Carcom Oy  Ateho

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 239510 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #465 : 15.09.2015, 10:30:44 »
No tämä selventää asiaa. Pitäiskö olla erillinen aihe "kysymyksiä hallitukselle"?

Liittymällä yhdistyksen jäseneksi pääsee vaikuttamaan tehtäviin päätöksiin.

Jäsenosiossa voi antaa palautetta hallitukselle.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #466 : 15.09.2015, 10:54:06 »
No tämä selventää asiaa. Pitäiskö olla erillinen aihe "kysymyksiä hallitukselle"?

Pidetään tämä linja jos se palvelee foorumia. Pysyttelen taustalla ja koitan parhaani mukaan auttaa muita volvoihmisiä ongelmissaan.

Näkisin, että tämä kanava palvelee myös siinä tapauksessa ihan hyvin.

Tätä seurataan kyllä ja keskustelemme asioista.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Paikalla VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3190
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #467 : 15.09.2015, 11:44:53 »
Toistaiseksi pysymme kannassa ja politiikka topic pysyy kiinni. Olemme liian polttavien aiheiden äärellä ja on lähes satavarmaa että homma lähtee käsistä. Olemme kuitenkin velvollisia pitämään foorumin asiallisena ja pääasiallinen agenda on kuitenkin palvella Volvoilijoita Volvoaiheisissa asioissa, ei niinkään poliittisena kahvihuoneena.

Voimme kuitenkin harkita tähän jotain ratkaisua, mutta sanktiot tulevat olemaan huomattavat sekä välittömät.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2015, 11:47:14 kirjoittanut VT86 »
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #468 : 15.09.2015, 19:44:23 »
Toistaiseksi pysymme kannassa ja politiikka topic pysyy kiinni. Olemme liian polttavien aiheiden äärellä ja on lähes satavarmaa että homma lähtee käsistä. Olemme kuitenkin velvollisia pitämään foorumin asiallisena ja pääasiallinen agenda on kuitenkin palvella Volvoilijoita Volvoaiheisissa asioissa, ei niinkään poliittisena kahvihuoneena.

Voimme kuitenkin harkita tähän jotain ratkaisua, mutta sanktiot tulevat olemaan huomattavat sekä välittömät.

Hyvin argumentoitu. Kuitenkin on volvoilijoita jotka pitävät tätä "kahvihuoneena" jos ei ole huolta omasta volvosta, niin sitten käyttäjät juttelevat muusta.

Ihan hyvä jos päätös on et sanktio on välitön ja tuntuva. Taavikin on kattonu paljon sormien läpi kirjotuksia.
V70 TDI

Poissa sepi81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #469 : 16.09.2015, 03:14:10 »
Kun OT-alueelle postaa linkkejä, oisko mahdotonta lainata myös tieto viestin perään? Tuskin kuormittaa ketään yhtään sen enempää, muita harmittaa availla tyhjiä linkkejä enemmän.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2015, 03:16:05 kirjoittanut sepi81 »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #470 : 16.09.2015, 08:20:39 »
Kun OT-alueelle postaa linkkejä, oisko mahdotonta lainata myös tieto viestin perään? Tuskin kuormittaa ketään yhtään sen enempää, muita harmittaa availla tyhjiä linkkejä enemmän.

Tää nyt riippuu käyttäjästä ja kirjottasta itsestään. Ei ole moderaattoreiden tehtävä korjata jokaista viestiä jokaiselle käyttäjälle sopivaks.

Ite en edes availe linkkejä jotka on arveluttavia tai niistä ei selviä mitään kiinnostavaa.
V70 TDI

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #471 : 16.09.2015, 08:36:00 »
Jaaha

Satuinpas tämänkin kohdalle. Sen verran, että kun moderoidaan, moderoijan pitäisi pysyä siinä moderoinnissa. Taavilla on paha tapa osallistua itse keskusteluun pääkeskustelijana eikä pysyä moderaattorina. Se käy varmasti raskaaksi jängätä yksinään kaikkien muiden mielipiteitä vastaan ja lukijat - eli ne kirjoittajat - kokevat sen myös provosoivana, kun yhdellä keskustelijalla on valta poistaa, muokata ja bannata. Ei se niin mene, että yhteiskunnassaaan poliisi rakaisee, säätää lait ja verottaa. Sitä kutsuttaan tyranniaksi tai diktatuuriksi tai hirmuvallaksi. Kannattaisi käydä tutustumassa siellä Pohjois-Koreassa.

Eli jos ei työntäisi sitä oma vihreää tuubaa joka väliin vaan pysisi moden roolissa vain siihen moderointiin liittyvin kommentein ja poistoin homma pysyisi lapasessa ja pääsi itsekkin helpommalla. Ja antaisi muiden keskustella.

Eipä muuta

 

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #472 : 16.09.2015, 09:07:06 »
Moderaattorit ovat myös tämän foorumin käyttäjiä joilla on oikeus omiin mielipiteisiin aiheessa kun aiheessa. Monella modella on omia projekteja joita käyttäjät seuraa.

Ei se ole mahdollista, että olis ulkopuoliset modet jotka vahtii kirjotuksia.

Kuten edellä mainittiin niin voi liittyä yhdistyksen jäseneksi ja sitä kautta vaikuttaa foorumin käytäntöihin.

Taavi on foorumin käyttäjä siinä missä muutkin moderaattorit. Tavallisia tallaajia kaikki moderaattorit on.
V70 TDI

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #473 : 16.09.2015, 09:10:37 »
Jaaha

Satuinpas tämänkin kohdalle. Sen verran, että kun moderoidaan, moderoijan pitäisi pysyä siinä moderoinnissa. Taavilla on paha tapa osallistua itse keskusteluun pääkeskustelijana eikä pysyä moderaattorina. Se käy varmasti raskaaksi jängätä yksinään kaikkien muiden mielipiteitä vastaan ja lukijat - eli ne kirjoittajat - kokevat sen myös provosoivana, kun yhdellä keskustelijalla on valta poistaa, muokata ja bannata. Ei se niin mene, että yhteiskunnassaaan poliisi rakaisee, säätää lait ja verottaa. Sitä kutsuttaan tyranniaksi tai diktatuuriksi tai hirmuvallaksi. Kannattaisi käydä tutustumassa siellä Pohjois-Koreassa.

Eli jos ei työntäisi sitä oma vihreää tuubaa joka väliin vaan pysisi moden roolissa vain siihen moderointiin liittyvin kommentein ja poistoin homma pysyisi lapasessa ja pääsi itsekkin helpommalla. Ja antaisi muiden keskustella.

Eipä muuta

Kiitos palautteestasi ja mielipiteestäsi.

Tyydyn toteamaan, että mielipide on minullakin ja myös oikeus sen esittämiseen.

Toki toivon, että voisit tarkemmin yksilöidä jonkin tekemäni moderointipäätöksen ja sen puolueellisuuden, koska nyt syytät minua tyranniksi tai diktaattoriksi.

Itse näen, että jokainen tekemäni moderointipäätös on nojannut tiukasti sääntöihin ja olen sen myös perustellut. Olen jakanut sanktioita sellaisille henkilöille jotka ovat kanssani samaa mieltä ja sellaisille jotka ovat kanssani eri mieltä.

Tästä aiheesta toki kirjoitin pitkän vuodatuksen jo aiemmin, jos et ole sitä vielä lukenut niin lukaisepa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1057.msg1060963874#msg1060963874
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #474 : 16.09.2015, 09:22:53 »
Jaaha

Satuinpas tämänkin kohdalle. Sen verran, että kun moderoidaan, moderoijan pitäisi pysyä siinä moderoinnissa. Taavilla on paha tapa osallistua itse keskusteluun pääkeskustelijana eikä pysyä moderaattorina.
Meillä kaikki moderaattorit ovat myös foorumikäyttäjiä ja yhdistyksen jäseniä. Toisinsanottuna he ovat myös yksityishenkilöitä jotka voivat osallistua keskusteluun. Paljon tietotaitoa jäisi myös piiloon jos nämä pitkän linjan autoharrastajat eivät saisi osallistua keskusteluun.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #475 : 16.09.2015, 09:45:34 »
Meillä kaikki moderaattorit ovat myös foorumikäyttäjiä ja yhdistyksen jäseniä. Toisinsanottuna he ovat myös yksityishenkilöitä jotka voivat osallistua keskusteluun. Paljon tietotaitoa jäisi myös piiloon jos nämä pitkän linjan autoharrastajat eivät saisi osallistua keskusteluun.

