Futurez  Kulkukoira

744 T5 Holset & Eaton

  • 46 Vastauksia
  • 24929 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 750TC
« Vastaus #15 : 10.01.2017, 18:04:49 »
Stoori jatkuu.. Kun kone oli taas kasattu olikin jo aika valmistautua vv openiin kiihdyttämään.



Ekan vedon päätin kokeilla iha perus 205/55/16 renkailla ja pelkkää sutimistahan se oli.



Ahtoletku päätti sitten räjähtää juuri ennen maalia. Loppunopeus taisi olla 178km/h ja aika jotain 15.5s.



Ehdin hakemaan uuden letkun ja pääsin sitten vetämään noilla slikseillä.



Lähdin kakkosella paikaltaan ja hyvinhän se lähti. Edelleen vähän sutien kylläkin. Kakkosta vain en ehtinyt edes loppuun vedättämään, kunnes kuului konehuoneesta "poks" ja samasta kohtaa letku päätti räjähtää. Siihen jäi ajot sillä kertaa.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 750TC
« Vastaus #16 : 10.01.2017, 20:51:27 »
Stoori jatkuu.. Kun kone oli taas kasattu olikin jo aika valmistautua vv openiin kiihdyttämään.

Ekan vedon päätin kokeilla iha perus 205/55/16 renkailla ja pelkkää sutimistahan se oli.

Ahtoletku päätti sitten räjähtää juuri ennen maalia. Loppunopeus taisi olla 178km/h ja aika jotain 15.5s.

Ehdin hakemaan uuden letkun ja pääsin sitten vetämään noilla slikseillä.

Lähdin kakkosella paikaltaan ja hyvinhän se lähti. Edelleen vähän sutien kylläkin. Kakkosta vain en ehtinyt edes loppuun vedättämään, kunnes kuului konehuoneesta "poks" ja samasta kohtaa letku päätti räjähtää. Siihen jäi ajot sillä kertaa.

Minkä merkkiset silicon letkut ovat?
Silicone House, Samco ja SFS merkkiset kestävät.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2017, 21:09:23 kirjoittanut Eikka »

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 750TC
« Vastaus #17 : 10.01.2017, 22:20:41 »
Minkä merkkiset silicon letkut ovat?
Silicone House, Samco ja SFS merkkiset kestävät.

Jaa-a, saattoivat olla semmoisesta muinaisesta firmasta kuin "Pepantuonti". Kaks letkuu ehti räjähtää. Sitten muutin silikonisuoraksi ja mutkan metallista. Nyt on kestänyt.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: 750TC
« Vastaus #18 : 10.01.2017, 22:26:01 »
Paljonko olet painetta pitänyt ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 750TC
« Vastaus #19 : 10.01.2017, 23:45:14 »
Paljonko olet painetta pitänyt ?
Siis ahtopainetta? Muistaakseni tuolloin ajoin 1.6bar ahtopaineella. Jossain vaiheessa oli ongelmia ahtopaineiden saamisen yli 1.6bar. Myöhemmin sitten selvisi ahtopainevuoto imusarjassa, jonka korjauksen jälkeen ajelin 2bar paineilla.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 744 T5 HX55 + M112
« Vastaus #20 : 11.01.2017, 21:28:05 »
Ompa mielenkiintoista rakentelua  O0

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: 744 T5 HX55 + M112
« Vastaus #21 : 12.01.2017, 09:55:20 »
Kunnon motorsporttia  :2funny:  kunhan ei otteluväsymys ala painaa ainaisen ruuvaamisen takia.. *tumppuun->
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 744 T5 HX55 + M112
« Vastaus #22 : 25.01.2017, 17:50:17 »
Pakopesä vaihtui kiihdyttelyn jälkeen isommaksi pakopaineiden takia. Eli #16 pesä vaihtui #18 pesäksi. Tuntui vetoja tulevan koko kierosalueelle lisää eikä turbon heräävyys muuttunut.



Hihnalle tuli toinen kiristin. Hihna pääsi luistamaan moottorijarrulla. Myöhemmin tajusin, että dumpit ei virtaa tarpeeksi..



Tässä jotain kuvaa pedalboxista.



Romuja..


Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 744 T5 HX55 + M112
« Vastaus #23 : 28.01.2017, 12:15:15 »
Joko penkkilappua pian
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 744 T5 HX55 + M112
« Vastaus #24 : 30.01.2017, 14:50:51 »
Joko penkkilappua pian
Tässä koittanu kolehtia kerätä, että pääsis penkkiin, mutta ei vaan heru.  :(
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 744 T5 HX55 + M112
« Vastaus #25 : 30.01.2017, 16:48:07 »
Tuli näköjään kirjoitusvirhe.

Piti kirjoittamani että Silicon Hoses letkut kestävät edellä mainittujen merkkien lisäksi.

http://www.siliconhoses.com/
« Viimeksi muokattu: 30.01.2017, 17:43:24 kirjoittanut Eikka »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 744 T5 HX55 + M112
« Vastaus #26 : 31.01.2017, 09:13:11 »
Joku penkityspaja saa vielä paskaa niskaan tällaisten sankareiden takia, koska pajat vastaa aina mittauksen luotettavuudesta ja jos täällä jaetaan tällasia "väärennysvinkkejä" niin väärinkäytöksiä tulee tapahtumaan. Asiakirjaväärennös ei ole ihan pieni rikos.

Olen tästä nyt poistanut nipun täysin asian vierestä menneitä viestejä.

NordicR tuossa toi hyvin esille yhden tärkeän syyn, miksi linja on tiukka.

Jatketaan tämän mielenkiintoisen projektin seuraamista. Yleinen keskustelu penkkilapuista katsastuksessa ei tähän kuulu.

Yhdelle käyttäjälle on tässä jaettu määräaikainen kirjoituskielto. Tästä lisätietoa moderoinnin palautetopicissa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 744 T5 HX55 + M112
« Vastaus #27 : 21.03.2017, 19:39:57 »
Nelikymppinen sai väistyä HX55 tieltä. #22 pakopesä, 77 turbiini ja 67 kompressori siipi.



Vanhalla pakosarjalla turbo tulisi liian ylös eikä konepelti mahtuisi enää kiinni...



... joten uuden pakosarjan tekoon..





Kaveri sorvaili sopivan lähdön:



Ahtoputkien mallailua:


Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 744 T5 HX55 + M112
« Vastaus #28 : 14.04.2017, 14:28:15 »
Päivitellääns vähän




Tuli vähän jäällä käytyy ajelee piikeillä:













Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 744 T5 HX55 + M112
« Vastaus #29 : 17.09.2017, 17:03:55 »
Kappas, kesä meni jo. Jääratailun jälkeen koneeseen tuli uudet nokat ja turbo alkoi heräilemään fiksummin. Keväällä tuli käytyä penkissä pettymässä:






Tässä vielä ilman Eatonia vs Eatonin kanssa:



Penkityksen jälkeen huomasin venttiilivälyksien kasvaneen hurjasti. Hetken ehtisin ajelemaan kunnes öljynpaineet katosivat ja alakerrasta alkoi kuulumaan kolinaa. No ei muuta kuin motti ylös. Kiertokanget meni vaihtoon, kevyt hoonaus ja uudet m-renkaat. Kannesta lähti myös isompi siivupois.






Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Elekma  Autoracing