Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 2.4D AWD OR

  • 52 Vastauksia
  • 16805 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #45 : 13.08.2021, 21:35:51 »
Tyylikäs Led-lisävalopaneelin asennus, sopii hienosti noiden Ocean Race kulmaritilöiden kanssa  8)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #46 : 23.04.2022, 11:29:25 »
Eilen meni todennäköisesti seuraavan kymmenen vuoden tuurit kerta heitolla. Olin pikaisella ostosreissulla reilun 80km päässä kotoa, menomatkalla en huomannut mitään muuta ihmeellistä, kuin jäykähkön ohjauksen ajoittain, ja pientä laiskuutta kiihdytyksissä, ajattelin että juuri vaihdettujen kesärenkaiden paineet olisi vajentuneet, joten jatkoin ajelua ja päätin tarkastaa paineet kun pääsen jollekin huoltsikalle. Puotin perheen ostoskeskukseen ja suuntasin soitinliikeeseen ostamaan kapuloita. Tinkasin kapulat hyvään hintaan ja hyppäsin autoon. Painoin startti nappulaa, ja eipä startannutkaan. Pyöritys oli todella laiskaa. Lainasin yleismittaria ja mittailin jännitteet akulta myös käynnistyksen yhteydessä. Sain apuvirtaa, sillä vaikutti että akku kyykkää pyörityksessä 9v paikkeille. Apu virralla starttiin sai niin paljon potkua, että se pyöritti n.15sekuntia kunnes käynnistys keskeytyi. Startatessa kuului hihnan luistamis ääntä, joten mieleen hiipi ajatus kompressorin hajoamisesta. Kävikö tosiaan niin hyvä tuuri, että se laukesi parkkiin, ja vältyin exodukselta jakopäässä ja kannessa???

Soitto vakuutusyhtiöön kyydin tarpeesta, sekä kaveri kuskaamaan perhettä ja auto lähemmäs työkaluja. Aamulla viestittelin Viizkasin kanssa, ja tutkailemaan autoa. Pyöritin räikällä konetta, ja totesin että joku apulaite tosiaan hannaa vastaan. Katkaisin ilmastoinnin remmin ja totesin että ainakin käsin pyörittämällä se on jumissa, kasasin auton ja kokeilemaan. Lähti tulille pienen hehkutuksen jälkeen.

Seuraavaksi seuraa siis jakopää+apulaitehihnat+laturin kytkin+ilmastoinnin kompura ja euro jackpotit jää kauppaan!

Vinkkejä kaivataan d5244t4 moottoriseen käypäsestä kompressorista ennen kaikkea. Muut osat tulee varmaan valkattua INA:n tuotteita autodoc/aeromors osastolta.

« Viimeksi muokattu: 23.04.2022, 11:35:17 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #47 : 27.05.2022, 11:53:36 »
Autolla rullattu 291tkm. Eilen vaihtui jakopää, sis. kaikki rullat ja vesipumppu, apulaitehihna, kiristin, laturin vapaakytkin ja se pirun kompura :D Kompuraksi valikoitui Valeo ja kaikki muut osat INAn tuotteita autodocilta. Samalla fiksasin webaston pakoputken jousto pätkän, korjattiin vähän etumaista ala roiskesuojaa ja laitettiin irronnut lisävalojen johdon läpivienti paikoilleen. Pyörreläppien tanko oli irronnut, ja se vaihdettiin uuteen. Akselin välistä söheltää kyllä öljyä melko tyylikkäästi, muuten moottori on todella kuiva. Kylmäaineet käytiin imaisemassa talteen ennen homman aloitusta, järjestelmä oli lähes täynnä.

Viikko sitten kävin leimalla, ei tarkastuslistaan tulleita huomautuksia, suullinen huomautus Haldexin vuodosta. Viime vuonnahan takakselille vaihdettiin kardaaninlaipan taakse stefa, vuoto/hikoilu on samalla alueella  :-\ stefan vaihdon jälkeen, sekä muutaman vilkaisun perusteella en huomannut vuotoa, mutta nyt sinne oli hikoliua tullut ja pieni tippakin.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #48 : 29.07.2022, 13:55:53 »
Ajattelin ottaa itseä niskasta kiinni, ja ottaa etujarrut työn alle. Tutinaa jarruttaessa on ollut jo tovin, sekä epämääräistä jurinaa ajoittain ihan ajotilanteesta välittämättä ::). Kuskin puolta purkaessa hiipi ajatus, että oliko tämä olevinaan helpompaa mk2 V70? No samat systeemit, mutta erilailla toteutettuna. Nyt kaikki p*rkeleen tiukassa ja kirsikkana kakun päällä uriutuneet levyt ja Bilteman palat O0 . Levyt olikin sitten tiukassa pyöränavassa. Otin kiinni ja heiluttelin. Hetkinen, heiluuko se? Joo heiluu, koko napa :o . Laakeri remppaa tiedossa siis. No, kasailin kuskin puolen ja apparin puoli menikin puoleen tuntiin. TRW levyt ja Bosch palat Aeromotorsilta TRW asennussarjan kera ~160€. Avasin sihijuoman ja kiroilin laakeria. Aamulla kukon laulua ennen ylös ja laakeria purkamaan. Tiedossa oli, että homma on perseestä. Ja olihan se. Olka-akselin pultti meni poikki, ja alapallo tiukassa kun tauti. Tuo pultti homma oli ihmeellinen, sillä se aukesi n. 5-7mm ja katkesi täysin varoittamatta  ::)

Ennen puolta yhdeksää läksin hakemaan laakeria (FAG motonet 99.90€), sekä avustimia alapalloa varten. Samalla elämäni toinen ostosreissu siniselle ja 2.95€ pultti kourassa kohti remonttikohdetta. Puolitoista tuntia riehuin sen alapallon kanssa ja lopulta olka-akseli olikin jo lattialla. Nyt on uusi laakeri prässättävänä ja vielä edessä se pultin pätkän kaivaminen ja vähän kasailua.  :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #49 : 29.07.2022, 19:44:14 »
...ja nyt se on läjässä. Kulkee suunta vakaammin ja ennen kaikkea ilman ylimääräisiä ääniä  8)



Satuloihin sipasin keltaset maalit, heja sverige! :D :idiot2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #50 : 29.10.2022, 15:04:09 »
Myynnissäkin tämä oli, jonka saldona vaihtoja Camarosta Hondaan tarjottiin ja eräs ravi harrastajakin autoa kävi katsomassa, mutta totesi pitkällä nuotilla että keulassa on väljäää, se vaeltaaa! Ei päästy yhteisymmärrykseen että onko 300tkm ajetut iskarit tuln tuntiset vai ei, niin ei sitten kauppoja tehty. Hetken tuumailin ja päätin pitää, onhan auto sentään ehjä... V90 olisi ollut vaihtolistalla, mutta neliveto, kohtuu kilometrit ja vähintään D4 moottori, nahkasisustaa unohtamatta nostivat hinnat pilviin.

Siispä VParts koe punnistukseen, ja sieltä spoileri ja takavalojen parkkien "muutossarja" tilaukseen. Vielä kun löytäisi sopivan hintaisen FL keulan niin sen voisi miltei vaihtaa, toki takapuskurin mahdollisesti myös, mutta siinä tapauksessa takavalotkin olisi ehkä jo vaihdettava :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #51 : 30.10.2022, 17:58:23 »


Siinäpä se nyt on Volvo spoileroituna. Vaatii "pienen" myllytyksen vielä, onnistuin saamaan niin komean appelsiinin aikaan että...  *karkuun->
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #52 : 08.04.2023, 20:14:34 »
Lukkoon.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Elekma  Autoracing