Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: jukka300 - 19.06.2011, 23:01:45
-
käytiin tänään 19.6 hakemassa pv volvo vuosimalli 64
moottori on vaihdettu peruskunnostettuun b20
ja laatikko on 3 lovinen.
autosta ei ole tarkoitus tehdä alkuperäistä vaan saada se lähiakoina katsastettua.
auto oli seisonut 10 vuotta mutta silti liikkui omin avuin.
tänään illalla vielä estaten kanssa alettiin ihmettelemään etujarruja koska ei toiminut, joten otettiin pääsylinteri pois mutta se toimi niinkuin piti, mutta eteen joutuu hakemaan uudet jarruputket.
sitten otin etujarrut auki ja molemmat männät olivat jumissa mutta sai purettua joten pitäisi hoonata vähän jos alkaisi sitten pelittämään..
alaalla olevassa linkissä on muutama kuva ja lisää on tulossa..
http://kuvablogi.com/blog/20305/5/
-
Sehän näyttää kuvissa huonommalta kuin livenä ???
-
se voi olla..
tänään haettu uudet jarruputket eteen ja pohjamaalia ja vähän pakkelia.. :)
-
tänään sain aikaiseksi laitettua virtalukon paikoilleen ja aloin hiomaan ja pohjamaalaamaan ruostekohtia ja kerkesin vähän jo pakkeloimaan..
jarru putkia meinasin alkaa laittaa mutta eivät sopineet paikoilleen koska oli väärät liittimet >:(
-
Tuostahan tulee tuollasenaankin ihan kiva pirssi pikku patinan kanssa. Onko tuo komia maski tehty kuplan kävyistä ja puskurista, on sen verta tutunnäköset kävyt :P
Itselle hain pvn viime elokuussa. Kori on purettuna grillissä ja pitäs tässä kun käyttis volleen saa leimaa niin alkaa pv:tä hitsaroimaan kuntoon.
-
tuosta maskista en osaa sanoa mitään koska oli ostaessa eikä entinen omistaja maininnut mitään..
tänään aloiteltu hitsaamaan taka kynnystä ja pari paikkaa pohjasta jonka jälkeen vein maalia ja massat vielä päälle..
jospa huomenna kerkiäsi vaihtamaan jarruputkien liittimet että saisi jarrut kuntoon..
-
tänään kävin vaihtamassa uudet liittimet jarruputkiin jonka jälkeen pääsi laittelemaan niitä paikoilleen.
enää pitäisi ilmata jarrut ja takajarru laittaa kuntoon koska toinen pyörä lyö kyllä lukkoon kun nyppää vivusta mutta toinen ei joten jos sen jaksaisi huomenna avata..
niin ja kerkisin tänään vielä tuhlaamaan purkillisen pakkelia joka ei läheskään riitä alkuunkaan.. ;D
-
hieno maski :) uutta maaliahan tuo ainaki kaipaa mutta ei kai se nii oleellista leimalle :)
-
kiitoksia..'
niinhän se kaipaisi mutta ei tähän hätään tuu muutakuin pohjamaalia pakkelin päälle..
on paljon näyttävämmän näköinen kun jättää tuollaiseksi niin voi ehkä kerätä katseita ;D
-
Lissoo projektikuvia kansalle! :) Kyllähän tämmönen kerää katseita missä lookissa tahansa, ihmiset uusista muovikipoistaan katsoo että oispa tuollainen ;)
-
kuvia tulee sitten kun kerkiän ottamaan.
-
mitenköhän saisin toisen ilmausruuvin auki etujarrusta. toinen puoli aukesi suosiolla mutta toinen puoli oli mulkattu niin sitä ei saa auki..
neuvoja otetaan vastaan ..
-
mitenköhän saisin toisen ilmausruuvin auki etujarrusta. toinen puoli aukesi suosiolla mutta toinen puoli oli mulkattu niin sitä ei saa auki..
neuvoja otetaan vastaan ..
Jos on jo "mulkattu" niin vaikka väkisin papukaija pihdeillä ja uusi ruuvi tilalle.
-
mitenköhän saisin toisen ilmausruuvin auki etujarrusta. toinen puoli aukesi suosiolla mutta toinen puoli oli mulkattu niin sitä ei saa auki..
neuvoja otetaan vastaan ..
