Proturbo  Autodiagnoosi

Reinikan 744 turbo ja 745GLT käyttis

  • 33 Vastauksia
  • 13108 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kanttijantteri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 740
« Vastaus #15 : 06.04.2020, 02:56:25 »
Mimmosilla vertailulapuilla menet muutoskatsastukseen? Itellä saman tyylinen projekti menossa ja miettinyt että mitä kaikkea alustasta menee uusiksi turboon verrattuna.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 740
« Vastaus #16 : 06.04.2020, 03:02:08 »
Ei oo vielä tullu mietittyä niin pitkälle että leimaa olis tullu aateltua :D Mutta jarrut nyt ainakin,mulla 940 turbon jarrut. Sit vakaajat on päivitetty, itellä eessä 940 turbon vakaaja ja takana tuplavakaajat.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan seiskat
« Vastaus #17 : 08.04.2020, 22:38:10 »
Käyttikseen tuli purkuauton mukana uudet vanteet. Pistetääs tähän tämmöstä to do listaa tälle:
Perän vaihto
Vaalea siisti sisusta nykyisen syödyn punasen tilalle
Vakioputkisto nykysen 2.5" räpellyksen tilalle
Uudet etulokarit ja konepelti
Vähän laikata jousia
Käsijarrun fixaus
Noista kaikki käppäriä lukuunottamatta saa 200e purkuautosta josta menee osia vielä punaseenkin, loput myyntiin. Ei paha diili


Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan seiskat
« Vastaus #18 : 13.04.2020, 10:52:48 »
Olikin touhuntäytteinen yö,akseli tuli purettua purkuromun alta pois. Oli vähän mätiny tuo tukivarsien korvake mutta kerta ton auton periaatteessa akselin takia ostin niin sitähän ei käyttämättä jätetä :D Oli ihan kova vielä muuten ja perä hyvässä kunnossa nii hallin pihalta löyty yks tyhjä akseli missä oli romua pyöriny sisällä nii paljo että siitä oli hyvä leikata korva pois ja hitsillä kiinni tohon hyvään mutta mätään. Sitte pirusti naputtelua,teräsharjaa ja hiekkapuhallusta ja epoksimaali ja massa päälle. Välttänee tohon käyttöpeliin.


Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan seiskat
« Vastaus #19 : 14.04.2020, 19:09:17 »
Sinne luikahti uus akseli,uudet käsijarruromut,1.5 kierrosta laikatut kuormajouset ja kybin iskarit. Perään vielä tuli uudet 80w90 teboilin öljyt laitettua ja ai että on nyt hyvä. Ei vollota ja kolise perä enää. Madaltaa voisi ehkä vähän lisää. Eteen ajattelin Audin iskareita ja jousista voisi ottaa pari kierrosta pois ja takaa laikata kanssa vielä kierroksen pari.

« Viimeksi muokattu: 14.04.2020, 19:12:10 kirjoittanut Reinikka99 »

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan seiskat
« Vastaus #20 : 28.04.2020, 20:19:51 »
Uuet vanteet tuli ostettua,turboa varten ostin mutta pyöriköön tossa käyttiksessä nyt alla ennenku saa punasen ajoon

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan seiskat
« Vastaus #21 : 19.05.2020, 16:30:03 »
Punasta niputettu kasaan ja vähän säädelty. Bilteman portti asennettu tialin kopion tilalle ku vuoti niin perkeleesti ja 50mm dumppi tuli kans. Livetune päällä ajellu varovasti hallin suoraa ees taas ja pelaa jo ihan ajettavasti. Öljyä vaan piru vuotaa muttaku ei ota selvää mistä, täytyy tutkia ennenku uskaltaa pitemmälle ajella.
Omaan silmään aika kivan näkönen on nyt tuo vehe kaikinpuolin.








Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan seiskat
« Vastaus #22 : 11.07.2020, 01:38:57 »
Ja käyttöauto päivittyi taas,tälläkertaa helvetin hyvään ja pysyvään autoon.
745 GLT eli b234f+aw72+g80. Varusteita nahkasisusta,nahkaratti,s.lasit,s.peilit,s.kattoluukku,vakkari ja toimiva ilmastointi. Ilmeisesti siis kaikki mitä vaan saa, kuulemma orion lääkefirman entinen auto.
Sisältä on kyllä pirun siisti ja ulkoakaan ei mikään rausku. Nahkapenkkeihin täytyy dudelta tilata korjaussetti kun väri kulunut hieman.

