KL-varaosat  Race.fi

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 239569 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #330 : 03.12.2014, 07:57:55 »
Nyt en oikein ymmärrä kysymystäsi. Ei täällä mitään sisäpiiriä ole. Tottakai jokainen joka Volvoa laittelee ja ajaa saa kertoa omista kokemuksistaan ilman että tarvisee olla alan "ammattilainen". Ei todellakaan minun kokemuksieni mukaan ketään "dissata" jos vaikka on omakohtaisia kokemuksia tekniikan salaperäisestä käyttäytymisestä. Se on aina ja jokaiselle ammattilaisellekin uusi haaste. Aina jokainen voi oppia uutta toisten kokemuksista ja päinvastoin. Eli ei oikeastaan ole olemassa tyhmiä kysymyksiä tai niihin vastauksia.

Ei moderaattoreilla ole todellakaan aina aikaa siirtää kaikkia avauksia tai ketjuja oikealle osiolle heti. Parhaansa kuitenkin he tekevät, eikä minulla ole ihmeempää moittimisen aihetta palstan ylläpidosta . Jos olisi niin taatusti se tulisi esiin.;)

En mä kyllä kysynyt mitään ??? Mutta kyllähän "sisäpiiri" aina on olemassa kun osa porukasta on aktiivisesti tekemisissä keskenään ja toiset taas vaan heittelee kysymyksen vuodesssa korjaamopalstalla. Ja typeriä vastauksia kyllä välillä on, mutta niihin on moderaattorit/yhteisö osanneet puuttuakin.

Ja en todellakaan ole sanonut että moderaattorien pitäisi tehdä yhtään enempää. Pikemminkin avasin keskustelua siitä että mikäs tässä olisi yhteistyömalli kun olen ennenkin huomannut toistuvan roskan kertymistä topiceihin ja ihmetellyt että kylläpä on FAQ:hun korkeat kriteerit kun tämäkään vastaus ei sinne ole päässyt.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #331 : 03.12.2014, 08:15:10 »

Ja en todellakaan ole sanonut että moderaattorien pitäisi tehdä yhtään enempää. Pikemminkin avasin keskustelua siitä että mikäs tässä olisi yhteistyömalli kun olen ennenkin huomannut toistuvan roskan kertymistä topiceihin ja ihmetellyt että kylläpä on FAQ:hun korkeat kriteerit kun tämäkään vastaus ei sinne ole päässyt.

Eihän siinä muuta kuin teet ja keräät haluamastasi aiheesta jutut kasaan mistä luulisit olevan FAQ:n tarpeeksi. Kirjoitat kasaan ja laitat esille, kyllä varmasti moderaattorit ja muut käyttäjät kertovat onko siitä hyötyä ja onko sitä syytä laittaa FAQ:ksi.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #332 : 03.12.2014, 12:12:59 »
En mä kyllä kysynyt mitään ??? Mutta kyllähän "sisäpiiri" aina on olemassa kun osa porukasta on aktiivisesti tekemisissä keskenään ja toiset taas vaan heittelee kysymyksen vuodesssa korjaamopalstalla. Ja typeriä vastauksia kyllä välillä on, mutta niihin on moderaattorit/yhteisö osanneet puuttuakin.

Ja en todellakaan ole sanonut että moderaattorien pitäisi tehdä yhtään enempää. Pikemminkin avasin keskustelua siitä että mikäs tässä olisi yhteistyömalli kun olen ennenkin huomannut toistuvan roskan kertymistä topiceihin ja ihmetellyt että kylläpä on FAQ:hun korkeat kriteerit kun tämäkään vastaus ei sinne ole päässyt.
Ja noita FAQ-osioita voitaneen tarvittaessa myös päivittää jos tuntuu että jostain asiasta olis vielä lisättävää.

Sisäpiiri ja ulkopiiri -kitinä on musta ihan tavallisen turhaa. Voit olla aktiivinen, osallistuva käyttäjä tai sitten voit olla se joka ei sano porukassa mitään vaikka kysytään ja myöhemmin valittaa että kun kukaan ei huomioinut. Tottakai paljon keskenään tekemisissä olevat suhtautuvat toisiinsa eri tavalla kuin muihin, ihan vaan jo sillä kun tietävät kuinka tutulle ihmiselle voi puhua. Mutta kyllä täällä saa aktiivisena myös jalansijaa, siitä ei todellakaan ole pelkoa että täällä olisi joku sisäpiiri joka leikkis vaan omaa piirileikkiään jättämällä muut ulkopuolelle. Reippaasti vaan avoimella ja positiivisella asenteella samaan karuselliin pyörimään. Mistäkö tiedän? Siitä että itse olen palloillut täällä vasta reilun vuoden, ja olen saanut täältä hyviä ystäviä ihan jo IRL-puolellekin. Vaikken mistään tekniikasta mitään edes tiedä.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #333 : 09.12.2014, 20:03:41 »
Tuota...

Mites tuo mikanin "moonshine motorsport"? Kaveri kuitenkin säätää topickissaan LH:ta (pääpaino koko topickissa) ja kun kertoo havainnoistaan/ongelmista/säätämisestä, niin modenaattori nakkaa ko. keskustelun LH -topickiin?

Kulmamies, selittäisitkö näkökantasi?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #334 : 09.12.2014, 20:08:06 »
Tuota...

Mites tuo mikanin "moonshine motorsport"? Kaveri kuitenkin säätää topickissaan LH:ta (pääpaino koko topickissa) ja kun kertoo havainnoistaan/ongelmista/säätämisestä, niin modenaattori nakkaa ko. keskustelun LH -topickiin?

Kulmamies, selittäisitkö näkökantasi?

Keskustelua käytiin yleisesti LH:n säätämisestä, eikä varsinaisesti Mikanin omasta projektista. Periaatteesahan kyse on samasta asiasta, mutta koska tuo LH topikki tuolla on nimenomaan sitä varten, että siihen liittyvät asiat puidaan siellä, niin eikö ratkaisu ole silloin ihan oikea? Keskustelu kaiken lisäksi meni taas kinaamiseksi, niin halusin pitää Mikanin päiväkirjan niiltä osin siistinä.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #335 : 09.12.2014, 20:10:28 »
Ja mitä tulee tähän joka paikassa esiin tulevaan "sisäpiiri" vertaukseen, niin kertokaa mistä kenkä puristaa ja raportoikaa valvojille, jos joku kirjoittelee jotain asiatonta.

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä väärää tein siirtäessäni lh-keskustelun sille kuuluvaan topikkiin ja huomauttamalla Mikania "henkilökohtaisesta haukkumisesta"(en keksi tälle nyt mitään fiksumpaakaan termiä)?
« Viimeksi muokattu: 09.12.2014, 20:13:31 kirjoittanut Kulmamies »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #336 : 09.12.2014, 20:17:35 »
Nojuu, onhan tuossa kyllä järkeä nyt kun tarkemmin alkoi miettimään.

LH taitaa olla arka aihe tällä foorumilla käyttäjien keskuudessa. Ittiä ärsyttää lukea kinastelua, kun mielenkiinnolla voisi lukea ihan asiaakin sekä puolesta että vastaan.


Ja mitä tulee tähän joka paikassa esiin tulevaan "sisäpiiri" vertaukseen, niin kertokaa mistä kenkä puristaa ja raportoikaa valvojille, jos joku kirjoittelee jotain asiatonta.
Voisiko olla, että projekteissa/showroomeissa on vaikka topic X jossa jutun ohella jauhetaan shaibaa välillä. Kun taas herrä B jauhaa shaibaa omassa topickissaan, ollaan "heti" soosoo.

En siis itse tätä mieltä ole, ainakaan täysin. Tämmöisen käsityksen sain kun luin tuota LH-säätäminen -topickia.

Mutta eikös vähän yleinen käytöskin foorumilla vaikuta "liipasinherkkyyteen" (eli mode valvoo)?


Ei minulla ollut mitään sitä vastaan kun perustellusti siivottiin 3sivua "slerbahuulen autokoulu" - keskustelua minun showroomista pois. Harmitti vain vietävästi kun meni hyvät jutut kankkulan kaivoon. Ja kyllä ainakin showroomin puolella pieni OT olisi ihan paikoillaan ettei mene turhan paksuksi. Näin tosin taitaa jo ollakkin?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #337 : 09.12.2014, 20:19:36 »
Sisäpiirihän se on tuon mikaninkin seurakunta. Että turha alkaa sanomaan sisäpiiristä tässä yhteydessä.
Ja henkilökohtaiset asiat puidaan muualla kuin foorumilla julkisesti. Nyt oli tuotu henkilö esiin, joten mentiin henkilökohtaisuuksiin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #338 : 09.12.2014, 20:21:35 »
Ja mitä tulee tähän joka paikassa esiin tulevaan "sisäpiiri" vertaukseen, niin kertokaa mistä kenkä puristaa ja raportoikaa valvojille, jos joku kirjoittelee jotain asiatonta.

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä väärää tein siirtäessäni lh-keskustelun sille kuuluvaan topikkiin ja huomauttamalla Mikania "henkilökohtaisesta haukkumisesta"(en keksi tälle nyt mitään fiksumpaakaan termiä)?

Tälleen sivusta seurattuna, mika toi asian julki kun kukaan muu uskalla.
Karkeasti: XXX:n lastut on surkeita. Minkäs teet?
Moni sano ettei ole toiminut.

Siihenkin kaksi aina samaa käyttäjää aina aukomassa päätä ja selittämässä päinvastasta pask... asiaa ilman minkäänlaista faktaa mihinkään, kunhan heillä jotain henkilökohtaista mikania vastaan. (ilmeisesti LH:n purkaminen julkisesti, heille kova pala...?) Eikö näitä sitten saada kuriin?

Vai ovatko liian sisäpiiriä?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #339 : 09.12.2014, 20:22:38 »
Sisäpiirihän se on tuon mikaninkin seurakunta.
Pitäisikö tämä nyt käsittää, että kavereita ei saa olla?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #340 : 09.12.2014, 20:26:49 »
Saa, mutta jos ei ole itse aiheeseen tarjota mitään niin silloin ei mun mielestä ainakaan mennä vaan auttamaan kaveria?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #341 : 09.12.2014, 20:29:59 »
Tälleen sivusta seurattuna, mika toi asian julki kun kukaan muu uskalla.
Karkeasti: XXX:n lastut on surkeita. Minkäs teet?
Moni sano ettei ole toiminut.

Siihenkin kaksi aina samaa käyttäjää aina aukomassa päätä ja selittämässä päinvastasta pask... asiaa ilman minkäänlaista faktaa mihinkään, kunhan heillä jotain henkilökohtaista mikania vastaan. (ilmeisesti LH:n purkaminen julkisesti, heille kova pala...?) Eikö näitä sitten saada kuriin?

Vai ovatko liian sisäpiiriä?

Tarkoitukseni oli puuttua siihen, että syytellään kopioimisesta. Tästä ei varmastikaan voi olla 100% varma ennen, kun asianomaisen ovat asian keskenään selvittäneet. XXX lastujen huonoudesta en osaa sanoa, mitään, mutta jotain sen suuntaista olen täältä ennenkin lukenut.

Asia on vähän sama, kun joskus Mercedes mainosti autoissaan olevan aitoa jalopuuta, kun esimerkiksi Volvoissa se on muovia. Kyse siis siitä, että oma tuote pitäisi markkinoida ja mainostaa niin hyvänä, että ei tarvitse mollata toisia saadakseen jalansijaa markkinoilla.

Uskoakseni tällä kertaa "sisäpiiri"-vihjauksesi koskee ainakin Sekokupua? Olen hänelle antanut huomautuksia ja varoituksia asiattomasta käytöksestä, joten minun sisäpiirissä hän ei ainakaan ole.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014, 06:35:01 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #342 : 09.12.2014, 20:44:08 »
Siivosin LH-säätötopikista mielestäni kaiken asiattoman pois. Jos jotain vielä jonkun mielestä jäi, tai tulee lisää, niin raportoikaa valvojille, niin päästään samaan lopputulokseen ilman tällaista tyhmää taistelua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #343 : 09.12.2014, 20:44:59 »
Tarkoitukseni oli puuttua siihen, että syytellään kopioimisesta. Tästä ei varmastikaan voi olla 100% varma ennen, kun asianomaisen ovat asian keskenään selvittäneet. XXX lastujen huonoudesta en osaa sanoa, mitään, mutta jotain sen suuntaista olen täältä ennenkin lukenut.

Asia on vähän sama, kun joskus Mercedes mainosti autoissaan olevan aitoa jalopuuta, kun esimerkiksi Volvoissa se on muovia. Kyse siis siitä, että oma tuote pitäisi markkinoida ja mainostaa niin hyvänä, että ei tarvitse mollata toisia saadakseen jalansijaa markkinoilla.

Uskoakseni tällä kertaa "sisäpiiri"-vihjauksesi koskee ainakin Sekokupua? Olen hänelle antanut huomautuksia ja varoituksia asiattomasta käytöksestä, joten minun sisäpiirissä hän ei ainakaan ole.

Asia selvä. Kiitoksia.  :)
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014, 06:34:38 kirjoittanut Kulmamies »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #344 : 09.12.2014, 21:11:34 »
Pitäisikö tämä nyt käsittää, että kavereita ei saa olla?
Ei todellakaan pidä käsittää niin. Et ymmärtänyt pointtiani.

Saa, mutta jos ei ole itse aiheeseen tarjota mitään niin silloin ei mun mielestä ainakaan mennä vaan auttamaan kaveria?
Jep. Aina ei kannata avata suutaan, jos ei ole mitään annettavaa käsiteltävään aiheeseen.

Mutta se siitä. Mä oon vetäny herneen jo aikoja sitten, ja ei pätkääkään kiinnosta joku vääntö. Mutta kun mennään henkilökohtaisuuksiin niin puutun siihen kuin kuka muukin mode.

 

Carcom Oy  Ateho