Tässähän tämä oli hyvin kiteytty koko asia. Kyllähän yks entinen mode pisti hanskat tiskiin koska ei aika/hermo riittänyt toisten vahtimiseen. Ymmärrän varsin hyvin.
V70 TDI

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #476 : 16.09.2015, 10:08:09 »
"Politiikka-topic Aloittaja Taavi.H « 1 2 3 ... 101 »1512 ......."

Niin, fooruumi on laaja. Tarkoitin lähinnä kuumia aiheita, joissa me jokainen olemme yhtä lailla asiantuntijoita. Nuo tekniikka keskustelut ovat eri asia. On hienoa että tekniikka jutut jaksetaan pitää järjestyksessä. Ainakin itse tunnen itseni lähinnä nolostuneeksi, jos kirjoituksia ja kysymyksiäni pitää siirrellä. Kaikesta yrittämisestä huolimatta ne nyt vain ei vain ihan aina osu oikeaan paikkaan, vaikka kuinka yrittäisi miettiä minne asia parhaiten kuuluisi.  Kiitoksia osaltani ylläpidolle O0

Tekniikka aiheet nyt tuskin kenenkään tunteita kuumentavat. Laitapuolen keskusteluissa on eri asia sanoa mielipiteensä kuin ottaa keskusteluun ohjaajan rooli ja yrittää hallita ja vetää keskustelua moderaattorin oikeuksin oman ideologiansa värittämään suuntaan.

Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön !

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #477 : 16.09.2015, 10:11:40 »
vetää keskustelua moderaattorin oikeuksin oman ideologiansa värittämään suuntaan.

Voisitko vihjailun sijaan antaa tästä ihan konkreettisen esimerkin.

Ainakaan tietoisesti en näin ole tehnyt kertaakaan. Mutta erittäin mielelläni korjaan omaa toimintaani, mutta epämääräisen vihjailun ja syyttelyn perusteella se on kovin hankalaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #478 : 16.09.2015, 11:40:04 »
Tällä foorumillahan on se todella hyvä puoli, että moderaattoreita, hallituksen jäseniä ja ylläitäjiä on paljon. Eikös tällöin myös moderoijat kaikki ns. "katso toistensa perään"?

Muutama foorumi mennyt ihan pilalle, kun ylläpitäjiä on ollut 1-3 ja heillä yksimielinen oikea mielipide. Täällä moisen tilanteen toteutuminen on erittäin erittäin epätodennäköistä.


Ja Taavi jos joku osaa erittäin hienosti sanoa moderointilinjan/huomautuksen puolueettomasti ja ketään loukkaamatta, aina perusteluiden kanssa sääntöihin nojaten. Tästä syystä jopa ihmetyttää, kun jotkut henkilökohtaisesti Taaville nillittävät, vaikka säännöt ja linjaukset sanelevat toimet, ei henkilö.

Esimerkiksi tätä topicia ei olisi, jos moderoijat olisivat jotenkin ylimielisiä "jumalia". Ylläpidolle tässäkohtaa kiitos.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #479 : 16.09.2015, 11:52:47 »
Eikös tällöin myös moderoijat kaikki ns. "katso toistensa perään"?

Moderaattoreillahan on oma muilta käyttäjiltä suljettu osionsa foorumilla, jossa käymme aktiivista keskustelua jatkuvasti moderoinnista. Meillä on esimerkiksi topic, johon kirjoitamme tiedoksi muille moderaattoreille tehdyt toimenpiteet. Tässä ketjussa on täll hetkellä reilu 900 viestiä. Yli tuhannen viestin verran on sisältöä ketjussa, jossa käydään keskustelua linjauksista ja toimenpiteistä ennen toteutusta. Lisäksi on nippu muita tiettyihin aiheisiin keskittyneitä topiceita. Ja yhdistyksen hallituksella on vielä erikseen oma alueensa, jossa käydään keskustelut hallituksen kesken.

Tämä todellakin on tiimityötä. Tietenkään jokaisesta yksittäisestä päätöksestä ei etukäteen voida käydä keskustelua mitä tehdään, muutenhan moderointi olisi aina auttamattomasti jäljessä. Mutta mahdollisuuksien mukaan asioita kuitenkin pohditaan etukäteen yhdessä sekä annetaan jälkikäteen palautetta toisillemme tehdyistä ratkaisuista.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Carcom Oy  Ateho