Autodiagnoosi  Carcom Oy

Xc70 luotettavin tekniikka

  • 78 Vastauksia
  • 20805 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #60 : 09.04.2021, 14:52:06 »

Nyt saattaa nykyaikana olla kyllä mahdotonta auton tuonti Suomen ulkopuoleltakin niin täytyy kotimaan markkinoita tiukkaan seurata..

Noi "agentit" jotka hoitaa auton tuonnin esim. Ruotsista, tekevät duunia näin korona-aikanakin. Nehän ottaa, vähän riippuen auton sijainnista Ruotsissa ja palvelun kokonaisuudesta, noin 1000-1500 euroa asian hoidosta. Ei kauppa alemman hintaluokan autoissa oikein näin hoidettuna kannata taloudellisesti, mutta saattaa olla paremmin valikoimaa siellä. Eipä ne kymppitonnin luokassa olevat Volvot ole siellä paljoakaan halvempia kuin täällä.
omat kartanot:
xc70 -05, rintsikka -44, Tampere
ex Volvot: Amazon-66, Amazon-70, 245-89,965-97/96
*tuurilla ja tunteella*

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #61 : 09.04.2021, 15:31:26 »
Ainiin tosiaan agentit saavat toimia vielä näillä rajoituksilla, kiitos vinkistä. Jos jollakin on hyviä kokemuksia, voi suositella vapaasti vaikka yv.llä Pitäisi tosiaan löytää hyvä yksilö jotta tuonti kannattaisi.
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #62 : 14.04.2021, 08:51:55 »
Löytyi yksi 2004 xc70 d5 aut. jota täytyy käydä katsomassa. Eli mk2 prefacelift.

Onko näissä jo nuo nivomat iskarit?

Onko näissä vanhenmissa mk2 egr tukkiutuneet yleisesti jos ajettu lyhyttä ajoa?
« Viimeksi muokattu: 14.04.2021, 09:03:56 kirjoittanut Kartano740 »
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #63 : 15.04.2021, 13:38:26 »
Löytyi yksi 2004 xc70 d5 aut. jota täytyy käydä katsomassa. Eli mk2 prefacelift.

Onko näissä jo nuo nivomat iskarit?

https://drive.google.com/file/d/1rZZmdrHQ26LwPWX_RHRvaqHXZ7o1Ki3a/view?usp=sharing

Suomessa uutena myydyissä autoissa vakiovaruste, ulkomailta käytettyinä tuoduista ei varmuutta. Omassa taannoisessa italiantuonnissani, joka oli tuota samaa vuosimallia, oli nivomatit.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #64 : 15.04.2021, 17:13:57 »
Okei, selvä juttu. Tämä yksilö mitä menossa katsomaan on myyty uutena britteihin suomalaiselle ja sieltä tullut Suomeen noin 10 vuoden jälkeen.

Oliko muuten kyseisessä tuontiautossa huoltohistoria selkeästi selvillä? Täytyy näin mielenkiinnosta kysyä.
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #65 : 19.04.2021, 10:04:50 »
Kiitos foorumilaisille avusta!
Eilen tuli haettua xc70 d5 aut vm2004 pihaan. Voi pojat, täytyy sanoa että on kyllä jämäkkä ja mukava auto ajaa!
Parhaimpia ostoksia mitä on tullut hankittua.
Vaihdelootan öljyt ym ajallaan oli vaihdettu ja nelivedon booriholkki korjattu.
240 tkm ajettuna tällä vielä toisen mokoman ajaa.
Onko tässä merkintä varustelutasosta jossain päin autoa?
Tässä mallissa eikös ole niin, ettei ole hiukkassuodatinta tai niitä ylimääräisiä vikaherkkiä läppiä?
Tässä on käytetty Castrol Edge 0w-30 öljyä, joka on oletuksen mukaan suositeltuna?
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #66 : 19.04.2021, 16:22:49 »
Onko muuten foorumilaisilla tiedossa, löytyykö jostain tähän malliin huolto-ohjelmaa, eli mitä sisältää määräaikaishuollot /vuosihuollot?

Näyttäisi olevan reilu 240 tkm ajettuna ajankohtaisena pikapuoliin jakopää, vaihteistoöljyn vaihto, moottoriöljyn vaihdot. Samalla mietin jarrunesteen ja pa-suotimen vaihtoa.
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2862
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #67 : 19.04.2021, 16:44:28 »
Onnittelut auton johdosta!  8)  Ilmeisesti tämä sinun autosi on vielä pe-facelift? Niissä ei ollut (ainakaan Suomessa) varsinaisia varustetasoja (Kinetic, Momentum, Summum), vaan nuo tulivat vasta faceliftin ja niissä tuo varustetaso lukee muistaakseni jonkun takaoven karmissa. Joka tapauksessa tuossa sinun autossasi on tuo vanhempi mustakoppainen D5, eli ei ole tosiaan DPF:ää eikä pyörreläppiä riesana. Käsittääkseni tuohon koneeseen kuuluu "oikeasti" 5W-40 öljyt ja ne sinne itse laittaisin ainakin.


Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #68 : 19.04.2021, 17:43:08 »
Kiitos! Juu kyllä tietääkseni prefacelift ja mustakoppanen d5. Alkuvuodesta 2004 rekattu. Varustetaso merkinnän löysin = Momentum yhdestä paprusta.  Selvä juttu, täytyy öljyt katsella tähän sitten. Mites onko porukka laittanut Castrol Magnatec öljyä moottoriin?

Mukavampaa vielä tästä tekee se, että tästä löytyy se HU-630 audiojärjestelmä vai mikä olikaan nimeltään  8)

Löyty yksi lisähienous. Takakontissa laverin alla kaksi lisäpenkkiä eli auto on 5 + 2 paikkainen. Onko porukalla kokemuksia näitten 2 ylimäärästen penkkien käytöstä? Onko ns laillista missä tilanteissa käyttää vai tulisiko auto olla rekattu 7 paikkaseksi?

XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #69 : 19.04.2021, 17:44:52 »
Tuosta öljystä mietin, että onko siihen muita erikoissuosituksia, kun kyseessä tämä kone ilman dpf:ää ja pyörreläppiä. Joskus muistelen bonganeeni Castrol Edgen kyljestä merkinnän että soveltuu hiukkassuotimella varustettuihin diesel koneisiin.

Automaattiöljystä mietin, että onko mitä öljyä ollut suositus laittaa?
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2862
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #70 : 20.04.2021, 00:51:38 »
Huolto-ohjelma menee muistaakseni kutakuinkin tähän tapaan:
20 000km / 1 vuoden välein
 - Moottoriöljyt ja suodatin
 - Raitisilmasuodatin (jos perinteinen suodatin, eikä sisäilmanlaatujärjestelmää)

40 000km / 2 vuoden välein
 - Raitisilmasuodatin (jos suodatin on aktiivihiilimallia ja autossa on sisäilmanlaatujärjestelmä)
 - Polttoainesuodatin

60 000km / 3 vuoden välein
 - Moottorin ilmansuodatin

Täältä voi lukea vähän lisää huolto-ohjelman sisällöstä. Tuo nyt on bensamalleille, mutta ei tuo merkittävästi eroa dieselistä. Ja kannattaa muistaa, että Suomessa maahantuoja suosittelee jakopään uusimista 4 vuoden välein, eikä kymmenen kuten tuon linkin takana sanotaan. Tämä maahantuojan näkemys jakoremmien vaihtovälistä jakaa ihmiset kahteen leiriin, mutta suosittelen ainakin varmistamaan että hihnat ja apulaitteet ovat kaikinpuolin OK, koska apulaitehihnan katketessa, moottorivaurio on todennäköinen skenaario kun rikkinäinen remmi ampuu itsensä jakohihnan väliin. Itse olen vaihtanut jakopäät 4v välein, kilometreistä riippumatta ja samalla tietenkin vesipumppu sekä apulaitehihna kaikkine rullineen sekä laturin vapaakytkimen.

