Autoracing  KL-varaosat

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 239483 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #450 : 09.09.2015, 16:36:50 »
Kyse ei ole tästä.

JOS (huom JOS) politiikka-keskustelu sallittaisiin, rajauksella "ei mamujuttuja", pitäisi aika tarkkaan miettiä mikä on se mamujuttu ja mikä ei. Siten että se on sekä käyttäjille että moderaattoreille päivänselvää.

Jos hivenenkin pidemmälle mietitte tätä kysymystä, huomaatte kyllä ettei se olekaan ihan niin simppeli juttu kuin mitä ensituntumalta vaikuttaa.

Ja en halua siihen tilanteeseen, että joudutaan jakelemaan banneja silkkojen väärinkäsitysten takia.

Niin ongelma moderoinnissa on sama kuin lainsäädännössä. Sääntö-asiat pitää pystyä määrittelemään yksikäsitteisesti ja se tekeekin hommasta pirun hankalaa.

Mutta moden selvä kielto jostain asiasta jollekkin kirjoittajalle on yleensä selvä asia.

Kuten vaikka järviinille trollaus-kielto.  :D
Jota järviin sitten noudatti minuutin tai joskus jopa kaksi....   :facepalm:
Ja sitten selvästä kiellosta huolimatta jatkunut toiminta johti banaanin jakamiseen....   O0

Toisaalta modenkin täytyy olla ennakoitavalla linjalla toiminnassaan, eikä henkilökohtaiset tuntemukset saa vaikuttaa päätöksiin. Joten ei se ole herkkua olla moderaattorikaan vaikka niitä tarvitaan näillä foorumeilla aina. Jos moderointia ei olisi, olisi tämäkin foorumi nopeasti täynnä kaikenlaista sontaa.  :buck2:

En todellakaan kaipaa aikoja jolloin olin erään apinalauman valvojana useita vuosia, sillä sielläkin mopo keuli määrä välein ja samoilla tyypeillä, jolloin joutui jakelemaan banaania kun varoitukset eivät enää tepsineet. Banaanista seurasi sitten yleensä itku-vinkupuhelu tms...  :idiot2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #451 : 09.09.2015, 17:24:37 »
Niin ongelma moderoinnissa on sama kuin lainsäädännössä. Sääntö-asiat pitää pystyä määrittelemään yksikäsitteisesti ja se tekeekin hommasta pirun hankalaa.

Mutta moden selvä kielto jostain asiasta jollekkin kirjoittajalle on yleensä selvä asia.

Kuten vaikka järviinille trollaus-kielto.  :D
Jota järviin sitten noudatti minuutin tai joskus jopa kaksi....   :facepalm:
Ja sitten selvästä kiellosta huolimatta jatkunut toiminta johti banaanin jakamiseen....   O0

Toisaalta modenkin täytyy olla ennakoitavalla linjalla toiminnassaan, eikä henkilökohtaiset tuntemukset saa vaikuttaa päätöksiin. Joten ei se ole herkkua olla moderaattorikaan vaikka niitä tarvitaan näillä foorumeilla aina. Jos moderointia ei olisi, olisi tämäkin foorumi nopeasti täynnä kaikenlaista sontaa.  :buck2:

En todellakaan kaipaa aikoja jolloin olin erään apinalauman valvojana useita vuosia, sillä sielläkin mopo keuli määrä välein ja samoilla tyypeillä, jolloin joutui jakelemaan banaania kun varoitukset eivät enää tepsineet. Banaanista seurasi sitten yleensä itku-vinkupuhelu tms...  :idiot2:

Oletko tosissasi? Sinusta kun ei aina tiedä :)

Ihan fiksuja ajatuksia, mutta olet ihan vihon viimeisten ihmisten joukossa, kenellä olisi varaa tuollaisista asioista mainita :idiot2:

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #452 : 09.09.2015, 17:50:29 »
Onhan netissä forumeita, joilla keskustella politiikasta esim. tämä
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #453 : 09.09.2015, 18:37:57 »
Oletko tosissasi? Sinusta kun ei aina tiedä :)

Ihan fiksuja ajatuksia, mutta olet ihan vihon viimeisten ihmisten joukossa, kenellä olisi varaa tuollaisista asioista mainita :idiot2:

Kyllä minä olen tosissani nyt, kuten usein muutoinkin.   :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #454 : 09.09.2015, 20:11:39 »
Modet on lähteny tähän hommaan vapaaehtoisesti enkä usko kenelläkään heistä on mitään henkilökohtaista ketään käyttäjää kohtaan. Kaikki käyttäjät ovat samalla viivalla ja kirjoitukset ratkasee huomautetaanko asiasta vai seurataanko käyttäjää hetken aikaa jatkuuko sama kirjoittelu joka johtaa sitten vakavampiin toimenpiteisiin.

Jos poltiikkaaihe avataan vielä niin nyt tuntuu olevan ihan tarpeeks muutakin puhuttavaa ja kommentoitavaa kun iänikuinen maahanmuuttokeskustelu.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2015, 20:19:47 kirjoittanut Taavi.H »
V70 TDI

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #455 : 10.09.2015, 07:42:23 »
Miksi tämä maahanmuuttokeskustelu on mennyt sellaiseksi kuin se on ollut ? tänään oli hyvä ohjelma pakolaisista telkkarissa ja olen todella sitä mieltä että jos ihmisellä on hätä, oli se vaikka sieltä missä pippuri kasvaa , ihmistä pitää auttaa !

mutta sitten on nämät eri mamut jotka häikäilemättömästi käyttää hyväkseen yhteiskunnan palveluja.

Olemme väärillä raiteilla koko keskustelussa, täynnä väärin ymmärryksiä ja vaahtoamisia ! mielestäni pakolainen ei ole sama kuin mamu tai työnperässä muuttava mamu . Olin mamuna venäjällä , ruotsissa ja norjassa monet vuodet , kertaakaan , siis ei kertaakaan käynyt keskusteluissa ilmi se että olenko oikeutettu asumaan heidän maaperällään, paitsi venäjällä, venäläiset olivat aika harhaluuloisia ja suomi viha siellä on , uskokaa tai älkää . on olemassa niin monellaisia mamuja että keskustelussa ei voi kaikkia verrasta keskenään.

Siis haluan vain sanoa sen että minulla ei ole mamuja vastaan mitään , eikä koskaan ollutkaan, vaan suomen lainsäädännöstä se vika löytyy ja ennenkaikkea asenteista.

Tämä nyt meni vähän aiheen ulkopuolelle. Tässä aiheessa käsitellään otsikonmukaisia asioita eikä maahanmuuttopolitiikkaa. Käsittääkseni tässä aiheessa käsitellään moderointia eikä muuta.
V70 TDI

Poissa Hanna^

  • Hallituksen jäsen - Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1846
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #456 : 10.09.2015, 07:53:44 »
Tässä topicissa ei sitten aloiteta politiikkakeskustelua.  Tämä muistutuksena kaikille.

Tässä muistutuksena vielä Taavin huomautus jo aiemmin. Eli politiikasta/maahanmuuttajista El jatketa tässä topicissa. Tämä topic on moderoinnin palautteelle tarkoitettu.
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo V60 T4 '20 R-Design

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #457 : 10.09.2015, 09:06:06 »
Lerputin, et nyt joko ymmärtänyt tai sitten tahallaan ymmärrät väärin. Mutta joka tapauksessa, teen nyt rautalangasta selväksi tämän asian.

Miksi tämä maahanmuuttokeskustelu on mennyt sellaiseksi kuin se on ollut ?

Olemme väärillä raiteilla koko keskustelussa, täynnä väärin ymmärryksiä ja vaahtoamisia !

Näihin kahteen riviin tiivistin sen asian, mikä on tähän PALAUTETOPICIIN kuuluvaa keskustelua. Ja nämäkin vähän siinä ja siinä, kyse ei ole tämän foorumin linjauksista vaan oikeastaan arvioit yleisemmin maahanmuuttokeskustelua. Mutta tuollainenkin sallittakoon tässä.

Lainaus
tänään oli hyvä ohjelma pakolaisista telkkarissa ja olen todella sitä mieltä että jos ihmisellä on hätä, oli se vaikka sieltä missä pippuri kasvaa , ihmistä pitää auttaa !

mutta sitten on nämät eri mamut jotka häikäilemättömästi käyttää hyväkseen yhteiskunnan palveluja.

mielestäni pakolainen ei ole sama kuin mamu tai työnperässä muuttava mamu . Olin mamuna venäjällä , ruotsissa ja norjassa monet vuodet , kertaakaan , siis ei kertaakaan käynyt keskusteluissa ilmi se että olenko oikeutettu asumaan heidän maaperällään, paitsi venäjällä, venäläiset olivat aika harhaluuloisia ja suomi viha siellä on , uskokaa tai älkää . on olemassa niin monellaisia mamuja että keskustelussa ei voi kaikkia verrasta keskenään.

Siis haluan vain sanoa sen että minulla ei ole mamuja vastaan mitään , eikä koskaan ollutkaan, vaan suomen lainsäädännöstä se vika löytyy ja ennenkaikkea asenteista.

Sen sijaan nämä jutut ovat jo sitä, että yrität tässä palautetopicissa jatkaa politiikkatopicia ja tällä hetkellä erikseen ja täysin yksiselitteisesti kokonaan täällä kiellettyä maahanmuuttokeskustelua.

Toivottavasti tein nyt selväksi tämän asian. Tässä topicissa voit vallan mainiosti vielä kommentoida asiaa, esittää lisäkysymyksiä mikäli moderointilinjaus ja foorumin säännöt ei vielä selvinneet.

Mutta seuraavasta maahanmuuttokeskustelun jatkosta (siis tuollaisesta mistä olen esimerkin antanut) seuraa sanktioita.

