Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 429 Vastauksia
  • 156672 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #240 : 06.03.2021, 22:42:19 »
Hurjan näköinen konehuone alkaa olla. Kiva kun pysyit vielä vinokoneessa!

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #241 : 07.03.2021, 14:44:05 »
Nopeastihan se etenee ja niin se kannattaakin! Tahtoo se motivaatiopula iskeä jos vuosia pölyttyy rojektit nurkissa ::)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #242 : 13.03.2021, 18:47:39 »
Nopeastihan se etenee ja niin se kannattaakin! Tahtoo se motivaatiopula iskeä jos vuosia pölyttyy rojektit nurkissa ::)

Suurin kiitos nopeasta etenemisestä kuuluu tuolle meidän päämekaanikolle, itse en voi ottaa siitä kunniaa.  :)

Tänään tuli mullakin päivä vietettyä tallissa ja viikolla muutama ilta. Viime päivityksen jälkeen kardaani saatu paikalleen. Keulalla kennot paikallaan. Flippiä leikattu sen verran että mahtuu paikalleen. Kytkin muutettu nestetoimiseksi ja toimii nyt.

Vanha jäähdyttäjä ei mahtunut niin piti hommata pienempi. Paikelleen meni tollainen Hondaan tehty alumiinijäähdytin.

Tankki pitäs hommata. Alumiinitankeissa yleensä maininta ei suositella e85 käyttöön. Johtuuko tuo suositus vaahdosta vai mistä? Tarvinko vaahtoa, kun mulla on tuo välisäiliö pumpuille, vai miten tämä on järkevintä toteuttaa?






Ei tästäkään kovin kaunis taida tulla. :D
« Viimeksi muokattu: 13.03.2021, 20:11:23 kirjoittanut pete881 »

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #243 : 14.03.2021, 00:42:04 »
Alumiini ei tykkää kuulemma viinasta. Passivointi/elaksointi auttaa.
Pistä viestiä jos tarvii turbolle jotain suppiloa konepeltiin ;)
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #244 : 17.04.2021, 20:31:58 »











Kaariin tuli 9m lisää putkea. Ei täytä sääntöjä, mutta kait noilla nyt uskaltaa testiä ajaa. Pois ne on kuitenkin jossain vaiheessa leikattava ja laitettava kunnolliset. Ikkunaverkko, penkki yms varusteet sisälle sovitettu paikalleen. Kojelauta tehty alumiinilevystä. Sliksit vaihdoin tuoreempiin. Vauhtipyörän ympärillä räjähdyssuoja paikallaan. Varmasti paljon muutakin tehty mitä ei nyt tule mieleen. Tänään maalailin sisältä tämän mustaksi. Seuraavaksi pääsee kasailemaan sähköt paikalleen ja tankkikin tuli tällä viikolla niin saa polttoainejärjestelmän kasaan. Keulaa joutuu laskemaan reilusti. Eturenkaat menee myös vaihtoon, kun jää nopeusluokka niin reilusti alakanttiin noilla nykyisillä ja on nuo varmaan liian isotkin madalluksen jälkeen.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #245 : 18.04.2021, 18:24:10 »
tännään kävi näin ku kävin pikkusen hurauttaan talven seisomisen jälkeen :D  useamman kerran tuo on pullistellu ja haljennu nyt sitten räjähti kunnolla.
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #246 : 19.04.2021, 18:16:02 »
Paineet on vissiin ihan kohillaan ku noin kävi? Ruottissa tuntuvat paljon käyttävän kl-racingin valettua imusarjaa, onhan se vähän kalliinpuoleinen, mutta virtauksiltaan ja kestoltaan pitäisi olla ihan hyvä.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #247 : 19.04.2021, 21:03:50 »
2bar oli painetta, ei ihan riitä tuo 2mm aine vahvuus :D
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #248 : 20.04.2021, 01:30:50 »
Muutenkin aika paskalaatusia nuo KL Racingin tekeleet...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #249 : 20.04.2021, 07:17:36 »
Saattaa olla että tuo imusarjan hajoominen noin radikaalisti ei ollu ahtopaineen aiheuttama.   Se ilmamäärä mikä tulee turbolta ei aiheuta tuollaista.

Polttoaine ja pikku takapotku imusarjassa, veikkaan sitä.

Juu on nuo KL racing pelti imusarjat huonoja, minullakin yksi 5 syl sellainen hyllyssä enkä ole kehdannut edes laittaa myyntiin ku on niin huono (tuon sais halvalla)
Nuo vinokoneen valu sarjat mitä mullakin myynnissä on yllättävän laadukkaan oloisia.  Plenumi o-renkaalla ja kotelo keskittyy olakkeeseen, joka estää periaatteessa paineiskun kulmakohtaan... 
« Viimeksi muokattu: 20.04.2021, 07:21:50 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #250 : 20.04.2021, 12:06:59 »
Saattaa olla että tuo imusarjan hajoominen noin radikaalisti ei ollu ahtopaineen aiheuttama.   Se ilmamäärä mikä tulee turbolta ei aiheuta tuollaista.

Polttoaine ja pikku takapotku imusarjassa, veikkaan sitä.

Juu on nuo KL racing pelti imusarjat huonoja, minullakin yksi 5 syl sellainen hyllyssä enkä ole kehdannut edes laittaa myyntiin ku on niin huono (tuon sais halvalla)
Nuo vinokoneen valu sarjat mitä mullakin myynnissä on yllättävän laadukkaan oloisia.  Plenumi o-renkaalla ja kotelo keskittyy olakkeeseen, joka estää periaatteessa paineiskun kulmakohtaan...

Just niitä ne sävarturbo forumillakin kehuvat hyviksi.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #251 : 20.04.2021, 20:56:29 »


On tämä oma ainakin pysynyt kohtuudella nipussa sen jälkeen kun lisättiin nuo pultit tukemaan tuota. Muutaman kerran haljennut hitsisaumasta, mutta onhan tuota paineistettu vuosia n.3bar paineella. Tuo revennyt sarja ei ole tästä mun autosta, jos joku ei huomannut.

Bensapuolesta kysymys. Riittääkö tuollainen 120l/h tykyttäjäpumppu täyttämään 2l välisäiliötä, josta menee polttoaine kahdelle -044 pumpulle?

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #252 : 21.04.2021, 07:24:57 »
2000cc suuttimilla voi ajaa 15 sek täydellä voimalla ja  pari desiä tulee pumpusta lisää. Eli luulis riittävän.

 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #253 : 21.04.2021, 08:13:48 »
meillä kahdessa laitteessa ja toimii ok. jos paluulinja tulee pönttöön ja siitä ylivuoto tankkiin niin välisäiliöhän on käytännössä aina täynnä.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm ja dragrace 142
« Vastaus #254 : 08.05.2021, 18:37:03 »
Muutama viikko taas edellisestä päivityksestä. Auto kulkee nyt omin avuin ja kaikki vaikuttaa toimivan. Flekti ja jotain muuta pientä vielä kytkemättä. Keulaa laskin myös vähäsen ja vaihdoin iskarit eteen, kun vanhat oli aivan loppu. Viimeviikonloppuna aloiteltiin pohjien teko. Eilen vietiin auto Pohjanmaan Metallin halliin, missä tehtiin pohjat loppuun ja vedetään pintaväri päälle. Virheitä pohjissa on reilusti, mutta saa olla. On sen verran elämää nähnyt tämä koppa, että ei kannata kovin tuota hieroa. Itselle kelpaa kun on yksivärinen, niin saa kelvata muillekkin. Tänään ois tarkoitus vielä maalata pintaväri päälle.










 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo