Hei! Projektiksi tuli ostettua -87 vuoden 760 joka on ollut B230ET moottorilla (nyt purettuna), papereissa ei ole mainintaa katista tai vähäpäästöisyydestä (muutenkin E koneet taitaa olla ilman lambdaa ja isopäästöisiä).
Miten tämmöisen viritys, kyseistä b230et konetta ei ole mutta mitenhän kävis jos tohon laittais b230ft, b230et ja b230ft on molemmat ahdettuja 2.3l vinokoneita, nyt se kysymys tuleekin, mistä katsastusmies tietää onko moottori e vai f loppuinen, olettaen että mitään hihnakopan tarroja ym. ei ole paikallaan? koneethan on päällepäin kohtuu saman näköisiä joten en keksi minkätakia sitä kiinnostais alkaa tutkimaan sen tarkemmin moottoria kunhan mikään ei paista älyttömästi silmään.
Tarvittaessa siihen voidaan laittaa myös b230et jolloinhan mitään ongelmaa ei pitäis olla jos autoon laitetaan "vakio moottori"?
No sitten seuraavaks tuleekin se virittämis kysymys, minkäs verran tota nyt pystyy muutella ennenkun vaatii muutos katsastusta? Turbo moottoria (ainakaan vähäpäästöistä) ei saisi virittää ollenkaan. Mitä kaikkea tohon saa muutos katsastettua ja miten vaikeasti (jos nyt leikitään että moottori on b230et jota ei tietenkään tarvitse muutos katsastaa kun alunperinkin ollut sillä) Esimerkiksi pitääkö omavalmiste pakosarja muutos katsastaa? Downpipe? Ahtoputket jne. Isompi ahdin ja cooleri varmasti pitää ainakin.
Eikös muutoskatsastukseen päästöjen osalta riitä että laittaa katin kuoret vai pitääkö jollain perusteella muuttaa oikeasti vähäpäästöisemmäksi? Sinäänsä sen ei pitäisi olla ongelma koska kone tulee käymään viinalla.
(tämä ei kuulu tänne mutta jos joku haluaa samalla vastata ->)
Onko 760 ja 960 sarjan alustan osista muuta kun iskarit/jouset yhteen sopivia? Mietin lähinnä tukivarsia ym. sitä myöten jarruja ym. Molemmat autot ovat erillisjousituksella, kummassakaan ei ole perän tasosäätöä (ainakaan tietääkseni)