MAAHANMUUTOSTA EI TÄLLÄ HETKELLÄ KESKUSTELLA LAINKAAN TÄLLÄ FOORUMILLA!!!
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa demex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #458 : 12.09.2015, 15:21:48 »
Onko täällä samat modet kuin facebook ryhmässä ? jos on niin miksei kukaan ole kuitannut minua sisään vrcf fb ryhmään ? Varmaan viikon jo ollut "odottaa" tilassa.  >:(

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #459 : 12.09.2015, 15:45:21 »
Onko täällä samat modet kuin facebook ryhmässä ? jos on niin miksei kukaan ole kuitannut minua sisään vrcf fb ryhmään ? Varmaan viikon jo ollut "odottaa" tilassa.  >:(

Vrcf fb ryhmä on nykyään käytännössä suljettu. Uusia keskusteluja ei sinne voi tehdä. Tähän päädyttiin, koska sen moderointi vei liikaa aikaa ja yhdistys halusi keskittyä foorumiin.

Sen sijaan VRCF ry:llä on fb-sivut, jonne tiedottelemme ajankohtaisista asioista ym.

vrcf ryhmän hakemuksia olen hyväksynyt aina silloin tällöin, se on pidetty kuitenkin "auki", lähinnä tiedoitusmielessä. Mutta ryhmä saattaa myös poistua kokonaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #460 : 15.09.2015, 07:20:56 »
Jos moderaattorit muuttavat mielipiteensä niin politiikka-aiheen vois avata. Monella olis varmaan sanottavaa tulevasta työnseisauksesta. Tietenkin sillä ehdolla, että pidetään tuo kielletty aihe poissa kuvioista.
V70 TDI

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #461 : 15.09.2015, 09:21:52 »
Jos moderaattorit muuttavat mielipiteensä niin politiikka-aiheen vois avata. Monella olis varmaan sanottavaa tulevasta työnseisauksesta. Tietenkin sillä ehdolla, että pidetään tuo kielletty aihe poissa kuvioista.


Korjauksena,  hallitus se on mikä näiden päätösten takana seisoo, ei moderaattorit.

Ja toisekseen,  asiasta ei nyt kannata moneen kertaan huomauttaa ja jankata avaamisella.

Ja kyllä, polttavia aiheita on ilmassa useampiakin, mutta toinen tärkeämpi asia kuitenkin on, että foorumi on pysynyt hyvin rauhallisena moderoinnin kannalta, kun ko topic on suljettu.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #462 : 15.09.2015, 09:59:22 »

Korjauksena,  hallitus se on mikä näiden päätösten takana seisoo, ei moderaattorit.

Ja toisekseen,  asiasta ei nyt kannata moneen kertaan huomauttaa ja jankata avaamisella.

Ja kyllä, polttavia aiheita on ilmassa useampiakin, mutta toinen tärkeämpi asia kuitenkin on, että foorumi on pysynyt hyvin rauhallisena moderoinnin kannalta, kun ko topic on suljettu.

Pitää paikkansa, mutta myös hiljentynyt paljonkin. Mun mielestä on rikkaus,et asioista voi keskustella tällä foorumilla myös Volvoihin liittymättömistä asioista.

Samoja ihmisiä on hallituksessa ja modeina kuitenkin.

Ehkä päätös oli oikein sulkea aihe, mutta onhan tuo tärkeä keskustelunaihe, ja modet voi huoletta poistaa kommentit jotka ei liity itse keskusteluun.

Itseä tuo politiikka kiinnostaa niin siks nyt vähän kiukuttelen  ;)

V70 TDI

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #463 : 15.09.2015, 10:07:39 »
Pitää paikkansa, mutta myös hiljentynyt paljonkin. Mun mielestä on rikkaus,et asioista voi keskustella tällä foorumilla myös Volvoihin liittymättömistä asioista.

Samoja ihmisiä on hallituksessa ja modeina kuitenkin.

Ehkä päätös oli oikein sulkea aihe, mutta onhan tuo tärkeä keskustelunaihe, ja modet voi huoletta poistaa kommentit jotka ei liity itse keskusteluun.

Itseä tuo politiikka kiinnostaa niin siks nyt vähän kiukuttelen  ;)

Korjaan "vaan" käsitteet mode/hallitus.

Hallitus on ja istuu, eli päättää "yksimielisesti" asioista, mm täällä.
Mode ja on, paljonkin, nämä moderoivat sitten annettuja päätöksiä.

Omalta kohdalta, astuin hallitukseen ja sen jälkeen tulee/tuli moderointi oikeudet.

Eli purnataan hallitukselle...  ;)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #464 : 15.09.2015, 10:19:38 »

Eli purnataan hallitukselle...  ;)

No tämä selventää asiaa. Pitäiskö olla erillinen aihe "kysymyksiä hallitukselle"?

Pidetään tämä linja jos se palvelee foorumia. Pysyttelen taustalla ja koitan parhaani mukaan auttaa muita volvoihmisiä ongelmissaan.
V70 TDI

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo