Oudoksi menee. Ketutti sen verran että kävin vielä vidan kanssa ihmettelemässä asiaa. Välillä, kun puhallin yritti käynnistyä, herjasi että "blower fan signal too high" mutta samaan aikaan näytti "measured fan speed" 0rpm. Sitten taas yhtä äkkiä näytti kiekat oikein ja antoi jopa käynnistää niin että nafta haisi. Yhden kerran tuli myös "low signal from fuel pump".
Defan akun varaustilan indikaattori vilkkui punasella, ja vida näyttikin akkujännitteeksi 11,9v. Nuo haiskahtaa vähän että voisi olla akkuperäisiä ongelmia ja panin laturiin, tai sitten jossain on johdot kirkkaalla ja käy oikosessa niin että ohjauspoksi kyykkää.
Mutta äsken kun annoin polttimon käynnistyä ja totesin että liekkivahti toimii ja sammutin sen heti pois, ardicin kyljessä oleva lämpöanturi kerkesi nostaa lämmöt aina 76c asti. Aiemmalla kokeilulla kun luulin että koko laitos paloi, tuo termari antoi lämpötilatiedoksi 136c (samalla ecm-moduulin anturi termarikopassa näytti 36c). Voiko tosiaan olla niin että poltin olisi kuivana jos jäähdytysnestettä kuitenkin on? Vai olisiko kiertovesipumppu sökö... Se kyllä käynnistyy, tärisee ja pitää nättiä siritystä joten kait se pumppaa.. mut miten hitossa ardic lämpenee niin nopeasti?
Jossain se ilmakupla kuitenkin liikkuu, kun puoli litraa tuli tavaraa ulos mutta paisarin pinta ei ole laskenut vielä yhtään..
Edit. Niin, ja meinasin huomenna hakea varaosaliikkeestä sopivan mittaista haitaripakoputkea ardicin pakariksi. Entistä oli saumasta korroosio syönyt ja rapsahti käsittelyssä halki, ei voi kyllä enää käyttää. Siksi en pahemmin viitsi puskuri paikallaan testailla... Onko syytä olla käyttämättä tuollaista varaosaliikkeen pakoputkea? Kestääkö se lämmöt kun tuossa on kuitenkin "tulipesä"?