Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.

  • 61 Vastauksia
  • 25542 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
No niin nyt on projekti vähän seissyt ku oon haalinu osia :)

Ostettuja mm.

-Etupenkit (Seat Ibiza sxi)
-Vakio etujouset
-Volvo 740 LH 2.4 ruisku täydellisenä (vauhtipyörä puuttuu)
-15" alumiinivanteet
-Kanget ja männät tohon b230 projekti koneeseen.

Viikonloppuna alkaa auto laitto pitkillä päivillä :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Tänään sain vaihdettua jouset eteen ku jäin töitten jälkeen laittaa omaa autoa :)

Etupää alko vähän keulimaan, ja huomasin samalla että taitaa olla hammastanko rikki :( Nyt pitää sekin ostaa...
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Juu ei ole projektia kauheasti saatu eteenpäin kun on ollut osien keräys menossa ja olen muijan renault lagunaan tehnyt tekniikan vaihtoa :)

Nyt on seuraavaa hankittu jo valmiiksi

-Volvo 740 2.4LH ruisku, sis: boksit, anturit, suuttimet, johtosarjan jne kaikki tarvittavat
-Volvo 360 Ruiskun, Sis: Johtosarjan ja boksin
-Sähköinen bensapumppu
-Etuiskarien laakerit
-Takaiskarit
-Penkit
-Uudet 15" aluvanteet
-440cc Suuttimet (ostin tulevaisuutta silmällä pitäen ku halvalla sain) :)
-Raidetangonpäät

Nyt pitäisi vielä hankkia mm: Uusi koko pakoputki, pyöränlaakeri, alakerran tiivistesarja ja yläkerrantiivistesarja.

Nyt pitäis vaan miettiä että kumman ruiskun laitan paikalle :D

Tuo 360 ruisku ois helpompi asentaa ku kuuluu tähän autoon, mutta tuo LH 2.4 olisi parempi koska on enemmän virityspotenttiaalia ja turbotus mahdollisuus sitten tulevaisuudessa :D

Kohta alkaa olla auton viat korjattu, enää puuttuu vain perän vaihto, pakoputken uusinta ja ruosteiden hitsaus.

Sain myös tuota "uutta" b230f konetta koottua hieman, sihen pitäisi vielä hankkia uusi jakopää ja tiivistesarjat.

Siitä tulikin mieleen kysymys? onko noissa 530 kansissa nokalla laakereita? ku en muista sillon purkaessa että oliko siellä laakerit vai onko nokka siellä ilman niitä?
« Viimeksi muokattu: 22.06.2013, 08:23:10 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think

Siitä tulikin mieleen kysymys? onko noissa 530 kansissa nokalla laakereita? ku en muista sillon purkaessa että oliko siellä laakerit vai onko nokka siellä ilman niitä?
Ei ole erillisiä laakeri liuskoja kuten kampiakselilla.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Ei ole erillisiä laakeri liuskoja kuten kampiakselilla.

Tämä selvä :) Näin mä muistelinkin mutta halusin varmuuden :D kiitos.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Juhannus viikonloppu meni volvon laiton parissa :) Volvo on jääny pikkasen taka-alle tuon muijan renault lagunan mäntien vaihdon takia :(

Sain iskarin laakerit laitettua muutta naksahteleva ääni käännettäessä rattia ei hävinnyt, Yritin kuulostella mistä tulee niin iskarit itse pitää vissiin ääntä eli seuraavaksi ne ja alapallot vaihtoon sitten on kaikki nivelet vaihdettu :)

Tuli tuota b230 konettakin rakennettua hieman.

Lohko on tiivisteitä ja männätien kiinni laittoa vaille valmis


Kansi on melkeen valmis, V nokka laitettu momenttiin :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Jaahas projektit seissy vaan ku on ollu liikaa vastoin käymisiä.. Nyt on auto vähän seissyt ku tuo perä meni rikki ja autoa ei oo saatu vielä tallille millään :/ Piti katsastukseen laittaa toisen renkaat ja ne oli 205 leveet ja kun lähin katsastuksesta niin perä hajosi.. Ei kestäny tuo hitsilukko noin kovaa kitkaa..

