Jos tuo EMS 2000 turbon kaavio on sama myös -99 mallissa niin ainakin sulakkeelle 11A/13 (20A) pitäis tulla jatkuva jännite ja sulakkeelle 11B/11 (10A) tulla virtalukon takaa releen ohjausjännite. Tuleeko ? Mikäli tuo jälimmäinen on kokonaan mykkä niin vaivanhan on oltava sulakkeen ja virtalukon pohjan välissä?
Miten mä en ihan samoin saanut tuota tulkittua (siis ems 2000 kaaviota)
Edit: Eikun tulkitsimpas, en vain tuota järjestelmäreleen kelan syöttöä katsonut, että se oli tuo 11B/11 eli nou hätä, jatketaan
11A/13 on syöttö järjestelmäreleelle (jota ohjaa moottoriohjainlaite)
Järjestelmäreleeltä lähtee syöttö sulakkeelle 11A/20 (15A) ja siitä sitten syöttö tuonne pa-pumpulle
Tuon mukaan olisi siis pa-pumppu aina päällä, kun järjestelmärelekkin on vetäneenä, eli käytännössä aina kun virrat on päällä
(PA-pumppu= osa nro 6/13)
Järjestelmäreleen kautta saa esim. puolat syöttöjännitteen (liittimen navat 2 molemmissa puolissa)
Jos puolalle tulee jännite, niin sitten vikapaikka jää haaroituksen ja sulakkeen välile, jos siis sulakkeelle 11A/20 ei myöskään tule jännite
Melcon järjestelmällä taasen sitten taasen releen 2/31 (pa-pumpun rele) kelalle syöttö sulakkeelta 11B/11 relettä maattaa (eli ohjaa moottoriohjainlaite)
Releelle kärjelle jännite tulee suoraan akusta kulkien sulakkeiden 11A/13 ja 11A/20 kautta
Jos jommalle kummalle sulakkeelle ei tule jännitettä, niin vika on jossain liitoksessa tai johdossa akun ja kyseisen sulakkeen välillä
Nyt täytyy vielä kysyä, että millä ja miten testasit sen, että sulakkeelle ei tule jännite
(kai siis kokeilit sulakkeen liitosta ja maata vasten joko lampulla tai jännitemittarilla)
(joo, pakko vaan kysyä, ei voi mtn)