Carcom Oy  Elekma

Volvo 740 vm 85, B200?

  • 10 Vastauksia
  • 4239 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petezyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 vm 85, B200?
« : 26.03.2014, 09:44:17 »
Tuli hommattua turboprojektiksi tuollainen B200 koneinen 740. Ruisku vapari kone tällä hetkellä ja tarkoitus olisi turbottaa tuo moottori. Ensimmäinen isompi auto proju mulle joten älkää alkako turhaan haukkumaan ihan pystyyn jos en jostain asiasta ole ihan varma. Apua tuli täältä kysymään teiltä enemmän tietäviltä. Eli mistäs kannattaa hommata wisecon turbomukit ja h-profiilit tuohon moottoriin? Laakeit ja tiivisteet hommattu jo. Tarloitus on kuitenkin kasata tuo kone aivan uusiks noilla turbomallin sisuskaluilla. Kanneksi varmaan olisi paras vaihtoehto tuo 531 uusilla venoilla ja jousilla? Vinkkejä saa antaa, auto on tarkoitus kuitenkin rakentaa aivan rauhassa eikä säästellä missään.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740 vm 85, B200?
« Vastaus #1 : 26.03.2014, 09:47:44 »
eikä säästellä missään.

B230 lohko
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Petezyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 85, B200?
« Vastaus #2 : 26.03.2014, 13:06:14 »
Ei tule. B200 lohkosta tehdään kun 230 vaatii sen johtosarjan vaihdon

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 85, B200?
« Vastaus #3 : 26.03.2014, 13:14:28 »
Ei tule. B200 lohkosta tehdään kun 230 vaatii sen johtosarjan vaihdon

Njyt ei ymmärrä.
Siis minkä johtosarjan? Ja kait siihen pitää muutenki Johtoja laittaa vai meinasitko ajaa k-jetillä mikä siinä todennäköisesti on?  ???

Poissa Petezyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 85, B200?
« Vastaus #4 : 26.03.2014, 13:30:24 »
Sen verran tuota selvitin että jossain puhuttiin johtosarjan vaihtamisesta. Tais sitten olen ymmärtänyt aivan väärin. Mutta siis millainen homma olis ylipäätään vaihtaa se b230 tonne tilalle? Mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa/tehdä verraten siihen että turbottaisi tuon 200 motin?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 85, B200?
« Vastaus #5 : 26.03.2014, 13:32:37 »
No jos pelkkä lohko vaihdetaan B230 niin ei kai siihen valurautapalikkaan kovin montaa johtoa mene...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Petezyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 85, B200?
« Vastaus #6 : 26.03.2014, 13:45:13 »
Elikkä siinä ois sit enempi järkeä heivata toi vaparikone mäelle ja ostaa b230 lohko ja lähteä siitä rakentamaan uusillamännillä ja kangilla turbokonetta. Tietenkin kaikkien muiden palikoiden lisäks. Ja se 531 siihen kanneksi?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo 740 vm 85, B200?
« Vastaus #7 : 26.03.2014, 13:55:23 »
Elikkä siinä ois sit enempi järkeä heivata toi vaparikone mäelle ja ostaa b230 lohko ja lähteä siitä rakentamaan uusillamännillä ja kangilla turbokonetta. Tietenkin kaikkien muiden palikoiden lisäks. Ja se 531 siihen kanneksi?

Minkälaiset tehotavoitteet sulla on?

Joka tapauksessa kannattanee lukaista läpi tämä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 740 vm 85, B200?
« Vastaus #8 : 26.03.2014, 15:01:22 »
Tätäkään ei kannata unohtaa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0  :)

Poissa Petezyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 vm 85, B200?
« Vastaus #9 : 26.03.2014, 15:56:57 »
Johan taas selkeyty ajatukset. Eli tehdään kone tuohon 230 lohkoon, täytyy sellainen vaan katella jostain.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 740 vm 85, B200?
« Vastaus #10 : 29.03.2014, 00:21:32 »
Nyt kandee tosiaan eka kertoa mitä olet hakemassa, 100hv käyttöautoa vaiko 1000hv+ varttimaileria.

B230 lohkosta on kumpaankin, B200 lohkosta EI, tai toisinsanoen siitä EI kannata tehdä, mahdollista se tottakai on.

Lyhyesti:
Yli 200hv tehotavoitteella K-jetronic mekaaninen ruisku veke ja 9mm kanget vaihtaa 13mm mallisiin.
200-400hv kelpaa vakio LH-jetronic ja 13mm paksuiset kanget
Yli 400hv tehotavoitteella täysin ohjelmoitava ruisku ja H-kanget tilalle.
500hv ni vois alkaa miettiä takomäntiä ja 16v kantta ihan vakavasti.

Joku 200hv ja takomännät ei ole järkevää volvon koneessa, eikä myöskään kuparikannentiiviste. Vakiorojut kestävät todistetusti 4-500hv, siis ihan kaikki, kansi, kanget, männät, jäähdytys, kansipahvi. M4x manuaalilaatikot ja vakio kytkimet hajoaa siinä 250-300hv nurkilla, M90 940 volvosta kestää sit 400hv nurkille.

Ja jos tarkoituksena on virittää autoa paljonkin, ja paikallaan on K-jetronic, ni se kandee heittää veks, ja laittaa samantien säädettävä. LH-jetronicin voit myös laittaa, se tulee maksamaan lähes saman, mutta on rajoitettu säädeltävyydeltään, kun mennään 400hv nurkille.

Kandeiskohan näistä hommeleista pikkuhiljaa väsätä FAQ "näin vinokoneesta 400hv+ eri tavoilla"?
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Futurez  Kulkukoira