« Viimeksi muokattu: 11.07.2020, 01:40:34 kirjoittanut Reinikka99 »

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 744 turbo ja 745GLT käyttis
« Vastaus #23 : 21.07.2020, 23:48:30 »
Nyt alkanee taas projektit etenemään kun tuli uusi halli vuokrattua kaverin kanssa. Vanhassa oli ongelma kun itellä oli yksi 30neliön tila jonne mentiin toisten vuokralaisten ison puolen kautta niin eihän siitä päässy ikinä ajamaan sisään tai ulos kun oli autoa tms tavaraa tiellä.
Nyt on 80 neliön halli jossa heittopaikka ja kaks autoa mahtuu ns vakituiseen säilöön kunhan ton parven alaosan purkaa.




Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 744 turbo ja 745GLT käyttis
« Vastaus #24 : 05.08.2020, 22:32:07 »
Punanen siirretty uudelle tallille ja vähän testiajeltu taas ja korjattu ahtimen paluun öljyvuoto. Ihan jees pelaa ja kulkee vaikka ahtoa vaan 0.5 jostain syystä,vaikka nyppäisi kokonaan ohjauksen pois hukkikselta?
Kummiskin,en ollut tyytyväinen maalaustulokseen ja maalivalintaan(teollisuusmaali) joten otin neekerintukkalaikkoja nipullisen kaupasta mukaan ja liki koko auto alkaa oleen pellillä. Jatkuu hommat kittailulla ja epoksin ja hinkkavärin maalauksella, ne ainakin maalaan itse. Pintavärin tilasin kanssa, mazdan metallipunanen. Se vähän auki vielä kattelenko jonkun muun maalaamaan ja lakkaamaan sen. Eli olis tarkotus nyt siistiä koko auto siihen malliin että se olis oikeesti siistin ja hyvän näkönen ja ens kesänä leimanhakuun, tekniikka tuskin muuttuu laatikkoa lukuunottamatta tänä talvena.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 744 turbo ja 745GLT käyttis
« Vastaus #25 : 12.08.2020, 21:33:44 »
Värikoodi vaihtuikin vielä, fordin ruby red tuli sävyksi. Alkaa olla hierottu aika hyvin seiska jo pellille, luukut kaikki purettu pois yms. Seuraavana hommana olis hitsata täyttöputken reikä kyljestä tasaseks ja rueta tekemään pohjia. Värikin tarkotus maalata itse kun haluttaa oppia maalaamaan kun tuskin jää ainoaksi autoksi mikä pitää maalata tulevaisuudessa :D 35 viikko on vapaata niin sillon ois tarkotus koittaa saada pohjat siihen malliin että ois pintaväriä vaille

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 744 turbo ja 745GLT käyttis
« Vastaus #26 : 16.08.2020, 00:17:06 »
Ovien sisäpintoihin tuli jo värit vetästyä kun himotti nähä sävy :)


Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 744 turbo ja 745GLT käyttis
« Vastaus #27 : 27.10.2020, 18:27:56 »



Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 744 turbo ja 745GLT käyttis
« Vastaus #28 : 27.11.2020, 17:49:23 »
Tekniikkaa päivitin hieman, D nokka tuli ja uusi pakosarja hx40 superilla 16 pesällä.
Konepelti takaluukku paikoilleen niin voisi viiä penkkiin ja leimata talven aikana niin kesällä saa lähteä suorilta ajelemaan


Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 744 turbo ja 745GLT käyttis
« Vastaus #29 : 22.07.2021, 01:31:04 »
Ei ole leimalla vieläkään, vanha tekniikka alko huohottamaan puuhalappu rallissa ja kolmosen mäntä rengasvälistä lohjennut.
Nyt uusi mylly pukissa nokkaa vaille kasassa, sekin jo tilattu
B230fd lohko sumuilla
Wisecot 96.50 koossa
Kiinakanget
Kampura kiillotettu ja tarkastettu
Cnc koneella portattu 160 kansi 38 pakovenoilla
Enem k15t
Hx40 super ja 44mm tialin kopioportti
1100cc bosch ev14
Salmisen vauhtipyörä,sre618,228 sintteri ja 5v ZF






 

RallyBaron  Samppasport