Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 238397 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #345 : 09.12.2014, 21:26:01 »
Kulmiksen kanssa samalla linjalla kyllä, ku pelkkää LH:ta puitiin, eikä muusta tietoakaan, näin ohimennen.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #346 : 14.12.2014, 22:30:06 »
Jatketaanpa vähän lisää siitä LH-väännöstä tai pikemminkin siitä miten sitä on hoidettu.

Minunkin kirjoituksiani on näköjään sensuroitu, syystä että olin maininnut henkilön X nimen. Nyt kiinnostaakin että johtuuko tämä siitä että a) moderaattori on tehnyt sen omin päin vai että b) henkilö X on pyytänyt poistamaan sen. Tästä saadaan nimittäin varsin jänniä vaihtoehtoja.

Jos kyseessä on vaihtoehto a) pistää miettimään onko asia niin että tiettyjä henkilöitä ei saa arvostella. Jos näin on, miksi näin on?
Jos taas vaihtoehto b) saako jokainen tästä lähtien pyytää poistamaan itseensä liittyvät negatiiviset viittaukset? Jos näin on, saadaan helkkarin hyvä ennakkotapaus aiheesta. Jos taas ei saa niin miksi tässä tapauksessa saa?

Vaihtoehtoon b) liittyy nimittäin sellainen pikku juttu että henkilö X pyysi minua poistamaan nimensä jota en välittömästi tehnyt ja seuraavaksi huomasin että se oli jo poistettu. Oliko siis henkilö X mahdollisesti jopa pyytänyt poistamaan sen perustuen siihen etten ollut itse sitä pyydettäessä tehnyt? Jos näin on, ollaan todella vaarallisella alueella koska pyyntö olisi pitänyt varmistaa - jos sitä ei ole tehty, on vain sana sanaa vastaan. Jos se taas on tehty, minun yksityisviestejäni on luettu mihin moderaattoreilla toki käsittääkseni on mahdollisuus mutta olisi ihan mukavaa jos olisin ollut itse tietoinen siitä.

Sana sanaa vastaan -tapauksista sanottakoon sekin että henkilön X tekemisten arvostelusta nousi jumalaton haloo koska arvostelua pidetään mustamaalaamisena. Kuitenkin viesteistä ilmenee että arvostelussa on perää joten eikö aiheesta muka saisi sanoa? Jos ei, onko siihen joku erityinen syy ja jos näin on niin mikähän se syy mahtaa olla?

Tiedostan senkin että tästä palautteesta saattaa tulla minulle sanomista, varoituksia, banaania, ja tulkoon jos on tullakseen mutta jos tulee niin se(kin) kertoo taas jotain. Jos tiettyjä henkilöitä ei saa arvostella mutta toisille saa aukoa päätä ihan miten haluaa meillä on ongelma. Iso sellainen. Asia nyt yksinkertaisesti ei voi olla niin että tiettyjä käyttäjiä tai käyttäjäryhmiä kohdellaan eri tavalla kuin muita vaikka olisivat hankkineet foorumilla minkälaisen statuksen ja arvostuksen, moderaattorit tietysti poislukien. Tästäkin löytyy jo esimerkkejä showroomin ja projektien puolelta mutta ei nyt mainita nimiä - reilu peli, kun ei sitä saa kaikkien kohdalla tehdä niin ei tehdä kenenkään.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #347 : 14.12.2014, 22:35:22 »
Jos se taas on tehty, minun yksityisviestejäni on luettu mihin moderaattoreilla toki käsittääkseni on mahdollisuus mutta olisi ihan mukavaa jos olisin ollut itse tietoinen siitä.

Ei pidä paikkaansa. Kukaan toinen käyttäjä ei näe eikä pysty mitenkään lukemaan toisten yksityisviestejä.

Voit todentaa sen itse asentamalla foorumisoftan vaikka omalle koneellesi.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #348 : 15.12.2014, 10:26:41 »
Jatketaanpa vähän lisää siitä LH-väännöstä tai pikemminkin siitä miten sitä on hoidettu.

Minunkin kirjoituksiani on näköjään sensuroitu, syystä että olin maininnut henkilön X nimen. Nyt kiinnostaakin että johtuuko tämä siitä että a) moderaattori on tehnyt sen omin päin vai että b) henkilö X on pyytänyt poistamaan sen. Tästä saadaan nimittäin varsin jänniä vaihtoehtoja.

Jos kyseessä on vaihtoehto a) pistää miettimään onko asia niin että tiettyjä henkilöitä ei saa arvostella. Jos näin on, miksi näin on?
Jos taas vaihtoehto b) saako jokainen tästä lähtien pyytää poistamaan itseensä liittyvät negatiiviset viittaukset? Jos näin on, saadaan helkkarin hyvä ennakkotapaus aiheesta. Jos taas ei saa niin miksi tässä tapauksessa saa?

Vaihtoehtoon b) liittyy nimittäin sellainen pikku juttu että henkilö X pyysi minua poistamaan nimensä jota en välittömästi tehnyt ja seuraavaksi huomasin että se oli jo poistettu. Oliko siis henkilö X mahdollisesti jopa pyytänyt poistamaan sen perustuen siihen etten ollut itse sitä pyydettäessä tehnyt? Jos näin on, ollaan todella vaarallisella alueella koska pyyntö olisi pitänyt varmistaa - jos sitä ei ole tehty, on vain sana sanaa vastaan. Jos se taas on tehty, minun yksityisviestejäni on luettu mihin moderaattoreilla toki käsittääkseni on mahdollisuus mutta olisi ihan mukavaa jos olisin ollut itse tietoinen siitä.

Sana sanaa vastaan -tapauksista sanottakoon sekin että henkilön X tekemisten arvostelusta nousi jumalaton haloo koska arvostelua pidetään mustamaalaamisena. Kuitenkin viesteistä ilmenee että arvostelussa on perää joten eikö aiheesta muka saisi sanoa? Jos ei, onko siihen joku erityinen syy ja jos näin on niin mikähän se syy mahtaa olla?

Tiedostan senkin että tästä palautteesta saattaa tulla minulle sanomista, varoituksia, banaania, ja tulkoon jos on tullakseen mutta jos tulee niin se(kin) kertoo taas jotain. Jos tiettyjä henkilöitä ei saa arvostella mutta toisille saa aukoa päätä ihan miten haluaa meillä on ongelma. Iso sellainen. Asia nyt yksinkertaisesti ei voi olla niin että tiettyjä käyttäjiä tai käyttäjäryhmiä kohdellaan eri tavalla kuin muita vaikka olisivat hankkineet foorumilla minkälaisen statuksen ja arvostuksen, moderaattorit tietysti poislukien. Tästäkin löytyy jo esimerkkejä showroomin ja projektien puolelta mutta ei nyt mainita nimiä - reilu peli, kun ei sitä saa kaikkien kohdalla tehdä niin ei tehdä kenenkään.

Tähän LH asian moderointiin en ota kantaa, koska koen, että se on käsitelty loppuun hyvässä hengessä ja jos joillakin on varsinaisesta lh jupakasta jotain vielä hamapaankolossa, niin asianomaiset sopikoot asian keskenään ja sitten tuokoot asian todellisen tilanteen kaikkien nähtäville, jos niin haluavat.

Se mihin haluan puuttua, niin on se, että miksi asiat pitää tuoda aina esille näin vihjailemalla? Jos sinua on kohdeltu kaltoin, tai jossain on kirjoiteltu julmasti, niin paina sitä "ilmoita valvojalle" nappia, niin asialle saattaa tapahtua jotain. Nyt kiroilet omassa piirissäsi foorumin surkeutta ja sisäpiirin suosimista, kun asialle voisi ihan oikeasti tehdäkin jotain.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2014, 14:41:41 kirjoittanut Kulmamies »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #349 : 15.12.2014, 10:32:17 »
Miten voit ilmoittaa valvojille jos viesti on poistettu/ suurin osa siitä on poistettu? ???

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #350 : 15.12.2014, 10:36:25 »
Miten voit ilmoittaa valvojille jos viesti on poistettu/ suurin osa siitä on poistettu? ???

No eikös se sun "projektikertomuksen" siivous ole jo loppuunkäsitelty.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #351 : 15.12.2014, 10:40:58 »
No eikös se sun "projektikertomuksen" siivous ole jo loppuunkäsitelty.
Otin kommentillani yleisesti kantaa/kysyin, anteeksi. Ei ilmeisesti saa tehdä.

Mutta siis.... Kait täältä kysyä saa jos jäi epäselväksi? ???


Tosin itse olen mielummin lähettänyt modenaattorille suoraan viestiä harmittavasta asiasta, niin ei ala puluparvi.

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #352 : 15.12.2014, 13:16:45 »
Tähän LH asiaan en ota kantaa, koska koen, että se on käsitelty loppuun hyvässä hengessä ja jos joillakin on jotain vielä hamapaankolossa, niin asianomaiset sopikoot asian keskenään.

