Minusta on ihan perusteltua kyseenalaistaa, jos kyse on kuitenkin museoajoneuvosta. Jonkun mielestä tämä voi olla niuhottamista, mutta eikö museokatsastuksen idea ole juuri alkuperäisyys/ajanmukaisuus?
Voihan auton pitää sitten pitää harrasteajoneuvona normivakuutuksissa yms. jos ei halua aivan alkuperäistä.
Minulla ei ole tiedossa artikkelia enkä ole kuullut että dellortoja olisi 60-luvulla asennettu Volvoihin. Voi toki olla niinkin, mutta uskoisin että nuo Dellortot ja Misabit on Volvoihin tulleet enemmän vasta 70-luvun lopulla ja 80-luvulla jälkituotanto-osina. Onhan nekin toki jo vanhoja osia, mutta ei nyt ehkä ihan ajanmukaisia, jos puhe on 60-luvun autosta.
45 tupla-Solexit ei ole museokatsastuksen kannalta ongelma. Niitä on laitettu, koska ne oli tehtaan virityssarjojen kaasuttimia. Niistä löytyy useita dokumentteja, esim. Competition Service/ R-sport-katalogeja, jotka on luettavissa esim.
www.volvoamazonpictures.se Noista muuten selviää myös se, että peltipakosarjan laittaminen ei ole mikään ongelma museokatsastuksen kannalta. Tehtaan varaosanumerollakin niitä on saanut ostaa, siis riittävän alkuperäinen varuste.
Laitoin Dellorton kaasarit pyhimykseen. Mutta katsastus ei hyväksynyt. Vaati, että museokatsastaja hyväksyy ne ensin. Museomies taasen vaati, että toimitan joitain artikkeleita, jossa kerrotaan, että Dellortoja, Misabin imusarjaa ja peltipakosarjaa asennettiin 60-luvulla. Tietääkö joku jonkun artikkelin, jossa kerrotaan että 60-luvulla laitettiin autoihin juuri noita?
Antti