miten auton alla tilat riittää. Kannattaako sinne haaveilla 2,5 tuumaa vai 3 tuumaa vai kuinka? Teknisesti ei muutoksia ole tulossa, eli turbo jne jää ainakin toistaiseksi vakioksi.
Kestävyys ongelmia tuskin tulee kunhan laitat jonkun tunnetun valmistajan ohjelman sinne. Esim BSR toimii kanssa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

AUH

  • Vieras
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #44 : 10.02.2011, 13:20:35 »
Ei varmastikkaan ole ollenkaan huono ratkaisu tuo bsr. ::) Ite päädyin tuohon Deran lastuun koska se oli helposti saatavissa ja en oo missään nähnyt/kuullut mitään huonoa palautetta tuosta! (ei kyllä oo huonoa kuulunu bsr:stä) Mutta ihan tuosta omasta kokemuksesta voin vinkkinä sanoa et kannattaa pari € uhrata ja laittaa sytkä puolelta tulpat,pyörijä,jakajan kansi uusiksi niin voi mahdollisesti säästyä muutamalta harmaalta ohimolla?  :idiot2:   :hello:

 

RallyBaron  Samppasport