Lukkopihdit on kans aika hyvät ,voi myös lyödä vähän pienen hylsyn päälle ja avata sillä,lämpöö voi myös antaa ei saa polttaa tiivisteitä,ja joskus on joutunu poraamaa vanhan pois ,saa olla tarkkana ettei säre kierteitä ???
-
Onkohan vastakierretapista mitään hyötyy?
-
Hyvät lukkopihdit nappaa niin hyvin kiinni että joko aukeaa tai katkeaa.
Suosittelen tälläistä:
-CRC:tä reilusti
-Naputtele vasaralla sitä niin paljon kuin uskallat ilman katkeamista. Molekyylit pitäisi saada liikkeelle
-Lukkopihdeillä kiinni ja väännät. Samaan aikaan jatka vasaralla ilmausruuvin päähän hakkaamista.
-
^Ja kasatessa kuparitahnaa kierteisiin ;)
-
löysin hyvät lukkopihdit. käytin runsaasti rost offia ja lämpöä mutta ei auennut vaan päätti katketa >:(
mitähän nyt neuvoksi?
-
löysin hyvät lukkopihdit. käytin runsaasti rost offia ja lämpöä mutta ei auennut vaan päätti katketa >:(
mitähän nyt neuvoksi?
Onko satula letkustaan kiinni autossa vai irti, jos vielä autossa niin irti ja ruuvipenkkiin kokeilemaan vaikka sitä vastakierretappia.
-
Peeveessä on kyllä lapsellisen pienet ilmaruuvit, itse katkaisin aikoinaan yhden, loput irtosi kun käytti punaisena. Poraamalla jämät pois ja uus tilalle. Mulla oli kyl sylinteritkin niin kärsineet et laitoin kuitenkin joka nurkkaan uudet.
-
pitänee yrittää jotain nuista neuvoista.. toiselta puolee ilmailin jarrut ja laitoin käsijarrun kuntoon.
vaikken toista puolta saanutkaan ilmattua niin jarrut lyö kyllä lukkoon mutta huomaa että siellä on ilmaa vielä..
huomenna pitäisi hakea uusi jarruvalonkatkaisia, vilkun rele, ja joku yleismallin töötti..
nyt olisi tiedossa muutama kuva mitä olette odottaneet.
sisustasta pari kuvaa ja parista kohtaa mitkä pitää vielä hitsata. siinä olis taas linkki
http://kuvablogi.com/blog/20305/5/
-
tänään sain aikaiseksi hitsattua paikat ja laitettua massat päälle.. sen jälkeen aloin värkkäilemään pakoputkee ja hitsailin vähän paloja yhteen.
kuvissa paikat vasta osittain hitsattu eikä jälki ole hääviä
http://kuvablogi.com/nayta/3110204/
http://kuvablogi.com/nayta/3110205/
-
leikkasitko ne ruosteet pois vai veditkö vaan uutta pelliä päälle?
-
leikkasin osittain ja laitoin vähän reilummat paikat tilalle.
-
Peeveessä on kyllä lapsellisen pienet ilmaruuvit, itse katkaisin aikoinaan yhden, loput irtosi kun käytti punaisena. Poraamalla jämät pois ja uus tilalle. Mulla oli kyl sylinteritkin niin kärsineet et laitoin kuitenkin joka nurkkaan uudet.
mistä löytyy uusia sylintereitä??
-
tänään saatu aikaiseksi vaihdettua vilkun releen, pakoputki tinattu kasaan ja laitettu paikoilleen ja jarrut herkistelty.
viikonlopun aikana jos sen saisi vielä massattua pohjan niin olisi valmis leimalle, ja lisätä yksi pakoputken kiinnike..
-
mitäs leimaamisen jälkee? minkälaasta muutosta?
-
olennaisena on nyt että saisi sen leimasta läpi, sen jälkeen pitäisi saada etupenkit verhoiltua uudestaan.. ja jotkut toisen vanteet olisi myös ihan kiva saada.. pakkelointi ja maalaus on myös tulossa jos siihen saa leiman niin sitten aikanaan muttei ainakaan vielä koska itseä ei ulkonäkö haittaa.
-
motonetis näytti olevan hyvä määrä osia myynnis ja viälä melko halpoja :)
-
nyt olisi volvo katsastusta vaille valmis.. vielä pitäisi saada budjetti taipumaan sen verran että pääsisi katsastamaan mutta rekisteröinti katsastus maksaa sen 113e +kilpi maksu >:( joten ei ole vielä tietoa milloin pääsee katsastamaan
-
tänään käyty volvoa näyttämässä konttorilla mutta ei mennyt läpi koska takajarru laahaa ja kuskinpuolen rengas perstunu ja kone oli b20. eli takajarru ja rengas laittaa kuntoon niin saa leiman.. yllättävän vähällä pääsi vaikka oli 14 vuotta seisonu
-
nyt olisi takajarrut avattu ja korjattu mutta nyt on enää semmoinen ongelma että pitäisi saada jarrut ilmattua mutta takana oli valmiiksi mulkatut pultit niin mietin pystyykö jarruja ilmaamaan mitenkää muuten kuin ilmaus ruuvista.. menee kuiteskin poikki jos taas menee lukkopihtien kanssa leikkimään..
-
Jotenkin voi saada myös jarruputken juuresta ilmattua, voihan sitäkin ensin kokeilla millaset jarrut tulee. Ja jossei onnistu niin sit vaan lämpöö kehiin ilmaruuville. Olit näköjään jo laittanu myyntiinkin...
-
alkaa menee käpy niin ton volvon kanssa ettei oikeen kiinnosta mutta en oo siitä vielä luopumassa.
-
alkaa menee käpy niin ton volvon kanssa ettei oikeen kiinnosta mutta en oo siitä vielä luopumassa.
heh eikai siihe voi hermo mennä kun se ei oo uus nii onhan siinä vikoja :) ja viälä jos se on seissy sen 10-15vuatta
-
no onhan toki.. uusia sylintereitä saa saksasta mutta ei oo budjettia tilata eikä niistä ikinä tiedä tuleeko ne perille asti tai onko edes oikean laiset..
-
Nyt onkin sitten hyvä syy päivittää paremmat jarrut tulevaisuutta ajatellen.
-
Nyt onkin sitten hyvä syy päivittää paremmat jarrut tulevaisuutta ajatellen.
Kun eihän tuo mikään ma-kuntoinen muutenkaan ole.
E: eikä tuollaista välttämättä ihan vähällä muutenkaan kannata myydä, etenkään jos on edukkaasti saanut. Anna seistä sen 10-15v jossain hyvässä säilössä vielä lisää ja kato sit uudestaan...
-
Kyl niitä sylintereitä saa jos siitä jokin on kiinni. Marssi vaikka lähimpään jenkkivaraosia myyvään liikkeeseen ja tilaat Raybestoksen sylinterit numeroilla WC19237 (etu) ja WC19235 (taka). Taitaa kyllä niissäkin olla ohjehinta johonkin 40e nurkilla kappale. Tuolta halvemmalla, tällä hetkellä näyttäis kaikki neljä tulevan posteineen 60eurolla. http://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1397684,parttype,1952url
-
nyt on saatu ilmausruuvit pois takasylintereistä pitäisi käydä tänään hakemassa uudet että saa kasata jarrut..
-
mistä löytyy uusia sylintereitä??
Voi "helposti" päivittää levyjarrut eteen, Amazonin kolmimäntäiset satulat ja taakse samanikäisen Amazonin jarrut, rummut käy PV:stä.
Amazonin jarruihin löytynee osia paremmin? Motonetti näytti sylintereitä ja jarrukenkiä varastosaldossaan.
-
tänään saatu jarrut kuntoon eli enää pitäisi viedä konttorille jos saisi sen odotetun leiman volvoon
-
tänään pesin volvon ja estaten kanssa asenneltiin soitin autoon ja laitettiin 240 volvon vakio kajarit sinne :)
http://kuvablogi.com/nayta/3140793/
http://kuvablogi.com/nayta/3140794/
tuossa taas pari kuvatusta
-
huomenna pääsee taas jännittämään tuleeko leima pitkän odotuksen jälkeen. ;)
-
leimaa ei tullut tälläkään kertaa koska toisella puolella käsijarru ei ota tarpeeksi eli saako käsijarruvaijeria kiristettyä jostain muualta kuin siitä keskeltä missä ne yhdistyy??
