Ateho  Elekma

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 239427 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #75 : 28.09.2011, 21:01:38 »
Ymmärrän hyvin miksi keskikokoisten katumaasturien (XC60, Q5, Tiguan, X3) topicissa piti puhaltaa peli poikki, kun oli kerran varoitettu ettei kielletystä aiheesta saa keskustella.

Haluaisinkin ymmärtää, miksi kielletystä aiheesta joka liittyi aloittajan nimeämien automallien vertailuun ei saanut keskustella siinä topicissa?
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #76 : 28.09.2011, 21:04:23 »
Haluaisinkin ymmärtää, miksi kielletystä aiheesta joka liittyi aloittajan nimeämien automallien vertailuun ei saanut keskustella siinä topicissa?

Kyseinen aihe on sen verran usein aiheuttanut mihinkään johtamatonta juupas-eipäs -inttämistä ja ko. topicissakin oli jo sanottu topicin kannalta olennaiset asiat. Lisäksi useat kirjoittajatkin jo itse totesivat, että "tämä kuuluisi jo toisaalle..."

EDIT: vielä sen verran, että aihe (Haldex vs. torsen ja niiden detaljit) sinänsä ei ole kielletty, mutta moderaattoreiden kesken tehdyn linjauksen mukaan tuo keskustelu pidetään siellä vetotapatopicissa, varsinkin kun se ei liity tämän foorumin ns. pääteemaan ja tuntuu olevan jossain määrin kuuma aihe.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 21:08:32 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #77 : 28.09.2011, 22:57:10 »
Edelleen olen sitä mieltä että kysymykset oli perusteltuja -joku aina kokee kiusalliseksi, tässä tapauksessa hän sattui olemaan moderaattori, mitä en huomioinut.

Itse olin varma että olin levittänyt loukkaavaa tms. tekstiä...

Ettei tämä viesti jäisi turhaksi, nyt kun tiedän tämän olevan olemassa. Taannoin "kehuin" erästä laittomien tee-se-itse xenonien asentajaa ja eihän siitä mitään hyvää seurannut -minulle. Samanlainen "tarkkailussa" -tagi, kuin nyt kun vertasin toteutusta "haldexiin";D

Itse toivon että moderaattorit uhraisivat hivenen voimia laittomuuksien karsimiseen - ei ole järkevää antaa yksityiskohtaisia neuvoja esim. laittomien xenonien asennukseen. Tietysti voi valita tien, jossa laittomien asennusten arvostelijaa rangaistaan..

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #78 : 28.09.2011, 23:04:28 »
Itse toivon että moderaattorit uhraisivat hivenen voimia laittomuuksien karsimiseen - ei ole järkevää antaa yksityiskohtaisia neuvoja esim. laittomien xenonien asennukseen. Tietysti voi valita tien, jossa laittomien asennusten arvostelijaa rangaistaan..
Kyllä niitä saa myydä ja asentaa(laittomuuksia). Ei se ole foorumin moderaatorien asia ryhtyä poliiseiksi.
Kukaan ei täällä pakota laittomuuksiin joten on yksilön asia jos niin tekee.

Jos mä laitan xsenonit ja saan niistä sakot niin en syytä täällä ketään, kyllä saa ihan peiliin vaan kattoo.

Seuraava närästyksen aihe?   :pomo:

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #79 : 28.09.2011, 23:22:34 »
Edelleen olen sitä mieltä että kysymykset oli perusteltuja -joku aina kokee kiusalliseksi, tässä tapauksessa hän sattui olemaan moderaattori, mitä en huomioinut.

Kuten sinulle jo yksityisviestissäkin erikseen selvitin, varoituksen aiheena oli se että et noudattanut moderaattorin nimenomaista ohjetta jatkaa ko. keskustelua aiheeseen erikseen varatussa topicissa.

Minulla ei ole mitään henkilökohtaista kantaa tuohon haldex-toteutuksen toimintaan tai paremmuuteen/huonouteen verrattuna torsen-toteutukseen. Joten en myöskään koe mitenkään kiusalliseksi asiaan liittyneitä kysymyksiä tai kannanottoja.

Varoituksen annoin vain ja ainoastaan siksi, että annettuja ohjeita ei noudatettu. Kun sääntöjä kerran foorumille laaditaan ja niiden noudattamista valvotaan, tulee rikkomuksilla olla myös seurauksia.

Lainaus
Taannoin "kehuin" erästä laittomien tee-se-itse xenonien asentajaa ja eihän siitä mitään hyvää seurannut -minulle. Samanlainen "tarkkailussa" -tagi, kuin nyt kun vertasin toteutusta "haldexiin";D

Olet yhden kerran aiemmin saanut vastaavanlaisen varoituksen, tämä tapahtui 4.4.2011 ja tuolloin varoituksen antoi (Miksu). Tarkistin historiatiedot tästä tapauksesta, kyseessä eivät olleet xenonit vaan topic jossa keskusteltiin kilometrien poistamisesta mittaristosta. Eli tämä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4202.0

Tuossa topicissa valvojan nimenomaisen ohjeen jälkeen jatkoit varsin henkilökohtaista kirjoittelua josta valvoja muisti sinua 10 pisteen varoituksella.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #80 : 29.09.2011, 20:42:04 »
Kyseinen aihe on sen verran usein aiheuttanut mihinkään johtamatonta juupas-eipäs -inttämistä ja ko. topicissakin oli jo sanottu topicin kannalta olennaiset asiat. Lisäksi useat kirjoittajatkin jo itse totesivat, että "tämä kuuluisi jo toisaalle..."

EDIT: vielä sen verran, että aihe (Haldex vs. torsen ja niiden detaljit) sinänsä ei ole kielletty, mutta moderaattoreiden kesken tehdyn linjauksen mukaan tuo keskustelu pidetään siellä vetotapatopicissa, varsinkin kun se ei liity tämän foorumin ns. pääteemaan ja tuntuu olevan jossain määrin kuuma aihe.
Asia selvä ja rajaus on todennäköisesti myös järkevä. Sääntöjen läpinäkyvyyden ja tasapuolisuuden vuoksi olisi kuitenkin asiallista, että tuollaiset linjaukset olisivat kaikkien tiedossa.

Minkä sääntökohdan...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2772.0

...tai täsmennyksen nojalla tuo rajaus on tehty
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4397.0

Olisikohan päivittämisen paikka?
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #81 : 29.09.2011, 21:29:44 »
Asia selvä ja rajaus on todennäköisesti myös järkevä. Sääntöjen läpinäkyvyyden ja tasapuolisuuden vuoksi olisi kuitenkin asiallista, että tuollaiset linjaukset olisivat kaikkien tiedossa.

Minkä sääntökohdan...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2772.0

...tai täsmennyksen nojalla tuo rajaus on tehty
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4397.0

Olisikohan päivittämisen paikka?

Säännöt on pidetty tarkoituksella yleisluonteisina, vain tiettyjä erityskysymyksiä on erikseen täsmennetty. Emme aio jatkossakaan kirjoittaa yksityiskohtaisia sääntöjä, ei sellaiseen olisi resurssejakaan.

Valvojien kesken on sovittu tiettyjä käytäntöjä, miten säännöissä mainittuja asioita tulkitaan missäkin tilanteessa. Säännöissä on mainittu, että tämä on valvottu keskustelupalsta. Valvojan ominaisuudessa kehoitin po. keskustelussa jatkamaan tiettyä aihetta toisessa keskusteluketjussa. Sääntörikkomus tapahtui vasta siinä vaiheessa kun valvojan ohjetta tietoisesti jätettiin noudattamatta.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #82 : 03.10.2011, 23:59:06 »
Miksi moderoinnin toimesta poistetaan monet negatiivis sävyiset postaukset koskien motonettia?
Henkilökohtaiseti näen punaista aina, kun näen jonkun suosittelevan motonettia ongelman ratkaisuksi, ja siihen on vahvat syyt.
En huomannut yhteistyökumppaneissa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #83 : 04.10.2011, 00:09:03 »
Miksi moderoinnin toimesta poistetaan monet negatiivis sävyiset postaukset koskien motonettia?
Henkilökohtaiseti näen punaista aina, kun näen jonkun suosittelevan motonettia ongelman ratkaisuksi, ja siihen on vahvat syyt.
En huomannut yhteistyökumppaneissa.

Motonet ei ole yhteistyökumppani.

Yritin käydä läpi tuota poistettujen viestien "kaatopaikkaa", mutta en löytänyt mitenkään erityisen paljon motonettia käsitteleviä poistettuja aiheita. Sinun kirjoittamiasi viestejä on jokusia poisteltu, mutta syynä ei ole motonet.

Kerrotko hieman tarkemmin mitä tarkoitat?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #84 : 04.10.2011, 00:13:21 »
Motonet ei ole yhteistyökumppani.

Yritin käydä läpi tuota poistettujen viestien "kaatopaikkaa", mutta en löytänyt mitenkään erityisen paljon motonettia käsitteleviä poistettuja aiheita. Sinun kirjoittamiasi viestejä on jokusia poisteltu, mutta syynä ei ole motonet.

Kerrotko hieman tarkemmin mitä tarkoitat?
Eilen viimeksi.
Ja ennen sitä.
En ole missään viestissä sanonut mitään esim.: Motonet on paska, tms.
Eilen ilmaisin asian tollasella hymiöllä=> :2funny:

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #85 : 04.10.2011, 00:43:18 »
Eilen viimeksi.
Ja ennen sitä.
En ole missään viestissä sanonut mitään esim.: Motonet on paska, tms.
Eilen ilmaisin asian tollasella hymiöllä=> :2funny:

Asiakeskusteluista poistetaan pelkät hymiövastaukset, pahasti asian vierestä menevät viestit tai sitten muuten asiattomat pskanjauhannat.

Sinulta on eilen poistettu AutoGauge-mittaria käsittelevästä ketjusta tuollainen pelkällä hymiöllä vastaus sekä yksi täysin höpöhöpövastaus samasta topicista. Pari päivää aikaisemmin taas mm. yksi "oksennusviesti".

Kaikki nuo poistot ovat perustuneet kirjoittamaasi sisältöön tai tarkemmin sanottuna järkevän sisällön puutteeseen. Ei suinkaan motonetin arvosteluun.

Foorumin linjauksena on, että höpölöpöjuttuja saa kirjoitella, mutta VAIN niille erikseen tarkoitetuissa osioissa/topiceissa. Asiatopiceissa tullaan joutavaan hölinään puuttumaan jatkossakin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #86 : 04.10.2011, 00:51:02 »
Ymmärrän täysin linjauksenne.
Mutta se hymiön poisto vei koko keskustelun suunnan pois itse ongelmasta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #87 : 04.10.2011, 01:01:08 »
Ymmärrän täysin linjauksenne.
Mutta se hymiön poisto vei koko keskustelun suunnan pois itse ongelmasta.

Suosittelen, että kirjoitat asiatopiceihin jatkossa enemmän asiaa ja asiallisempia viestejä. Näin panoksesi keskusteluun säilyy jatkossakin muiden luettavana.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #88 : 04.10.2011, 01:03:30 »
Suosittelen, että kirjoitat asiatopiceihin jatkossa enemmän asiaa ja asiallisempia viestejä. Näin panoksesi keskusteluun säilyy jatkossakin muiden luettavana.
Ok.

hevonen

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #89 : 04.10.2011, 19:12:13 »
Hienoa nähdä täällä jotakin linjausta, mitä ei kovin helposti museossa tullut jos sattui kaveri kirjoittelemaan. Taaviin oon ollut ihan tyytyväinen, ei muissakaan oo moitteen sijaa kun ite vaan jaksaa olla revittelemättä liikoja... <Kippis>
Pääsääntöisesti oon ite ollut tyytyväinen linjaan, vaikka se nyt ei mitään vaakakupissa painakaan... :2funny:

Mielestäni Wanhalla jo modeina olleet on ehkä vähän rauhoittuneet/viisastuneet??? Vai onko vain normaalieleämä tullut tän teknopas*an tilalle?
Oppia ikä kaikki? Kyllä tuo ikä tuo vähän viisautta, uskokaa pois, en puhu itsestäni nyt mutta olen tuon tutuissa huomannut. Ei olla niin kärkkäitä ja pa*kantärkeitä. :D
Hyvä linja, toivotaan etten saa banaania... :nuhtelu

 

Samppasport  Futurez