Se mihin haluan puuttua, niin on se, että miksi asiat pitää tuoda aina esille näin vihjailemalla? Jos sinua on kohdeltu kaltoin, tai jossain on kirjoiteltu julmasti, niin paina sitä "ilmoita valvojalle" nappia, niin asialle saattaa tapahtua jotain. Nyt kiroilet omassa piirissäsi foorumin surkeutta ja sisäpiirin suosimista, kun asialle voisi ihan oikeasti tehdäkin jotain.
Mielestäni tässä kysyttiin ihan suoraan ihan oikeassa topicissa (=palautetta ja kysymyksiä moderoinnista), koska käyttäjä epäili oikeusturvaansa ja JuHaU oikaisi. En ole ko. tapausta seurannut tarkemmin koska mun tekniset tietotaidot ei riitä arvioimaan yhtään minkään tekniikan/softan paskuutta koska usein omalla kohdallani syynä on käyttäjävirhe tai vääränlaisen tekniikan valinta, mutta mielestäni käyttäjä tässä kohtaa kyseli asiallisesti siitä miksi on moderoitu. Greycapilta jäi vain huomioimatta vaihtoehdot c) eli se, että henkilö X on itse pyytänyt ylläpitoa poistamaan nimensä keskustelusta ja d) moderaattorit tekee työtään eli moderoi sisältöä, ennenkuin yhdistykselle tulee haastemieheltä kiva kirje kunnianloukkaussyytökseltä henkilöä X kohtaan.

Banaanin saamisen tai "mustalle listalle" joutumisen takia ko. palautteesta olisi kyllä mielestäni naurettavaa, ja edelleenkin pidän kantani samana siitä sisäpiiristä, mitä sanoin aiemmin tässä samassa topikissa. Toisaalta, olenkin niitä ihmisiä joiden mielestä päätään ei pidä aukoa kellekään ja riippumatta siitä kuka sen tekee ja kenelle, siihen on puututtava. Siksi onkin tärkeää, että myös näistä asioista puhutaan, jos tulee olo siitä että on kohdeltu väärin. Jos kokee tulleensa kohdelluksi väärin julkisesti, on myös mielestäni kohtuullista saada siihen vastaus julkisesti eikä niin että mode tekee asian x ja käyttäjä jää tämän johdosta vähän hassuun valoon muille.

Ja joo, modetkin on ihmisiä siinä missä käyttäjätkin, ja joskus heilläkin vain vähän menee överiksi. Tällöin toisen moden pitää moderoida heitä, tai vähintäänkin antaa palautetta että koitapas nyt käyttäytyä asemasi vaatimalla tavalla. Enemmän oikeuksia on aina myös enemmän vastuuta.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #353 : 15.12.2014, 13:29:11 »
Mielestäni tässä kysyttiin ihan suoraan ihan oikeassa topicissa (=palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

Kuten sanoin, en ottanut kantaa tähän LH-keskusteluun, vaan takerruin seuraavaan kommenttiin.

Asia nyt yksinkertaisesti ei voi olla niin että tiettyjä käyttäjiä tai käyttäjäryhmiä kohdellaan eri tavalla kuin muita vaikka olisivat hankkineet foorumilla minkälaisen statuksen ja arvostuksen, moderaattorit tietysti poislukien. Tästäkin löytyy jo esimerkkejä showroomin ja projektien puolelta mutta ei nyt mainita nimiä - reilu peli, kun ei sitä saa kaikkien kohdalla tehdä niin ei tehdä kenenkään.


Aiemminkin jo pyysin selitystä aina uudelleen esiin tulevaan "sisäpiiriin", mutta ehkäpä asia ei tule koskaan muuttumaan.

Edelleen jankutan samasta asiasta, eli myös moderaattoreiden kirjoituksista saa ja pitää tarvittaessa raportoida.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #354 : 15.12.2014, 15:01:04 »
Tässäpä asiaa tarkemmin pohdittuani voin tällä päivämäärällä ilmoittaa, että en tee jatkossa enää moderaattorin tehtäviä. Kaikilla tuntuu olevan niin hankalaa ottaa vastaan itseen kohdistunut palaute, että mä en halua enää jatkossa pahoittaa kenenkään mieltä, enkä siinä ohessa omaanikaan.

Omasta mielestäni olen pyrkinyt olemaan oikeudenmukainen ja moderoinnin tarkoituksena on ollut pitää foorumi asiallisena, mutta ehkäpä olen erehtynyt. Jos/kun olen jonkun mielestä toiminut väärin, niin se mielipide hänelle suotakoon ja ei ole väliä, vaikka sen toisi tässä julkikin, tai vaikkapa privalla, jos siltä tuntuu.

- Rami -

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #355 : 15.12.2014, 15:42:56 »
Aiemminkin jo pyysin selitystä aina uudelleen esiin tulevaan "sisäpiiriin", mutta ehkäpä asia ei tule koskaan muuttumaan.

Edelleen jankutan samasta asiasta, eli myös moderaattoreiden kirjoituksista saa ja pitää tarvittaessa raportoida.
No tästä me ollaan kyllä ehdottomasti samaa mieltä!

Tässäpä asiaa tarkemmin pohdittuani voin tällä päivämäärällä ilmoittaa, että en tee jatkossa enää moderaattorin tehtäviä. Kaikilla tuntuu olevan niin hankalaa ottaa vastaan itseen kohdistunut palaute, että mä en halua enää jatkossa pahoittaa kenenkään mieltä, enkä siinä ohessa omaanikaan.

Omasta mielestäni olen pyrkinyt olemaan oikeudenmukainen ja moderoinnin tarkoituksena on ollut pitää foorumi asiallisena, mutta ehkäpä olen erehtynyt. Jos/kun olen jonkun mielestä toiminut väärin, niin se mielipide hänelle suotakoon ja ei ole väliä, vaikka sen toisi tässä julkikin, tai vaikkapa privalla, jos siltä tuntuu.

- Rami -
Toivottavasti tuo mun edelläoleva kirjoitus ei vaikuttanut tähän päätökseen :( Koska mun mielestä sä olet ollut juuri sellainen moderaattori jota kuvailit tuossa jälkimmäisessä kappaleessa ja juuri tuollaisia asiallisia, puolueettomia moderaattoreita nimenomaan tarvitaan.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #356 : 15.12.2014, 15:56:53 »
desire.:n kanssa samaa mieltä, sen mitä seurannu moderaattoreiden toimintaa täällä niin kulmamies kyllä hoitaa loppuun asti asiallisella tavalla hommansa, niinkun moni muukin. Ymmärrän kyllä että välillä voi mennä hermot kun joutuu paimentamaan jääräpäisiä aikusia suomalaisia miehiä  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #357 : 15.12.2014, 16:42:45 »
Toivottavasti tuo mun edelläoleva kirjoitus ei vaikuttanut tähän päätökseen.

Ei suinkaan :) Kyllä tämä ajatus on muhinut päässä jo tovin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #358 : 15.12.2014, 19:48:37 »
En ole ko. tapausta seurannut tarkemmin koska mun tekniset tietotaidot ei riitä arvioimaan yhtään minkään tekniikan/softan paskuutta koska usein omalla kohdallani syynä on käyttäjävirhe tai vääränlaisen tekniikan valinta, mutta mielestäni käyttäjä tässä kohtaa kyseli asiallisesti siitä miksi on moderoitu.

No, sinäkin osaat katsoa onko kahdessa "tekstissä" eroja. Minä en turhaan avautunut, eikä maljani kovin herkästi vuoda ylitse. Nyt se kyllä tapahtui, koska tuote ei ollut alkuunkaan sellainen millainen oli tilattu. Tässä tapauksessa tilaajalla ei ollut työkaluja/taitoa tarkastaa asiaa itse, joten minua pyydettiin selvittämään missä vika on. Ja siellähän se oli missä oletin sen löytävänikin.

Timanttisin juttu oli tänä aamuna saamani sähköposti, jonka lainaan tähän osittain ja sensuroituna.

Lainaus
15.12.2014, 9:59, Mr JAYBEE kirjoitti:
>
> Hi xxx
> We have discussed this with another Finnish guy and he came up with these values that seems pretty spot on.
> Vladislav (IpDown) have also tested the 630 Deka at 1500 as #4 with good results.
> Reards
> Jens Bruland

Tämä löy viimeisen niitin väitteideni tueksi, sillä minä satun olemaan tuo "another Finnish guy".
Boldasin tuon kohdan tarkoituksellisesti, sillä se todistaa väitteeni.

Ja siitä tämä shit storm alkoi.

Ei suinkaan :) Kyllä tämä ajatus on muhinut päässä jo tovin.

Ennemmin minua saa sormella osoittaa mulukkuna, mutta ymmärrän kyllä asian, sillä tälläisen apina-lauman vahtiminen on työlästä hommaa tehdä harrastuksena.

No, hard feelings kulmikselle, hyvää työtä olet tehnyt meidän apinoiden kaitsemisessa!  -H-


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #359 : 19.12.2014, 22:34:49 »
Poistettiinko multa yks kommentti tästä topicista:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57405.0

Mielestäni tartuin varsin napakasti aiheeseen vaikka asia ei mulle kuulukkaan varsin.

Mistään henk.koht. asiasta ei ole kyse tietenkään.

Kaipaan Kulmamiehen moderointia. Mutta Kulmamies vois ottaa enemmän vapaa-aikaa omille projekteille ja tehdä tätä hommaa oman työn ohella. Ketään muuta modea dissaamatta tietenkään. Kulmamiestä jään kaipaan.
V70 TDI

 

Carcom Oy  Ateho