Niin, onko kukaan tehnyt itse lasikuituosia, tai hiilikuituosia itse laminoimalla, itse oon vähän suunnitellut, että jos tekisi 240sarjalaiseen puskurin alle jonkinmoista spoileria, siitä vakiosta varmaan lähetään muokkaamaan ja tehdään muotti, johon laminoidaan sitten lasikuitua/koska muotti on omatekoinen ja pinnaltaan varmaankin varsin karkea, en siis jaksa alkaa muottispoileria tekemään kiiltäväksi, niin siihen muottiin tehdyn kuituosan voi irrottaa helposti, kun panee elmukelmua muottiin, jonka päälle laminoi sitten itse osan.
Lasikuituhommissahan kaikkein vaikein on tehdä itse muotti, valmiiseen muottiin on helppo laminoida kuitua.
Sitten hiilikuituun?
Onko kukaan tehnyt hiilikuidusta mitään "tuning" osaa autoonsa hiilikuidusta, itse ajattelin koittaa tehdä jotain pientä hiilikuidusta ja opetella alipaineen käytön samalla, eli voisin tehdä vaikka jonkun pienen osan ensin, vaikkapa jonkun kotelon lisämittareille. Kun tarkoituksena on myöhemmin tehdä hiilarista paljonkin osia, esim lukkopelti olis aika mageen näköinen kuituisena versiona, samoin hiilarista voisi tehdä vaikka ovipahvit, nekin olisi aika racinki henkiset.
Aion toisaalta tehdä myös sen etutolppien välisen tukitangon hiilikuituputkesta, esim 30mm hiilariputki kahden millin seinämällä on kaksi kertaa vahvempi kuin vastaavan kokoinen teräsputki.
Samalla aion tehdä puskurin kiinnitykset, ainakin eteen, hiilikuituputkesta, ihan siksi, että alkuperäiset osat on niin hemmetin painavia, saas nyt nähdä mitä kaikkea sitä saa aikaan. Sen verran tulee kuituosaa keulille ainakin, että konepelti vaihdetaan lasikuituiseen versioon.
Te jotka olette tehneet hiilikuituosia, niin kertokaa ihmeessä lisää miten olette esim. hoitaneet tuon alipainehomman, millä olette imeneet alipaineiseksi säkin.
Kuvia olis mukava myöskin saada.