Vidaa en ole päässyt käyttämään, mutta muiden laitteiden perusteella:
auton moottori pitää laittaa perusennakon mittaustilaan, joka ilmeisesti Vidassa tapahtuu Start-painikkeella. Tällöin moottorin pyörimisnopeus nousee vähän toiselle tuhannelle ja moottorinohjain lakkaa säätämästä ruiskutusennakkoa, jolloin ennakko menee pumpun mekaaniseen myöhäiseen raja-arvoon. Tällöin ennakon suuruus pitäisi olla kuvaajan mukainen, polttoineen lämpötilasta riippuen, ts. 0,5 ... -0,6 , kun polttoaine on +30 C. Ennakkosi on siten 6,5 astetta myöhässä. Mahtaako venttiilien eli nokka-akselin ajoituskin olla saman verran pielessä? Onkohan vesipumpun vaihdon yhteydessä jakopään puoleinen nokka-akselin hihnapyörä asennettu 6 astetta väärään kohtaan?