-
Jarru-rummussa on säätö-nupikka. Saattaa vaan olla jumissa...
E: tämä siis ulkopuolella, kilvessä. alaossassa kilpeä.
-
Amazonis on säätönuppi ja sekin vaan ilmeisesti kuuskytluvun loppupuolella. PV:ssä ihan reikä kilvessä ja ratassäätö sisällä. Mutta jos käyttöjarru ottaa tasasesti luulis säätöjen suurinpiirtein tasan olevan. Liikkuuko vaijerit tahmaamatta?
-
nyt sain takajarrut kuntoon ja pelittää kaikki jarrut hyvin mutta sitten ilmeni uusi ongelma kun estaten kanssa käytiin koeajolla ja jarruteltiin niin alkoi kuulua ihmeellinen kolina.
mentiin pihaan ja etupää ilmaan ja totedettiin että vänkärinpuolen rumpu halki >:(
eli nyt olis tarve saada jostain uusi jarru rumpu eli jos jollain on jäänyt ylimääräiseksi niin ilmoitelkaa..
-
Kannattaa niiden muidenki rumpujen kuntoon kiinnittää huomiota. Halkeilevat tosiaan kun pääsevät tarpeeksi ohuiksi kulumaan.
-
tänään irrotin hajonneen eturummun jos huomenna kerkiäisi hakea uuden tilalle,
samalla aloitin pakkelin hiomisen jonka totesin olevan aika likaista puuhaa.
lisää pakkelia ja hiomapaperia haettava lähi päivinä lisää
pari kuvaa..
http://kuvablogi.com/nayta/3154791/
http://kuvablogi.com/nayta/3154792/
-
aivan niinku olis rengas vanteineen vähä vinos O.o
-
näyttää vain koska toinen etukulma on pukin päällä..
-
nyt olisi volvo taas katsastus kunnossa.
viikolla tuli haettua etu rumpu ja samalla löysin volvon alkuperäisit etupenkit jotka ostin kun sai niin halvalla,
pakoputken tein uusiksi joka tulee nyt taakse asti.
-
nyt vihdoin ja viimein sai leiman volvoon ja tällä kertaa katsuri kehui vain jarruja ettei paremmaks saa enää.. ;D
-
nonii hyvä hyvä mutta mitäs seuraavaksi vai oliko tämä täs kun saavutus saavutettu :D
-
No ei ne jarrut paljon paremmat voi olla kun 0% oli heittoa :D
Seuraavaksi pakkelointia, hiontaa, pakkelointia, hiontaa... ja Miranolin signaalin punaista pari kerrosta ;)
-
Onnee! Itellä noi projektit jäi aina kesken, kun haukkasin kerralla liian suuren palan ja romut pääty lopuks myyntiin tai vara-osiksi. Antaa kummasti motivaatioo, kun saa auton eka kilpien väliin :)
-
kuten estate sanoi että pakkelointia, eli seuraavaksi pitäisi ruveta pakkeloimaan volvoa ja jos jostain saa
halvalla maalarin ja maalit niin sekin koittaa, mutta katsotaan nyt mihin tämä etenee..
-
nyt on volvoa varten käyty hakemassa koneeseen kaikki tarvittavat tiivisteet jos aloittaisi koneen purkamisen vielä jossain vaiheessa.
-
nyt on volvoa varten käyty hakemassa koneeseen kaikki tarvittavat tiivisteet jos aloittaisi koneen purkamisen vielä jossain vaiheessa.
purkaat autoa samaa aikaa ku oot sitä myymäs? mitäs jos ostaja haluaa koeajaa? :D
-
ei sitä vielä aleta purkamaan sitten kun ilmoitus menee umpeen ja jossei ole mennyt kaupan niin sitten.
-
taas käyty haalimassa osia volvoa varten eli haettu yksi kone talliin, jospa sitä alkaisi kunnostamaan ja laittaisi sen sitten kiinni kun on saanut valmiiksi.
-
Pikkulinnut lauloivat, että PV on vaihtunut 142:een ;D
-
vai että oikeen pikkulinnut?
no pääsihän siinä näin käymään..