Futurez  Kulkukoira

Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä

  • 18 Vastauksia
  • 7025 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« : 01.11.2011, 21:03:51 »
No laitetaan tämä omakin kötös tänne kanssa.Auton muutokset tällä hetkellä: Mitsu 15g hyrrä,kl racing 50mm cooleri,g-valve(1,1bar),viking ecomax lastu. Tavoitehan olisi saada sellainen alhaalta heräävä moottori josta irtoisi sen lähelle 300hp. Tällä hetkellä kiinni laittamista odottelee 3" dp ja porttausta 531 kansi. Laatikko on remontoitu ja modattu vähän enempi voimaa kestävämmäksi.Tuli myös tilattua tuollainen 30 rivinen jäähdytin kenno tuolle vaihteistolle jotta öljy pysyy viileänä. Alustaan tulossa päivitys kybin kaasut joka nurkkaan ja eteen uudeet jouset ja takse kuormajouset varmaan pätkäsen kaikista kierroksen pois jottei et tarvitse rekisteröidä tuota kippoa rwd maasturiksi.

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #1 : 06.01.2012, 10:53:38 »
Tänään tilailtu muutamat kilkkeet: SM-AFR Gen2 + DM-6 sarja,3" katti,säädettävä bp-säädin FSE malpassi 388. Autosta alusta päivitetty takana nyt kuormajouset+kyb kaasut ja edessä normi jouset+kyb kaasut. Ei tuo nyt ole enää sellainen että keula pomppii vielä 100m töyssyn jälkeen. Laatikolle asennettu tuo orginaali jäähdytin 15rivinen ja samalla poistettu tuo syylärin kierto kokonaan.Letkut vanhojen orginaalien jatkoksi ja  jäähdyttimen väliin teetin tuolla Hiflexissä. Alempaan putkeen laitettiin vain 90 asteen mutka ja ylempään sitten vain suoralähtö. Kannattaakohan tuolle 531 kannelle tehdä muuta kuin isontaa pakoventtiilit? Porttaajaa saa ehdotella mielellään kouvolan alueelta.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2015, 19:36:43 kirjoittanut jkjh940 »

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #2 : 15.08.2015, 21:22:27 »
Hiukan päivitystä.

-531 kansi rst 46/37 venttiilien
-aw71L 4 vahvistettuna(4kitkapintaa)+ 30rivinen 50mm paksu jäähdytin.
-aem320l/h bensapumppu
-mitsubishi td04-13c->td04-19t siivellä
-EV14 630 suuttimet
-tonin lastut(ECU+EZK)
-3" dp+3,5 hpk putki+2xrst vaimentimet
-FSE malpassi bensanpaineen säädin
-PLX laajakaista mittari
-K&N suodatin

Nyt auto käy tuolla RE85 ja ahtopaineet luokkaa 1,2bar. Kai tuossa on ainakin ne 99kw mitä otteessa lukee. Onko kukaan mittaillut pakopaineita tuolla suoralla 7 pesällä että paljon uskaltaa ahtaa?
« Viimeksi muokattu: 15.08.2015, 21:28:14 kirjoittanut jkjh940 »

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #3 : 15.08.2015, 21:25:36 »
>30rivinen 50m paksu jäähdytin

;D

Joo, kiroitusvireh, ei mulla muuta. :)
144-70

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #4 : 15.08.2015, 21:33:27 »
Parempi?

Mistäs porukka ostelee noita venttiilikopan tiivisteitä? motonetin ei oikein toimi edes liimalla ja orkkis on hyvä ja hintava onko muita vaihtoehtoja?
« Viimeksi muokattu: 15.08.2015, 22:51:04 kirjoittanut jkjh940 »

Poissa Tatu P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #5 : 16.08.2015, 10:00:22 »
Onko sulla tässä vielä vakio imm? :idiot2:

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #6 : 16.08.2015, 16:12:24 »
on

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #7 : 16.08.2015, 21:22:48 »
Nyt auto käy tuolla RE85 ja ahtopaineet luokkaa 1,2bar. Kai tuossa on ainakin ne 99kw mitä otteessa lukee. Onko kukaan mittaillut pakopaineita tuolla suoralla 7 pesällä että paljon uskaltaa ahtaa?

Laittaisin ihan itse sen pakopaineen mittaus nipan niin ei tarvi arpoa. Pakopaineeseen kun kaiken muun lisäksi vaikuttaa mm sytytysennakko, hukkaportti jne. Itselläni pakopainemittari kiinni ja liian vähäinen ennakko sai pienellä ahtimella nousemaan paineet aika huimiksi.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #8 : 16.08.2015, 21:33:45 »
Laittaisin ihan itse sen pakopaineen mittaus nipan niin ei tarvi arpoa. Pakopaineeseen kun kaiken muun lisäksi vaikuttaa mm sytytysennakko, hukkaportti jne. Itselläni pakopainemittari kiinni ja liian vähäinen ennakko sai pienellä ahtimella nousemaan paineet aika huimiksi.

Myös viina nostaa pakopaineita. Arvaus on 1.6bar pakopaineita ja 1.2bar ahdoilla T-nokalla.

Vapari nokilla saa kertoa n. kahdella pakopaineen. Näin ainakin samoilla setupeilla on tupannut viinalla käymään.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä. Kanget mutkalla?
« Vastaus #9 : 21.09.2015, 21:32:22 »
Kuulukos FK koneessa tulla männät tasan dekkitasoon vai jäädä hiukan alle meinaan onko kanget nyt solmussa?Olisi joutilaana yksi b234 lohko jos siitä ottaisi kanget vai pitäisiköhän mennä jo valmiiksi eaglen kangilla. Onko kukaan vaihtanut b234 mäntiä tuohon b230fk koneeseen?

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #10 : 22.09.2015, 05:47:20 »
Kuuluu tulla dekkitasoon.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #11 : 22.09.2015, 05:49:34 »
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Nyt kiiresti kankia etsimään

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #12 : 22.09.2015, 20:43:51 »
Lohko purettu loppuun kaikki neljä kankea mutkalla. Männät jäi parhaimmillaan lohkon pinnasta 0,5-2mm.Ei näkyviä merkkejä nakutuksesta. Ja nää kanget on väännetty jo 15g ahtimella.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2015, 20:52:52 kirjoittanut jkjh940 »

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #13 : 24.09.2015, 19:35:38 »
Kanget tilattu. Lohko purettu/pesty ja odottaa lähtöä Lahteen. Männät menee mukana  samoin tarkistetaan kampiakseli,kanget,öljypumppu. Katsotaan joutuuko poraileen, kuitenkin vasta 280tkm ajeltu. Jos sitten ensiviikonloppuna ruvetaan laittamaan konetta nippuun. Mikäs merkitys tuolla huohotinpöntön alla olevalla muoviletkulla mikä menee öljypohjaan on?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Volvo 945 b230fk aw71L Piristystä
« Vastaus #14 : 24.09.2015, 19:54:42 »
Mikäs merkitys tuolla huohotinpöntön alla olevalla muoviletkulla mikä menee öljypohjaan on?

Tunnetaan ainakin meilläpäin huohottimen valumaputkena. Älä missään nimessä riko/poista tai tee mitään muutakaan sille. Olen kuullut tapauksen jossa rempattukin kone oli syönyt öljyä aika tavalla ja syynä oli tuon putken katkeaminen.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Proturbo  Autodiagnoosi