Noiden huoltokohteiden lisäksi on tietenkin myös liuta huoltosuosituksia, mitkä eivät kuulu automaattisesti varsinaiseen huolto-ohjelmaan. Mm. Automaattivaihteistoöljyt 80 000km / 4 vuoden välein. Sinulla kun on neliveto, niin muista vaihdattaa/vaihtaa myös peräöljyt, kulmavaihdeöljyt sekä Haldexin öljyt sekä suodatin. Jarru- ja jäähdytysnesteet suositellaan myös vaihdettavaksi neljän vuoden välein. Omat henkilökohtaiset suositukseni ovat, että moottoriöljyt vaihtoon 10 000km välein ja polttoainesuodattimenkin voisi vaihtaa vuosittain syksyisin, niin välttää pakkasella tulevat ongelmat. Itse vaihdan myös nuo ilmansuodattimet joka vuosi keväällä, kilometrejä katsomatta.


Castrol Magnatec ajaa asiansa varmasti oikein hyvin tässä moottorissa, itse käytin aikanani tässä moottorilla Teboil Diamond Diesel 5W-40 -öljyä (ja käytän edelleen uudemmassa moottorissa...). Vaihteistoon käy periaatteessa mikä tahansa JWS 3309 -luokituksen omaava öljy. Itse suosittelen vahvasti Mannol -merkkistä öljyä ja taitaa suositella useampi muukin tällä foorumilla. 20 litran pönikkä näyttää kustantavan eBayssa karvan alle 80€ kotiin kannettuna, niin itse mieltäisin tuon melko edulliseksi. Ja onpahan sitten öljyä jolla huuhdella laatikko puhtaaksi... Tässä linkki tuohon öljyyn eBayssa.

Noista takakontin penkeistä en mene vannomaan, mutta itselläni on se käsitys, että Traficom muutti nämä 7-paikkaiset kärryt joskus aikanaan 5-paikkaisiksi rekisteriotteen osalta. Eli laillisesti niitä jakkaroita ei kaiketi saa käyttää. Voin olla väärässäkin tässä.

Poissa J.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #71 : 20.04.2021, 19:38:04 »
Sinulla kun on neliveto, niin muista vaihdattaa/vaihtaa myös peräöljyt, kulmavaihdeöljyt sekä Haldexin öljyt sekä suodatin.

Muistankohan oikein, jos väitän että AWD:n kulmavaihteessa ja perässä ei ole tyhjennysroppuja öljynvaihtoa silmälläpitäen? Korjatkaa jos tieto ei pidä paikkaansa, mutta jos asia oli näin, niin noiden suhteen joutuu näkemään hieman valutusvaihtoa enemmän vaivaa.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #72 : 21.04.2021, 05:47:18 »
Onnea vaan löytyneestä Volvosta.
a car you can believe in

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #73 : 21.04.2021, 07:23:44 »
Minun ymmärrys on että kontin penkkejä saa käyttää mutta henkilömäärä on silti se 5. Eli anoppi takakonttiin ja mökkitavarat takapenkille
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ossi66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • Onni ei ole päämäärä vaan tapa matkustaa
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #74 : 21.04.2021, 07:47:13 »
Edellisessä V70 -05 oli lisäpenkit kontissa. Rekisteriotteeseen oli merkitty:
"Tavaratilassa tilapäiseen käyttöön tarkoitettu istuin (2)kahdelle henkilölle käyttötarkoituksen (1257/92) 38§:ssä tarkoitettujen ylimääräisten henkilöiden kuljetukseen. Lisäistuimet hyväksytty LM koulukuljeituspäätöksen mukaisiin kuljetuksiin"

Alunperin on tuon pykälän mukaan voinut kuljettaa alle 12v matkustajia yli sallitun viiden, kun 2 alle 12v on laskettu yhdeksi matkustajaksi.  Sitten pykälä on muuttunut 2006 siten ettei rekisteriin merkittyä henkilömäärää saa ylittää ja lopullisesti tuo on kumottu uuden tieliikennelain myötä.  Koskeeko kumoamiset aiemmin otteeseen merkittyjä asioita, en osaa sanoa.  Penkkien järkevä käyttö taitaa loppua tuohon 12v ikään ja noin 135cm pituuteen. Anoppi ei penkille mahdu  ;D
Volvo XC70 D5 -11
Dethleffs Camper Lifestyle 510 -08
Ex. Volvo V70 D5 -05

 

Kulkukoira  Proturbo