No nyt vaan ettimään jostain uutta perää.. Ja samoin tuo b230 koneen rakentaminen on ollu kesken ku 1 öljyrengas meni rikki asentaessa.. ja rahapula ei oo sallinu ostaa uusia..

Eli jos jollain on volvo 360 perä ja b230 männän/öljyrenkaat niin ottakaa yhteyttä :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Kouvolassa löytyisi koko raato mistä saa perän.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Täältä löytyisi perän sisuskaluja, tai oikeastaan ovat 4v periä, mutta sisukset ovat samat (korkeintaan lautaspyörä eri jos muu välitys kun tavallisin 3,64). Jos fiksusti tekee, ni ottaa vaan pikkurattaiston ja vaihtaa sen, saat pidettyä perävälityksen eikä pitäis tarvia shimmailla. Voin tuoda turkuun, kun tulen huomenna tai keskiviikkona.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Täältä löytyisi perän sisuskaluja, tai oikeastaan ovat 4v periä, mutta sisukset ovat samat (korkeintaan lautaspyörä eri jos muu välitys kun tavallisin 3,64). Jos fiksusti tekee, ni ottaa vaan pikkurattaiston ja vaihtaa sen, saat pidettyä perävälityksen eikä pitäis tarvia shimmailla. Voin tuoda turkuun, kun tulen huomenna tai keskiviikkona.

Juu laitoin sulle YV:tä :)

Vikalista menee umpeen kuukauden päästä joten olisi hyvä saada pian kuntoon tuo..

Aika merkillistä ettei katsastusmies sanonut mitään lukkoperästä :D :D Ei se varmaan tajunnu sitä, kehus vaan takajarrujen tasaisuutta :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Nyt on perä hankittu kiitos SJS :)

Nyt otettiin vanha perä pois mutta se vaihteiston ja perän välinen tiiviste meni rikki  :(
Onko kellään tietoa mistä sellasen saisi hankittua?? Kun motonet ei ainakaan tunne sitä tiivistettä.. Käsittääkseni sen tiivisteen tarkotus on pitää laatikko ja perä öljyt erillään.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Nyt on perä hankittu kiitos SJS :)

Nyt otettiin vanha perä pois mutta se vaihteiston ja perän välinen tiiviste meni rikki  :(
Onko kellään tietoa mistä sellasen saisi hankittua?? Kun motonet ei ainakaan tunne sitä tiivistettä.. Käsittääkseni sen tiivisteen tarkotus on pitää laatikko ja perä öljyt erillään.
Liimaa väliin, pitänyt itsellä. Putsaa pinnat todella huolellisesti vaan, eka terällä kaapien jätteet pois ja sitten esim. asetoonilla tai tinnerillä. Liimaksi vaikka silikoonipohjainen tai sitten joku kovettuva.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Sitä tiivistettä saa myös Volvolta. Tai jos ei jaksa tilata, niin Permatexiltä joku sopiva tahna http://www.permatex.fi/09/tiivistysaineet.html
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vai tähän mie myin ruiskun. Oliko hommaa purkaa erilleen auton johtosarjasta poijes? Täälläkin on ollut joskus 360:nen Volvo pihassa  :pomo:

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Liimaa väliin, pitänyt itsellä. Putsaa pinnat todella huolellisesti vaan, eka terällä kaapien jätteet pois ja sitten esim. asetoonilla tai tinnerillä. Liimaksi vaikka silikoonipohjainen tai sitten joku kovettuva.

Selvä juttu :) Kiitos.

pitää sitten liimata ku ei niitä tunnu mistään löytyvän :/
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

RallyBaron  Samppasport