Ateho  Elekma

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
täytynee laittaa molemmat, säädettävä tanko ja bleedi. noin en tuota ainakaa. n voi jättää tuota tankoa kun ei pelitä yhtään. saapahan säädettyä heräämisen sitten halutuille ahdoille jotenkin, moni on kyllä valittanut että pelkällä bleedillä herää vasta liian ylhäältä
« Viimeksi muokattu: 10.03.2014, 11:53:41 kirjoittanut lakeshead »

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
rajapaine venttiili  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa VoLLe_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
volvo 945 turbo -96
Showroom

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
tämmöstä tänää , kuvat puhukoot puolestaa, hukkis aukee ja bypassi pöhisee  :)
http://imgur.com/RAXCxVb,8qh4xyO,DcWCEtJ,IFjsTtV,p423PXy#3
ja kuvat puhuu totta, mulla on välijäähy ja syylari nippusiteillä kiinni, itseasiassa kaikki taitaa pitkälti olla klemmareilla ja nippusiteillä kasassa. mitenkäs teillä muilla on syylarin kannakkeet turbovolvoissa?
« Viimeksi muokattu: 10.03.2014, 20:54:41 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
ompas aika laiska meno nyt kun ei ahdakkaan enää kun 0,3-0,4 :( se on se fk:n kello. ei kai muu auta rajapaineventtiiliä ja lastua tilailemaan   :)
Edit: http://www.ebay.co.uk/itm/MANUAL-BOOST-CONTROLLER-MAZDA-RX7-FC3S-FD3S-13B-RED-/200593167394?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb448d422
tuollanen tuli tilattua  8) odottavan aika on pitkä :D
 nostan varmaan tuonne 0,6-0,7 paikkeille maksimissaan ennen lastua
« Viimeksi muokattu: 10.03.2014, 23:07:36 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
hei miten ootte säätänyt tyhjäkäyntiä? tuo 600-700rpm on aika hankala mäkilähdöissä.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
nii ja tosiaan turbokaa ei puske enää öljyä läpi ja otin ennakot vakioks nii vetää nätisti ja vastaa kunnolla kaasuunkin :) öljyt oli 5w50 ja nykysin ne on 10w40 ni ei savutakkan? olikohan se vaan juuri sopivasti liian sakeeta öljyä että se päästi läpi? paketti lähti tänään briteistä tulemaan ja hyvällä tuurilla perjantaina tulossa tuo turboruuvi, saa nähä kauanko noilla männillä ajetaan kun lyödään 0,8-0,9bar 475tkm ajetuille männille :D
ihan tyytyväinen oon kyllä tulokseen että konetta avaamatta lyötiin turbiini kiinni ja pelittää. vähän extremesti kyllä tehtiin tuo öljynpaluu, verkkovirtaporakoneella ja leikkuuöljyllä se siihen tuli :D  en sitten tiiä paljon meni öljypohjaan lastua :o jokatapauksessa lorottelin varmaan 10l vanhoja öljyjä sen toivossa että ne huuhtelee lastut pois, ilmeisesti aika hyvin kun kerta toiminut nyt jo parisataa kilsaa ilman että kk-laakeriremppaa :D

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Itse mäntä ei tiedä kuinka monta kertaa on mennyt ylös ja alas sylinterissä...

Jos sen joku hajottaa niin se on nakutus.

Onhan noita jeesuksen aikasiakin b19a koneita ahdettu hx40 superin voimin kaasuttimilla ja ne on kestäneet hyvin alakertaa avaamatta. Kaikki on säädöistä kiinni. Jos se ilman nakutusta alkaa vähän huohottaa niin antaa huohottaa, jos nakutuksen jälkeen alkaa voimakas huohotus niin silloin voi olettaa että männästä on lohjennut männänrengasurien välinen alue. Eli malttia niiden ahtojen nostossa ennen lastua ja riittävää bensapuolta.

