Autoracing  KL-varaosat

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 239817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #570 : 06.01.2016, 22:38:13 »
Saabin etanolikone, kuinka se liittyy projektipäiväkirjan autoon? Vastaus: Ei mitenkään, joten poistoon.
Vastaus: etanoli. Kysyttiin siis mahdollisia tietoja ko konstruktiosta (sekun vielä oli aijemmin mainittu, mmm-m...) että voisiko siitä olla jotain apua tämän asian kanssa.

Mutta, antaa ihmisten mennä perse edellä puuhun yrityksen ja erehdyksen kautta, jotta muut pääsevät nauramaan. Tietoa/apuahan ei jaeta jos sitä ehkä olisi.

Kiitos Joonas vastauksesta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #571 : 06.01.2016, 22:43:23 »
Saabin etanolikone, kuinka se liittyy projektipäiväkirjan autoon? Vastaus: Ei mitenkään, joten poistoon.

Se kysymys, jonka näin, oli minusta huomattavan asiaan liittyvä, sillä minua ainakin kiinnostaa kaikki neuvot joita voin saada tässä etanolikoneen säätämisessä.
Enkä tarkoita esim. 8-pätkän pään aukomista.

Lainaus
Nythän on aika lunastaa lupaukset siitä osaamisesta ja leipoa säädöt siihen kuntoon että vehkeet toimii. Ei mulla ainakaan riittäisi mielenkiintoa lähteä joka aamu töihin varttia aikaisemmin sahaamaan autoa käyntiin.

Terveisin joka aamu paskalla bulkkilastulla laakista käyntiin.

Tuossa asiaa on 0,0001% ja päänaukomista 99,9999%.

Mutta täytyypä todeta, etten joudu onneksi joka aamu heräilemään sianpierun aikaan lähteäkseni sorvin äärelle!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #572 : 06.01.2016, 23:04:11 »
Projektitopikki koskee auton tapahtumia. Ei minkä tahansa samalla polttoaineella toimivan auton toimintaa. Yleisesti etanoli ja sen toiminnan eri autoissa voi käydä läpi etanolitopikissa. Tällöin siitä voi vaikka joku muukin kuin vain sinä saada apua itselleen.

Tämä aihe on käsitelty niin monta kertaa etten ymmärrä miten se on varsinkin teille kahdelle vielä epäselvää.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #573 : 06.01.2016, 23:13:02 »
Kyseinen topic on niin monta kertaa lähtenyt lapasesta, että modet toimivat mielummin etukäteen kuin jälkikäteen.

Nimimerkillä "aika hitonmoisen savotan tässä muutama kuukausi sitten tehnyt".

Siellä topicissa tuli kuitenkin muutama erittäin hyvä huomio. Kysymys mahdollisista mekaanisista ongelmista sekä huoli siitä, että jatkuvat pitkät startit aiheuttavat melkoista rasitusta järjestelmälle.

Kannattanee jatkossa keskittyä näihin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #574 : 06.01.2016, 23:16:46 »
Projektitopikki koskee auton tapahtumia. Ei minkä tahansa samalla polttoaineella toimivan auton toimintaa. Yleisesti etanoli ja sen toiminnan eri autoissa voi käydä läpi etanolitopikissa. Tällöin siitä voi vaikka joku muukin kuin vain sinä saada apua itselleen.


Niin, autoni tapahtumissahan tuossa on pysytty kokoajan, sillä jos jossakin muussa etanoliautossa toimivat säädöt X, niin minähän voin soveltaa niitä omaani siltä osin kuin ne on sovellettavissa.

Projektini koskettaa B230FT moottoriversiota ja sen etanolisointia ja ennenkaikkea sen säätöjä, mikä on asia, josta tietoa ei projektini lisäksi löydy nimeksikään koko interwebin ihmeellisestä maailmasta.

Etanoli-topicit sopivat enemmän adaptereilla ajajien tms. yleisiin juttuihin, sillä orkkismoottorinohjauksen sorvaaminen on täydellisen eriasia kuin jollain purkilla X-ajaminen.

Analogisesti ajatellen projektini asiat kuuluvat LH2.4 säätämis-topicciin yhtälailla kuin projektiini.
Sillä autoni on yksilö, jonka käytöksestä muut voivat saada tietoa paljonkin omiin säätöjen hakemiseensa.

Ollakseni rehellinen, topicissani on enemmän etanolin käyttämisestä kiinnostuneita, kuin muissa vastaavissa. Ja en puhu tässä nyt sen kuljettajan sisäisestä käytöstä!  ;) :P

Kyseinen topic on niin monta kertaa lähtenyt lapasesta, että modet toimivat mielummin etukäteen kuin jälkikäteen.

Nimimerkillä "aika hitonmoisen savotan tässä muutama kuukausi sitten tehnyt".

Tiedetään.....  :facepalm:

 P> Jaksamisesta!

Siellä topicissa tuli kuitenkin muutama erittäin hyvä huomio. Kysymys mahdollisista mekaanisista ongelmista sekä huoli siitä, että jatkuvat pitkät startit aiheuttavat melkoista rasitusta järjestelmälle.

Kannattanee jatkossa keskittyä näihin.

Tiedettyjä mekaanisia ongelmia ei ole, joten siksi kaikki tiedot siitä, miten joku 10000% suuremmilla resurseilla vastustettu porukka on asian tehnyt ja siitä seuraava pohdiskelu, miten tietoa voi soveltaa punakoneeseen on asiaan liittyvää...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #575 : 06.01.2016, 23:24:27 »
Saabin Trionicissa ja LH 2.4:ssä ei nyt kovin paljoa yhteistä tietääkseni ole.

Mutta jos se niin kovasti kiinnostaa, niin ei muuta kuin ottamaan selvää asiasta. Maailmalla ja Suomessakin on kasapäin Saab-palstoja ym.

Moderointi tehtiin, ettei topic JÄLLEEN KERRAN lähtisi lapasesta. Näillä mennään nyt tällä kertaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #576 : 06.01.2016, 23:28:14 »
Saabin Trionicissa ja LH 2.4:ssä ei nyt kovin paljoa yhteistä tietääkseni ole.

Mutta jos se niin kovasti kiinnostaa, niin ei muuta kuin ottamaan selvää asiasta. Maailmalla ja Suomessakin on kasapäin Saab-palstoja ym.

Kyllä niissä on yllättävänkin paljon yhteistä, sillä sytkäennakoita ja sopitusta kysyttiin.

Ja ei, minua ei todellakaan jaksa kiinnostaa perehtyä johonkin triotronicciin tämän kaiken nykyisen lisäksi. Sen saa tehdä se Suomen kuuluisin henkilö "joku muu".

Mutta kun näitä "joku muita" lukee suhteellisen ahkerasti topicciani, niin hän olisi saattanut tietää suoraan vastauksen ja kertoa sen, jolloin keskitetysti kaikki säätäjät olisivat saaneet saman tiedon.   :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #577 : 06.01.2016, 23:40:30 »
Kyllä niissä on yllättävänkin paljon yhteistä, sillä sytkäennakoita ja sopitusta kysyttiin.

Ja ei, minua ei todellakaan jaksa kiinnostaa perehtyä johonkin triotronicciin tämän kaiken nykyisen lisäksi. Sen saa tehdä se Suomen kuuluisin henkilö "joku muu".

Mutta kun näitä "joku muita" lukee suhteellisen ahkerasti topicciani, niin hän olisi saattanut tietää suoraan vastauksen ja kertoa sen, jolloin keskitetysti kaikki säätäjät olisivat saaneet saman tiedon.   :pomo:
Eli jos muutamme topiccisi otsikoksi "Moonshine motorsport- Wiinamäen miesten kokeilut" ja kenties siirrämme "Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus"-osioon, jolloin kaikki saavat keskustella kaikesta etanoliin ja moottorinohjauksen säätämiseen liittyvästä topicississasi, jolloin keskitetysti kaikki säätäjät saavat kaiken tiedon kaikesta tästä yhdestä ja ainoasta topicista. Kuulostaa tosi hyvältä, eiköhän ryhdytä samoin tein hommiin, klik klik!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #578 : 06.01.2016, 23:50:25 »
Oivoi, niin minä mieleni pahoitin kun minunkin viestini poistui näennäisestä(aika pienestä prosenttiosuudesta) asiasisällöstä huolimatta  :buck2: . OK, olihan siinä ns täytesisältö, mutta en koe sanoneeni ketään loukkaavaa sisältöä ja toisaalta se sisälsi jopa rakentavan ehdotuksen. Nyt on sentään parempi kun ne päivänselvät turvansoittamiset ilman asiasisältöä poistui myös, kas kun en minä niin ei muutkaan  :2funny: .








Hyvin te oikeesti vedätte, vaikkakin tuossa topicissa on inansa hetkittäin hihnat kireellä. -H-
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #579 : 07.01.2016, 00:00:17 »

Ja ei, minua ei todellakaan jaksa kiinnostaa perehtyä johonkin triotronicciin tämän kaiken nykyisen lisäksi.

Eipä siis ole tarvetta käydä saabin moottorinohjauksesta siis keskusteluakaan Volvon projektitopicissa. Ellei sitten lähdetä tuohon mitä Joonas ehdotti.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #580 : 07.01.2016, 01:29:47 »
Eipä siis ole tarvetta käydä saabin moottorinohjauksesta siis keskusteluakaan Volvon projektitopicissa. Ellei sitten lähdetä tuohon mitä Joonas ehdotti.

Tässä taas näkee kirjoitetun viestinnän ongelmia.  :-[
Saman kirjoitetun tekstin kun voi ymmärtää niin monella tavalla, näkökulmasta riippuen.   :(

Minua, voin arvata edistyneesti, slerbaakin kiinnostavat ne baassin säätöarvot bensa vs. viina, missä on se kaiken salaisuus.

Itse baasin moottorinohjaus ei minua kiinnosta, koska se ei ole projektini, vaan orkkis-romujen hyödyntäminen kaikkineen ja puutteineen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #581 : 07.01.2016, 01:47:14 »
Tästä oli nyt luettavissa, että esim. Volvon V8:sta ei saa kirjotella mitään, koska on Yamahan valmistama kone. Ellei tee erikseen Yamaha topikkia

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #582 : 07.01.2016, 01:57:16 »
Tästä oli nyt luettavissa, että esim. Volvon V8:sta ei saa kirjotella mitään, koska on Yamahan valmistama kone. Ellei tee erikseen Yamaha topikkia
Hienoa tahallista väärinymmärtämistä, kymmenen pistettä ja Chiquita-tarra.
Jäitä housuun!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #583 : 07.01.2016, 06:07:46 »
No jos lukee mutkat suoriksi tyylillä ja noudattaa lukemaansa, niin Petskin kanssa samaa mieltä.

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #584 : 07.01.2016, 08:18:01 »
Eiköhän tää jo riitä tästä aiheesta. Palautetta moderoinnista saa antaa mutta vämkääminen moderaattoreiden perustelujen jälkeen, varsinkin ulkopuolisten taholta, on turhaa itkua. Mokasit, sut moderoitiin. Kestä se ja pysy ensi kerralla aiheessa niin ei tarvi meidänkään lakaista ensi kerralla.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy