Carcom Oy  Ateho

Viritetty b20 ja 123 jakaja

  • 21 Vastauksia
  • 3735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Erdemat

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Viritetty b20 ja 123 jakaja
« Vastaus #15 : 06.02.2024, 15:38:38 »
Moi,

mittasin jakajan pyörijän "klapin" ja se oli sormella painettaessa 1,5mm.
Oisko liikaa ja siksi vatkaa tyhjäkäynnillä ?

t:he


Poissa Erdemat

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Viritetty b20 ja 123 jakaja
« Vastaus #16 : 06.02.2024, 15:48:14 »
No,

osin kyllä. Vatkaa edelleen tyhjäkäynnillä. Varmaan pitää lähteä ilmamittarin ostoon...että saa kaasarit synkkaan.
Mutta onko jakajan klappi 1,5mm liian iso, mittasin 123 jakajan pyörijän kärjestä ?


Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: Viritetty b20 ja 123 jakaja
« Vastaus #17 : 06.02.2024, 17:30:12 »
No,

osin kyllä. Vatkaa edelleen tyhjäkäynnillä. Varmaan pitää lähteä ilmamittarin ostoon...että saa kaasarit synkkaan.
Mutta onko jakajan klappi 1,5mm liian iso, mittasin 123 jakajan pyörijän kärjestä ?


Ei tuo 1.5mm kuulosta pahalta pyörähdys-suunnassa kun se tulee helpostikkin siitä kun öljypumpun/jakajan käyttöakselin koplinkissa on väljää jakajaan ja nokka-akselissa olevassa hammaspyörässä joka pyörittää tuota edellämainittua öp/jakajan käyttöakselia niin on hammasvälystä myös.

Onko ero käyntiin joka sylinterin kohdalla samanlainen kun nyppää käydessä tulpanjohdon yhdestä sylinteristä kerrallaan irti? Sillä saa haarukoitua että josko ongelma paikallistuu johonkin sylinteriin.

Kun löytyy se sylinteri jossa ero käyntiin on pienin kun tulpan johdon nyppää irti niin koittasin ekana availla seosruuvia ja katsoa auttaako käyntiin.

Ja vielä erikois syyniin kyseisen ongelma sylinterin imuvuodot. Ja venttiilinvälykset tarkastaa ja mittaa että paljonko venttiilit aukeaa niin näkee josko nokka kulunut.

Letkunpätkälläkinnä tuon synkan saa aika liki kun laittaa sen joka kurkkuun samaan kohtaan ja yhtä syvälle niin kuulee hyvin korvalla että koska ääni on joka röörissä samanlainen.

Poissa Erdemat

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Viritetty b20 ja 123 jakaja
« Vastaus #18 : 07.02.2024, 11:41:57 »
Kiitti Miksa89,

"ilmavaivoja" nuo tosiaan voi olla kuten epäilit jos se 1,5mm on aina olemassa.
Lähden suihkimaan startti pilotta kylmään koneeseen jos lähtisi kiertämään (ois vuoto) ja rupean kuuntelemaan imuääniä kuten ehdotit.
Tai hankin sen mittarin Hinta 115 e kpl.


Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: Viritetty b20 ja 123 jakaja
« Vastaus #19 : 07.02.2024, 16:56:16 »
Kiitti Miksa89,

"ilmavaivoja" nuo tosiaan voi olla kuten epäilit jos se 1,5mm on aina olemassa.
Lähden suihkimaan startti pilotta kylmään koneeseen jos lähtisi kiertämään (ois vuoto) ja rupean kuuntelemaan imuääniä kuten ehdotit.
Tai hankin sen mittarin Hinta 115 e kpl.


Itellä tuolta,vajaa 80e hinta
https://moposport.fi/synkronointimittari-dcoe-dhla-addhe/

Mielestäni ainakin hinta/laatu kohdallaan.

Koita ekana tulpanjohtoja nyppimällä että mikä pytty temppuilee niin tietää tutkia tarkemmin sen sylinterin mahdollisia imuvuotoja.  :)

Poissa Erdemat

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Viritetty b20 ja 123 jakaja
« Vastaus #20 : 15.04.2024, 16:21:05 »
Moro,

nyt porasin yhteet läpien jälkeen ja mittasin imut jotka oli minusta tarpeeksi (?) tasaiset.



En saanut kuitenkaan oikein tasaista toimintaa koneessa (säädöt ei oikein vaikuta) ja koska tein sen kardinaali mokan että kaadoin koneen, niin että vanha jakaja hajos. En siis voi heti testata vanhalla jakajalla. Epäilen että jommassa kummassa 123:ssa (strobo heittelee rajusti) tai Dellortoissa on vikaa. Toivottavasti ei molemmissa !

PS. Hankin kohta B20:n josta jakaja ja kaasari poissulkevan vianetsinnän testiin..

t:HannuE



Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: Viritetty b20 ja 123 jakaja
« Vastaus #21 : 16.04.2024, 08:06:25 »
Moro,

nyt porasin yhteet läpien jälkeen ja mittasin imut jotka oli minusta tarpeeksi (?) tasaiset.



En saanut kuitenkaan oikein tasaista toimintaa koneessa (säädöt ei oikein vaikuta) ja koska tein sen kardinaali mokan että kaadoin koneen, niin että vanha jakaja hajos. En siis voi heti testata vanhalla jakajalla. Epäilen että jommassa kummassa 123:ssa (strobo heittelee rajusti) tai Dellortoissa on vikaa. Toivottavasti ei molemmissa !

PS. Hankin kohta B20:n josta jakaja ja kaasari poissulkevan vianetsinnän testiin..

t:HannuE

Tuo strobon heittely kuulostaa erikoiselta.

Onks sulla siinä jakajassa alipaine ennakko?
Onko vaikutusta jos ottaa jakajan alipaine letkun irti(niin ja tietysti tulppaa sen nipan mistä alipaineen sitten onkin ottanut)

En osaa tuosta synkan säädöstä tuollaisilla mittareilla sanoa että kuinka tasan tuollaisilla mittareilla pitäisi olla.

Miltä kaasarin kurkuissa näyttää kun ronksuttaa tyhjäkäyntiä?
Tai siis että tekeekö lätäkköö kurkun pohjille?
Ooks tarkistanu bensan pintoja?
Tuo että säädöt ei vaikuta niin viittaisi siihen että tiputtelee bensaa kurkun pohjille,eli tulvii.
Kun tyhjäkäynnillä pitäisi saada joka sylinteri yksitellen pois pelistä kääntämällä tk seosruuvia kiinni.

Onko läpät missä kohtaa suhteessa progressioreikiin kun ottaa progressio reikien päältä messinkitulpat pois ja näyttää valoo kurkkuun? Auto sammuksissa siis kun katsoo.


 

Ateho  Elekma