Kulkukoira  Proturbo

Volvo C30 autokrossiin

  • 71 Vastauksia
  • 36987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Volvo C30 autokrossiin
« : 23.10.2011, 22:46:29 »
Uutta projektia pukkaa.. Tässä projektissa seurataan Mikon C30 rakentamista autokrossiin. Kori on ihan ajamaton uusi aihio joka tehdään ihan perinteisin konstein autokrossi luokkaan. Tarkoituksena olisi saada auto viivalle jo tulevan kauden eka kisaan.
Moottori aihiona käytetään Honda Type-r 2,0 jossa on V-Tec ja Vanos.
Osia koneeseen on tilattu jo aika nippu, nokka-akselit/tilpehöörit CatCams, Wiseco 12,4 männät, h-profiili veivit ja ryhmän tukilaippa itseasiassa tulikin jo Superteciltä http://kansiset.galleria.fi/kuvat/Volvo%20C30%20Autokross/+008.jpg. Läppärungot tulee todennäköisesti Jenvey:ltä ja moottorin ohjaukseksi Hestek.

Muutamia kuvia korin rakennuksen aloituksesta http://kansiset.galleria.fi/kuvat/Volvo+C30+Autokross/

Saas nähdä mitä tästä tulee... ;)

Poissa v90r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #1 : 24.10.2011, 20:01:34 »
miksi ette käytä volvon moottoria?  :idiot2:  :nohnoh
VOLVO V90  3.0 -97
viimeinen aito...

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #2 : 24.10.2011, 20:16:13 »
miksi ette käytä volvon moottoria?  :idiot2:  :nohnoh

Muistaakseni säännöt rajaa koneen kokoon 2050cc ja Hondan koneessa on sen takia potenttiaalia paljon enemmän.

Minkälaisia tehoja koneesta ollaan kaivamassa? 260+?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #3 : 24.10.2011, 20:32:03 »
Eikös toi mylly oo vakiona 200hp?

Pakkala Motorsportilla tuo civikki on turpolla ja taitaa potkia päälle 500hp.

Auton nähneenä ja ja Alamäen kans jutelleena voin sanoo et se auto on ainakin tehty kunnolla. Vaikka nyt viime kisat ei ihan putkee oo mennykkää. Mut kulkupuoli on siin kunnossa.
V70 TDI

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #4 : 24.10.2011, 22:30:30 »
Muistaakseni säännöt rajaa koneen kokoon 2050cc ja Hondan koneessa on sen takia potenttiaalia paljon enemmän.
Kyllä siitä volvon vitosestaki on saatu 2L vaparina irti ihan hyvät tehot:
http://www.motordesign.se/start.asp?page=4

Vai kieltääko säännöt aftermarket kannet?
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #5 : 25.10.2011, 09:34:39 »
Kaiken takana on moottorin perusteho ja viritettävyys. Haluttujen osien saanti on helppoa vaivatonta ja edullista. V-Tec ja Vanos on kans niitä hyviä juttuja.

Hondan moottorin rakentaminen vireeseen on uskomattoman "halpaa", perus kone "sumujen saarilta" espooseen kaikkine apulaitteineen 2500e. Männät/H-profiili veivi/nokat/jousipaketti h. 2800e. Hestec 1800e, Jenveyn kartio läppärungot7imusarja/suppilot/bensa linjasto 1480e, mittatilaus pakosarja n.500e. Koko moottorin hinnaksi ohjehintaisin osin tulee n. 10Ke

 Tehot noissa on ollut tasolla 265-270hp autokrossissa joka mielestäni tulee ihan mini vaivalla. Vakio imusarja, R-seetit, pika porttaus, hiotut 11mm nostoset nokat ja pakosarja.
Nyt kokeillaan onko +300hp tavoitettavissa, joka tapauksessa ihan täys tehosta konetta yritetään tehdä.  Omat odotukset on ainakin suuret koneen tehojen osalta
No saas nähdä miten äijien käy... :o

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #6 : 25.10.2011, 10:15:51 »
Suunnitelmat kuulostaa hyvältä!

V-Tec ja Vanos on kans niitä hyviä juttuja.
Eikös nämä kaksi ole aivan sama asia?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #7 : 25.10.2011, 10:18:56 »
Eikös nämä kaksi ole aivan sama asia?
Vaikken asiasta tiedä, ymmärtääkseni v-tec muuttaa nostoa ja vanos ajoitusta, eli eivät olisi?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #8 : 25.10.2011, 10:30:48 »
Vaikken asiasta tiedä, ymmärtääkseni v-tec muuttaa nostoa ja vanos ajoitusta, eli eivät olisi?
Joo näinhän se taitaa lähes mennä. V-Tech muuttaa nostoa JA ajoitusta, Vanos pelkkää ajoitusta.
Vanoksesta en ole kuullut puhuttavan kun Bemareiden yhteydessä.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 10:32:22 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #9 : 25.10.2011, 10:43:49 »
Oikeilla jäljillä olet V-Tec ohjaa nokan profiilia. Hestekillä saadaan ohjattua nokkien vaihto halutulle kierrosluvulle. Vanos ohjaa imunokan ajoitusta. Tommoset kepit on tilattu


                        0.1mm+cl       1.0mm+cl

° primary        277 / 274°      235 / 229°    10.80 / 10.50mm    2.80 / 2.60mm
   
° secondary    277 / 274°     235 / 229°   10.80 / 10.50mm   2.80 / 2.60mm
   
° Vtec             318 / 309°      262 / 254°    12.70 / 11.95mm   4.45 / 3.90mm
 


 
 

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #10 : 30.10.2011, 17:47:10 »
Moottorin rakentelua aloiteltu, osien siistimistä ja tuli ryhmän tukilaippa asennettua paikalleen. Mäntiä odotellaan että päästäis etiä päin.






Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #11 : 03.11.2011, 21:04:22 »
Lisää sälää kotiutu, Wisecot, h-profiili veivit, venajouset, retainerit. Moottorin rakentelu alkuun....

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #13 : 09.11.2011, 20:47:55 »
Kuitusälät tuli, auto näyttää aika kivalta...

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuleepi tyhmä kysymys. Vaihtuuko autossa vetotapa vai jääkö etuvedoksi?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #14 : 09.11.2011, 20:58:29 »
Tuleepi tyhmä kysymys. Vaihtuuko autossa vetotapa vai jääkö etuvedoksi?

Takavetoinen tulee....

 

Kulkukoira  Proturbo