Ps. leikkuu muju vaurioittaa öljypumppua, mutta ei mene suodatinta pidemmälle, joten vois olla hyvä olla jonkinlainen öljynpaine mittari niin tietäis pumpun sielunelämästä.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2014, 16:01:57 kirjoittanut hempp2_ »

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
ompas aika laiska meno nyt kun ei ahdakkaan enää kun 0,3-0,4 :( se on se fk:n kello. ei kai muu auta rajapaineventtiiliä ja lastua tilailemaan   :)
Edit: http://www.ebay.co.uk/itm/MANUAL-BOOST-CONTROLLER-MAZDA-RX7-FC3S-FD3S-13B-RED-/200593167394?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb448d422
tuollanen tuli tilattua  8) odottavan aika on pitkä :D
 nostan varmaan tuonne 0,6-0,7 paikkeille maksimissaan ennen lastua
Kerro saatko tuon säätimen pelittämään. Mulla oli tollanen systeemi mut en saanu koskaan sitä toimimaan niinkun ois pitäny... Joko oli vakio ahdot tais sit se piikkaili tai muuten vaan ahdot karkaili...  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Kerro saatko tuon säätimen pelittämään. Mulla oli tollanen systeemi mut en saanu koskaan sitä toimimaan niinkun ois pitäny... Joko oli vakio ahdot tais sit se piikkaili tai muuten vaan ahdot karkaili...  ::)
Onko tuollaista ylipäänsä kukaan koskaan saanut toimimaan kunnolla  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Onko tuollaista ylipäänsä kukaan koskaan saanut toimimaan kunnolla  ;D
En tiiä.... Tuskin  :buck2:
oma löytyy parkkipaikalta asvaltin sisästä  :2funny:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
no ei ihan päästy puhtain käsin tästäkään päivästä. sitä tankoa menin säätämään että ahtaa 0,5 niin jonkinsortin naputus rupesi tuntumaan :o taitaapi olla turhan paljon nuo puristukset ::) onkos tuo mäntien sorvaus järkevää hommaa? velipoika osaa kuitenkin koneistaa ja sorvi löytyy että saisko näitä nykysiä muistuttamaan millään ft:n mäntiä, lähinnä mietityttää että riittäkö männän laessa tavaraa jota ottaa pois?  :) ja jos kansipahvissa ei ennestään ole vikaa niin voiko sitä käyttää uudestaan, kuullut ihmisten käyttäneen kuparisprayta että saa pitämään? konetta olisi muutenkin availtava kun laakerointia meinattu tehdä :) mielummin ottaa suunnitellusti tavaraa männästä eikä annan nakutuksen tehdä sitä tehtävää :D
Edit: jos ne saa tasaseksi/ montulleen, ja saman painosiksi, niin mitenkäs tuo mäntien painon putoaminen vaikuttaa lämpenemiseen? sulaakohan samantien?  ??? luonnollisestihan sen pitäisi vaikuttaa myös kierrosherkkyyteen kun liikkuvien osien massaa aletaan tiputtamaan. saa nähdä pystyykö pitämään näppejään erossa tuosta kannesta kun sen irrottaa :D mikäköhän nokka tässä on? m? ja eikös tuo vaparin nokka kuitenkin pitäisi olla pirteämpi, ja korkeammilla nostoilla kun turbon nokka?
 suunnitelmissa pysytään ja painetta imusarjaan olisi saatava tuo 0,9 8)
edit2: kiertokankia en ole vielä tarkistanut, mutta oli sitten linnunluut tai ei, ne siellä pysyvät. max 200hp tuolla setupilla kuitenkaan otetaan, koska käyttöauto ja budjetti on rajallinen. linnuluiden kestohan on juuri tuota +200hp luokkaa. toisaalta eipä  noilla suuttimilla, tuolla ahtimella, tuolla putkistolla, eikä tuolla välijäähyllä kovempiin tuloksiin kuin 200hp/1bar, päästäisikään, ainakaan jos tuossa kannessa ja nokassa pysytään
edit3:tarkistin, linnunluut
« Viimeksi muokattu: 10.07.2014, 23:36:24 kirjoittanut lakeshead »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo