En nyt lähtisi Teslan perusteella vielä hirveästi koko sähköautokantaa arvostelemaan. Niissä ei ole minkäänlaista huolto-ohjelmaa, eli oletettavasti jarrut ja muut alustan osat pomppaa katsastuksessa, kun niitä ei ole huollettu kertaakaan.
No eihän se ihan noinkaan ole -vaikka niin taidetaan yleisesti olettaa?
Lainaus Teslan sivulta:
Jarrunesteen tarkistus kahden vuoden välein (vaihda tarvittaessa) tai jarrunesteen vaihto kahden vuoden välein, jos autoa käytetään hinaukseen.
..
Puhdista ja voitele jarrusatulat vuosittain tai 12 500 mailin (20 000 kilometrin) välein, jos autolla ajetaan suolatuilla teillä talvisin
Vaihda renkaiden paikkoja aina 10 000 kilometrin välein tai kun ero urasyvyydessä on vähintään 1,5 mm sen mukaan, kumpi täyttyy ensin.
..
Takuu ei kata akun jäähdytysnestesäiliön avaamisesta koituvia vahinkoja.
...
Yllä kuvatut huoltovälit perustuvat tyypillisiin ajotapoihin ja -tilanteisiin. Model 3 -autoa on kuitenkin tavallisesti huollettava tarpeen mukaan. Huoltotarve määräytyy useiden tekijöiden mukaan, joita ovat muun muassa ajotapa, ajoneuvon käyttö ja ympäristön olosuhteet. Yllä kuvatut huoltokohteet voivat edellyttää osien vaihtoa määritettyä huoltoväliä useammin tai harvemmin. Yllä olevaa luetteloa ei myöskään pidä tulkita kaiken kattavana, eikä se sisällä kuluvia osia, jollaisia ovat esimerkiksi tuulilasinpyyhkijät, jarrupalat, pienjännitteinen lyijyakku (mallikohtaisesti) jne.
...
Muiden kuin Teslan hyväksymien huoltoasentajien aiheuttamat vahingot tai virheet eivät kuulu takuun piiriin.